Vraag over zithoogte Honda Shadow

Barry80

Rookie
29 mei 2008
2
0
Houten
Hallo,

Ik ben van plan op korte termijn een chopper te kopen, mijn voorkeur gaat uit naar een Honda Shadow VT 1100. Ik weet niet of deze wel voor mij geschikt is ivm de zithoogte. Ik ben 1,94 lang en kan hier niets op internet over zithoogte dan wel een motortest vinden. Wie kan mij hierover adviseren?
 
een proefrit kan idd veel meer duidelijkheid verschaffen dan een paar cijfertjes op papier.
2 verschillende motoren met de zelfde zithoogte kunnen toch anders 'zitten'

De chopper en custom achtigen zijn bijvoorbaat motoren met een lage zit, daar kies je voor of niet, denk ik.
Je kan eventueel forward controls monteren om wat extra beenruimte te creëren.
 
Heb op internet wel gevonden dat zithoogte 73cm is maar ik heb er inderdaad ook niet kunnen vinden of die wel geschikt is voor jou.
Er zitten wat dat betreft potdorrie nog leemtes op internet ja... :?
 
Laatst bewerkt:
Dat is erg lastig te zeggen in cijfers. De zithoogte is bekend, maar iedereen heeft een andere bouw. Zit je lengte meer in je benen of in je romp ? De algehele zithouding is ook van belang of je benen kwijt kan. Enige wat je kan doen is een testrit maken. Mocht het te laag zitten; forward controls of zadel verhogen. Of een andere motor zoeken.
 
vIk heb een tijd met 1.90 op een VT700C gereden en dat ging wel goed maar was niet groot.
VT1100 is volgens mij wel iets hoger maar probeer het anders uit.
 
Ik heb ook op een vt700c gereden met voetsteun verlengers(zelf gemaakt) ging prima. Heb ook geprobeerd te passen op een vt100....Dat was echt té laag! Maar wie weet met wat aanpassen gaat het prima. Succes met beslissen. Groetjes Smokiebike.
 
Bedankt voor de reacties. Ik ga inderdaad een proefrit maken, was even benieuwd naar ervaringen ivm de zithoogte. Ik vind de Honda Shadow een mooi model chopper, ook voor wat betreft de aanschaf prijs. Nu nog een keuze maken tussen een VT 700 of 1100. Ik ben benieuwd wat beter rijdt en zit. Ik heb op veel pagina's gezocht en ben wel een aantal mooie tegen gekomen. Ik moet wel zeggen dat er een hoop verschil in zit qua uiterlijk. De ene heeft een zwarte tank met geel/oranje embleem, de ander is zwart met aan de zijkant grijs/rood en bovenop de tank een metalenplaat met daarin temp en tankinhoud meter, enz, enz. Ik ben benieuwd of de zon op de metalenplaat refelcteerd en of dat irritant is.
 
Ben zelf 1.92, heb een Vt1100 '89. Met de standaard forward controls gaat het net goed. Heb zelf de controls met wat rvs plaatjes en andere rommel 10 cm naar voren gezet en dit in combi met breed stuur perfecte zithouding. Proefrijden is wel aan te raden, maar of alles naar wens is kom je pas achter na langere tijd rijden. Als je zelf een beetje handig ben is het stuur en controls aanpassen niet zo moeilijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan