VT 600 (Honda Shadow) of VS 600 (Suzuki Intruder)

alex7619

MF'er
19 nov 2004
62
0
Utrecht
Goedemorgen allemaal,

Ik ben me aan het oriënteren om een motor aan te schaffen. Nu twijfel ik tussen bovenstaande motoren. Wat adviseren jullie mij? De motor wordt tevens verbouwd tot mijn eigen smaak. En waat moet ik opletten bij aankoop?

Alvast bedankt mensen!
 
Heb het vaker gezegd op dit forum, nog maar es:

Ik heb 2,5 jaar ervaring met een 25kW VT600

Ideaal.. kun je goed op leren rijden, gaat relatief snel (150 op snelweg), ziet er best leuk uit.. doet het ook leuk als woon/werk, en ook geschikt voor verre vakanties (Sardinië bijvoorbeeld, geen probleem).. aanrader dus

En hij komt binnekort te koop *O*
 
Effe een foto:

full
 
Heb het vaker gezegd op dit forum, nog maar es:

Ik heb 2,5 jaar ervaring met een 25kW VT600

Ideaal.. kun je goed op leren rijden, gaat relatief snel (150 op snelweg), ziet er best leuk uit.. doet het ook leuk als woon/werk, en ook geschikt voor verre vakanties (Sardinië bijvoorbeeld, geen probleem).. aanrader dus

En hij komt binnekort te koop *O*

kun je mij mailen (vraagprijs, aantal foto's, woonplaats) als hij te koop komt? thnx
 
kun je mij mailen (vraagprijs, aantal foto's, woonplaats) als hij te koop komt? thnx

Vraagprijs zal rond de 2100 euro liggen, heeft wat lakschade hier en daar. Motorisch helemaal perfect, vorige week beurtje gedaan (oa banden, ketting/tandwiel)

Gaat weg zodra die andere op de foto klaar is, of als ik een 'offer I can't refuse' krijg ;) Schatting zo'n maand of 3..

Staat in Heerhugowaard btw.. Ik zal je op de hoogte houden als het zover is
 
Laatst bewerkt:
Vraagprijs zal rond de 2100 euro liggen, heeft wat lakschade hier en daar. Motorisch helemaal perfect, vorige week beurtje gedaan (oa banden, ketting/tandwiel)

Gaat weg zodra die andere op de foto klaar is, of als ik een 'offer I can't refuse' krijg ;) Schatting zo'n maand of 3..

Staat in Heerhugowaard btw.. Ik zal je op de hoogte houden als het zover is


super, ik hoor het graag. Ik probeer op dit moment mijn Savage's te verkopen (dwz... ik zit nu in Amerika maar ze staan te koop ;) ) en wil daarna heel graag Shadow 600 rijden. Weet jij wat het vermogen van een Shadow is? :?
 
super, ik hoor het graag. Ik probeer op dit moment mijn Savage's te verkopen (dwz... ik zit nu in Amerika maar ze staan te koop ;) ) en wil daarna heel graag Shadow 600 rijden. Weet jij wat het vermogen van een Shadow is? :?

Ongeknepen iets van 36kW, laat maar weten wanneer je toe bent aan een Shadow.. dan valt over een proefritje altijd te praten
 
Goedemorgen allemaal,

Ik ben me aan het oriënteren om een motor aan te schaffen. Nu twijfel ik tussen bovenstaande motoren. Wat adviseren jullie mij? De motor wordt tevens verbouwd tot mijn eigen smaak. En waat moet ik opletten bij aankoop?

Alvast bedankt mensen!

Ik zou kiezen voor een Honda Shadow VT 600. Heb zelf de VT 750 C2 Ace. Zeer tevreden over: Betrouwbaar, mooie vormgeving (voor als je er van houdt natuurlijk). Daarbij zijn het motoren waar veel leuke snufjes voor te vinden zijn als je hem toch wilt verbouwen.
 
Ik heb net antwoord gekregen over het terugtunen van de Honda Shadow;

Goedemorgen,

      Het terugtunen naar 25kW van een Honda VT 600 C is mogelijk. Zelf
heb je het over een VLX 600 en dat is in Nederland moeilijk. Om het via de
normale en makkelijke manier te regelen moet het een motorfiets zijn die
door
      Honda Nederland geleverd is. Een VLX 600 is dan wel dezelfde machine
alleen is die niet door Honda Nederland geleverd. Zij leveren dus geen 25kW
set en niet de bijbehorende verklaring nodig om via de Rijksdienst een 25kW
kenteken te krijgen. Het terugtunen zelf kost ongeveer EUR 225,00 inclusief
alle onderdelen en arbeidsloon.
      Een andere manier die veel duurder is dan de officiële weg via de
Rijksdienst is een motorfiets te exporteren naar Duitsland. Dan om te laten
bouwen naar 25kW en dan weer terug importeren in Nederland. Op die manier
krijg je dan ook je 25kW kentekenbewijs. Dit kan dus wel met een VLX 600.

      Mocht je nog vragen hebben over één en ander dan ben ik bereikbaar
op telefoonnummer xxxxxxxxxxx

      Met vriendelijke groeten,
 
De mijne is dus een VLX met 25kW in de kentekenpapieren.. daar hebben zo nog flink wat moeite voor gedaan dus.
 
zijn er bij de VT600 typische zwakke punten? dingen die je extra bij moet houden/controleren?

Zwakke punten zijn mij niet bekend.. ik ben tenminste de afgelopen 24.000 miles niets geks tegengekomen..

Als je de standaard (slijtage) onderdelen goed bijhoud, moet je geen problemen tegenkomen.

Qua olie verbruikt ie trouwens praktisch niks. Gewoon elk jaar vervangen..
 
elk jaar maar? *D bij de Savage vervang ik elke 2e maand de olie... maar ik zet er dan ook wel ff doodleuk 3000 op in die tijd :)

Ik heb er in die 2,5 jaar 24.000 miles(!) bij gezet.. omgerekend tegen de 16.000 km per jaar dus.. en dat zonder serieuse problemen.

Da's ook meteen het punt waarom ik het zo'n geweldig ding vind.. ik weet gewoon zeker dat ie elke ochtend met 1 druk op de knop loopt..
 
mijn fout |( ja ik geef je een seintje! Ben druk bezig met Savage-verkoop, gisteren werd ik gebeld door mijn ouders dat er iemand kwam kijken (ik zit in Amerika dus kan er zelf weinig aan doen :P ) en die had wel interesse!

Als je nog mensen kent die een Savage zoeken ;) hoe sneller ik er vanaf ben hoe eerder ik jouw *kwijl* shadow vlx *kwijl* kan kopen *D *D *D
 
Laatst bewerkt:
evt. kun je ook twee Savage's met xtra onderdelen krijgen voor die Honda als je interesse hebt (misschien als leuke projecten?). Kan niet wachten tot ik terug ben en alles weer kan gaan verkopen... must have VLX600 ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan