Het Grote ONK Supermono topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je de rest van de KTM spullen komt halen krijg je meteen een exemplaar van dat nummer mee.
Het verhaal begon te rollen met het uitlenen van de Geenen BMW van Jansen waar ik dat jaar mee reed, heb om wat publiciteit te schoppen voor de supermono Eric Bulsink gebeld of ze geïnteresseerd waren, en dat waren ze, leuk verhaal geworden :) )

He Perry,

Zou je het misschien kunnen scannen voor me ? :)
Het is me niet helemaal duidelijk, is die fiets nu inmiddels van jou ?
Omdat je dat geld wat de KTM onderdelen je op brachten in 'de orange kogel' wou steken ? Of zit ik er naast ? :?


Dennis.
 
He Perry,

Zou je het misschien kunnen scannen voor me ? :)
Het is me niet helemaal duidelijk, is die fiets nu inmiddels van jou ?
Omdat je dat geld wat de KTM onderdelen je op brachten in 'de orange kogel' wou steken ? Of zit ik er naast ? :?


Dennis.

Heb zelf geen scannert.

Oranje kogel is niet zo oranje meer als voorheen, de Geenen BMW is en blijft van Jansen, het BMW blok heeft wel wat nieuwe Pami deeltjes nodig vooraleer weer de baan op te kunnen, dit zou eventueel mbv de KTM centjes mogelijk zijn als Jansen daar ook oren naar heeft.
 
Heb zelf geen scannert.

Oranje kogel is niet zo oranje meer als voorheen, de Geenen BMW is en blijft van Jansen, het BMW blok heeft wel wat nieuwe Pami deeltjes nodig vooraleer weer de baan op te kunnen, dit zou eventueel mbv de KTM centjes mogelijk zijn als Jansen daar ook oren naar heeft.
En is dit niet te realiseren met de centjes die je nu hebt gehad voor de KTM delen ?
Hij is inmiddels zwart niet ? Heb je nog wat foto's van die fiets zonder kuip ?

Dennis.
 
In dat geval : ik heb ook nog een mono te koop. Ook een MUZ. Een traveller met 13000km op de teller. Het verhaal erachter :

Ik had een tijdje geleden wat onvoorziene problemen met mijn nokkenas en kop (zie eerder). Ik ging op zoek naar vervanging in de vorm van een volledig blok. Eezn blok vond ik niet onmiddellijk, wel deze Muz skorpion traveller :

Eigenaar was bijna 70 jaar. Motor had 6 jaar onder een laken gestaan in een verwarmde garage. Hij lijkt wel nieuw. Ik heb hem dus wat nieuwe vloeistofjes gegeven : olie, water, benzine. Koppeling kleefde : die is netjes proper gemaakt en weer gemonteerd in een proper oliebadje. Batterijtje erin en de boel startte onmiddellijk. Motor is eigenlijk te goed om te slopen voor onderdelen. Hij heeft een beetje schuifschade op de linkerkoffer, maar is verder bijna niet van nieuw te onderscheiden. 2 dagen later vond ik dus wel een goed donorblok. Gaat altijd zo. De motor heeft intussen zijn testkilometers met glans doorstaan. hij doet geen klap verkeerd.

Vraagprijs 1500,-

Hij staat nog op geen enkele site te koop. Ik wilde wachten tot het voorjaar en er eerst nog wat zelf op rijden omdat ik hem zo leuk vind. Maar aan de andere kant,... verkocht is verkocht. Weer wat centjes voor die andere mono. Updates hiervan vinden jullie op het SZR-forum.
full
 
Nu ben ik bezig met het bouwen van een airbox. MDF mal is klaar. Daar maken we een latex mal van en de box zelf maken we in polyester. Ik zit enkel nog te denken over de plaats van de luchtinlaat en het filterelement. Ik plaats morgen wel wat foto's. Dan kunnen jullie meedenken.
 
Laatst bewerkt:
In dat geval : ik heb ook nog een mono te koop. Ook een MUZ. Een traveller met 13000km op de teller. Het verhaal erachter :

Ik had een tijdje geleden wat onvoorziene problemen met mijn nokkenas en kop (zie eerder). Ik ging op zoek naar vervanging in de vorm van een volledig blok. Eezn blok vond ik niet onmiddellijk, wel deze Muz skorpion traveller :

Eigenaar was bijna 70 jaar. Motor had 6 jaar onder een laken gestaan in een verwarmde garage. Hij lijkt wel nieuw. Ik heb hem dus wat nieuwe vloeistofjes gegeven : olie, water, benzine. Koppeling kleefde : die is netjes proper gemaakt en weer gemonteerd in een proper oliebadje. Batterijtje erin en de boel startte onmiddellijk. Motor is eigenlijk te goed om te slopen voor onderdelen. Hij heeft een beetje schuifschade op de linkerkoffer, maar is verder bijna niet van nieuw te onderscheiden. 2 dagen later vond ik dus wel een goed donorblok. Gaat altijd zo. De motor heeft intussen zijn testkilometers met glans doorstaan. hij doet geen klap verkeerd.

Vraagprijs 1500,-

Hij staat nog op geen enkele site te koop. Ik wilde wachten tot het voorjaar en er eerst nog wat zelf op rijden omdat ik hem zo leuk vind. Maar aan de andere kant,... verkocht is verkocht. Weer wat centjes voor die andere mono. Updates hiervan vinden jullie op het SZR-forum. [afbeelding]

Is dit een belgische moto , want heb ook zo'n model aangeboden gekregen zelfde kleur , zelfde koffers en de eigenaar was ook rond die leeftijd.

greetz
 
Maar ondertussen een donor gevonden , vandaag even retour belgie nederland was wel redelijk glad maar we zijn er geraakt.

BIG1.jpg
 
Weet iemand van jullie wat de lengte en dikte van de buis tussen de gaasfilter en de carburateur met de vermogens afgifte doet?
Vaak zit in dit soort veranderingen van afmeting een vuistregel ofzoiets.
Je hebt immer ook lange/korte, gelijk verweidende en lang gelijk blijvende velocity stacs.
Al die verschillen moeten ergens goed voor zijn... toch?
 
Hoi,

De lengte van de aanzuigbuizen is belangrijk!! Hiermee kan je aardig wat mee winnen danwel de powerband verleggen. In de lengte hiervan is mij geen vuistregel bekend, wel in als ze korter zijn dan....of als ze langer zijn dan.... Je kan, bv met Yamaha, zelfs een korte buis aan de ene carb maken en een lange aan de andere. Kort voor koppel lang voor PK, maar dit moet je eigenlijk op een testbank proefondervindelijk vaststellen, in dit verhaal past dan ook nog de lengte van de bochten en de lengte van de conus en de totale lengte van de uitlaat,

Wim

p.s kijk eens hier, scroll wat naar beneden staat wat over uitlaten SZR 660 supermono kart track racer
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

De lengte van de aanzuigbuizen is belangrijk!! Hiermee kan je aardig wat mee winnen danwel de powerband verleggen. In de lengte hiervan is mij geen vuistregel bekend, wel in als ze korter zijn dan....of als ze langer zijn dan.... Je kan, bv met Yamaha, zelfs een korte buis aan de ene carb maken en een lange aan de andere. Kort voor koppel lang voor PK, maar dit moet je eigenlijk op een testbank proefondervindelijk vaststellen, in dit verhaal past dan ook nog de lengte van de bochten en de lengte van de conus en de totale lengte van de uitlaat,

Wim

p.s kijk eens hier, scroll wat naar beneden staat wat over uitlaten SZR 660 supermono kart track racer

He mooie website.
Even bewaren Wim. Bedankt. :)
 
Hi,

my name is Mathias (Mattes) and im very pleased that you guys read my BLOG!

SZR 660 supermono kart track racer

Unfortunately the whole BLOG is written in german. So if there are unsolved questions about some topics please drop me a line at mathias.klaft(at)gmx.de
and i´ll try to explain it in english to you.

Mattes
Team MONOvolk

@Wim
Wenn du mir Fotos und Infos zur Verfügung stellen magst, dann feature ich gerne deinen Zylinderkopfumbau mit der Zwischenplatte ( A la Topham). Das könnte für viele Interessant sein und wird nirgendwo richtig gezeigt. Und so viel Geheimnisse darum gibt es ja auch nicht mehr :-)
Super wäre vielleicht auch eine Vergleichsmessung ( Kurve) zum anschauen.
Kannst ja mal darüber nachdenken.
Es grüßt: Mattes, Wolfgang, #25 Jan H.
 
Hi,

my name is Mathias (Mattes) and im very pleased that you guys read my BLOG!

SZR 660 supermono kart track racer

Unfortunately the whole BLOG is written in german. So if there are unsolved questions about some topics please drop me a line at mathias.klaft(at)gmx.de
and i´ll try to explain it in english to you.

Mattes
Team MONOvolk

@Wim
Wenn du mir Fotos und Infos zur Verfügung stellen magst, dann feature ich gerne deinen Zylinderkopfumbau mit der Zwischenplatte ( A la Topham). Das könnte für viele Interessant sein und wird nirgendwo richtig gezeigt. Und so viel Geheimnisse darum gibt es ja auch nicht mehr :-)
Super wäre vielleicht auch eine Vergleichsmessung ( Kurve) zum anschauen.
Kannst ja mal darüber nachdenken.
Es grüßt: Mattes, Wolfgang, #25 Jan H.

Hi Mathias, nice Supermono !
Assen 4 okt. 2009 ESA/ONK Supermono.

full
 
The bike shown is the 2009 GSA winning bike of my buddy #25 Jan Hanhoff.
Its a longstroke Öhlins SZR 720 with R6 wheels.

My bike is the silver #5 SZR 686 and its shown above.
I use it just for trackdays and have a lot fun with my MONOvolk buddys bugging bigger bikes.

rechts+nah.jpg


Specs are
Megacycle 280-X3 cam
Kibblewhite valve springs with titanium tops
head porting
Mikuni 34/38
Slipstream titanium rod
Omega 12:1 forged piston
lightened crankshaft
lightened counterbalancer
lightened flywheel and starter clutch

so far
stay mono!
Mattes
 
The bike shown is the 2009 GSA winning bike of my buddy #25 Jan Hanhoff.
Its a longstroke Öhlins SZR 720 with R6 wheels.

My bike is the silver #5 SZR 686 and its shown above.
I use it just for trackdays and have a lot fun with my MONOvolk buddys bugging bigger bikes.

[afbeelding]

Specs are
Megacycle 280-X3 cam
Kibblewhite valve springs with titanium tops
head porting
Mikuni 34/38
Slipstream titanium rod
Omega 12:1 forged piston
lightened crankshaft
lightened counterbalancer
lightened flywheel and starter clutch

so far
stay mono!
Mattes

Do you have some more pictures of the monocoque mold ?
I will do the same whit my mono project bike. :)

Kind regards, Dennis. :W
 
First TZ250 shaped MONOcoque for the SZR660 is out of the mold.
Its made of glassfiber.
The next one becomes a carbon one and it comes with some mods to fit the MZ Skorpion chassis.

Keep updated!
Mattes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan