Giz's FZR Fighter

Giz

MF veteraan
17 sep 2002
5.036
1
Almere
nou, begin ook maar een topiccie dan :+ heb nog wel niet erg veel aande fiets gedaan, mja, zal er iig een paar piccies tegenaangooien, voorzover die hier nog nie gezien waren.

Allereerst zoals ik hem gekocht heb:

full
 
Eerst zaterdag middag nadat ik hem op had gehaald ff flink schoongemaakt en ontvet. De verf van het blok was behoorlijk afgebladdert, op de achterbrug zitten vreetplekken door een ontbrekend accuslangetje, vloeistofplekken op de achterbrug ook, door een lekkend overdruktankje (nutteloos ding, weg ermee) Achterbrug is overigens gepolijst, helaas istie 30 jaar niet gepoetst, dus dan zie je dat niet zo best :+ Scheelt me weer werk zeg maar ;) . Alle bedrading hangt bij dezefiets nog in het zicht, en als ikhem na de wasbeurt probeer te starten knalt en ploft ie alleen wat uit de uitlaat. Direct maar de schuur in dus, huppa, eraf met die rotzooi.

full
 
Het enige wat nog aan de voorkant zit qua elektra zijn de knippers, 1 lichtstand, en een kabeltje voor de tempsensor. Alle bekabeling zat er evenwel nog, dus kabelboom open, al het overbodige eruit (aantal kables netjes omgevouwen voor later (her)gebruik en de kabelboom weer dicht. Ook de bobines zaten aan de zijkant vastgeschroefd, behoorlijk lelijk en niks waard als het spul nat wordt.Hier moest dus een andere plek voor gezocht worden. Pal achter de cilnders en voor de dynamo was nog wat ruimte

full
 
Nu is ook de zijkant weer vrij, en blijft er weing kabel over.Het grote gat aan de zijkant hoeft dus niet meer gebruikt te worden

full
 
Waarmijn handen ook van begonnen te jeuken washet stuurkuippie, an sich geen erg lelijk ding, maar wel als hij als windscherm gemonteert word. Naar benee dus met dat ding. Helaas kan ie nie lager dan ie nu zit, er moeten nog wat onderdelen uit de weg zeg maar :+ Ook gaat ie nog wat verder naar binnen, en slijp ik de knippers eraf om hem wat slanker te maken.
Volgende wordt een andere radiateur, die thermostaat los tussen de slang kan echt niet, en beperkt de stuuruitslag.
Paar picies van hoe ie er nu bijstaat na een dagje werk al met al.

full
 
Waarmijn handen ook van begonnen te jeuken washet stuurkuippie, an sich geen erg lelijk ding, maar wel als hij als windscherm gemonteert word. Naar benee dus met dat ding. Helaas kan ie nie lager dan ie nu zit, er moeten nog wat onderdelen uit de weg zeg maar :+ Ook gaat ie nog wat verder naar binnen, en slijp ik de knippers eraf om hem wat slanker te maken.
Volgende wordt een andere radiateur, die thermostaat los tussen de slang kan echt niet, en beperkt de stuuruitslag.
Paar picies van hoe ie er nu bijstaat na een dagje werk al met al.

(Afbeelding)
Super Giz hij is nu al :9~

vraagje,kun je die thermostaat niet onder je tank kwijt,zeg maar een slang met een 180gr knik en dan de thermo erachter?

ga je topic zeker volgen...

gr Ron.
 
heb al een radiateur geregeld van een YZF, zit de thermostaat direct op de radiateur.Ik kort hem denk ik nog wel ff stukkie in for the time being.
 
Is al een stuk netter zo!
Mooie bike! Béétje duits, niet té.....
En dat kuipje is een stuk beter! Ik heb de schurft aan te hoge kuipjes; staat zo aperig....
Alleen nog een bescheiden voorspatbordje!
Ik hou je topic in de gaten!

Greetz, SoeF!
 
dit topic gaan we eens even volgen .. de motor ken ik en de vorige eigenaar ook
ben zeer benieuwd wat je er voor moois van maakt :]
 
Ik heb dat ding eerder gezien, stondt die niet op marktplaats...? :?

Leuke motor, zal ook wel van een liefhebber zijn geweest, is immers niet voor niets bij de fzr-club..
Kun je het stuurkuipje niet iets meer naar de voorvork toe zetten? dan wordt ie nog strakker...
:9~
 
Sodeju,

Ziet er leuk uit. Mooie veranderingen.
Misschien een idee om een rasterplaat voor die radiator te fabriceren.

Succes en je wordt gevolgd.......
 
komt idd geen rasterplaat voor, vin ik ff te zeg maar, ik heb niks tegen glim en alu, maar je moet niet teveel glim en alu toevoegen, zit genoeg op de fiets zelf wat gepolijst kan worden ;) .

En JA, het kuippie gaat nog verder naar onderen, tot op de grens da'k net genoeg veerweg over heb, hoop dattie dan laag genoeg staat, dat ik combinatioe met het terugzetten richting voorvork zal genoeg zijndenk ik.
 
Hahahaha, tjah, die FZR was dus van mij.

Ik moet zeggen dat het er goed uitziet Eric!!

Vooral die bekabelling e.d. heb je heel mooi gedaan! en die handvaten, netjes hoor

Ben benieuwd naar jouw verdere plannen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan