geel hesje

outbackjack

MF'er
25 sep 2007
249
9
Ik zie de laatste tijd steeds meer motorrijders met een geel hesje rijden. Ik heb dit laatst ook geprobeerd met zo'n noodvestje voor in de auto. Dit was geen succes want het wapperde teveel. Zijn er ook strakke versie's te koop en zo ja waar?
 
Ik zie de laatste tijd steeds meer motorrijders met een geel hesje rijden. Ik heb dit laatst ook geprobeerd met zo'n noodvestje voor in de auto. Dit was geen succes want het wapperde teveel. Zijn er ook strakke versie's te koop en zo ja waar?

Nee man, weet je hoe dat komt dat je dezer tijden met een geel hesje rijdt?

Anders gaan al die Nederlandse supporters achter de scooter aanhollen. _O-

(in Zwitserland zijn een pak Nederlanders achter een groep werkers van de openbare dienst beginnen te lopen in de hoop dat ze bij het stadion uitkwamen. (Ze droegen een oranje outfit en daarom dragen ze vanaf nu tijdens dit EK een geel hesje over hun outfit.

Hup hup Holland _O-
 
Motoport verkoop Kushitani (of zoiets) vestjes in het geel MET rits. Zitten erg goed, bijna Italiaans goed ;)
 
Motoport verkoop Kushitani (of zoiets) vestjes in het geel MET rits. Zitten erg goed, bijna Italiaans goed ;)

Dit vest heb ik zelf ook aan. Het is aan de zijkant met stretch afgewerkt waardoor het stak zit, tevens is dit reflecterend materiaal. Ze hebben id een rits. Ik heb er 39,95 voor betaald. Redelijk veel maar wel erg fijn.Wasbaar.

Trek het ook over mijn regenoveral aan.
 
Laatst bewerkt:
Kushitani tekst:


Reflectievest NEON
Zorg dat je gezien wordt met het reflecterende vest van KUSHITANI. Het elastische vest is speciaal voor motorrijders gemaakt. Het klappert niet en is bestand tegen hoge snelheden. (Ook leverbaar zonder de tekst "Don't Compromise" print)



Kleur: geel/grijs

Maten: S, M, L, XL, XXL, XXXL

Advies verkoopprijs: € 39,-
 
Ik heb ook zo'n geel vestje maar ik draag het eigenlijk enkel als ik in het donker ga rijden en tijdens mistig weer.

Ik weet dat het ook met goed weer kan helpen maar daar wil ik blind voor zijn.
 
Ik heb ook zo'n Kushitani vest aan wanneer ik rij. Ik had het aan een vriend uitgeleend om te zien hoe goed het zichtbaar is 's avonds. Het was een verbetering voor hem ten opzichte van zijn zwarte leren jas. Sommige wapperende vesten zijn beter zichtbaar denk ik, want die hebben grotere reflectie oppervlakken qua streppen.
Van die had ik ook een paar geprobeerd. Van de ANWB heeft maar een bevestiging voor die is zo los. Het is wel geinig je lijkt superman wel... Die van de Gamma heeft er twee bevestigingen voor dus die blijft wel zitten ook al wappert ie.
Ik heb resent een gele jas gekocht bij de Blokker voor 15€. Deze trek ik over mijn doorwaai jas, 's avonds en met natweer. Het is lekker warm, wind en water dicht. De voordeel is ook een nadeel, dat is dus dat het mij een stuk breder maakt. Waardoor ik beter zichtbaar ben. Maar zo vang ik ook meer wind op mijn kleine naked motortje. Met deze grote jas aan wind tegen kan ik maar 100km/h ipv 110km/h. Het scheelt toch wat, want zonder de dikke jas rij ik wel 120km/h op mijn tank liggend, wind tegen.

Het gaat nooit gebeuren maar het zou fijn zijn als fietsers ook een vestje droegen. Ook al hebben ze geen licht aan met een vestje zijn ze zichtbaar voor degenen die wel licht voeren. Vaak zie ik mensen in een zwarte broek, jas en schoenen fietsen zonder licht. En ze realiseren zich niet dat ze niet zichtbaar zijn.
 
Laatst bewerkt:
Doordat de achtegrond, de huizen en de bomen niet fluoricerende geel zijn gekleurd.
Dus er blijft nog wel degelijk contrast over om te kunnen zien.
 
Laatst bewerkt:
Doordat de achtegrond, de huizen en de bomen niet fluoricerende geel zijn gekleurd.
Dus er blijft nog wel degelijk contrast over om te kunnen zien.

Die hesjes zijn mijn inziens leuk om een verwachtingspatroon te doorbreken maar om een contrast te generenen zijn ze niet geschikt.

Kleurenblindheid is een fenomeen wat het gele hesje bijvoorbeeld al doet vervagen in een "groene" voorjaars omgeving. Oranje/rode hesjes .... zelfde effect in een herfst-tafereel.

Op het moment dat alle motorrijders zichzelf van zo'n hesje zouden voorzien wordt óók het verwachtingspatroon van de andere weggebruikers daar "automagisch" op ingesteld......... Gevolg: resultaat = 0

Neemt niet weg dat ieder geval van wél gezien worden door het dragen van zo'n hesje het verschil kan betekeken tussen wél of géén schuiver/aanrijding maar persoonlijk geloof ik er niet in ..... Ik vertrouw meer op m'n eigen zicht en inschattingen.
 
Laatst bewerkt:
Naruurlijk is de vestje geen wonder garantie voor altijd gezien worden.
Je moet blijven verstandig deelnemen in het verkeer. De gele vestje maakt je gewoon iets zichtbaarder op een doorsnee dag voor de meeste andere bestuurders.
Mijn zus (auto bestuurder)
Hey, ik merk veel eerder dat er een motorrijder op de weg is als ie zo'n gele vestje draagt!
Laten wij hopen dat er geen dertig motorfietsers in gele vestjes voor je zitten en geen kleurenblind vrachtwagen chauffeur achter je, die even aan het bladeren is in het roman boek die hij al twee uur leest tijdens het rijden.

Het is het zelfde als met auto's een grijse of donkere auto zie je vaak later op de grijse/zwarte weg. Dan een witte of een knal gele auto.

Hoedan ook dit is mijn ervaring. Ik probeer geen vestje op je te trekken hoor... :P

Ik geef iedereen gelijk, dat als je niet meer op de motor ziet, dat het een beetje onnodig suf uit ziet wanneer je ergens heen loopt. Niet dat een dikke motorpak wel helpt...
 
Laatst bewerkt:
Ze hebben ook een erg mooi duidelijk motor hesje bij www.motorhesje.nl alleen die is wel erg duur.

Zelf rijdt ik ook altijd met reflectie hesje. Ik begon ermee alleen buiten de stad door bossen etc maar nu hangt ie standaard over mijn motor jas. Als ik ga rijden.... dan altijd met reflecterend hesje. Als ik er iemand anders mee zie rijden zie je ZO enorm goed dat het duidelijk te zien is. Het is gewoon de meest uitgesproken zin bij een auto met motor ongeluk.... ik had hem/haar niet gezien....
 
Ze hebben ook een erg mooi duidelijk motor hesje bij http://www.motorhesje.nl (www.motorhesje.nl) alleen die is wel erg duur.

99 euro is inderdaad wel heel erg veel geld! Daar koop je verdorie een complete low-budget motor-jack voor! Dit riekt een beetje naar veel geld willen verdienen aan de motorrijder.

Misschien kunnen we een keer een groeps-aankoop organiseren bij interesse? Laten we er gelijk een text op drukken van 'I love file' of een tankstation-symbool met daarin '1:30' :+ Maar dan wel voor max. 30 euro ofzo.


full

full
 
Nou beide opdrukken vallen af. Haal denk ik niet eens de helft van 1:30 en ik heb een sch*thekel aan file. :W
 
Ik heb voor 5 euro een vestje gekocht bij de Makro, met rits. Gebruik hem alleen bij slecht weer eigenlijk, anders vind ik het zo'n gedoe. :P
 
Even nog om te jennen....Ik rijdt ook 1 op 30.... :Y Jullie motorrijders kunnen niet alles hebben.

Voor wat hoort wat... :W (al zijn er uitzonderingen...)
 
Laatst bewerkt:
Geintje ghehe, heb ook wel eens wapperend geel hesje aan als ik in de drukte rij. Vandaar dat ik ff keek. O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan