Gilera GP 800

In de praktijk zal je altijd een auto hebben die sneller is dan een motorfiets. Cijfermatig zou ik het niet weten.
Gisteren zag ik in mijn linkerspiegel iets aardigs opdoemen. Ik zei tegen mijn vrouw: "Dat lijkt wel een Ariel Atom".
Die auto (tja hoe noem je zoiets) geeft bijna elk gemotoriseerd voertuig voor op de weg (motor en auto) een pak voor de broek.

Daarom juist mijn stelling al heel mijn forumleven hier. Een GP800 zal vast en zeker een fantastische motorscooter zijn en de snelste standaard motorscooter van het moment maar hier in omstreken loop ik altijd wel een Porsche GT2, GT3, Turbo, GTS, BMW 335, Mercedes Brabus, AMG, Audi S4, S5,S6,... noem maar op tegen het lijf die maar al te graag wil sprinten en dan leg je
ook met een GP800 de duimen en veel motoren ook. Als een auto wil winnen in het verkeer met een open baan dan is het voor een motorfiets moeilijk zonder risico's te nemen.

Wat diesel en benzine betreft.

Hierboven wordt het al gezegd.

De ruwe aardolie wordt onderaan in een fractioneerkolom gepompt en daar krijg je dus verschillende producten uit. (maar dat wisten de meeste onder jullie waarschijnlijk wel). Zelf de "crude" (afvalproduct) wordt nog gebruikt als zijnde asfalt bijv. enz

Ik vind een benzine ook leuk rijden maar de power en kracht van huidige diesels kunnen me wel bekoren. Overlaatst nog 3 weken rondgereden in een BMW 530i (laatste serie) full option en tja wat kun je dan zeggen. Dat rijdt goed natuurlijk maar als ik dan in mijn 1,9TDI stap ben ik nog steeds tevreden.

Krij de motoruitvoering die mij het minste geld moet kosten.

Wat de slijtage betreft van assen, koppelingsplaten, versnellingsbak enz enz is het simpel.

In het begin toen Audi met de TT uitkwam onder de vorm van een 1.8turbo met 180 pk bleek dat er veel problemen waren met de cardanassen die het vermogen niet aankonden. De oplossing was simpel he. De volgende serie wordt dan uitgerust met sterker materiaal.

Evolutie wordt gevolgd door evolutie.
 
ok ik heb net gebeld naar roke motoren om na te vragen of dit weekend de gp erbij staat met de demo dagen .
helaas hij heeft zijn uiterste best gedaan maar het is niet gelukt om de motor op tijd binnen te krijgen.
als hij binnen is dan belt hij me op en dan laat ik het julie weten uiteraart.
 
Ach, ik rijd een diesel uit 1989 en dat is nog een ouderwetse"slagroom klopper" maar deze rijdt wel 8ton plus, en als ik de diesel te duur vind dan kan er ook zonnebloem olie in, goed voor het millieu...........

groet

Stress
 
Het zag er ook niet zo uit dat het erg hard ging. En volgens mij legt een max het vrij simpel af tegen een GP800. Vooral vanaf stilstand is een max niet erg vlot.
 
hoi mippy ja dat klopt inderdaad het is hezelfde blok.
alleen op de mana levert hij 76.1pk en iets minder nim 73.
bij de gilera zit er 75pk op en 76.4nim.
de gilera is ook een stuk zwaarder qua gewicht 245 dus zelfs zwaarder dan de burgman met abs, dit terwijl de gilera qua afmeting ingeveer net zo klein/groot is als de t-max.
verder is de tank van de aprilia 16l en van de gilera 18,5l.
hoop dat je hier voldoende aan hebt.
 
Bedankt, dacht al dat het wel zou kloppen gisteren hans van wijk gebeld of hij er een heeft staan.
Niet dus :( kon hem wel bestellen duhhh :? mag ik hem eerst eens in het echt bekijken.
Vroeg naar de onderhouds intervallen, was volgens hem het zelfde als alle piaggio,s uhhhh 6000 km volgens mij en de riem on de 10000 of 20000 :? !
Dus ik zeg hij is ketting aangedreven hoor! oohh dat kan ook :$ :$
Weet iemand de intervallen zijn deze gelijk aan de nana?
 
als ik me niet vergis heeft motorcitty amsterdam er 1 staan.
anders mschien roke motor in nijmegen ondertussen ook wel.
 
als ik me niet vergis heeft motorcitty amsterdam er 1 staan.
anders mschien roke motor in nijmegen ondertussen ook wel.

Een ritje naar Krefeld (D), ca 35 km ten oosten van Venlo, maakt meer duidelijk: er staat de GP800 in het rood. Importeren is zeer eenvoudig. Indien gewenst is telefoonnummer voorhanden.
 
@ Annemare: hoe bevalt ie tot nu toe? Kun je ons nog wat ervaringen hier melden?

grz.
 
Mijn GP800 heeft nu 1500 km op de teller staan.
Mijn ervaringen zijn onverkort uiterst positief. Handling en snelheid, wegligging en remeigenschappen zijn gewoon fantastisch.
Slechts 1 puntje van kritiek: windscherm is te klein. Een groter is leverbaar en dat ga ik ook zeker plaatsen. De hogere snelheden maken dit noodzakelijk om "rustig" scooterrijden mogelijk te maken, zoals op de Beverly met groter scherm.
Verbruik blijft op 5 liter per 100 km hangen.
Groet, Annemare
 
Laatst bewerkt:
Helemaal mee eens. Zeker als je frequent op de autoweg zit een onmisbaar accessoire, het verhoogd het comfort met 100%(een goed windscherm dan wel). Beentjes uit de wind dan de rest ook...zeker als het kouder wordt.

Bedankt.
 
ja maar bij uitgaven zou je toch een kosten baten analyse kunnen maken en eventueel bijv een suzuki GSX te kopen voor dat bedrag.
 
ja maar bij uitgaven zou je toch een kosten baten analyse kunnen maken en eventueel bijv een suzuki GSX te kopen voor dat bedrag.

Ik denk dat iedereen wel een analyse maakt voor zichzelf, wat is het probleem eigenlijk?
Ieder doet met zijn geld toch wat hij wil of kan. Natuurlijk heb je voor dat bedrag al een flinke moto maar als je keuze nu naar een scooter gaat is dat toch zo.

Sorry maar ik begrijp het niet goed ze.
 
tja zo kun je wel doorgaan tot sint jetemis. voor het bedrag van de gsx heb je ook een andere leuke nieuwe of 2de handse motor auto badkamer vrouw keuken speler van de lage divisie ajax of geld die je in de verkiezing steekt om balkenende herkozen te laten worden.
je hebt geld en je koopt ermee wat je wilt.
je denkt dan niet na over dat er altijd ergens aan de overkant van het gras iets beter te vinden is. want dan kun je je geld net zo goed op de knip houden.
 
tja zo kun je wel doorgaan tot sint jetemis. voor het bedrag van de gsx heb je ook een andere leuke nieuwe of 2de handse motor auto badkamer vrouw keuken speler van de lage divisie ajax of geld die je in de verkiezing steekt om balkenende herkozen te laten worden.
je hebt geld en je koopt ermee wat je wilt.
je denkt dan niet na over dat er altijd ergens aan de overkant van het gras iets beter te vinden is. want dan kun je je geld net zo goed op de knip houden.

:^

En daarbij: WIE twijfelt er nou tussen een GP800 of een GSX?? Twee werelden zo ver uit elkaar kunnen geen concurrentie zijn voor elkaar.

de Buikschuiver had de GP800 gekozen, ondanks zijn grote sympathie en waardering voor alles waar "GSX" op staat...
 
Terug
Bovenaan Onderaan