quote:-Z-ander schreef op 02 juli 2008 @ 12:28:
spaakwielen komen er niet in, zullen toch gietwielen worden, het rijwielgedeelte zal dus allemaal modern spul op komen, spaakwielen kan ook heel mooi zijn maar mij lijkt het mooier er gewoon dikke 3 spaaks gietwielen in te bouwen.
Frame wordt sowieso verstevigd. Ik heb al zitten kijken maar er zijn zat mogelijkheden om het te verstevigen. Waarschijnlijk zal er een kruis komen tussen de framebuizen net onder de uitlaatbochten, en net achter het blok ook een kruis, en dit zal nodig zijn want ik wil eigenlijk de twee achterste buizen van het subframe gelijk met de bocht van het zijkapje laten lopen, ziet er stuk mooier uit dan. Ook moet er bij het balhoofd nog het een en ander verstevigd worden.
Eerst het blokje aan de praat zien te krijgen voordat ik hem uit elkaar trek.
Dan kan ik nog altijd kijken of er een 900 of 1000 blok in komt. Ik weet niet of dat gemakkelijk is in te bouwen of dat er veel aangepast moet worden maar ook dan moet het vast wel te doen zijn.
Voorlopig eerst maar eens verder gaan met onderdelen bij elkaar zien te spokkelen.
quote:

quote:-Z-ander schreef op 02 juli 2008 @ 13:26:
[...]
Is een beetje lastig om een set mooie brede 18" gietwielen te vinden, dus zullen gewone 17" worden, en wel zo makkelijk aangezien ik ook makkelijk aan goede banden wil komen.
quote:fighterfan schreef op 02 juli 2008 @ 15:13:
[...]
Vage kennis van me heeft laatst een mooie set 3 spaaks 18inc dymag's gekocht.
The Devil`s Engineer
quote:-Z-ander schreef op 02 juli 2008 @ 00:18:
![]()
Van de week heb ik toevallig via via een oude z650 uit '78 kunnen kopen, waar ik alle mijn wilde fantasieen op ga botvieren!
Was al een tijdje op zoek naar leuke basis als fighter, en omdat ik sowieso wel houd van een oldskool fiets als fighter (z900/1000 / bol d'or / gpz1100 etc etc) is dit voor mij een leuke basis!
De motor is in nog best wel redelijk goede staat, heeft alleen een tijdje stil gestaan en draait nu niet maar dat moet geen probleem zijn.
De bedoeling is om de klassieke look te houden maar dan met veel mooi spul er op offcourse.
Zo zal er weer terug een ronde koplamp op komen te zitten en moet er een z900/z1000 kont op komen etc.
Van de week kwam ik wat moois tegen op internet wat ik maar direct besteld heb, een 2002 R1 voorvork en een 05 636 brug met schokker.
Of de brug in het frame pas te maken valt is nog te bezien maar anders komt er een andere brug in en komt de 636 brug in mn 06 z750.
,maar jullie willen natuurlijk vooral foto's zien dus bij deze het begin:
[afbeelding]
quote:Natas schreef op 02 juli 2008 @ 19:01:
[...]
Orginele kleur laten spuiten en verder niks aan doen , is eeuwig zonde om zo`n mooie klassieker te gaan verkloten met allemaal nieuwerwets spul.
quote:zoran schreef op 03 juli 2008 @ 13:44:
M'n ex:
[afbeelding]
Zat toen ik er op reed overigens wel een ander (Z750) blok in dan op deze foto.
Kwam een heel leuk geluid uit
Lang lang geledenquote:-Z-ander schreef op 02 juli 2008 @ 13:26:
[...]
Is een beetje lastig om een set mooie brede 18" gietwielen te vinden, dus zullen gewone 17" worden, en wel zo makkelijk aangezien ik ook makkelijk aan goede banden wil komen.

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 3