Welke motorhelm nog onder de 85 DbA?

DaDragon

MF veteraan
18 jul 2005
2.033
0
Apeldoorn
Omdat ik aan het neuzen ben voor helmen, en ik een zo stil mogelijke helm wil kwam ik eigenlijk maar een fabrikant tegen welke 85 dba heeft met 100 km/h.
Schubert S1 en de schubert C2

Zijn er nog andere merk/type helmen welke nog meer geluidsarm zijn?
 
Die waardes zeggen echt niet alles. Zoek eerst een helm die lekker zit en ga vervolgens proefrijden of hij niet teveel herrie maakt. Kijk eens naar de Shoei Multitec.
 
Daar kun je weinig van zeggen er zijn zoveel factoren die daar invloed op hebben,type motor,hoogte ruit,type helm,lichaams lengte(grote van de oren) gewoon proberen.
 
De Shuberts zijn zo ongeveer de stilste helmen die je zult vinden.
Daarom rijden veel beroepsrijders er ook mee (motorambulance, kmar, politie e.d.).
De BMW Systeemhelmen zitten in de zelfde categorie, maar worden dan ook door Shubert gemaakt....

Shubert C2 is gewoon een fantastische helm, als hij je past...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf een Shuberth S1. Fantastische helm en erg stil... bij een toerrtitje.
Bij lange stukken snelweg zijn oordoppen nog steeds wel aan te raden hoor.
Zeker als het warm is en het vizier een klein beetje open staat.
 
Tijdje geleden zelf ook helm aangeschaft en ben toen ook druk geweest met alles uitzoeken etc..
Uiteindelijk komt het er toch op neer dat je gewoon moet gaan passen en nog eens passen.. mijn keuze is toen gevallen op de Shoei RaidII omdat die lekker zat, goede kijkhoek heeft en vrij bij de oren zit. Schubert S1 en R1 opgehad en daar had ik juist een heel opgesloten gevoel bij.
Ik rij dus ook met doppen en dan maakt de herrie wat minder uit ..
 
C2 is en blijft een systeemhelm.

S1 is beduidend beter (/stiller) Ik ben sowieso geen fan van systeemhelmen.... ze bieden nooit dezelfde veiligheid als een integraalhelm, logischerwijs. Die naad merk je ook terug in geluid.

Als je je met een schubert S1 nog steeds aan het geluid ergert.... vraag ik me af of je wel oordoppen gebruikt.

Ik heb een Arai met oordoppen, en dat is echt super stil. Rustgevend zelfs, echt heerlijk.
 
ik rij altijd met oordoppen hoor..

alleen hoe stiller de helm zelf is, hoe beter de helm geschikt is voor communicatie.

Mijn helm die ik nu heb (zeus) is erg gehorig. .zelfs met oordoppen (otoplasticen) is het nog aardig iritant.
 
ik heb de Shoei Multitec, die is met de whisperkit ook erg stil.
dit is een soort kraag aan aan de onderkant, is niet alleen stil, maar zit ook nog lekker.

heeft helaas geen klapbare zonnebril, maar wordt wel met 2 visieren geleverd, 1 blanc en 1 half zonnevier en ook nog een pinlock.
 
Laatst bewerkt:
Ik zeg ook een schubert. Mocht je er 1 kopen, koop hem dan eigenlijk net iets te krap. Verder, is hij misschien wat lastig op te zetten in het begin, door de krappe opening, maar dat vergeef je hem gelijk zodra je ermee gaat rijden. Heb er zelf ook 1, toen een maat ook eens laten proberen, heeft er diezelfde dag ook 1 gekocht. Alleen jammer van die pinlock problemen. Nou succes!
 
Ik zeg ook een schubert. Mocht je er 1 kopen, koop hem dan eigenlijk net iets te krap. Verder, is hij misschien wat lastig op te zetten in het begin, door de krappe opening, maar dat vergeef je hem gelijk zodra je ermee gaat rijden. Heb er zelf ook 1, toen een maat ook eens laten proberen, heeft er diezelfde dag ook 1 gekocht. Alleen jammer van die pinlock problemen. Nou succes!


Ik heb een C2 opgehad. en een S1.. Nu binnenkort nog even ergens anders langs om de R1 te proberen.

maar weet wel dat de nieuwe helm dus een schubert wordt.. Is toch de stilste helm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan