Is er al een SYM GTS 250 topic

markoen

MF'er
18 apr 2004
244
0
Etten-Leur
Hallo,

Heb nu sinds afgelopen zaterdag bijna 1.100 kilometers gereden. M'n SYM van A tot Z uitgeprobeerd. Afhankelijk van gashendel een verbuik geregistreerd van 1: 25 tot bijna 1: 32. Vanaf nu over op normaal gebruik, maar samen met m'n motorfiets (houd 'm er toch bij).

Ik zie links en rechts topics voor andere scootermerken/types. Is er al een voor de SYM?

Marcel
 
In het Motorscooter gedeelte op CTRL+F drukken en dan SYM intikken, er staan er al zo 2 voor je neus.

Oeps, die ene was al van jezelf ;) Nou, daar heb je je GTS250 topic. O-)
 
Laatst bewerkt:
Of even bovenaan, rechts van het midden op zoeken klikken. :')

Veel plezier met je SYM. ;) *O*
 
Markoen, die fiets waar jij nu mee rijdt, interesseert mij tenzeerste, dus al je ervaringen zijn van harte welkom. Rij-impressie bij goed en slecht weer, verbruik, prestaties (snelheid, remmen, enz).
Laat maar komen!
(en proficiat trouwens mt je keuze!)
 
Ik heb ook een vraag: ik ben zelf vrij lang (1.93m) en vraag me af of dat een probleem is met deze scooter.

Ben vandaag in Eindhoven wezen kijken en helaas hadden ze daar geen GTS 250i staan. Wel de nieuwe Citycom 300. En als ik het stuur helemaal naar links of rechts draai zaten m'n benen een beetje in de weg. Als ik m'n knieen helemaal naar binnen deed, dan ging het net.

Is er iemand met een GTS 250i die daar ervaring mee heeft? Is het storend? Ik denk ook niet dat je tijdens het normale rijden je stuur helemaal omgooit.

Alvast bedankt voor antwoorden.
 
Hoi,

ik ben al op het forum sinds vorig jaar oktober en er zijn niet al teveel Sym GTS 250 rijders, overigens tot mijn verbazing gezien de prijs/kwaliteit verhouding. Ik ben zelf 1.80 en ik heb de indruk dat de ruimte voor 1.93 wat krap zal zijn. Het omgooien van het stuur gaat prima en daar heb je geen last van.

Ik heb de machine orgineel gelaten op een ander scherm na. Het grotere scherm zorgde voor minder geluid, betere beschrerming tegen wind en regen en voor de handen.

In het buitenland rijden op de Philipijnen veel van deze scooters, maar ook in Australie. Een goed punt is de bermverlichting. Die is echt perfect. De inspuiting heeft geen neiging naar hangen in het gas zoals de carburateurversie doet rond de 80. Ook zijn de spiegels op de machines van 2007 beter.
 
Bedankt voor je antwoord!

Nou ja, dan moet ik dus echt goed gaan passen voordat ik weer te impulsief iets aanschaf. Denk erover eerst een simpel scootertje te kopen om te kijken of ik het echt ga gebruiken.

Rijd elke dag ongeveer 75KM woon-werk (hoef niet over snelweg, kan wel) en baal van de stijgende auto-kosten. Ik gun het de overheid en oliemaatschappijen gewoon niet (vooral de overheid). Ik koop een diesel omdat dat gunstiger zo zijn en binnen no-time stijgen de brandstofprijzen bijzonder hard (diesel nog meer dan benzine) en de overheid begint de dieselrijder extra hard aan te pakken met extra belastingen, APK etc.

Ik heb ook een Suzuki Intruder maar ik pak die gewoon niet makkelijk om te gaan werken. Punt 1 is die helemaal niet zuiniger dan een auto en punt 2 is het een gedoe om 'm achter uit de tuin te halen.

Daarom denk ik dus aan een eenvoudige scooter, die ik gewoon voor de deur laat staan (hopelijk kan dat hier in het dorp nog). Ik vind de Sym er erg leuk uitzien en aantrekkelijk geprijsd, dus als het bevalt maakt die zeker kans.
 
Hoi Fokke,

de Sym is echt zijn geld waard, rijd goed, snel, topsnelheid wat geflateerd. Ik rijd over provinciale wegen 90 km. Elke dag en zeker met dit seizoen is dat heerlijk. Ik kan je aanraden een proefrit te maken.

Ik ben kortgeleden wel onderuit gegaan, maar dat is snel en goed gemaakt. Mijn enkel was zwaar gekneusd, maar dat gaat ook beter.
Andere banden scheelt vaak ook weer.

En het grote voordeel is toch 21 pk en een laag verbruik. Bij normaal gebruik zit ik op 1:29 1`:32.

Dat scheelt.
 
Ik heb ook een vraag: ik ben zelf vrij lang (1.93m) en vraag me af of dat een probleem is met deze scooter.

Ben vandaag in Eindhoven wezen kijken en helaas hadden ze daar geen GTS 250i staan. Wel de nieuwe Citycom 300. En als ik het stuur helemaal naar links of rechts draai zaten m'n benen een beetje in de weg. Als ik m'n knieen helemaal naar binnen deed, dan ging het net.

Is er iemand met een GTS 250i die daar ervaring mee heeft? Is het storend? Ik denk ook niet dat je tijdens het normale rijden je stuur helemaal omgooit.

Alvast bedankt voor antwoorden.

Ik ben 168 cm lang, als het niet te koud is.
Mijn zoon is 175 cm en die heb ik even op de SYM gezet en gefotografeerd.
Zal kijken of ik m'n buurman (bijna 2 meter) ook zo gek kan krijgen.


Marcel
full
 
Ik ben sinds een week eigenaar van een sym 250. Mijn vorige was een mio 100 waar ik heel blij mee was . Maar de sym 250 I man man man ... gewoon prachtig, geweldig, mooi, baanvast, .
Als er ooit mensen zijn die een club willen oprichten voor de sym 250 zal ik zeker bij zijn .
mijn e-mail ter bevesteging adegro90@hotmail.com . woonachtig in leuven geboren in 1953
In frankrijk is de sym 250 al een echte "item"
 
Ik ben 168 cm lang, als het niet te koud is.
Mijn zoon is 175 cm en die heb ik even op de SYM gezet en gefotografeerd.
Zal kijken of ik m'n buurman (bijna 2 meter) ook zo gek kan krijgen.

Bedankt alvast voor de moeite. Heb mijn oog op de Burgman 200 laten vallen. Dat moet sowieso wel passen. Ben toch ook nog benieuwd naar de Sym GTS 250i
 
@ Markoen :
Stiiiinkend jaloers ben ik op jou, man ! En dan nog wel in m'n favoriete kleur ! Knap fietsje !

Spijtig genoeg (bijna) niet te vinden in ocassie ...
 
Sanmiguel,

in Duitsland staan ze te koop, 2e hands op www.mobile.de.

Keuze genoeg, maar in kleur wereldwijd drie op precies te zijn: blauw, antraciet of zilver. Op de Philipijnen is het een van de meest verkochte scooters in zijn soort.
 
Voor zij die hun Sym ook eens nauwer willen gadeslaan...
Download eerst even de http://www.scootercommunity.com.au/files/folders/bolwell_sym_pgo/entry29619.aspx (Users manual)
 
Nog maar eens een bewijs dat de opmars van de Sym niet meer te stuiten is.
Als Sym slim is, brengen ze zo snel mogelijk een zwaardere scoot uit. Iets in de categorie tussen 450 en 600 cc.
En liefst een tweepitter.
Met grote wielen.
 
Hallo,

Heb nu sinds afgelopen zaterdag bijna 1.100 kilometers gereden. M'n SYM van A tot Z uitgeprobeerd. Afhankelijk van gashendel een verbuik geregistreerd van 1: 25 tot bijna 1: 32. Vanaf nu over op normaal gebruik, maar samen met m'n motorfiets (houd 'm er toch bij).

Ik zie links en rechts topics voor andere scootermerken/types. Is er al een voor de SYM?

Marcel


Voor de Sym rijders... er is een topic over de Sym 300i

Sym Joymax 300i EVO
 
vandaag in bezit gekomen van een sym gts 250.

mooi afgewerkt, stuurt goed, ziet er allemaal goed uit, rijdt lekker.
heeft alleen een poos stil gestaan bij de vorige eig.(1,5 jaar)

nu brand het olielampje.........
 
Het "change oil" lampje kan je zelf doven. Dus oliepeil met de peilstok controleren (scooter op de middenbok, horizontaal, peilstok niet inschroeven om te meten).
Is er voldoende in, en ziet de olie er vers uit, geen probleem, is het zwarte drab, dan naar de dealer voor een oliewissel.
 
Hoe doof je dat lampje dan? Dat meldt je niet, oliewissel is makkelijk zelf te doen. Check wat voor olie er in moet en hoeveel (bijvoorbeeld @ http://www.kroon-oil.com/nl/producten/productadvies/), vervolgens een bakje bij de Action scoren waar je de oude olie in opvangt. Nieuwe olie d'r in en klaar!

Volgens Kroon gaat er 1,2 liter of 1,4 liter 10w40 olie in de GTS. Haal dat spul bij de Action, 9,98 voor 4 liter en gaan met die banaan. Heb dat spul ook in mijn 125cc-er zitten (Yamaha) en loopt net als merk olie. Niet vergeten om het geregeld te verwisselen als er veel mee gereden wordt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan