Oplopende temperatuur Kawasaki 454 LTD

ChevyC10

Rookie
24 jun 2008
8
0
Leek
Beste mensen,

Ik zit met het volgende: Als ik met mijn 454 aan het rijden ga, valt het mij op dat de temperatuur steeds hoger oploopt. Als ik +/- 80 km/uur rij, blijft hij op driekwart steken, en begint de ventilator steeds even aan te slaan. Maar als ik doortrek richting de 100 of 120, zit ik al vrij snel tegen de rode streep aan. Met nog steeds die ventilator die af en toe aan en uit slaat. Ik heb van alles laten doen aan de motor (Ben zelf nogal een leek en beginnend rijder)

Waterpomp nagekeken
Radiateur doorgespoeld
Nieuwe olie
Nieuw filter
Nieuwe koelvloeistof
Nieuwe bougies.
Carburateurs afgesteld
Kleppen afgesteld.

Maar nog steeds baart mij die temperatuur zorgen. Ik durf nu ook geen lange stukken te gaan rijden, want als ik het blok vernaggel, heb ik helemaal niets meer. ;(

Graag jullie hulp.

Vriendelijke groet,

Jeroen Brink aka ChevyC10
 
Sorry, moest ook nog aan het lijstje toegevoegd worden.

Is een nieuwe ingekomen...

Koelfan slaat wel aan, alleen blijft niet lang actief...
 
Laatst bewerkt:
Oké :)
.

Lamellen van je radiateur zijn nog allemaal goed?
Radiateur op zich is goed?
Heb je gespoeld met 'radateur-cleaner' of met water?
Geen lekkage van koelvloeistof?

Is de reparatie gedaan door een bedrijf of door een 'mannetje'.


Hoelang is 'kort' dat je koelfan draait?
 
Laatst bewerkt:
1 Lamellen zien er allemaal strak uit. Doorgeblazen met perslucht, dus geen aanslag van vliegen e.d.

2 Doorgespoeld met water.

3 Geen lekkage

4 Door een mannetje die het al jaren doet.

5 Ongeveer een 10 á 15 seconden.

;)

Wel valt me op dat als de temp hoog is er nog weinig druk is in het koelsysteem. De slang is wel heet, maar volledig in te knijpen...
 
Laatst bewerkt:
Waterpomp nagekeken,vloeistof vervangen,doorgespoeld en nog geen goede temperatuur.
Normaliter slaat de fan onder het rijden niet aan,moet door de wind genoeg gekoeld worden en de fan is bedoeld voor het rijden in de stad,file's etc. Ik zou de sensor testen van de elektrische ventilator,nogmaals de thermostaat bekijken en de contacten natrekken van de temp.meter.
Groeten.
 
zit de thermostaat er goed in en niet ondersteboven en is het systeem goed ontlucht want normaal als hij vol zit met koelvloeistof [of water ] mag je de slang niet kunnen inknijpen of het komt er uit .
motor laten draaien zonder radiateur dop en kijken of er lucht bellen uitkomen kan even duren en voorzichtig in de slang knijpen helpt ook.
zit er de juiste thermostaat in wat betreft themperatuur
 
Ik zou ook eens naar de thermostaat kijken, volgens mij functioneert deze niet goed.
Zit je waterpomp waaier wel goed vast? Volgens mij is deze gemonteerd met linkse draad, al is het wel even geleden dat ik deze uit elkaar heb gehad.
Ook raad ik je aan je koelsysteem eens even te reinigen met een speciaal reinigings middel. Vooral ontkalken zal wel nodig zijn.

Normaal gesproken gaat je fan alleen draaien bij (trage) stadsritjes.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan