VT600 Shadow en aandachtspunten

mijn ervaringen zijn alleen met de vlx (van mn vriendinnetje)

fijn motortje heeft ons nog nooit in de steek gelaten,
ik vind m niet geschikt voor langere mensen, maar is met ander stuurtje al heel eind opgelost.

Ik vind het honda chroom op de vlx erg slecht.

verder geeft ie geen klap verkeerd, (maar ja heeft de laatste twee jaar amper 1000km per jaar gereden
 
Op zich is de VT600 wel een leuke motor, ook voor de langere mensen (ben 1,95 m en zat prima op zo'n ding) maar heeft wel weinig pit.
Aandachtspunten zijn er volgens mij niet heel veel, over het algemeen is Honda oerdegelijk. Kzou alleen heel goed letten op roest bij de radiateur e.d. en natuurlijk ff de ketting checken oftie een beetje jofel is...
 
waarom heeft dat ding zo weinig vermogen vergeleken bij de 600cc transalp???

zonde want ik vind het een leuke fiets

ik ben nu info aan zoeken over de vt600 maar ik zie steeds andere gegevens staan, van 32 pk tot 41pk en top van 140 tot 170kmpu.

zou de kop of alleen de nokkenas van de transalp al wat veranderen aan het vermogen????
 
Laatst bewerkt:
ik heb geen idee, ik weet alleen dat een vt 600 vergeleken bij een xv 535 (virago), gewoon langzaam is, en die xv 535 is ook niet echt snel...
 
Echte aandachtspunten zijn er niet behalve het standaard werk. Belangrijkste is of je wel een kleur te pakken hebt die je leuk vindt. =)
 
nou de top ligt toch wel zo rond de 175 teller km's voor onze VLX


dat is wel erg snel voor dat vermogen.


Ik wilde net zeggen! de VT 600 waar ik ooit eens een proefritje op maakte was niet boven de 155 uit te krijgen! Dat 175 is zeker 10% helling af met windkracht 9 in de rug!

ik ben voor mijn eerste motor ooit wezen kijken naar een xv 535 of een VT 600, ik moest op 25 kW beginnen en heb gekozen voor de XV. Ik koos voor de XV van wege de betere stuureigenschappen, en omdat een VT 600 met volledig vermogen al langzamer op trok als een XV 535 die was teruggebouwt naar 25 kW.

De Yamaha XV 535 was op topsnelheid overigens ook sneller, waar een VT 600 25 kW niet sneller wilde als 140/145 ging die XV 535 25 kW gewoon 160 (duurt wel lang, maar uiteindelijk...)

Als ik jou was Gijs, liet ik ff die teller nakijken, straks rijd je overal 30 waar je 50 mag, 60 waar je 80 mag en 100 waar je 120 mag, omdat die teller een vette afwijking heeft :P ...
 
Ik wilde net zeggen! de VT 600 waar ik ooit eens een proefritje op maakte was niet boven de 155 uit te krijgen! Dat 175 is zeker 10% helling af met windkracht 9 in de rug!

Als ik jou was Gijs, liet ik ff die teller nakijken, straks rijd je overal 30 waar je 50 mag, 60 waar je 80 mag en 100 waar je 120 mag, omdat die teller een vette afwijking heeft :P ...


Duurde inderdaad wel ff voor dat ie op die 170 zat, en achter een auto aan op een prachtige dag. (had nog klein beetj eover dus verwacht dat ie rond de 175 uitgekomen zou hebben na lange tijd.
(is overigens een mijlentellert met ook de km's op aangegeven!

Leuke is dat de teller juist helemaal niet zo veel afwijkt, tenminste tot de 120/130 valt het heel erg mee!
VLX ding is namelijk van mn vriendin, en die rijdt meestal achter mij aan,
Mijn harley heb ik een fietcomp tellertje die dus exact gijkt kan worden op de omtrek van de band. (heb m eens gecontroleerd met een tom tom en zit echt vrijwle niets in!
maar met de vlx achter mij aan, reed zij net geen 80 MIJL terwijl ik precies 120 reed, dus wel iets meer, maar das normaal!
 
Terug
Bovenaan Onderaan