Nieuwe Vespa 300 Super

Vox

MF veteraan
13 apr 2007
4.165
5
Dit vond ik net:


Vespa GTS 300 Super
04.04.2008 Ab Mai wird die stärkste Vespa die je gebaut wurde ausgeliefert. Das Fahrzeug wird es im Frühjahr in den Farben "Weiss Montebianco" und "Schwarz Lucido" geben. Der Preis liegt bei 4.899,- € (© Foto:Hersteller)...

Fabrikanten zien eindelijk in dat de 300cc klasse erg interresant is.
Vespa springt hier ook op in. (na het succes van de Honda sh 300i)

full


Misschien moet de buikschuiver ons weer eens bijspijkeren! Ik hoor niets meer van hem.
 
Laatst bewerkt:
Allee vooruit,

Vespa mag dan een 300cc uitbrengen toch zal ik het nooit meer kopen. Ik blijf erbij dat zo'n Vespa en ook de nieuwe (weliswaar al veel veel beter dan de oude) een slechte wegligging hebben en op de autostrade heeft de GT200 me kippenvel momenten en hartkloppingen bezorgd.

Mede door het frame natuurlijk en ook door de enkelzijdige voorophanging. Zoals ik kan zien hangt er nog steeds geen RVS uitlaat onde en dat is zonde.

Vespa is volgens mij echt aan het inspelen op de markt zonder daarbij echt vernieuwing te brengen en de daarbij horende ontwikkelingskosten. Is mijn idee maar hoor.

Dat hij 22kw zou hebben dus bijna 30pk's kan me dan geen bom schelen.

Ik vind zo'n vespa gewoon veel te veel geld voor wat het is. Het is een hype die tot nu toe weinig concurrentie/gelijke kent qua uitstraling.

Maakt me dus met andere woorden geen bal uit.

Heb hem gehad en kwalitatief vind ik hem ondermaats tegenover bijv Honda en Yamaha. (Het is niet omdat je frame en omkadering van metaal is dat het daarom beter is. Ik spreek ook over de remmen e.d.)

Qua modellen ben ik eigenlijk wat teleurgesteld in de Piaggio groep.

En inderdaad, waar is de buikschuiver gebleven?????
 
@ Wimper: In veel opzichten denk ik er net zo over Wimper.

Ze brengen aan de lopende band nieuwe modellen uit zonder echt vernieuwend te zijn,hierin ben ook ik wat teleurgesteld. Vanaf een bepaald moment kom je er niet meer met er alleen een zwaarder blok in te hangen. Al kunnen we dat nu nog moeilijk zeggen daar we niet onder de kappen kunnen kijken. Maar gezien de prijs zal deze ook niet erg vernieuwend zijn.
De Honda sh 300 is volledig door Honda opnieuw opgebouwd waarbij vooral het motorblok erg vernieuwend is voor een scooter. Afgeleid van crossmotoren.Ze kunnen van Jappen zeggen wat ze willen maar dat ze kopieren, nou die tijd is toch allang voorbij(onder de motorkap was dat al heel lang zo).

Wat Vespa betreft:
Het zijn prachtige scooters om te zien maar er zal ook wat ontwikkeling plaats moeten vinden.
Vanaf een bepaald moment kom je er niet meer door alsmaar hetzelfde liedje te draaien.
300cc en 30 pk(hoe kom je aan die info?)zullen ook op de weg gebracht moeten worden en dan zal er ook eens een andere ophanging aan te pas moeten komen(de eindsnelheden worden nu steeds hoger),alhoewel misschien is dat ook wel gebeurd. Afwachten dus nog even.

Ik heb zelfs een beetje het idee dat de Italianen zelf ook een beetje teleurgesteld zijn in Vespa/Piaggio gezien de verkoopaantallen in Italie van oa: Yamaha t max, Honda sh 150i en 300i. Maar misschien trap ik nu tegen het zere been??
 
Laatst bewerkt:
Hoe kom ik aan die info. Gewoon "Vespa GTS 300 intypen en je vindt al veel info terug.

Een SH300 heeft alleen het concept van de SH125/150cc overgenomen en daar is de kous dan ook mee af. In het verleden is Honda al vaker met modellen op de markt gekomen die daarna worden overtroffen door andere merken die iets op de markt brengen dat iets gemeen heeft of dezelfde klasse moet zijn als de eersten in het segment.

Ik denk daarbij bijv aan de Honda VTR1000 (gekopieerd door tal van merken, Aprilia Falco, Soes TL1000S, enz) maar de Honda heeft het langste lied gezongen.

De Japanners kopiëren??? De huidige modellen van BMW worden naar mijn inziens gekopieerd van de Japanners. Denk maar aan de nieuwe motorconfiguratie van de huidige K-reeksen. 4 in lijn ipv liggende boxer motor en de K1200RS vind ik een vernieuwing van de CBR1100XX blackbird en ga zo maar door.

De Japanners apen de Amerikanen na met hun Choppers en ze doen het niet slecht als ze het doen.

Soit,

Paar weken geleden was ik naar een Piaggio dealer geweest en daar stonden een paar Vespa modellen in verschillende uitvoeringen. Een zwart zadel, een beige zadel, een bruin zadel, koplamp op het voorspatbord, op de tellerpartij enz maar het zijn maar variaties op het thema.

Zoals ik zei heb ik de Vespa GT 200 gehad en qua model scheelt het niet veel met de nieuwe GTS 250. Dat hij beter zou rijden lijkt me logisch (200cc carburatie tov 250cc injectie.

Over het motorblok zwijg ik want dat is doordacht ontwikkeld en heeft in alle klassen zijn degelijkheid wel bewezen.

Het is zoals de grote automerken. Je betaalt natuurlijk een deel het embleem en het daarbij horende imago. Net zoals een VTX1800 een beer van een motor is maar nog steeds geen Harley.

Ach,

Ieder zijn meug natuurlijk.

Ik hoef de komende tests niet te lezen over de Vespa 300 en mocht er een vergelijkingstest komen tussen de SH300 en de Vespa GTS300 ben ik al bevoordeeld en meen ik de uitslag al te kennen in het voordeel van de SH300 bijv.

Denk dat de combinatie van power met het rijwielgedeelte van de Honda een niet te kloppen combinatie is.

Maar als ze ooit eens testritten organiseren van die GTS 300 zal ik het niet nalaten om eens te gaan rijden. ;-)

Begrijp me niet verkeerd he Vespa motorscooteraars. Vespa blijft tot de verbeelding spreken maar het ding is dat ze nog steeds dezelfde filosofie zoals de beginjaren met betere techniek willen verkopen maar ik denk dat ze hun filosofie iets of wat moeten aanpakken inzake productontwikkeling.

Klinkt misschien een stom argument van me maar mochten ze morgen een high wheel scooter ontwikkelen met een stevig frame en plastieken delen rondom + RVS uitlaat ONDER DE NAAM Vespa dan trek ik mijn woorden in.

Ze hebben met de Vespa GT125 en 200 van de laatste generatie de boeg helemaal omgegooid en toch nog hetzelfde blijven.

Toch wel wat mensen rondom me vinden, en ikzelf ook, dat een deel van de aantrekkingskracht en Vespafilosofie met deze modellen verdwenen is maar dat het nu Vis noch Vlees is.

Achja, nogmaals, ieder zijn meug.....
 
hartkloppingen bezorgd.

Mede door het frame natuurlijk en ook door de enkelzijdige voorophanging.

Ik denk dat dat weinig met een enkelzijdige voorwielophanging te maken heeft; denk aan de Yamaha GTS1000 ; een zeer krachtige motor met [prachtige] eenzijdige ophanging.

Verder lees ik zeer positieve testen over Vespa, en zijn de meeste bezitters hier op het forum ook laaiend enthousiast; ik rij zelf geen Vespa maar krijg de indruk dat bovenstaande commentaren enigszins subjectief zijn.

De huidige modellen van BMW worden naar mijn inziens gekopieerd van de Japanners. Denk maar aan de nieuwe motorconfiguratie van de huidige K-reeksen. 4 in lijn ipv liggende boxer motor en de K1200RS vind ik een vernieuwing van de CBR1100XX blackbird en ga zo maar door.
4 in lijn is de meest voorkomende configuratie in de motorfietswereld en heeft niets met kopieeren te maken; BMW levert al heel lang 4 in lijn, denk aan de K100 serie uit de 80er jaren.
Duitsers zijn te arrogant en de technici té goed om ontwerpen van anderen te kopieeren; de benchmark wordt nog altijd in Duitsland gezet.

En hoe goed de japanse produkten ook zijn, voor karakter moet je nog altijd in Europa zijn! [kijk maar naar de klassiekerwereld; weinig japanse ontwerpen behalen de klassiekerstatus]
 
Ik denk dat dat weinig met een enkelzijdige voorwielophanging te maken heeft; denk aan de Yamaha GTS1000 ; een zeer krachtige motor met [prachtige] eenzijdige ophanging.

Verder lees ik zeer positieve testen over Vespa, en zijn de meeste bezitters hier op het forum ook laaiend enthousiast; ik rij zelf geen Vespa maar krijg de indruk dat bovenstaande commentaren enigszins subjectief zijn.4 in lijn is de meest voorkomende configuratie in de motorfietswereld en heeft niets met kopieeren te maken; BMW levert al heel lang 4 in lijn, denk aan de K100 serie uit de 80er jaren.
Duitsers zijn te arrogant en de technici té goed om ontwerpen van anderen te kopieeren; de benchmark wordt nog altijd in Duitsland gezet.

En hoe goed de japanse produkten ook zijn, voor karakter moet je nog altijd in Europa zijn! [kijk maar naar de klassiekerwereld; weinig japanse ontwerpen behalen de klassiekerstatus]

Subjectief is mijn mening over de laatste Vespa modellen zeker niet.

De wegligging is meteen ook de voornaamste reden dat ik de Vespa GT200 verkocht heb. Oke het is appelen met peren vergelijken maar als ik in het motorscootersegment blijf lag mijn Burgman 400 veel veel beter op de weg dan de Vespa. Ik vond het akelig om met deze scoot 100km/u te rijden.

Wat de viercilinders van BMW betreft. Ik kan me natuurlijk vergissen maar de laatste generatie 4cilinders staat nu haaks in lijn op de cardan waar dat vroeger niet zo was en de overbrenging naar de cardan was toen logischerwijs makkelijker te realiseren (lees een simpele toepassing) dan nu. Bij de vorige generatie k-series zou de cardan bij wijze van spreken gewoon op de krukas kunnen geplaatst worden (zijnde het verlengde).

On-topic: Ik heb mijn Vespa avontuur gehad of ze moeten uitkomen met zo'n 500cc en wat meer goldwingformaat vespa _O-
Komt ook omdat de Vespadealers de laatste tijd hier een beetje te hoog van de toren blazen.

Het is hier zelfs zo erg dat als je een occasie Vespa zou kopen je grote kans hebt dat ze jou gewoon niet willen verder helpen met een onderhoud of reparatie. En dan zeggen dat Hollanders arroganter zijn. ;) _O-

Snap je. Het lijkt hier wel of het niet éénder is wie er een Vespa koopt. Zo'n beetje de Allures die ik al heb meegemaakt in een chique BMW garage.

Je ziet die Vespa modellen hier heel veel rijden in het Antwerpse. :]
 
Ik ben zo één die laaiend enthousiast is over mijn vespa *D
Ik heb dus een GTS 250 en rijd er overal mee naar toe... Amsterdam, Alkmaar, Duitsland... o ja ik woon zelf in Zwolle.
Snelweg of geen snelweg hij is gewoonweg super en heb er nog nooit problemen mee
gehad.
300 cc hoeft voor mij niet. 250 trekt hem ook aardig over de snelweg. Hard genoeg in iedergeval om goed mee te kunnen komen met de rest.
Buiten dat ben ik gewoonweg verliefd op mijn vintage rode kleur :Y

En over dat Vespa altijd hetzelfde blijft en nooit met iets vernieuwends komt .... ? Tuurlijk... het is ook een VESPA en het moet nooit wat anders worden.
Geef de vespa een andere look en ze kunnen het dan ook beter een andere naam geven.
Ik vond het al heel vernieuwend dat ze een vespa kregen (GT en GTS) met iets grotere wielen dan de standaard kleine wieltjes en ABS en injectie. Een hele vooruitgang dus maar gelukkig is het nog altijd een echte vespa :}
 
Laatst bewerkt:
Ergens gelezen dat, dat zo rond Juni zou moeten zijn. Reken dus maar op een datum ergens in deze zomer schat ik zo.
 
als ze dan toch iets moeten vernieuwen aan n bestaand model zouden ze eindelijk eens de uitlaat van roestvrijstaal moeten maken inplaats va 50 cc erbij gooien.ik vind het schandalig dat binnen een half jaar je uitlaat doormidden geroest is voor zo,n dure scooter!ik heb 2 vespa,s gehad en ik ben er even klaar mee.gek he?de eerste na 10.000 km nieuwe cilinder,de 2e na 19.000 km nieuwe krukas.ik ben het met vorige sprekers eens dat het een hype of mode grill aan het worden is.zoals met meer dingen in dit land.niet dat je ervan geniet tijdens het rijden maar dat je er op gezien moet worden door iedereen :r
 
Hier rijden er ook BV's (Bekende Vlamingen) met een Vespa wat alleen de cultstatus van dat ding nog maar eens bevestigd.

Ik kwam daarjuist een GTS 250 tegen met de koplamp op het voorspatbord en die moet zo maar eventjes 5399€ kosten. (Ik spreek over België he).

Ben eens benieuwd wat ze als doorstrevend argument gaan plaatsen op die nieuwe 300
 
@ Ducatiken: Even grof rekenen(pin me er niet op vast!) Een Honda sh 300i kost in Duitsland met abs: 5190,- in Nederland: 5900,-. Verschil van: 710,-

In het artikel bovenaan spreken ze van: 4899,- in Duitsland. Gemakshalve tel ik hier 710,- bij op en dan zal het dus wel ergens rond dit bedrag komen te liggen: 5609,- Of dit met of zonder abs is weet ik niet maar denk zonder(nogmaals dit is slechts een aanname van mezelf!)Als hier nog abs bijkomt best een stevige prijs.

@stonytony: Jammer dat je zoveel pech hebt gehad met je Vespa's. Het uitlaatprobleem heb ik inderdaad meer gelezen. Al heeft ieder ding natuurlijk zo zijn specifieke problemen. Hoe ervaar jij de onderdelen voorziening van Vespa/piaggio? Hier lees ik ook nogal wat klachten over,klopt dat?
Wat betreft dat uiterlijk heb je helemaal gelijk. Tegenwoordig is alles zo op het uiterlijk gespitst dat mensen niet meer verder kijken dan hun neus lang is.
Daarom ben ik zo blij met mijn Sh 300i: een wolf in schaapskleren. Na de eerste sprint hoef je je niet meer te bewijzen! Dan zie je ze denken: **** hoe kan dat! Ook weer zo'n voorbeeld van uiterlijk gedoe.
 
Laatst bewerkt:
@ Ducatiken: Even grof rekenen(pin me er niet op vast!) Een Honda sh 300i kost in Duitsland met abs: 5190,- in Nederland: 5900,-. Verschil van: 710,-

In het artikel bovenaan spreken ze van: 4899,- in Duitsland. Gemakshalve tel ik hier 710,- bij op en dan zal het dus wel ergens rond dit bedrag komen te liggen: 5609,- Of dit met of zonder abs is weet ik niet maar denk zonder(nogmaals dit is slechts een aanname van mezelf!)Als hier nog abs bijkomt best een stevige prijs.

@stonytony: Jammer dat je zoveel pech hebt gehad met je Vespa's. Het uitlaatprobleem heb ik inderdaad meer gelezen. Al heeft ieder ding natuurlijk zo zijn specifieke problemen. Hoe ervaar jij de onderdelen voorziening van Vespa/piaggio? Hier lees ik ook nogal wat klachten over,klopt dat?
Wat betreft dat uiterlijk heb je helemaal gelijk. Tegenwoordig is alles zo op het uiterlijk gespitst dat mensen niet meer verder kijken dan hun neus lang is.
Daarom ben ik zo blij met mijn Sh 300i: een wolf in schaapskleren. Na de eerste sprint hoef je je niet meer te bewijzen! Dan zie je ze denken: **** hoe kan dat! Ook weer zo'n voorbeeld van uiterlijk gedoe.

bedankt voor de info frank7!
ik rij al jaren italiaans(alfa en ducati),en heb altijd al een motorscooter er bij willen hebben.
natuurlijk de enige echte!
heb al een paar keer op een gts250 gereden,dus weet hoe de vespas van tegenwoordig rijden.
ik kijk erg uit naar de 300cc vespa,en hoop dat ie van de zomer in nederland tekoop is
 
@ Ducatiken: Even grof rekenen(pin me er niet op vast!) Een Honda sh 300i kost in Duitsland met abs: 5190,- in Nederland: 5900,-. Verschil van: 710,-

In het artikel bovenaan spreken ze van: 4899,- in Duitsland. Gemakshalve tel ik hier 710,- bij op en dan zal het dus wel ergens rond dit bedrag komen te liggen: 5609,- Of dit met of zonder abs is weet ik niet maar denk zonder(nogmaals dit is slechts een aanname van mezelf!)Als hier nog abs bijkomt best een stevige prijs.

@stonytony: Jammer dat je zoveel pech hebt gehad met je Vespa's. Het uitlaatprobleem heb ik inderdaad meer gelezen. Al heeft ieder ding natuurlijk zo zijn specifieke problemen. Hoe ervaar jij de onderdelen voorziening van Vespa/piaggio? Hier lees ik ook nogal wat klachten over,klopt dat?
Wat betreft dat uiterlijk heb je helemaal gelijk. Tegenwoordig is alles zo op het uiterlijk gespitst dat mensen niet meer verder kijken dan hun neus lang is.
Daarom ben ik zo blij met mijn Sh 300i: een wolf in schaapskleren. Na de eerste sprint hoef je je niet meer te bewijzen! Dan zie je ze denken: **** hoe kan dat! Ook weer zo'n voorbeeld van uiterlijk gedoe.

Ik zie de logica van je beredenering wel in Frank maar waarom reken je danniet met % ipv gewoon het verschil te berekenen.

Ach op een paar 100€'s na zit je er wel op volgens mij ;) en ik denk dat het ook meteen de prijs gaat zijn voor België en hier krijg je niets af van de prijs.
 
Ik vind die Vespa's dus allemaal echt lelijk. Een nieuw ding maken uit een oud model is niet velen gelukt. De minicooper door BMW is wel knap en goed gebouwd. En de Beetle (kever) van VW. Ze zijn wel duur, maar je krijgt een onderhuids fantastisch gebouwde wagen.
De Vespa's doen dit dus niet ...
En ik zeg dit echt niet om die andere Belg gelijk te geven ... ;-)
Greetz
 
Kijk ben je te oud voor je Harly en wil je meer "bescherming" kies je toch voor deze!



full
 
Laatst bewerkt:
Tis een YAMAHA ! Wel gedurft! ... wie verzint dit!!!

full
 
Laatst bewerkt:
Ok Kenneth dat had ik nog niet meegekregen destijds. Vindt het wel leuk om te zien dat de motor steeds meer richting scooter evolueert. Dat scooters ideaal zijn wisten wij natuurlijk al langer...
 
Laatst bewerkt:
Hij is tekoop bij Wiel tot Wiel in Amsterdam, erg mooi en heeft een soort striping aan de zijkant die de GTS 250 en GT200 niet hebben! Het zadel lijkt op de van de VESPA S (brom/snor scooters)....

Sneller en iets lichter als de oude, en je mag natuurlijk een proefrit maken als hij op voorraad is.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan