Verschil FJ en XJ 600

tmoons

MF veteraan
7 jan 2004
4.373
158
hallo,

ik zit een beetje rond te kijken naar een nieuwe motor om 120 km per dag mee te kunnen rijden naar mijn werk en terug.
nu kwam ik een xJ 600 (bj 1986) en een FJ 600 (bj 1988) tegen voor een intressante prijs.

maar wat zijn de verschillen? :?

het enige dat ik kan zien is een groter kuipje op de koplamp....?
iemand die me meer kan vertellen over de verschillen?

alvast heel erg bedankt!
 
Laatst bewerkt:
De XJ600 was voor de Europese markt. De FJ600 voor de Amerikaanse. De FJ600 is dan ook voorzien van:
- permanente lichtschakeling (geen lichtschakelaar)
- reflectoren aan de zijkant (gele op de voorvork, rode bij de kentekenplaat)
- mijlenteller

Mijn FJ-tje had ook pneumatische instelling van de vorken (wat toen niet op de XJ zat).

Daarnaast had de FJ ook een andere kleurstelling dan de XJ.
 
De XJ600 was voor de Europese markt. De FJ600 voor de Amerikaanse. De FJ600 is dan ook voorzien van:
- permanente lichtschakeling (geen lichtschakelaar)
- reflectoren aan de zijkant (gele op de voorvork, rode bij de kentekenplaat)
- mijlenteller

Mijn FJ-tje had ook pneumatische instelling van de vorken (wat toen niet op de XJ zat).

Daarnaast had de FJ ook een andere kleurstelling dan de XJ.

Helemaal mee eens behalve die mijlenteller. Mijn FJ had gewoon een kilometerteller.
 
Beter een oud topic oprakelen dan een nieuw te maken denk ik...

Ik heb ook een FJ600 waarvan er electrisch het een en ander mankeert. Nu dacht ik om een 2de FJ600 voor weinig geld erbij te kopen en dan de electra over te zetten, dat is minder werk dan uit te zoeken wat nu juist het probleem is.

nu blijkt de ene geen FJ600 te wijn maar een XJ600 en er zijn toch nog enkele verschillen die hier niet vermeld zijn.
Ik wilde namelijk de CDI overzetten, en deze bleek dus verschillend te zijn. De XJ CDI heeft 6 draden, terwijl die van de FJ er slechts 5 heeft. Wilt dat automatisch zeggen dat deze niet uit te wisselen zijn? of is dat een extra kabel voor een optie en zal de rest wel gelijk zijn (de kleuren zijn ook anders)
 
Terug
Bovenaan Onderaan