beginnen met chop rijden

Als je net je rijbewijs hebt moet je chopper gaan rijden

  • eens

    Stemmen: 6 14,6%
  • oneens

    Stemmen: 4 9,8%
  • huh?

    Stemmen: 31 75,6%

  • Totaal aantal stemmers
    41
Kom 21 augustus eens kijken en praten. Kun je al je vragen aan de kenners stellen.

Zie ondertitel voor meer info


zou wel willen maar is beetje erg ver weg.



verder weer erg nuttige reacties vooral die geposte bikes zijn erg mooi. het komt er dus opneer dat je van choppers moet houden (check) en dat je niet voor het comfort moet gaan omdat lang rijden niet comfortabel _O- is en je tank zo leeg is. als ik wat heb show ik het....als het een shoppert is. geen zorgen een racer ofzo komt echt de schuur niet in. :X
 
Ik heb zelf een virago, maar het nadeel van die motor vind ik dat er een te veel te kleine tank op zit, namelijk je moet al na 150 km al gaan tanken. En het is dat ik graag met de motor een keer op vakantie wil, dus sparen maar voor een andere chopper of te wel een racer, al blijft de chopper voor mij de mooiste motoren, de tank op de virago blijft te klein.
 
Ik heb zelf een virago, maar het nadeel van die motor vind ik dat er een te veel te kleine tank op zit, namelijk je moet al na 150 km al gaan tanken. En het is dat ik graag met de motor een keer op vakantie wil, dus sparen maar voor een andere chopper of te wel een racer, al blijft de chopper voor mij de mooiste motoren, de tank op de virago blijft te klein.


is het dan erg moeilijk om er een grotere tank op te zetten? of bestaan die niet? :?
 
Ik heb zelf een virago, maar het nadeel van die motor vind ik dat er een te veel te kleine tank op zit, namelijk je moet al na 150 km al gaan tanken. En het is dat ik graag met de motor een keer op vakantie wil, dus sparen maar voor een andere chopper of te wel een racer, al blijft de chopper voor mij de mooiste motoren, de tank op de virago blijft te klein.


Een kennis heeft een Hayabusa (durf het haast niet te bekennen...) maar die moet ook iedere 200 km aan de pomp hoor....(rijdt wel aardig door...)
 
He Pieter,

ik heb ook net mijn rijbewijs en heb een Suzuki Vs600 Intruder gekocht, ik ben dan ook nog maar 19jr. mare chopper rijden is echt fantastisch. Mijn pa heeft een Vs1400, dus we gaan samen lekker vaak cruisen net als vandaag.
Ik zou cker weten een chopper nemen...

Gr. Russchema

Ziehier de foto van mijn motor, zit nu wel een andere uitlaat op, lijkt erop maar komt heel wat meer geluid uit. De valbeugel gaat er binnenkort af, ook bij mij komt er forward control op, en een breder, platter stuur.

Bijlage: Vs600.JPG
 
Hi Pieter,

Ik heb net een maandje mijn rijbewijs en heb een 500cc'tje Shadow gekocht --> Super ding, ben er zó blij mee! :} Heel erg anders dan mn lesmotor (CB-1) en zoveel leuker! Heerlijk om tourtochtjes mee te rijden (om niet te zwijgen over het meer bekijks dat je hebt dan sportmotoren waar er toch al zoveel van zijn heheh) en doet t ook heel goed op woon-werk(school)-verkeer. Nouja denk niet dat je zoveel hebt aan mijn berichtje, wil gewoon ff laten merken dat k heel enthousiast ben over mn choppertje. Ben m zelfs voorzichtig zelf aan t verbouwen, terwijl ik helemaaaaal niet technisch ben. Leuk he! Gewoon doen die chopper dus! :]

Groetjes Ilian
 
He Pieter,

ik heb ook net mijn rijbewijs en heb een Suzuki Vs600 Intruder gekocht, ik ben dan ook nog maar 19jr. mare chopper rijden is echt fantastisch. Mijn pa heeft een Vs1400, dus we gaan samen lekker vaak cruisen net als vandaag.
Ik zou cker weten een chopper nemen...

Gr. Russchema

Ziehier de foto van mijn motor, zit nu wel een andere uitlaat op, lijkt erop maar komt heel wat meer geluid uit. De valbeugel gaat er binnenkort af, ook bij mij komt er forward control op, en een breder, platter stuur.

Kijk dan ook eens op www.reo-ic.nl De leukste chopperclub uit de regio daar!

Veel mensen uit de hoeksewaard en veel intruders!

Toevallig komen we net allemaal uit Strijen
:] Lekker naar de Golden Earring geweest
 
is het dan erg moeilijk om er een grotere tank op te zetten? of bestaan die niet? :?

Er zijn twee types virago's (535):
De wat ouwere met enkel een tank onder het zadel met inhoud 8.5 liter (waarvan 2.5 reserve). De "tank" bovenaan is geen echte tank maar enkel een cover voor de airbox/luchtfilter.
De wat recentere heeft zowel een zadeltank ALS een echte tank. Samen goed voor 13.5l inclusief reserve.
Of de ouwere met enkel zadeltank kan uitgebreid worden met de extra echte tank weet ik niet, maar tzal wel kunnen mits wat creativiteit met benzine leidingen.
As die virago goed is afgesteld kun je met de 8.5l een 130a160km rijen. Met de 13.5 versie moet dit 190a230km worden
Meer lijkt me trouwens toch zinloos, nen virago535 is een tof machientje, maar na een uurtje of twee moet je er toch echt af voor een tijdje.
Bij een lange toer kan het meenemen van een fles (specifiek voor benzine, geen PETfles) met een litertje extra helpen voor je gemoedsrust.
 
(specifiek voor benzine,) [/qoute]

ik heb bij een bier/frisdankfabrikant gewerkt en je staat verstelt van wat mensen allemaal in petflessen doen (pis, benzine, wasmiddel en andere chemische zooi) en hem vervolgens vrolijk inleveren... :r B|
 
Hi Pieter,

Ik heb net een maandje mijn rijbewijs en heb een 500cc'tje Shadow gekocht --> Super ding, ben er zó blij mee! :} Heel erg anders dan mn lesmotor (CB-1) en zoveel leuker! Heerlijk om tourtochtjes mee te rijden (om niet te zwijgen over het meer bekijks dat je hebt dan sportmotoren waar er toch al zoveel van zijn heheh) en doet t ook heel goed op woon-werk(school)-verkeer. Nouja denk niet dat je zoveel hebt aan mijn berichtje, wil gewoon ff laten merken dat k heel enthousiast ben over mn choppertje. Ben m zelfs voorzichtig zelf aan t verbouwen, terwijl ik helemaaaaal niet technisch ben. Leuk he! Gewoon doen die chopper dus! :]

Groetjes Ilian


oke doe ik, ben snel overtuigd....maat van mijn pa heeft ook een shadow een erg zware en een erg nieuwe maar die is mooooooi :Y en dat ding loopt zuiver...en het is een rooie dus die gaat erg hard :+ _O-
 
he pieter,

ik heb dus me rijbewijs nog niet(ben wel bezig,heb al 10 jaar motor((cross))ervaring)...maar al wel me chopper gekocht want dat ik dat wou was al duidelijk toen ik er voor het eerst 1 zag rijden...
natuurlijk heb ik al wel en paar kleine test ritjes gemaakt bij mij in de buurt (plattelands weggetjes en door de bossen) en dat is gewoon heerlijk...
zolang de bocht niet te scherp is kan je er heerlijk doorheen ''glijden'' no probs...zoals al gezegd bij de wat scherpere bochten is het gewoon iets meer aanpassen maar nog steeds goed te doen...
hier een paar foto's van mijn magna, ik heb hem pas net een paar dagen dus moet nog mooie foto's maken.
full

full

full
 
Hoi Pieter,

nou heb 3 weekjes geleden mijn allereerste bike gekocht en al heerlijke kilometerjes gereden. Ik wilde eerst voor een Honda Shadow 750 gaan maar ben toch voor de Suzuki Intruder c800 gevallen, Net nog wat heerlijke uurtjes met een vriendin rondgereden en het was geweldig!!! (wel warm vandaag!!!) Ga zodra het wat afgekoeld is zeker nog een stukkie touren!!! Ik wens je veel succes met je keuze!! maar ook veel :] toegewenst!!!

zo nu eerst even wat fris! en dan bakken in de zon... ;)

Hier een piccie van mijn bike!

Bijlage: MC_C800_32.jpg
 
quote: zolang de bocht niet te scherp is kan je er heerlijk doorheen ''glijden'' no probs...zoals al gezegd bij de wat scherpere bochten is het gewoon iets meer aanpassen maar nog steeds goed te doen.../qoute


http://www.motor-forum.nl/forum/topic/101270?highlight=pietervds

mooie magna trouwesn


thnx..kheb je topic gelezen za de reactie ook wel daarneer zetten...

zaak is dat je jezelf overtuigt van het feit dat die motor veel verder plat kan dan jij denkt echt een heel stuk...zeekr als je op dat gebied een beetje bang bent..
ik zou zeggen ga eens bij iemand achterop die al veel ervaring heeft en vraag hem eens goed plat te gaan (voor zover dit kan met 2 personen) ik weet zeker dat hij veel platter gaat dan jij ooit zult durven dromen...en dan zie je dus dat het wel allemaal kan!!! natuurlijk schrik je ff als je ineens kiezels ziet liggen...ff er op aan passen (lees flink afremmen) en rustig door de bocht gaan... de situatie moet het tenslotte wel toelaten...
waar ik altijd goed op let is dat de banden een beetje warm zijn en de weg goed is...
warm rubber op goed asfalt kan zoveel hebben... in ieder geval veel meer dan jij denkt... en je houding is uiteraard ook belangrijk...
 
Hoi Pieter,

nou heb 3 weekjes geleden mijn allereerste bike gekocht en al heerlijke kilometerjes gereden. Ik wilde eerst voor een Honda Shadow 750 gaan maar ben toch voor de Suzuki Intruder c800 gevallen, Net nog wat heerlijke uurtjes met een vriendin rondgereden en het was geweldig!!! (wel warm vandaag!!!) Ga zodra het wat afgekoeld is zeker nog een stukkie touren!!! Ik wens je veel succes met je keuze!! maar ook veel :] toegewenst!!!

zo nu eerst even wat fris! en dan bakken in de zon... ;)

Hier een piccie van mijn bike!

jij hebt dus voor doen gestemd (zie poll)?! goede keus allebei zeer mooie bikes maar die intrudert is net iets meer chopper vind ik
 
thnx..kheb je topic gelezen za de reactie ook wel daarneer zetten...

zaak is dat je jezelf overtuigt van het feit dat die motor veel verder plat kan dan jij denkt echt een heel stuk...zeekr als je op dat gebied een beetje bang bent..
ik zou zeggen ga eens bij iemand achterop die al veel ervaring heeft en vraag hem eens goed plat te gaan (voor zover dit kan met 2 personen) ik weet zeker dat hij veel platter gaat dan jij ooit zult durven dromen...en dan zie je dus dat het wel allemaal kan!!! natuurlijk schrik je ff als je ineens kiezels ziet liggen...ff er op aan passen (lees flink afremmen) en rustig door de bocht gaan... de situatie moet het tenslotte wel toelaten...
waar ik altijd goed op let is dat de banden een beetje warm zijn en de weg goed is...
warm rubber op goed asfalt kan zoveel hebben... in ieder geval veel meer dan jij denkt... en je houding is uiteraard ook belangrijk...

ik ga het waarschijnlijk zaterdag proberen....heb overigens wel een enorme hekel aan achterop zitten zelfs bij een scootah
:r :r
 
ik ga het waarschijnlijk zaterdag proberen....heb overigens wel een enorme hekel aan achterop zitten zelfs bij een scootah
:r :r

achterop zitten geeft mischien niet zo'n fijn gevoel ik snap wat je bedoelt maar op die manier kun je het het beste ondervinden en als je nou echt gelijk de kleuren door de broek lopen kun je er altijd nog achter gaan rijden en eerst ff kijken hoe het gaat....ik denk wel dat je het gewoon moet ondervinden...en dan is het al een stuk minder.
ik vond het vroegâh altijd super eng om te springen(heb bijna 10 jaar gemotocrosst)
tot dat ik 1 keer per ongeluk veel ste hard over een veel ste grote buld ging...het ging gelukkig allemaal goed en ik was zojuist voor de eerste keer echt '' airborne'' geweest... sindsdien ging het steeds beter en na nog wat oefenen in een stuk of 2 3 training was de echte angst weg en de gezonde spanning nog over....
dus aldoende leert men.... ik denk dat dat wel werkt voor jouw...schouders eronder en gaan!!!komt goed man!!!!succes!!!
 
achterop zitten geeft mischien niet zo'n fijn gevoel ik snap wat je bedoelt maar op die manier kun je het het beste ondervinden en als je nou echt gelijk de kleuren door de broek lopen kun je er altijd nog achter gaan rijden en eerst ff kijken hoe het gaat....ik denk wel dat je het gewoon moet ondervinden...en dan is het al een stuk minder.
ik vond het vroegâh altijd super eng om te springen(heb bijna 10 jaar gemotocrosst)
tot dat ik 1 keer per ongeluk veel ste hard over een veel ste grote buld ging...het ging gelukkig allemaal goed en ik was zojuist voor de eerste keer echt '' airborne'' geweest... sindsdien ging het steeds beter en na nog wat oefenen in een stuk of 2 3 training was de echte angst weg en de gezonde spanning nog over....
dus aldoende leert men.... ik denk dat dat wel werkt voor jouw...schouders eronder en gaan!!!komt goed man!!!!succes!!!


ja dat ga ik doen, ik heb nu even tentamens maar daarna heb ik weer les en dan kom ik met een aantal tips en vragen bij mijn instructeur over hoe we die bochten aan kunnen pakken. weet wel dat het inderdaad gewoon kwestie van proberen en dus vertrouwen is. ik heb ook gecrost maar dan op de fiets en daarbij had ik ook moeite met bochten en steille helling . kwestie van proberen en lef (ik denk er teveel bij na over de gevolgen als het fout gaat en hoe ik het best verder kom). ik heb zowiezo geen aanleg voor dingen met wielen, maar wel enorme interesse (zoniet passie). dank voor de tip en het succes wensen

ff offtopic: ik zag dat je bij de luchtmobielebrigade werkt en ik zit ook te denken over iets bij defensie (wou bij marechausee, maar ogen zijn te slecht) zou je daar wat over willen mailen. dagelijkse bezigheden en keuring bijv?
 
Ik zie dat je uit (omg)Helmond komt, je kunt altijd bij mij een keer achterop proberen met (redelijk) plat door de bocht gaan achterop een custom (magna)

dank voor het aanbod, ik woon net buiten beek en donk. ik probeer het eerst nog in de les (zie vorige reactie) en kom dan evt bij je voor een rit. wellicht rijden we wel een keer samen als ik ook mijn rijbewijs heb, maar dat zien we wel
 
o, ja ik had trouwens wel gedacht dat iedereen mij meteen op chopper zou willen zien. aangezien men meestal nogal voor een bepaald type of merk gaat en daar zieltjes voor wil winnen?

the devil made me do it? })
 
ff offtopic: ik zag dat je bij de luchtmobielebrigade werkt en ik zit ook te denken over iets bij defensie (wou bij marechausee, maar ogen zijn te slecht) zou je daar wat over willen mailen. dagelijkse bezigheden en keuring bijv?
[/quote]

[offtopic modus]
kijk eerst eens op www.luchtmobiel.nl en snuffel een beetje rond... als jde vragen hebt, mail die dan maar dan zal ik ze beantwoorden. bedenk wel dat je niet vies moet zijn van een behoorlijk gezonde dosis sport...het is wel ff wat anders dan hdet ''gewone'' leger, en dat het niet alleen soldaatje spelen is maar ook naar afghanistan en irak gaan... je word een ander mens laten we het daar maar op houden...
 
Laatst bewerkt:
Hey mense ik ben 15 en wil later me Motor Rijbewijs halen ,ik ben aan het sparen voor een: Yamaha Dragstar 1100A, en die heeft 1.063 cc, mag je daaral op gaan rijden als je net je rijbewijs hebt? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan