Bandit topic deel 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
~
Thx, :}

Heb het even vluchtig doorgespit, Lijkt idd goed te doen.

Ergens op die site staat dat hij de volgende keer zoveel als mogelijk de shock aan zou passen, en minder van het frame.

Heb jij dat toevallig gedaan, en zo ja...

Kan je hem volledig pas maken door uitsluitend de shock aan te passen.

Omdat het voor mij geen must izz, moet ik er zelf nog wel even over denken om het frame aan te passen, zit me nu nog niet helemaal lekker...



De aanpassingen die ik heb gedaan kan je goed zien op onderstaande foto, nu echt schrik moet je niet hebben om dat klein beetje weg te slijpen uw chassis gaat er niet zwakker op worden. Ik zelf heb eerste bij enkele die het gedaan hebben hun mening gevraagd en er was er niet 1 die zei dat het kader verzwakt was, sommigen hadden er ondertussen al serieus wa km mee gedaan dus denk ik wel dat je safe zit.


full
 
Dank u, lol :P


Dat in die thread van Hayabusa shocks gaat toch over tweede generatie bandits? 2000+ dus... Dan heeft het voor mij weinig zin zeker heah :P

Het is natuurlijk een stuk makkelijker in een 2de gen omdat je dan niet moet gaan slijpen in je chassis maar het lukt perfect ook in een 1ste gen. NU ik heb het gedaan op mn 99' Bandit maar de enige reden is omdat ik veel duo rij en de veer dan echt te slap is voor een sportief rijgedrag.

Toen ik vroeger alleen op de fiets reed was ik tevreden met de schokbreker had enkel dogbones gestopt om een betere grondspelling te hebben in de bochten en off course voor de stoerdere look.

Ps: Ik heb nog steeds de bones liggen en deze mogen de deur uit voor 20€ + eventuele verzendkosten (denk voor NL ongeveer een 5€ zeker) moest je interesse hebben pm me even ik stuur je dan mijn gegevens enzo door.
 
Ik zeg dan; pak nou maar gewoon een gsxr achterveer met los potje, deze passen direct. My 2 cents.


Ik geef je volledig gelijk maar de gsxr veer met apart potje zijn reeds enkele jaren oud en de kans op een versleten veer wordt dan ook groter. In de nieuwe gsxr veren zitten namelijk nu dezelfde veren als een hayabusa
 
Dank u, lol :P


Dat in die thread van Hayabusa shocks gaat toch over tweede generatie bandits? 2000+ dus... Dan heeft het voor mij weinig zin zeker heah :P

Wat ik er van begreep, voor de 2e heb je geen handleiding nodig. Past gew00n.

Enne jouw Bandit is zo'n 9 dagen ouder dan die van mij, duzz dat verhaal geldt 00k v00r jouw type.

\
Thx, :}

Heb het even vluchtig doorgespit, Lijkt idd goed te doen.

Ergens op die site staat dat hij de volgende keer zoveel als mogelijk de shock aan zou passen, en minder van het frame.

Heb jij dat toevallig gedaan, en zo ja...

Kan je hem volledig pas maken door uitsluitend de shock aan te passen.

Omdat het voor mij geen must izz, moet ik er zelf nog wel even over denken om het frame aan te passen, zit me nu nog niet helemaal lekker...



De aanpassingen die ik heb gedaan kan je goed zien op onderstaande foto, nu echt schrik moet je niet hebben om dat klein beetje weg te slijpen uw chassis gaat er niet zwakker op worden. Ik zelf heb eerste bij enkele die het gedaan hebben hun mening gevraagd en er was er niet 1 die zei dat het kader verzwakt was, sommigen hadden er ondertussen al serieus wa km mee gedaan dus denk ik wel dat je safe zit.


[afbeelding]

Zag zelf 00k nog een andere foto waar een of ander heuveltje was aangepakt (uitgekerft). Heb jij die 00k aangepast? Of was dat niet nodig.

Zal het binnenkort even grondig d00rspitten.

Thx.
 
Laatst bewerkt:
Mijn nieuwe ketting zit eronder en het rijdt wel ff soepeler. Maar nu resteren er nog twee vragen:

- Is het verstandig rustig aan te doen in het begin, of maak ik me dan zorgen om niks en past het allemaal van het begin af aan lekker?

- Ik heb (dacht dat het misschien weg zou zijn met nieuwe kettingset) als het blok warm is (zeg 10-15 minuten rijden) een tik, vrij snel denk wel een stuk of 5-10 per seconde. Wanneer ik rustig rijdt, tot 50 km/h hoor ik dit goed, vooral bij lage toeren. Als ik de koppeling inknijp is het meteen weg. Bij snelheden boven de 50 is het er denk ook, maar dan hoor ik al meer wind. Of het tikken varieert met de snelheid kan ik slecht merken..wel een beetje gok ik. Wat kan dit zijn en is het ernstig?

Ik hoop dat iemand vooral de tweede vraag kan beantwoorden. Is dit het bekende mechanische geluid?

Bedankt!

Luuk

p.s.: Hey geen smilies gebruikt, wacht :W
 
Ik geef je volledig gelijk maar de gsxr veer met apart potje zijn reeds enkele jaren oud en de kans op een versleten veer wordt dan ook groter. In de nieuwe gsxr veren zitten namelijk nu dezelfde veren als een hayabusa

Een achterschokbreker is na 100.000 km wel versleten (hangt van het gebruik af). Bovendien weet je vaak van onderdelen welke los worden aangeboden, niet welk kilometrage deze gemaakt hebben....
 
Ik doe mijn Bandit weg i.v.m. beëindigen motorrijden.

Wegens beëndigen motorrijden verkoop ik mijn Suzuki Bandit N600 uit 1998.
De motor is blauw van kleur en heeft 37.124km gelopen.

De laatste jaren is er slechts 1.000 km / jaar meegereden en dat is zonde voor zo'n mooie motor. In 2006 heeft de motor nog een grote beurt gehad en dit jaar is er een nieuwe Bridgestone BT021 achterband gemonteerd (slechts 100km mee gereden!).

De motor is voorzien van enkele extra's:

1) Laser Deeptone uitlaat
2) LED-achterlicht
3) LED-knipperlichten (nog niet te zien op de foto)
4) Beschermkap over achterwiel (Hugger)
5) Langwerpige spiegels

De prijs is 3.000 euro.

Mail me voor hoge resolutie foto's naar chris en sandy @ kpn planet . nl (aan elkaar uiteraard).

Bezichtigen of proefrijden is in overleg mogelijk.
Locatie: Zuid-Limburg[afbeelding]
 
Nee, ik heb de demper aangepast gewoon de vork een klein beetje schuin geslepen (zie foto)
[afbeelding]

Die bedoel ik ja.. :}

Dat had ik idd in mijn gedachten, weet nu dat het lukt, Weer een probleem minder.
Heb er zo meer vertrouwen in dan de Originele aanpassing. ;)

Netjes h00r.
 
Laatst bewerkt:
zo,mn nieuwe shock zit er onder *O*

maar het was een bevalling, de tering -O-

uiteraard (goh, gek zeg, na 12 jaar) zaten alle bouten en moeren NOGAL vast :X
in eerste instantie alleen de oude schokbreker los gehaald en die (tussen de dogbones en linkstukjes door) onder de motor uit proberen te krijgen.
het kán, maar daar houdt het ook mee op.
en toen ik naar de nieuwe veer keer dacht ik: nee, nu gaat meteen alles los, dit is geen doen.
en zo gingen alle onderdelen van de ophanging los, ging de nieuwe veer er vloeiend in, maakte joris alle onderdelen weer vast. en toen bleek dat het allemaal NET NIET paste ;(
nouja, t kwam op 2 mm aan, dus met een dremel was dat euveltje opgelost (hoekje van de schokbreker weggevijld). daarna paste het vloeiend *D

meteen heen en weer naar utrecht gereden, heen met alles op de meest lichte stand, terug met alles op de meest harde stand. Wat een verschil!! heerlijk! morgen ff echt afstellen, maar k ga em lekker hard veren, dat voelt toch wel erg fijn.

het was een flinke klus (bijna 5 uur mee bezig geweest, inclusief uitgebreid wassen ;) ) maar het was de moeite waard, en een volgende keer (die komt niet) kan ik het in een uur of 1.5 denk ik.

maar Vester is er blij mee *O* *O* :]
 
Laatst bewerkt:
Ik vroeg me af iemand hier wellicht een bagage rekje voor een GSF600N heeft liggen.
Zo ja, laat het anders maar even weten als je van plan bent deze weg te doen.

full
 
De oorzaak van het afbreken is mij niet bekend al heb ik wel een vermoeden. Dit is een opsomming van de volgende items:
  • Vermoedelijk een fabricagefout (slecht staal, bijvoorbeeld te snel gekoeld waardoor deze te bros is) bij fabricage, gevolgd door
  • Afbreken van de eerste nok al lang lang geleden, gevolgd door
  • Het inhalen vaak in derde versnelling op vol vermogen, gevolgd door
  • Het continue vol vermogen (2e/3e versnelling) proberen bijhouden van drie Aprilia kannonen in de Vogezen.
Schakelen zonder koppelen kan ook iets mee van doen hebben, dat doe ik in ieder geval niet meer... Blokje heeft 45.000 gedraaid, is in mijn bezit vanaf 11.500 km (2 1/2 jaar geleden) en is van '99. Ik heb nog wat meer ringetjes e.d. op de secundaire as van de versnellingsbak vervangen die waren wat heet geworden, waarschijnlijk doordat één van de afgebroken nokken was gaan zwerven in de versnellingsbak. Voor de rest zag het blok er nog als nieuw uit dus verder niks...

Ik had even in het werkplaatshandboek gekeken wat er allemaal nodig is om de versnellingsbakassen te demonteren..... carter splitsen was mij ook wel duidelijk.

Maar om het carter te splitsen moet het hele blok uit elkaar?? Incl. cilinderkop, nokkenassen, cilinderblok, startmotor, nokkenaskettingspannen etc. etc.??

Ik kan me voorstellen dat alleen de zijdeksels (koppeling en dynamo) los moeten, en dat je het blok dan op de kop legt en de helften splitst. Of maak ik een denkfout?

En heb je het (helemaal) zelf gerepareerd?
 
Het is natuurlijk een stuk makkelijker in een 2de gen omdat je dan niet moet gaan slijpen in je chassis maar het lukt perfect ook in een 1ste gen. NU ik heb het gedaan op mn 99' Bandit maar de enige reden is omdat ik veel duo rij en de veer dan echt te slap is voor een sportief rijgedrag.

Toen ik vroeger alleen op de fiets reed was ik tevreden met de schokbreker had enkel dogbones gestopt om een betere grondspelling te hebben in de bochten en off course voor de stoerdere look.

Ps: Ik heb nog steeds de bones liggen en deze mogen de deur uit voor 20€ + eventuele verzendkosten (denk voor NL ongeveer een 5€ zeker) moest je interesse hebben pm me even ik stuur je dan mijn gegevens enzo door.
Ik ben op zich wel geinteresseerd in die dog bones, maar al die verhalen over andere rear shocks maken me toch wel jaloers :P Ik ga eerst kijken of ik enigszins voor een goed bedrag aan een andere shock kan komen, als dat niet lukt worden het dogbones. Misschien maak ik het zelfs zo gek dat ik een andere shock én dogbones neem :P Zien we nog wel... Je hoeft ze niet vast te houden, maar misschien dat je dus nog van me hoort :)

Ik heb ook een dremel overgehouden aan m'n kenteken verwijderen, dus knutselen om het zaakje te laten passen is geen obstructie *O*


Edit: GSX-R 1000 K6 schokbreker voor 60 euro op de kop kunnen tikken :Y Dat wordt knutselen geblazen, maar ik heb er vertrouwen in *D Ben benieuwd wanneer ie in de bus ligt })

Ik heb alleen geen flauw idee wat de hart tot hart afstand van die shock is, maar die weet ik van de standaard demper ook niet. Misschien dat ik wel andere dogbones móet hebben, en misschien juist niet :P
 
Laatst bewerkt:
Ik had even in het werkplaatshandboek gekeken wat er allemaal nodig is om de versnellingsbakassen te demonteren..... carter splitsen was mij ook wel duidelijk.

Maar om het carter te splitsen moet het hele blok uit elkaar?? Incl. cilinderkop, nokkenassen, cilinderblok, startmotor, nokkenaskettingspannen etc. etc.??

Ik kan me voorstellen dat alleen de zijdeksels (koppeling en dynamo) los moeten, en dat je het blok dan op de kop legt en de helften splitst. Of maak ik een denkfout?

En heb je het (helemaal) zelf gerepareerd?

Je hoeft inderdaad alleen de koppeling en dynamo los te halen, de rest kan blijven zitten (in Haynes staat dit ook netjes genoemd onder de lijst van te verwijderen items). Ik was eigenwijs en dacht dat de koppeling niet los hoefde, dit was waar op één moertje na wat precies achter de koppeling zat en toen moest de koppeling er alsnog uit... Sommige constructeurs prutsen maar wat heb ik af en toe het idee want koppeling loshalen is nog best even een klusje extra. Als dat moertje daar net niet zat was het een stuk makkelijker geweest (haal maar eens een koppeling los terwijl het blok al uitgebouwd is, je kunt niet even een as blokkeren om de moer los te halen B|) .

Allemaal zelf gedaan ik heb het geld er niet voor over om het te laten doen, was ik al gauw 1100 euro kwijt geweest schat ik zo... Ben best trots op mezelf (naja ik heb hem nog niet gestart gehad gister he maar alla daar heb ik wel vertrouwen in) O-)
 
Je hoeft inderdaad alleen de koppeling en dynamo los te halen, de rest kan blijven zitten (in Haynes staat dit ook netjes genoemd onder de lijst van te verwijderen items). Ik was eigenwijs en dacht dat de koppeling niet los hoefde, dit was waar op één moertje na wat precies achter de koppeling zat en toen moest de koppeling er alsnog uit... Sommige constructeurs prutsen maar wat heb ik af en toe het idee want koppeling loshalen is nog best even een klusje extra. Als dat moertje daar net niet zat was het een stuk makkelijker geweest (haal maar eens een koppeling los terwijl het blok al uitgebouwd is, je kunt niet even een as blokkeren om de moer los te halen B|) .

Allemaal zelf gedaan ik heb het geld er niet voor over om het te laten doen, was ik al gauw 1100 euro kwijt geweest schat ik zo... Ben best trots op mezelf (naja ik heb hem nog niet gestart gehad gister he maar alla daar heb ik wel vertrouwen in) O-)
lol, succes daarmee dan :P
 
Ik ben op zich wel geinteresseerd in die dog bones, maar al die verhalen over andere rear shocks maken me toch wel jaloers :P Ik ga eerst kijken of ik enigszins voor een goed bedrag aan een andere shock kan komen, als dat niet lukt worden het dogbones. Misschien maak ik het zelfs zo gek dat ik een andere shock én dogbones neem :P Zien we nog wel... Je hoeft ze niet vast te houden, maar misschien dat je dus nog van me hoort :)

Ik heb ook een dremel overgehouden aan m'n kenteken verwijderen, dus knutselen om het zaakje te laten passen is geen obstructie *O*


Edit: GSX-R 1000 K6 schokbreker voor 60 euro op de kop kunnen tikken :Y Dat wordt knutselen geblazen, maar ik heb er vertrouwen in *D Ben benieuwd wanneer ie in de bus ligt })

Ik heb alleen geen flauw idee wat de hart tot hart afstand van die shock is, maar die weet ik van de standaard demper ook niet. Misschien dat ik wel andere dogbones móet hebben, en misschien juist niet :P

Hier ergens op MF op zo'n gsxr750 knutselPagina "Steetfighter" Hadden ze het over Gsxr750 oud model van 31cm's, Past op jouw model
Busa shock 33cm's, Moet je pas maken.

Weet alleen niet of de Bandit-kont met de gsxr shock omh00g komt, zoniet is de Bandit shock ook iets van 31cm

Als je hem heb, zou je hem dan eerst even op willen meten v00r mij.
H00p dat ik dan keuze te over heb.
 
Laatst bewerkt:
Ga ik doen :Y

Ik heb net m'n standaard shock opgemeten: 30cm in terwijl de kont door m'n arme pa werd opgetild (op z'n langst dus). De GSX-R shock is volgens de kwiebus waar ik hem gekocht heb een overeenkomst mee heb gesloten 33cm, dus die ga ik ook moeten aanpassen. Geen nieuwe dogbones nodig, though *D

Hm, moet ik eigenlijk kijken of ik ergens GSX-R stickers kan vinden, staat stoer :P

Trouwens, een rasechte zuid-noord-brabander met ruis op de achtergrond is echt bijna niet te verstaan zeg :X
 
Laatst bewerkt:
Bij deze bied ik mijn dogbones nogmaals aan daar unruled momenteel van de aankoop afziet.

Dus dogbones van 177mm hart tot hart, komt uit tot een verhoging van 3cm aan de kont.

Ik vraag er 20€ voor + eventuele verzendkosten
 
Handig lijstje, volgens die chart is de GSX-R1000 shock die ik wil wel 0.6mm langer dan de standaard... Kan me niet voorstellen dat ik daar veel voor moet modden. Nou is dat wel de G2B6, en niet G1 zoals ik heb, en volgens mij heb ik een andere shock. Naja, gewapend met haakse slijper en dremel kan ik alles aan :P
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan