Customizen Virago 1100....tips ?

Sourmug

Die hard MF'er
19 mei 2005
588
0
Hallo allemaal,

Ik wil binnenkort beginnen met het customizen van mijn zojuist aangeschafte Virago 1100 (1992).

Alles aan de motor is nog standaard,ik wil de volgende zaken in stappen gaan aanpassen :

- ander stuur (recht of dragbar)
- andere koplamp (liefst dubbele rond chroom)
- ander achterlicht (liefst dubbele rond)
- andere knipperlichten (geen oranje glas)
- andere dempers (geen open,maar wel zwaarder geluid)
- ander/aangepast zadel + eventueel ander (korter)achterspatbord.
- tank/kappen/spatborden overspuiten

Heb je voor het monteren van een ander stuur altijd risers nodig,of hoef ik
alleen maar een nieuw stuur te kopen en de boel over te zetten?

Wat zijn leuke adressen om mijn benodigde onderdelen aan te schaffen ?

Verder zijn alle tips welkom,omdat dit in principe mijn eerste ombouwproject wordt... :Y
 
full
 
Ben al weer even bezig heb zelf een virago 750 van 88 die helemaal veranderd word foto is van een aantal weken terug ben ondertussen weer anders bezig foto komt nog.
Heb nu een breed cruiserstuur en dat gaat ook zonder andere risers ( die op de foto ook is te koop ook trouwens ben hem beu )
A.spatbord heb ik afgezaagd v spatbord is in behandeling.
Buddy zelf ingekort .
Wielen zijn nu zwart.
Spuiten komt later wel eerst ( ver ) bouwen

full
 
@ Peter S : Ik had je topic al eens gelezen,behoorlijk radicaal...mijn complimenten!

@ ViragoHenkie : Waarom bevalt het stuur je niet en wat wil je er eventueel voor hebben ?
 
Ik vind deze look namenlijk gaver .
Wil beetje terug naar de klassieke kant (als ik zeg bobber krijg ik al die Harley mannen in m'n nek)
full

full


Over dat stuur mail ik wel.
 
Ziet er al heel goed uit,ViragoHenkie. :Y

Ik wil zelf ook een solo-seat op de mijne,heb je de jouwe zelf in elkaar geknutselt of is daar ook after-market spul voor ?
Heb nml. nog maar bar weinig Virago's gezien met een solo-seat...(Intruder's des te meer :X )
 
Hebben jullie voor de solo-seats het orginele zadel ingekort/aangepast of zijn het gewoon andere zadels ?
 
Ik heb mijn originele buddy ingekort omdat ik geen geduld had en in afwachting van mijn zadel met veren ben (is in bestelling)
Maar als je buddy nog perfect is zou ik hem niet slopen want een goede buddy leverd geld op in de verkoop. Wat je beter kan doen is een oude/kapotte buddy kopen want je hebt alleen de grondplaat nodig. deze kun je op maat zagen.
Mijn buddy was al helemaal kapot.
Ik heb gewoon alles er af gesloopt maar hij was dan ook niet zo mooi meer.
Verder heb ik nog goede spullen liggen (hoge sissybar,a.licht,tassen,stuur etc.) deze worden gewoon verkocht en ik koop weer wat anders.Moet leuk blijven.
:]
 
Dit is een foto van mijn motor na een lichte verbouwing

full


Heb ik in Duistland laten doen. Heb je interesse, stuur dan even een mail.

P.S. de vork is zo'n 40 cm langer dan origineel
 
En stuurt dat dan nog??

Ik heb trouwens een tweede zadel gevonden en dat gesloopt.
Mijn eigen zadel heb ik alleen dunner gemaakt. Dat gaat er dan op als er iemand mee gaat.
 
full


Dit is dus de mijne,zoals jullie zien behoorlijk standaard.
Binnenkort maar eens kijken voor een ander zadel waar ik mee aan de slag kan.
Ander stuur moet er ook nog op,koplamp wil ik vervangen voor een dubbele,kleiner achterlicht en andere knippers.

Iemand nog leuke sites met sturen,lamp-units enz. in de aanbieding ?

Oh ja,wat is een leuke uitlaatdemper vervanger voor deze bike (half-open),ik wil mijn orginele vervangen en heb geen zin om er gaatjes in te boren. :X
 
Dat stuurt heerlijk. Het enige minpuntje is dat ik van twee schijfremmen voren naar één ben gegaan. Remt behoorlijk minder, maar door meer op het blok te remmen, lukt dit ook aardig. Alleen, het is net zo verslavend als tattoos. Ik wil die vork nu nóg langer. Bovendien ben ik aan het uitkijken naar een ander frame, dat van een 5G5. Is behoorlijk wat lager, waardoor je een veel mooiere lijn krijgt. Kan alleen nergens een frame met kenteken vinden, voor een schappelijke prijs (zelfs niet voor een niet zo schappelijke prijs helaas).

Ik zelf woon op 5 minuten lopen van de Duitse grens, en daar hebben ze veel mooi, en goedkoop, spul. Kijk anders eens op www.louis.de of www.polo.de

Volgens mij leveren ze ook naar Nederland, en anders is een ritje naar een van deze winkels altijd de moeite waard. Zadeltassen (leer) voor €30, motorschoenen voor €10, om maar een paar voorbeelden te noemen. Het bekijken waard.

Heb nu wel nog een setje verstralers in de aanbieding. Zijn over gebleven na de verbouwing. Samen voor €10 (ex verzending). Schakelaar voor op het stuur zit erbij. Kan ook opgehaald worden. (O sorry, is geen verkoopsite hier, toch :? O-) )
 
Bedankt voor je aanbod,maar verstralers is niet iets wat ik zoek.

Wat is trouwens een optie om met verweerd chroom te doen ?
Ik heb nml. een paar plekjes op het blok waar het chroom slecht is...is bv. poedercoaten een optie ?
 
o ja,sturen zijn leverbaar in 7/8" en 1"...welke moet ik hebben voor de Virago ?
 
Weet iemand waar ik zo'n soort zadel kan kopen/bestellen :

full


Dit vind ik echt geil... :9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan