mijn opstandige schoonmoeder...

RoadRocket

Die hard MF'er
19 nov 2002
572
0
Liempde
:)

oftewel even een projectje tussendoor; de honda rebel van mijn schoonmoeder.....en dan maar liefst de 450-uitvoering.....

full


jarenlang een prima ding en een aparaatje dat met volle tevredenheid door de voltallige familie geleend werd voor motorvakanties en andere ritjes....ook miss RoadRocket heeft hier wat kilometertjes op gemaakt en was, door zijn...euh...gebrek aan hoogte, een goed fietsie daarvoor....

nu schijnen die blokjes alleen een zelf-destructie ingebouwd te hebben rond de 50.000 kilometer, en werd er niet door alle 'leners' even netjes op de technische staat van dat ding gelet....een olieglaasje ontbreekt en die zaken samen zorgde ervoor dat toen schoonvaders eindelijk een keer mocht rijden de rebel met 2 man op de snelweg in ene droog kwam te staan....droog qua olie bedoel ik dan dus.... :( ....dat was het einde van de kop en daarmee gezien van het blokkie.....

op mijn advies werd het ding de hoek ingeschoven en gingen we op het gemakkie op zoek naar een ander blokkie.....er werd een EN500 aangeschaft en de haast om de rebel rijdend te krijgen werd "iets minder".....toch nog na lang zoeken een ruilblok gevonden, iets waarvan ik dacht dat het nooit meer ging lukken.
 
in augustus komt de motorvakantie van m'n schoonouders er weer aan, en aangezien schoonmoeders graag schoonvaders aan het rijden heeft werd de druk weer langzaam opgevoerd.....

....duss.....starten maar!! ....het ruilblok zag er niet geweldig meer uit en het leek of er een bloemkoolveld begon te groeien op plekken die ik niet voor mogelijk heb gehouden....

na wat schrob- en boenwerk maar besloten de cilinder zwart te maken...scheelt werk en ziet er m.i. weer een stukkie strakker uit..

full
 
bij nader inzien is de bedrading van het ruilblok ver heen.....nu ziet deze er van het sloopblok weer goed uit, dus.....huub,huub,huub....barrrrbatruuk :) ....die zetten we straks gewoon over.... dynamo, pickup, olietemp-meter en startmotor worden binnenkort gewisseld evenals de carterhelften en het kleppendeksel...waarom werk verzetten als het niet nodig is....

full


alleen heb ik een binnen-poelie-trekker nodig om de rotor eraf te halen en laat die van mij weer net niet passen.... :( ....een gewone polietrekker krijg ik niet om de rotor heen, dus nu ga ik het maar proberen met een M18-bout...volgens mij moet ik die zo in de rotor kunnen draaien en drukt hij dan tegen de krukas alles los....anders maar eens langs een honda-dealer...
 
eigenlijk best een leuk fietsie....blokje lijkt een beetje het kleinkind van mijn eigen bombertje :)

....knippers eraf, recht stuurtje erop....1 persoons zadeltje....sissybar in de prullenbak....kan best geinig worden...maarrrrr....het is niet mijn fiets, en ik wil 'm eigenlijk zo snel mogelijk rijdend hebben....anders gaat schoonmoeders straks ECHT vervelend worden..... ;)
 
full


zo....het voorwerk zit erop....uitlaten eraf, zadel eraf, tank weg, luchtfilter los, carbs hangen los; het feest kan beginnen....zit nog best omslachtig in elkaar al zeg ik het zelf...voordat je zadel en luchtfilter verwijderd heb ben je weer even wat tijd kwijt....maar goed....het begint ergens op te lijken....
 
van de week (?) krikje eronder en het oude blokje eruit....spullen overschroeven en alles weer terug....stief kwartiertje werk.... 8-)

full
 
Ga niet met een gewone, 2- of 3-klauw poelietrekker aan de gang!
Heb ik ook eens gedaan, bij gebrek aan een passende trekker.
Resultaat : vliegwiel kromgetrokken en dus naar den klote!
 
Ik ruik angst..... Je bent bang van schoonmoeders????? Pissy!!!!!!!!!!!

je kent mijn schoonmoeder niet ;)

maarre.....er zit een nieuw projectje aan te komen, en zodra ik daar aan begin is hier dus waarschijnlijk geen tijd meer voor....en beloofd-is-beloofd
 
houten vierkant maken !!

Motor olie eruit halen en oliefilter en olie aftapplug eraf halen!!
 
Kan je mij vertellen hoeveel KW zo'n rebel 450 heeft?
(is dit een amerikaanse of een europeesche uitvoering)

Ik heb namelijk voor een vriendin van me (met hetzelfde gebrek-aan-hoogte-probleem) zo eentje gevonden...
Maar mij hebben ze bij Honda Belguim gezegd dat het perfect mogelijk is dat onder de Amerikaanse modellen een CB450-motor staat en dat die 34KW (of was het nu weer 32kw??? :? ) heeft...

Staat het toevallig bij jou op de papieren?

Dan kan ik ze snel laten weten of de koop een goede zet is of niet O-)

ziet er in ieder geval een fijne motor uit... en eerlijk toegegeven: rijd _O-
 
houten vierkant maken !!

Motor olie eruit halen en oliefilter en olie aftapplug eraf halen!!

:?

euh...oliefilter...WELK oliefilter????

van die KW-tjes zal ik eens nakijken, ik heb de papieren niet hier.....maar evt terugtunen lijkt me geen probleem....het lijkt mij in ieders geval een amerikaans model, als ik zo naar die reflectoren kijk aan de voorpoten en op het achterspatbord.....en er ligt idd hetzelfde blok onder als de CB450S
 
even terug op die poelie, zo te zien zitten er gaten met schroefdraad in de poelie.
dan kan je een plaat met gaten en een opgelaste moer in het midden maken.
met 3 á 4 m6jes aan de poelie vastzetten en trekken maar :}
als je later nog eens zo iets hebt boor je nog een paar gaten in de plaattrekker.
altijd handig

edit, ik heb wel over de post van bikevouwer heengelezen |(
 
edit, ik heb wel over de post van bikevouwer heengelezen |(
Heb ik gedaan bij cb750kz en dat is best lastig. ;)

Uiteindelijk heb ik mbv die achteras, een grote baco sleutel, een zware hamer, geduld, beleid en tikken-indraaien-tikken-indraaien-...(x tig) het ding los gekregen.


(die baco had ik dus achter de kop vd bout vastgezet zodat ik iets had om die hamer tegenaan de tikken in de gewenste richting O-) )
 
Trouwens...dun Broajur...RoadRocket in ik vroegen ons trouwens af hoe het komt dat jij elke keer weer reageert in topics waar één van ons twee of wij alletwee in zitten? Wat doe jij...zoeken op RoadRocket of Goalie en vervolgens spammen :( !

















Goed hoor ;)
 
Trouwens...dun Broajur...RoadRocket in ik vroegen ons trouwens af hoe het komt dat jij elke keer weer reageert in topics waar één van ons twee of wij alletwee in zitten? Wat doe jij...zoeken op RoadRocket of Goalie en vervolgens spammen :( !Goed hoor ;)

Euhhh ... klik eens op mijn nick, en je krijgt een overzichtje van alle topics waar ik in zit te spammen ... 8-) , want zoals gezegd ben ik meer een spammert als een starter !!!

Het zijn trouwens overigens wel meestal topics waaraan dezelfde forummers deelnemen die aanstoot nemen aan mijn uitspraken, en aan jouw reactie nu merk ik dat is succes heb !!! :P








... hap ...
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan