ybr 125

2 cilinders i.p.v. 1 cilinder.
waterkoeling i.pv. luchtkoeling (maakt kleinere tolleranties mogelijk).
 
Vandaag proef-gereden en besteld !
Het wordt een grijze, model 2008 (injectie).

Ondanks de stevige wind vanmorgen kwam ik best vooruit.
Recht tegen de wind in moest ik even iets voorover zitten om van 70 naar 80 te komen.
De zit en vering vond ik lekker comfortabel.
Qua wegligging (althans op 't 2006-model) zullen betere bandjes ongetwijfeld een behoorlijke verbetering geven.

Als 2de motor(tje) voor woon-werk-km's lijkt ie mij zeer geschikt.
Mijn bevindingen op de langere termijn zal ik nog in dit topic melden!

En ???????
Hoe gaat hij tot nu toe
:]
 
Gaat prima!
Gisteren heb ik 'm opgehaald en meteen 90 km getourd.
Heerlijk onthaast-ritje in het Groene Hart.
Omdat ik nog niet boven de 6000 toeren uit mag (beetje smokkelen mag)
heb ik er nog geen woon-werk-verkeer mee gereden.
Wat ik wel al kan zeggen is dat het wat betreft comfort en lichte bediening en besturing
prima voor elkaar is!
Als ik de 500 km-grens passeer (wat ik verwacht binnen een week te doen)
mag ik tot de 7500 toeren en kan ik 90 km/h rijden, dus ook woon-werk.
Als je bij 6000 al op moet schakelen val je terug onder de 5000 toeren
en houdt je zoiezo het auto-verkeer op, maar dat zal dus snel voorbij zijn...
't Motortje pruttelt zeer rustig stationair om vervolgens lekker te gaan brommen :P
Meer informatie volgt!
 
Laatst bewerkt:
Foto's!!!

En vertel, waar heb je 'm gekocht? In Zoetermeer staat er eentje bij Hans van Wijk, ik heb er op gezeten en vind 'm erg leuk eigenlijk. En vertel de komende tijd eens wat over je gemeten verbruik :).
 
Op Bikez.com en yamaha-motor.nl staan betere foto's dan ik kan maken,
wanneer ik echter leukere foto's heb, en die gaan komen (!), zal ik ze plaatsen.

Door het Groene Hart toerend haalde ik dit weekend 1:46 !!!
De afgelopen dagen ben ik de 500 km-grens gepasseerd en
mocht ik "gematigd sportief" tot de 7.500 toeren/min. door de bochten
"sleurend"de buurt onveilig maken. Shitt ! Nog maar 1:38 :9~

Lekker veel feed-back (weinig stijf frame).
Aardig all-road bestendig (comfy vering en makkelijk in de 2de versn. 40km/h
tegen een tamelijk steil, onverhard talut).
Lekkere sound voor zo'n brommertje (gromt als een boze welp).

Kort samengevat: Ik dacht dat de Bandit de meeste lol per euro gaf maar de YBR is,
naast een échte motor dan, de meeste lol per euro volgens mij!

In het spitsverkeer is ie snel genoeg als je even voorover gaat zitten bij tegenwind
om vanaf ca. 70 km/h nog verder door te accelereren naar ca.90 km/h (7500 t/m).

Na 288 km op één dag had ik een beetje stijve kont en een grijns die niet van m'n smoel af wou. Je wordt een beetje meewarig aangekeken door andere motorrijders, maar ook dat hoeft de pret niet te drukken! Slechts één op de tien zwaait nog naar me :+ Voor zwaaien heb ik geen tijd meer, allebij de voeten en handen aan 't werk :Y

Een échte motor is 't niet, maar wél een heel leuke, snelle, legale, zware toer-brommer!!
Zó leuk zelfs dat de Bandit al een week stil staat.......
Nee, hij is niet te koop; straks lekker naar Luxemburg, de Vogezen en....en....
dan gaat er niets boven een échte motor zoals de bandit ;)
 
Laatst bewerkt:
Oja waar ik 'm had gekocht: Motoport Uithoorn
Voor 2250 euri incl. alles (afl./kent./tenaamst.).
zonder inruil overigens.
Als je er echt een gaat kopen,
neem dan een injectie(2008) model.
Geen gek*t met een choke-knop aan het blok
en een roestige uitlaat.
Voor de verandering ook geen hoger benz.verbr.
als de carb.-versie!
 
waarom zo traag met een 125 cc

ik rij met een cagiva planet 125cc en origineel

mijn top ligt toch dik tond 160 km per uur.

dus niet echt een snelle brommer maar echt een lichte moto
 
Tsja, alles is relatief.....
Mijn Bandit is ook maar een traag hok vergeleken bij een 1000cc sportmotor.
Het gaat om de beleving, de economische en ecologische overwegingen die
mij tot deze keus gebracht hebben.
En daar stelt men dan vragen over om de eigen overwegingen te toetsen.
Als de vraag was welke 125cc de snelste was keek men niet op het topic
dat over de YBR125 gaat.
In België koopt men een 125cc omdat er met een auto-rijbewijs mee gereden
mag worden, in Nederland meestal als goedkoop motortje voor erbij,
of als woon-werk-vervoermiddel.
En goedkoper kan het in ieder geval niet, denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren ca. 50 km gereden nadat ie z'n 1000-beurtje gekregen had
die overigens 44 euri kostte ( :} ).
Als je zonder op de toerenteller te hoeven kijken naar ca. 8000 t/m kan
voordat je opschakelt rijdt dat toch ff relaxter en wat vlotter.
Zelfs even de snelweg op en af gegaan (3 keer) en hij ging redelijk vlot
naar de 100/110 km/h. Toegegeven, dit gaat makkelijker als je een beetje
voorover gaat zitten v.a. zo'n 70/80 km/h.

Kortom; ik ben erg tevreden en zie daar niet snel verandering in komen.
Nogal wat mensen zeggen mij eerlijk dat ze het maar een brommertje vinden qua uiterlijk. Dan antwoord ik dat ik dat ook vind, maar dat ie wel erg leuk en goedkoop
rijdt. Verzekering, aanschaf, benzieneverbruik en onderhoud zijn lager dan van een opgevoerde brommer.
Midlife-crisis of niet, ik geniet van het legaal rijden op een "opgevoerde brommer". :Y

Het verbruik is tot nu toe ca. 1:40 en zal dus op ongeveer 1:36 uit komen denk ik.

Voorlopige conclusie:
leuk om mee in en om de stad te rijden!
leuk om rustig mee te toeren
geschikt om kronkelige weggetjes af te raggen
zeer rationele keuze voor woon-werk-verkeer mits niet te grote afstand en geen snelweg
echter matig geschikt voor langere afstanden (zeer rechtopzit en smal zadel ).
weinig power, dus geen"echte-motor-kick" (open deur).
 
Laatst bewerkt:
Leuk om te horen dat je het naar je zin hebt met de YBR. 1 op 40 is wel lekker economisch met de huidige prijzen. Opgevoerde brommer kan ik wel begrijpen, tis een beetje een grote schakelbrommer dan ;). Ik zit zelf ook te kijken naar een zuinige motor, want als ik veel wil rijden moet ik iets zuinig hebben. Of als student gewoon minder rijden en meer OV-en natuurlijk.... keuzes, keuzes.. Het wordt denk ik een keertje proefrijden als de mogelijkheid bij een dealer er is.
 
Vandaag een stukje 120 (!) gereden op de A12.
Ook op een gravel-pad een keer of 30 remproeven gedaan.
Doordat ie weinig weegt en de remmen goed doseerbaar zijn,
ging dit heel makkelijk en gecontroleerd.
Ook nog wat bochten met uitgestoken been op gravel-parkeerplaats geoefend.
Wat een spanning en sensatie ;)
Nee, ik heb geen aandelen in Yamaha :+
 
Ik heb sinds een paar maanden een '06 YBR; prima motortje. Hij wordt eigenlijk alleen gebruikt woon-werk welke in mijn geval betekend; echt stadsverkeer en een heel klein stukje 80km-weg. Voor dit doel is de YBR ideaal, je haalt makkelijk die toegestaande 80km en in de files voor de stoplichten mik je hem overal erg makkelijk tussendoor.

Heb er nu denk ik 1000+ km op gereden; geen problemen op een defecte tankmeter na. Die laatste heb je niet echt nodig; verbruik bij erg lompe rijstijl; 1:34+ .
Wel roest het uitlaatje redelijk snel naar mijn idee; goed beschermen dus als je hem netjes wilt houden.
Maar overall; superfietsje voor woon-werk in de stad en net daarbuiten...maar wel de auto(snel)wegen vermijden...daarvoor komt ie echt te kort.
 
Ik volg deze topic al een tijdje. Ik heb op dit moment een CB250 uit 1994. Die voor mij het werk doet. In de randstad is het zat. Meer dan 100km/h mag je hier officieel toch niet rijden.
Snelweg... ik vind dat als je met de vrachtwagens mee kan rijden dat je dan niet veel gevaar oploopt op de snelweg.
Hoedan ook YBR125 zit ook op mijn lijst van vervangende motortjes voor mijn CB250. Er zit 'maar' 81000km op mijn CBtje dus dat kan nog even duren voordat het blokje echt op is... :P
Maar dus ik ben op zoek naar een 125cc tje voor na mijn CB250. Omdat ik ook niet echt sneller hoef te rijden. En ik wel wat vermogen ben bereid in te leveren om wat zuiniger te rijden, met de huidige benzine prijzen. (ik rij nu 1op28)
Ik heb nu een paar motortje op het oog:
  • YBR125 (zuinig, licht, zit niet veel erop wat je eigenlijk niet nodig hebt, uit voorgaande post eventueel brandstof meter :X heb ik niet eens op mijn CB)
  • 125cc motorscooter (verbruikt meer dan YBR, duurder, wel makkelijk om te rijden in de file door CVT versnellingsbak)
  • Skytean Gorilla 125cc (geinig fun motortje, kleine wielen lijken mij wel onstabiel en gevaarlijk, goedkoper dan YBR, misschien diefstal gevoeliger dan YBR)
  • CBR125R (duurder, meer plastiek... )
Trouwens gaat iemand nog een ruitje, handverwarming, topkoffer en zijkoffers monteren op zijn YBR? Zou een stuk handiger zijn... maar ja.. ook 2 x zo veel wegen ;)
 
Laatst bewerkt:
Wat mij pas stoer lijkt, een YBR ecomodden. Dus stroomlijn kuipje erop, dan ga je denk ik wel heel goed met je verbruik zitten..
 
In de stad hoort dat niet veel uit te maken. Misschien boven de 60km/h.

Maar dan is het geen naked meer ;) (deze topic zit in de Naked bikes, gedeelte)
 
liever niet met deze dingen op de snelweg aub
rijd voor me werk met een vrachtwagen en als ik met mijn begrenser op 85 iets moet inhalen hoort het niet op de snelweg thuis lijkt me
vorige week bij amsterdam een collega lopen vervloeken dat hij de 80 niet haalde
bleek dat hij achter een "motor' zat
zal best leuk zijn om goedkoop te rijden maar doe het waar zo'n ding voor gemaakt is dus mijd de snelweg
 
Klopt! Helemaal met je eens :Y
Ik zeg altijd tegen mensen die met een klein vermogen motorfiets op de snelweg willen rijden. Wanneer zij vragen of het veilig is. Ik vind dat het is niet gevaarlijk, zolang je maar met de vrachtwagens mee kan rijden. Als niet, dan wordt het een chaos...
 
Wat mij pas stoer lijkt, een YBR ecomodden. Dus stroomlijn kuipje erop, dan ga je denk ik wel heel goed met je verbruik zitten..
Heb er een Givi kuipruitje op gezet.
Inderdaad nóg zuiniger geworden, wel wat meer herrie.
Nog een voordeel: je komt wat makkelijker op snelheid.
 
Haha, serieus een kuipruitje geeft een beter verbruik? :D Geniaal :) Dan zou een beetje oldskool achtige racekuip helemaal goed moeten zijn!

zoiets als deze http://www.dropbears.com/c/classicmemories/gallery/hailwood/images/Hailwood%20Honda%20RC181%20500cc%201967.jpg (honda van hailwood)
 
Man jij bent oldschool... :P
Heb er een Givi kuipruitje op gezet.
Inderdaad nóg zuiniger geworden, wel wat meer herrie.
Nog een voordeel: je komt wat makkelijker op snelheid.
Heb ik ook op de mijn CB. Er komt meer en sneller stroom lucht over je helm. Waardoor meer turbulentie achter je helm krijgt en dat hoor je...
Ik heb na een jaar nu mijn ruitje eraf genomen. Er komt wel meer luchtstroom tegen mijn 'niet aerodynamische lijf', maar het is nu stiller en het stuurt ook makkelijker in de bochten.
Wat je nog kan doen is een beetje meer naar beneden leunen zodat je helemaal uit het lucht stroom zit. Het wordt stiller en krijg je ook minder druk op je helm. (Het is wel minder comfortabel)

Dus mijn conclusie is ruitje voor de snelweg en lange stuk routes tussen steden en zo. Geen ruitje voor stadsverkeer en bochtige toertje.
 
Laatst bewerkt:
Haha, serieus een kuipruitje geeft een beter verbruik? :D Geniaal :) Dan zou een beetje oldskool achtige racekuip helemaal goed moeten zijn!

zoiets als deze http://www.dropbears.com/c/classicmemories/gallery/hailwood/images/Hailwood%20Honda%20RC181%20500cc%201967.jpg (honda van hailwood)


Heb ik ook nog overwogen,
zijn echter niet te betalen.
Bovendien poremt dit alleen met lage racy stuurtjes.
Wellicht over enkele jaren een leuk projectje...
Voorlopig als woon-werk-vervoermiddel, dus niet praktisch.
 
Ik heb nu een paar motortje op het oog:
  • YBR125 (zuinig, licht, zit niet veel erop wat je eigenlijk niet nodig hebt, uit voorgaande post eventueel brandstof meter :X heb ik niet eens op mijn CB)
  • 125cc motorscooter (verbruikt meer dan YBR, duurder, wel makkelijk om te rijden in de file door CVT versnellingsbak)
  • Skytean Gorilla 125cc (geinig fun motortje, kleine wielen lijken mij wel onstabiel en gevaarlijk, goedkoper dan YBR, misschien diefstal gevoeliger dan YBR)
  • CBR125R (duurder, meer plastiek... )
Trouwens gaat iemand nog een ruitje, handverwarming, topkoffer en zijkoffers monteren op zijn YBR? Zou een stuk handiger zijn... maar ja.. ook 2 x zo veel wegen ;)

Zet de Skyteam uit je hoofd, dat is leuk voor erbij. Niet als enige motor, teveel haken en ogen, zelfs als je in zn vrij naar voren en achter beweegt kan ie uit zichzelf in een versnelling slaan.

Een YBR heeft voelbaar minder vermogen dan een CBR125, vanwege het luchtgekoelde blok. Ik zou dan een CBR125 nemen. Hogere snelheid haalbaar en je zou nog op de snelweg kunnen rijden. Op een YBR haalde ik 106km/u op de A12 en dat was eng.
Op een CBR125 reed ik met 110km/u over de snelweg als kruissnelheid, en trok door naar 120km/u.

Wil je een motorscooter.. neem bijv. een Burgman 125, ook weer watergekoeld blok, een top van 110-115km/u. Veel ruimte, 12v aansluiting in dashboardkastje...


Maar probeer ze natuurlijk wel allemaal met proefrijden, sla ze niet over. Mijn mening is persoonlijk en hoeft (en zal) absoluut niet jouw keuze ook zijn.
 
Ik heb nu 1 maand mijn YBR125CC.
Ik ben hier zeer tevreden over.
Alleen heb ik nog wat bedenkingen....
Tot de 4de versnelling gaat het vlot , maar dan in 5de.....pfff da duurt voordat je aan de 100 km/u zit. Ook haal ik er maar een kleine 105 km/h uit.
Nu zoek ik eventueel een andere uitlaat te laten plaatsen en ook een ander tandwiel.

Verder verandering zullen zijn een schakel indicator => zodat mijn vrouwke zich niet meer kan vergissen.
En ik denk eraan om een XENON kit te laten steken.
De moto is gekocht voor woon/werk verkeer en een beetje voor de fun.

Dit zal zo'n +- €750 kosten schat ik....
Uitlaat = €400
XENON = +- €150
Schakel indicator +- €150
Tandwiel = geen idee +- €100 ??????
 
Terug
Bovenaan Onderaan