Dragstar rijders

Om het even over iets anders te hebben dan forward controls ;)
Heeft iemand al eens een Dragstar gezien met een ape hanger? Ik wil zelf zo'n stuur monteren, maar het is ontzettend moeilijk te vinden voor een Dragstar.

Plan A was gewoon via Highwayhawk. Daar hebben ze een Ape van 40 cm hoogte. Maar alle kabels (gas, koppeling, ...) zijn enkel te vinden met een verlenging van 15cm (dus standaard+15cm). Nu voor zover ik mijn stuur meet, is het een 26cm hoog (gemeten vanaf de onderkant). Gaat die +15cm lang genoeg zijn?

Plan B is via een custom bouwer. Ik ben langs een custom bouwer in de buurt geweest en die man heeft mij een prijs gemaakt voor een Ape en alle bekabeling (hand gemaakt). Dat kwam neer op zo'n 580 euro. Nu heb ik niks tegen die prijs, alleen vertrouw ik hand gemaakte kabels niet zo. Als zo'n koppelings loodje los schiet tijdens het rijden heb je wel een probleem....


Liefst zou ik bij Plan A blijven, maar wat denken jullie, die 15cm, is dat genoeg, of zijn er nog andere oplossingen? Thunderbike heeft trouwens ook enkel kabels +15cm.


als het gewoon (goed) gesoldeerde loodjes zijn, mag het geen probleem zijn. Bovendien mag je voor 580 euro best verwachten dat het gewoon goed gemonteerd wordt. Daarnaast zijn er nog genoeg anderen die verse kabels voor je kunnen maken, dus dat wordt denk ik gewoon goed rondkijken
 
We zullen ook maar een keer proberen wat fotos erbij te zetten:

drag1.jpg

drag2.jpg

drag3.jpg


De eerste is natuurlijk mijn grote inspiratie bron. Als ik die van mij ooit zover krijg ;)
 
Met enige vertraging (lees; tentamentijd), hierbij toch nog foto's!

bikepics-1306173-full.jpg

bikepics-1306176-full.jpg

bikepics-1306175-full.jpg


meer info? Bel 06 - veertien80twaalf13 of mail me
 
Laatst bewerkt:
verkocht

edit: ik ken nog iemand met zo'n set (voor de 650 en 650A dacht ik), dus mocht er nog iemand wat zoeken, mail me dan!
 
Laatst bewerkt:
Ben nu een jaar in het bezit van een bmwr1100rt, maar ik blijk toch veel meer een mooi-weer rijder te zijn dan ik in eerste instantie gedacht had. Voor het doel waar ik m voor gebruik is een cruiser waarschijnlijk veel leuker. Dus heb ik t plan om m in te gaan ruilen. Nu denk ik aan een honda 1100 c2 (de 750 is met ketting en dat valt af) of een dragstar 650/ 1100 classis. Qua uiterlijk zijn t vrijwel dezelfde motoren. Wat is nu naast het merk het kenmerkende verschil tussen deze motoren en waar moet ik bij aanschaf van een dragstar op letten?? wat zijnde zwakke plekken?
 
Ben nu een jaar in het bezit van een bmwr1100rt, maar ik blijk toch veel meer een mooi-weer rijder te zijn dan ik in eerste instantie gedacht had. Voor het doel waar ik m voor gebruik is een cruiser waarschijnlijk veel leuker. Dus heb ik t plan om m in te gaan ruilen. Nu denk ik aan een honda 1100 c2 (de 750 is met ketting en dat valt af) of een dragstar 650/ 1100 classis. Qua uiterlijk zijn t vrijwel dezelfde motoren. Wat is nu naast het merk het kenmerkende verschil tussen deze motoren en waar moet ik bij aanschaf van een dragstar op letten?? wat zijnde zwakke plekken?


Bij een 1100 moet je nagaan of de nodige modificaties (o.a. aan de startmotor) gedaan zijn, verder zijn het gewoon ontzettend goede motoren. De Honda is en blijft natuurlijk een Honda, een en al betrouwbaarheid, maar die boet mijns insziens aan uiterlijk in, de Dragstar 1100 heeft meer sex-appeal dan een C2 èn er zijn meer onderdelen voor te krijgen om hem te verbouwen, wanneer je dat leuk vind. Verder is het gewoon een kwestie van smaak; ga er eens mee rondrijden, voel of hij bij je postuur past, kijk welke je het mooiste vindt, dan komt het helemaal goed! Veel plezier met kiezen ;)
 
thanx, bij een 650 geen modificaties? een verkeerd bouwjaar? bepaalde opvallende slijtage?
 
Ik heb bij de 650 nooit problemen gezien of gemerkt.
En ik rij gemiddeld 18.000 km per jaar
 
thanx, bij een 650 geen modificaties? een verkeerd bouwjaar? bepaalde opvallende slijtage?


nope, geen modificaties doordat het blok e.d. overgedimensioneerd zijn, dus dat vormt geen probleem, electra is in orde (thank God) en alle bouwjaren zijn goed. Gewoon een goede fiets. Alleen opletten met de kleuren; de oranje en zilver-blauwe modellen zijn relatief weinig waard, dus mocht je daar op kicken, koop hem niet te duur, ze zijn een stuk moeilijker te verkopen dan bijvoorbeeld een zwarte.
 
Wat voor modificaties moet je aan denken bij een XVS 1100 dan? Ik heb er zoeentje, maar heb er niets bijzonders aan gemodificeerd. Hij doet het ook prima en heb nergens gelazer mee, hoewel soms de startmotor een beetje vreemd doet. Whats up with that???
 
Het gaat juist om de startmotor.

op de bouten waar deze mee vast zit komt zoveel kracht te staan dat die verdraaien.
waardoor de startmotor kapot gaat.

zoek maar eens op internet op twisted bolts
 
Is er dan niet een of andere aftermarket-startmotor
die dat wel aan kan???
 
Maar hoe kun je dit het beste oplossen dan?


Op de site van de Dutch Dragstar Club staan wel een aantal oplossingen van vast lassen tot een mooi RVS plaatje.

Ik weet alleen zo gauw even niet of je voor het techniek forum betalend lid moet zijn of ook als forumlid op die pagina kan.

www.dutchdragstarclub.nl
 
het probleem zijn de boutjes, niet de startmotor

Ben ik niet met je eens. Voor de VSCN http://www.viragostarclub.nl/ heb ik het Amerikaanse stuk over de twisted bolts vertaald; de startmotor kan de terugklap van het blok bij het niet aanslaan tijdens starten niet verwerken. Hij zou moeten "ontkoppelen" maar doet dat niet. Het probleem is de startmotor enne vervangen is de enige optie. Ook ik was slachtoffer. Ondanks 3 maanden na de fabrieksgarantie kreeg ik toch een nieuwe gemodificeerde versie.

Overigens rij ik een 1100 Classic van juni 2000. Inmiddels 97.000 km op de teller en de bike is in Portugal geweest, Polen en Zweden en alle tussenliggende landen. Volgend jaar weer naar Spanje, Italië staat op de agenda en wederom Polen . . . pfff kom tijd te kort :P

Zie: http://www.webshots.com/search?query=bikerteecee&new=1&source=chromeheader
en http://www.cruisercustomizing.com/BikerTeeCee

Edit: 197.000 was even een ton teveel

See ya
Ton
 
Laatst bewerkt:
Vraagje?

Als ik met mijn footboards van mn 1100 C over de grond schraap in bochten, is dat een signaal dat ik de grens van de grondspeling heb bereikt of is er dan nog wat ruimte?
 
Beiden lijkt mij. De floorboards scharnieren echter dus je zit in de reserve grondspeling :)

Volgens mij is het scharnierpunt van de floorboards het volgende punt wat de grond raakt. Ik heb het niet meegemaakt. Wèl in de bergen in Portugal; slecht asfalt, bochten naar links en rechts en in een bocht een kuiltje in het asfalt en het frame kwam toen tegen de grond.

Da's schikken, want je krijg en klap en raakt ietwat uit balans.

Het scharnierpunt wordt een ander verhaal, je kan dan lelijk onderuit gaan. Je achterwiel zal minder druk op het asfalt krijgen.

Je moet volgens mij wel erg plat gaan door een bocht om dat te kunnen realiseren.

Groetjes,
Ton
 
Dank je.

Het antwoord heeft nog niet echt m'n onzekerheid weggehaald :)

In de gevallen dat het is voorgekomen scharnierde het boardje zo'n 2 cm omhoog, zal er eens met een duimstok onderkruipen en zien of ik zo meer te weten kom :)

Ik zie dat je in Rijswijk woont, ik zit behoorlijk in de buurt en we zullen dus regelmatig de zelfde flyovers pakken.
Daar zit ook mijn onzekerheid, ik rij voor m'n gevoel al vrij langzaam over "onze" fly-overs, maar veel sneller durf in niet op de dragstar.
Op andere fietsen is het een ander verhaal.
De limiet uitvinden uit ervaring zou een pijnlijke zaak kunnen zijn lijkt me :)
 
Remy,

De fly-over van ZTM naar Den Haag en omgekeerd neem ik met 80-95, er komt niks aan de grond. Wil je meer . . . dan kan dat, maar de vraag is of het veilig blijft met een cruiser. Wil je echt meer, dan ben je aan een ander type bike toe denk ik.

Ik loop liever geen risico; floorboardje aan de grond gaat al snel, verder hoeft het niet. Een bike totall loss, wat als gevolg van een steentje in de bocht die je snel neemt al kan gebeuren, houd voor mij een geen motorrijden meer vanwege de ontbrekende bijbehorende pecunia *D

Dan nog, met het hedendaagse drukke verkeer is het meest veilig om defensief te rijden. Het snelheidsverschil t.o.v. het verkeer om je heen moet niet te groot worden.

Have fun,
Ton
 
oi, ik laat binnenkort een maatje van me m'n dagstar overspuiten, nou heb ik zelf met m'n grote waffel natuurlijk weer gezegd dat ik wel voor de verf zou zorgen
kan iemand me vertellen bij welke winkels ik allemaal verf kan halen en hoeveel ml spuitbussen ik nodig heb?
ik zou het hem willen vragen maar hij zit momenteel in turkije.
het gaat om de tank, voor en achterspatbord.

thanks alvast
 
he unsk1lled, die motoren op je foto's zijn echt bruut...

is er iemand die weet waar je die banden vandaan kan halen, die van mij is zwart wit chroom dus die bnden met die witte rand is iets wat mijn motor echt nog mist

greetz
 
Terug
Bovenaan Onderaan