boren in Vance & Hines

Met open pijpen rijden is niet bevorderlijk voor je motor.
Het systeem van carburateur,nokkenas,uitlaten werkt vrij gevoelig.Een van de elementen veranderen leidt mijn inziens niet echt tot verbeterde vermogenscurves.
In de lagere toerentallen lever je echt veel in.

Ik heb geleerd; verander je er wat achter, dan zal je ook wat voorin moeten veranderen. Dus waarschijnlijk andere sproeiers en luchtfilter. Als je alles goed op elkaar afstemt, moet het toch goed gaan? Je kan dan meer vermogen hebben. Het nadeel zal dan wel brandstofvebruik zijn. Eventueel een hoger slijtage van je blok.
 
Nou ken ik de constructie van V&H uitlaten niet precies, maar kun je die demper in z'n geheel weglaten? Dan heb je de vetste sound lijkt me. En is in ieder geval makkelijk te proberen en minder destructief dan gaten boren.

Wel even de carburateur wat rijker zeten en hij zal wel een stuk slechter trekken, maar je jaagt types als Ultra in ieder geval terug hun kast in!
hehehe, dus gewoon net als op mijn intuder slechts steigerpijp buigen tot uitlaat? (ik heb geen idee of het steigerpijp is, maar zo ziet het er wel uit. De vorige eigenaar had het eropgezet...)
 
ongedempt is leuk, maar volgens mij word je met zo'n 'steigerpijp' knetterlijp van de herrie...
gewoon iets kopen waar nog enige demping op zit, dan houden je oren het ook langer als 30 km vol
 
"Loud pipes save live's" klopt niet 100%, maar een kern van waarheid zit er zeker in. Met meer herrie, merken ook meer mensen je op. Met name in de spits merk je het verschil, de switch van standaard naar open uitlaten scheelde me een hoop Bijna-Dood-Ervaringen. Het is geen redmiddel, maar als je naast een niet-kijkende automobilist rijdt, word hij wel gewaarschuwd door het geluid 8-)
 
Hoi,

Dit is de demper die ik uit mijn wat oudere Vance & Hines heb gehaald en ik wil proberen om ze een wat betere sound te geven door gaatjes te boren. Foto 1 is een zijaanzicht en foto 2 en 3 zijn foto's van respectievelijk de voorkant en de achterkant waarbij het tussenschot is te zien. Kan iemand mij adviseren waar en hoe ik het beste kan boren?

Alvast bedankt!

Ik ben eruit. Ik ga niet boren in die pijpen en ik ga ook niet de dempers eruit halen. Dat laatste heb ik geprobeerd en wat je dan voor geluid krijgt wil je niet weten.....

Ik koop nieuwe en wel deze:

wall_sideshots_10.jpg


Op de site van V & H klinken ze super en er zitten optioneel 'baffles' bij.....
 
Heel wijs, vooral met die demonteerbare 'baffles'. Kun je mooi voor een meeting ze eruit klussen en de show stelen met de dB's die je produceert. Voor de langere ritten kun je de dempertjes er weer in klussen, en hebben je oortjes ook iets comfort :P :]
 
niet echt ee budget oplossing ;) maar agreed en ik wil ze tzt horen op jouw fiets :}

idd, ze zijn prijzig maar ik heb een mazzeltje: iemand die zo dankbaar is dat ie zijn harley bij mag stallen (in de huiskamer!) geeft ze mij kado!!!

daarom koop ik zelf nog een Forcewinder xr2 aircleaner erbij... 8-)
 
idd, ze zijn prijzig maar ik heb een mazzeltje: iemand die zo dankbaar is dat ie zijn harley bij mag stallen (in de huiskamer!) geeft ze mij kado!!!

daarom koop ik zelf nog een Forcewinder xr2 aircleaner erbij... 8-)


kijk maar : dit is 'm geworden, en het klinkt: FANTASTISCH

100_4525.jpg
 
Hoppa, dat ziet er verDUVELd goed uit man!!

Gaaf stukje!! Nu nog de sound, maar als jij tevreden bent dan ben ik gelukkig!
Beter dan boren of dempers eruit halen, mooi man.

Veel plezier en succes met de buren of straks BUURT. hahaha

:9 :9 :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan