Gilera GP 800

Aan de toeren te horen haalde de Gallardo het maximale er ook niet uit, maar dat geeft niet want in de praktijk gaat het meestal zoals op de video, voordeel van de CVT (motorscooter) is gewoon dat je je opgegeven acceleratietijd gewoon altijd haalt. Mijn bev500 haalt de 100km/h volgens mij ook in 7,5sec. maar een 6,5sec auto heeft er een hele kluif aan. Daarbij heb ik het ook het idee dat de 0-100km/h tijd lang niet alleszeggend is over het onderlinge afstandsverschil tussen beide voertuigen.

Ik weet hoe we erachter komen of de GP800 in real life op een "echte" motor lijkt......Annemare, zwaaien andere motorrijders ook ? ;)

Ik denk dat dat doorslaggevend kan zijn om te kunnen beoordelen of de GP800 op een motor lijkt tussen het dagelijkse verkeer.



Buikschuiver ik weet dat ie 75pk moet hebben, maar waarom staat er op mobile.de overal 68pk ?

Ik weet niets van de Duitse regels af, die 100 pk-grens ken ik wel, vaak zijn Duitse tweedehandsen die standaard 130 pk hebben teruggetuned naar 100 voor de verzekering of belasting. Aangezien 68 pk precies 50 kW is denk ik dat het wederom een maatregel is om de gebruiker minder te laten betalen. In Italië bestaat alleen de 75 pk-versie!

Annemare, 1:20??? Goed, je rijdt hem nog in natuurlijk, ik geloof niet dat ik 1:20 zou kunnen halen, Bazaki rijdt (met veel minder verkeer) zo'n 1:15 geloof ik, dat is wat de Italiaanse testers ook beweren, maar ik zit op 1:12,5 ongeveer. In augustus zonder verkeer haal ik ook wel 1:17...

Bah, afgelopen zaterdag zou ik een ritje gaan maken op een GP800, maar helaassss is dat niet doorgegaan, afwachten maar! :z
 
Voor de GP800 is trouwens ook een topkoffer leverbaar in de kleur van de "carosserie" en met ruggesteun (wel zo comfortabel voor de vrouw met dat overdreven accelereren van dat ding :P ) voor 350 euro. Een flinke schep geld voor een topkoffer, maar er gaan wel twee integraalhelmen in en wie net 9200 pegels heeft uitgegeven voor een scooter moet niet zeuren over 350 euro... ;)
 
Laatst bewerkt:
ok vandaag bij roke motor demo gereden op de aprilia mana 850.
wat een geweldig ding en wat een gemakelijk handelbare motor.
voor dat ik knipperde met mijn ogen zat hij al op de 180 en dit nog niet eens voluit omdat er steed een auto ervoor dook.
wat een trekkracht maar dan zonder de alom bekkende on of effect.
de dealer wist mij ook te vertellen dat hij volgende week de gillera gp binnen krijgt.
hij rijd hem de eerste 300 km zelf in daarna geeft hij mij een belletje om een afspraak te maken voor een nieuwe demo rit.
voor de nieuwsgierige er staat ook een demo mp3 400 :}
 
Hmmm misschien wordt het toch tijd voor een GP800, gister een sprintje keihard verloren tegen een oude Honda Cb600r uit 1987 ofzo. En zojuist mocht ik het ook afleggen tegen een dikke Mercedes S klasse *D

Na het checken van de specs mag dat ook wel.
Mercedes-Benz S-klasse S 420 CDI

320pk dieseltje :} Maar ook vanaf 0km/h had de beverly500 geen kans.

Wie zegt dat z'n motorscooter het de eerste paar meter wel wint van een sportieve fiets heeft het wel mis, zolang de bestuurder maar een beetje met het gas en de koppeling om kan gaan :)
 
... zojuist mocht ik het ook afleggen tegen een dikke Mercedes S klasse (.....) 320pk dieseltje ....
Dat had je vroeger ook niet voor mogelijk gehouden, een Mercedes diesel die in 6 seconden naar de 100 spurt....
Deze uitvoering heeft een zevenversnellings automaat, de sequentiële schakeling hoef je niet te gebruiken.
Kwestie van veel gasgeven en je bent altijd snel weg, net als bij jouw Beverly eigenlijk...
 
Laatst bewerkt:
nou ik stond zaterdag na mijn proef rit op weg naar huis met mijn burg 650 naast een honda 600rr bij het stoplicht.
toen ik hem aan wou spreken keek hij me heel cyniche aan wilde eigenlijk niets van me weten en lachte maar wat.
toen het stoplicht op groen sprong probeerde hij me uit alle macht weg te rijden wat dus niet echt lukte.
bij het volgende stop licht angery honda. dus daar gingen we weer, en toen hij bij het volgende rotonde zag dat ik nog steeds aan hem vast geplakt zat toen was hij zo verbaast dat hij nu inneens wel contact wilde en de scoot van top tot teen wilde bekijken :9
 
Ach volgens mij zijn dat nog stuiptrekkingen.... zo'n v 12 TDI.

De dieselmotor gaat volgens mij een slechte toekomst tegemoet. Na de berichten die ik erover lees.

1) Diesel is niet meer betrouwbaarder dan benzine. Dit doordat er ingewikkelde inspuitechnieken(ook elektronisch) aan het werk zijn wat eerder tot storingen kan leiden. Ook leveren ze vaak veel te veel koppel wat sterk tenkoste gaat van versnellingsbak en aandrijf en onderstel.
2) Om dieselmotoren in de toekomst aan uitlaatgas eisen te laten voldoen zijn er veel duurdere technieken nodig dan bij benzine motoren. Dit drijft het prijsverschil verder op.
3) Met de intrede van de turbo in benzinemotoren leveren die net zoveel kracht en koppel dan menige diesel. En vaak verhoudingsgewijs zuiniger.
En misschien wel het belangrijkste:
4) Diesel is een tekort aan. Deze moet geimporteerd worden. Dit in tegenstelling tot benzine die geexporteerd wordt. Dit zal hoogst waarschijnlijk de prijs van Diesel en benzine dichter bij elkaar brengen.(zie je nu al)

Persoonlijk heb ik nooit begrepen wat die sterke diesels nu voor een zin hebben. Als je een diesel wilt rijden lijkt het me logisch dat je zuinig wilt rijden. Waarom maken ze die motoren dan niet zuiniger? ipv bergen koppel en pk's?
Ook heb ik eens gelezen dat het een soort wedloop was tegen Japan. Europa met de diesel en Japan met de benzinemotor. Doordat de diesel nu terrein zal gaan verliezen(wat men nu zelf morrelend begint in te zien) krijg je dan nog van dit soort uitspattingen.

Maar goed ik zal het wel niet begrepen hebben...
 
Laatst bewerkt:
Sluit me helemaal aan bij bovenstaande van Frank7; daarbij komt nog dat een Diesel nooit zo lekker klinkt als een benzinemotor vandaar dat er ook nauwelijks sportwagens noch motorfietsen zijn met een diesel.
 

haha... check de reflectie in de snelheidsmeter.. die gast zit het gewoon met een losse hand te filmen met zijn telefoon :P




heel erg snel vind ik het overigens niet gaan. al doe ik het met een losse hand het hem niet na natuurlijk ;)
 
Die R8 TDI V12 komt eraan, na de zomervakantie.

En een BMW 535D klinkt best lekker, en er is geen benzineauto met 272pk die ook net zo zuinig rijdt als een diesel met hetzelfde vermogen.

Als je van ruwe aardolie benzine maakt, krijg je ook diesel, het een kan niet zonder het andere.

Het prijsverschil tussen een auto met diesel en benzine-motor is het meest BPM en andere belastingmaatregelen.

En die kleine benzine motoren van 1.4l met 170 PK en 300Nm moeten hun betrouwbaarheid ook nog bewijzen.
 
Laatst bewerkt:
Ach volgens mij zijn dat nog stuiptrekkingen.... zo'n v 12 TDI....

.... Persoonlijk heb ik nooit begrepen wat die sterke diesels nu voor een zin hebben. Als je een diesel wilt rijden lijkt het me logisch dat je zuinig wilt rijden. Waarom maken ze die motoren dan niet zuiniger? ipv bergen koppel en pk's?...
Sportwagens waren tot nu toe altijd benzinewagens, nu is diesel in opkomst en vraag je je af waarom die zo nodig zo veel vermogen moeten leveren ? Vroeg je je dat bij benzinemotoren ook af ? Waarom zou de benzinemotor het alleenrecht hebben op een plaatsje in een sportwagen ? Zeker nu diesels veel meer koppel leveren en nog steeds behoorlijk minder brandstof gebruiken....

Diesel is in de rest van de wereld nauwelijks bekend voor personenauto's, alleen in Europa zijn de verkopen zo goed. In Frankrijk is iets van 70% van de nieuw verkochte auto's uitgerust met een dieselmotor...
In de USA heeft de diesel een moeilijke tijd, door een slecht imago wil men er daar niet aan. Europese fabrikanten willen dit doorbreken (Mercerdes, BMW, Audi) maar hebben problemen met de slechte brandstofkwaliteit.
Ook in Japan is de diesel nauwelijks bekend. Vandaar dat hybride auto's tot nu toe op benzine rijden, zowel de grootste maker als de grootste klant kennen niet anders. Uit Frankrijk komen binnenkort ook diesel hybrides.

Zelf heb ik tot nu toe vier dieselauto's gehad, tegenwoordig rijd ik te weinig om nog uit te kunnen maar ik zou graag weer diesel rijden als het niet zo werd afgestraft. Het past goed bij mijn rijstijl, weinig toeren en rijden op koppel. In de bergen lach je iedereen uit omdat een turbodiesel bij een afdaling enorm afremt op de motor; je rijdt gewoon in z'n 4 een steile berg af zonder te remmen, de benzineauto's die in 2 al remmend naar beneden komen janken hebben geen schijn van kans. Vandaar waarschijnlijk mede de hoge verkoopcijfers in bijvoorbeeld Oostenrijk.

Wat ik jammer vind is dat er (bij mijn weten) nog steeds geen fabrikant is die een dieselscooter in productie heeft. Lijkt me een ideale combinatie; een zuinige en sterke turbodiesel met een CVT in een handige scooter.
Een diesel motorfiets kan heel zuinig met brandstof omgaan, jammer dat niet wil doorbreken.
 
Laatst bewerkt:
Hier sluit ik me dus bij aan, al rij ik zelf geen diesel.

Maar voor een Yamaha D-max van 600cc met 75 pk en 100Nm koppel en 1 op 35 ben ik wel te porren hoor :+
 
Nou ik wist wel dat dit reactie zou oproepen! dat had ik wel verwacht.

Het stukje gaat dan ook voornamelijk over wat ik over de dieselmotor de laatste tijd zoal gelezen heb.

Aanvullend geef ik dan mijn "persoonlijke"mening over sterke diesels die mijns inziens hun doel voorbij schieten. Een diesel is ooit ontworpen om oersterk(lees:betrouwbaar)en zuinig te zijn. Dat zie ik tegenwoordig niet meer echt terug, er zou veel meer uit een diesel gehaald moeten worden(qua zuinigheid).Maar hier heeft iedereen zijn eigen mening over natuurlijk. (@hybride: een 400pk sterke benzinemotor vind ik net zo zinloos)
Persoonlijk heb ik geen voorkeur voor diesel of benzine maar vind wel de zuinigheid erg belangrijk.Uit de snelheid valt niet meer veel te halen, de wegen worden maar voller en voller...

Dat in sommige landen veel diesels of benzineauto's rijden heeft vaak te maken met het belastingstelsel van zo'n land. Een beetje dieselauto kost je in Belgie 400 euro per jaar aan wegenbelasting. Dezelfde auto kost je in Nederland "minstens" 1000 euro per jaar.
Dat zijn dus aardig wat liters verschil... en daarmee de keuze snel verklaard.
 
Laatst bewerkt:
Als je je aan de snelheden houdt, zijn diesels zuiniger als vroeger.

Een mercedes 200D uit 1980 reed 1:12

Een mercedes 200 CDI rijdt dan minstens 1:16 terwijl de auto bijna 1 1/2 x zo zwaar is geworden.

Ze gebruiken dus bijna nog minder euro/km dan mijn T-max. (brandstofkosten)
 
Mad masc,

mooi vergelijk, mijn Citroen C5 break HDI kost mij aan brandstof ook minder dan mijn SilverWing 600. Enig voordeel is dat mijn motor fiscaal volledig inbrengbaar is, dus alle kosten (ook brandstof en kledij) recupereer ik van mijn belastingen. Bij de auto is dat maar de helft, dus wordt hij terug duurder dan de scooter.
 
Ik zou nog eerder voor G3 kiezen; ik hou van de benzinekarakteristiek.
Gas is ook nog eens milieuvriendelijk dus ik begrijp niet dat de overheid gas niet meer stimuleert.
Een sportwagen met diesel: geen optie / met G3: waarom niet?
Voorlopig hou ik het gewoon bij benzine ook al loopt de mijne 1:8, je krijgt er zóveel voor terug [denk aan de kick die je qua acceleratie op een sportmotor krijgt].

Maar inderdaad: ben je veelrijder én kapitaalkrachtig dan is een 535D [koppel 580/1750tpm en 0-100 in 6,4sec.] zeker geen verkeerde automobiel!
 
Laatst bewerkt:
BMW 335D coupe....

Nog sneller, en zuiniger. Coupe, dus kan je een beetje als sportwagen beschouwen.

En echt niet bij te houden met een T-max, volgens eigen ervaring -O-
 
ok voor de gegatigen op 2 en 3 mei is er motor demo dag bij roke motor in mijdrecht,
daar staat als het goed is op die dag ook de gp800 *o*
 
Terug
Bovenaan Onderaan