helm communicatie

ik ben op zoek naar een goed communicatiesysteem ,en om nu niet meer het garen uit te vinden jullie hulp:
radio niet nodig , mijn motor maakt genoeg geluid
dus radio ,mp3 niet nodig
liefst met een oorschelp voor in de helm
mijn vrouw en ik willen graag van elkaar weten, wanneer we trek hebben in een kop koffie ,dus communnicatie 2 weg
en ik weet ,the sky is the limit, maar dat is nu ook weer niet nodig ,M A W goedkoop hoeft niet altijd duurkoop te zijn.
maar welke??
 
Autocom kit 200 Active-Rider ideaal, ook voor bike to bike. Wel kostbaar. :]
Behalve als je hem voor februari uit engeland had laten komen, kit200 active duo voor 168 euro :}
Betaal je je in nederland met duo kit toch echt rond de 400 euro voor. Wel ideaal speelgoed. Genoeg uitbreidingsmogelijkheden (afgezien dat kabeltjes duur zijn) prima geluidskwaliteit tot iig 170km/u (nog niet verder getest). Ik ben er iig erg tevreden over!

MIT-100

Mit100 is op zich ook wel een aardig setje, niet al te duur. Meeste mensen die het gebruiken zijn er wel over te spreken.
 
Laatst bewerkt:
klopt het baterijpak zit op de helm,maar ik denk dat je alleen last hebt, als je geschikt bent voor wegmisbruikers qua snelheid dan maar als dat het enigste is
voordeel:
radio ingebouwd ,via bleutooth verbinding maken met navigatie en telefoon ,deze kun je met je stem aannemen of wijgeren ,het laatste is in mijn geval de meest zoniet de enigste optie
gewicht zeer licht minder als een pakjer sigaretten
 
klopt het baterijpak zit op de helm,maar ik denk dat je alleen last hebt, als je geschikt bent voor wegmisbruikers qua snelheid dan maar als dat het enigste is
voordeel:
radio ingebouwd ,via bleutooth verbinding maken met navigatie en telefoon ,deze kun je met je stem aannemen of wijgeren ,het laatste is in mijn geval de meest zoniet de enigste optie
gewicht zeer licht minder als een pakjer sigaretten

En Musli, hoe zijn je ervaringen?
 
Scala! Heb het op iedere helm hier zitten en het werk in 1 woord PERFECT. Ik raad de Q2 aan:

- Groot bereik (geschikt voor tussen 2 motoren)
- Radio (minpuntje: geen RDS)
- Meerdere connecties mogelijk (max. 2 headsets + navigatie/mobiel)
 
Geen draadjes, wel batterijen en een puist op je helm. Of is de 2e versie kleiner dan de eerste?

Heb je, bij goede montage, geen last van (weegt nagenoeg niks). Tip: Gebruik de "XL" versie en monteer de headset verder achter op de helm, dan heb je geen last van windgeruis.
 
En hoe zit het met de vertraging als je ZUMO iets aangeeft. Is het zo dat er gedeeltjes wegvallen van de boodschap? En krijgt de andere rijder de boodschap ook door?
 
Terug
Bovenaan Onderaan