Laat je Aprilia Pegaso ff zien

Ok bedankt voor de reactie. Ik ben geen U, maar gewoon JIJ.
Denk je dat een koffer van 45 liter voldoende is voor een motorjas en broek?
Ik heb totaal geen idee van de grootte van een koffer maar volgens mij is dit een van de grootsten.
 
Ok bedankt voor de reactie. Ik ben geen U, maar gewoon JIJ.
Denk je dat een koffer van 45 liter voldoende is voor een motorjas en broek?
Ik heb totaal geen idee van de grootte van een koffer maar volgens mij is dit een van de grootsten.

Geen probleem hoor JIJ ;)
Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik geen ervaring heb met het wegstoppen van een compleet motorpak.
Zolang JIJ de helm er niet ook nogeens bij gaat proberen te proppen zie ik het wel lukken.


Maar ik zou gewoon naar een motorwinkel gaan die een dergelijke koffer heeft staan, en vervolgens even vragen of je misschien even zou mogen checken of broek + jas erin passen.
Daar kijkt geen (normaal) mens van op hoor, komt op hetzelfde neer als even zitten/passen op een motor.

Overigens vind ik zo even gauw op internet al vrij snel topkoffers tot wel 56 liter inhoud hoor.
Google bv maar eens op Monokey® V56 Topcase Maxia 4
Al moet ik wel bekennen dat het niet mijn smaak is hoor.
Zelf vind ik Webshop mooie koffers hebben.
De link verwijst je naar de de alu boxes, maar er zijn natuurlijk meer producten aldaar.

Misschien zijn twee zijkoffers wel een idee?
Dat rijd ook niet vekeerd, en uitspraken over breedte zijn mijn inziens nonsens.
Zolang je niet breder gaat dan je stuurbreedte is er niets aan de hand in bv een file.
Vergis je niet in hoeveel je dan nog kwijt kan hoor, je heb immers ook geen last van de uitlaten, die zitten immers onder het zadel.
 
Laatst bewerkt:
Erg vervelend.
Heb je al gekeken of het palletje (waar je jiffy tegen aandrukt wanneer ingevouwen) niet blijft plakken/hangen/vast zitten?
Dat geeft hetzelfde effect als wanneer je je dodemans knop per ongeluk indrukt.

Zou mooi zijn als de oplossing zo simpel is.
Laat het maar even weten.

Ik heb wat WD-40 rondom de standaard gespoten en rondom/achter de startknop/dodemansknop en ze start weer. Zowel met koude als warme motor meerdere maken geprobeerd. *O* *O*

Binnenkort maar eens even uit elkaar halen en controleren op corrosie etc.

Bedankt voor je hulp!
 
En hier weer een update!! :)

GFqHm54_ZALjVfNKYpjjSXp4r6JmTUQYtKxoMzk0m9QT9ZVfxjUmg_giYWvInLD2rEXNR-rk3grUNVxobEFMbNXzy0lhWS3Pf-1BAFsOOuYkeNkdOKaT5GEjPWh5E2a0JS8SatSbH8VyrDOZz_anll5lJ7E5fS1V5NtKvunpbSW03-5ZxemT0eQTNhVcsMJZZA3dkinlABIRfAd0e0ERBORmaVy5NhAdusYGSLn2hjKQmDTaEdOuJLEfUKj5js2kFrpcQRUVaFXD7zxfsvqqy3Mrg3TWfJyUaU1iUFuEfbqRim_sos5-0WKsMRK40xmOI_lMJcb9PyzpoMcCtgywFUZuRfCxfVZnvTAk6IFaRFHcEW48CQkR5Qs5UMofMZV3sZRwe7r9ZL1pKiqZI7GBPrxaFCbArvX_1Hl_GMaLMildozzSMCJGyA1t8VB80t8Roxrf-pOxPtZRhO2r2YScvKs9JGKfGSHBpi5slraiLbwVOUmfWJUP65b1HZ6QRwETMPBUbjurpFHyoyeyBij88SCaIQJCNRhQDJTRl14guczdq1O3r28aHgHoXVEGnOAkDAXEjstPXP19jdA5fEkrx6gFbjKOcPsqEzIMf2V6OG9RmRqTBA=w1228-h691-no
 
Vandaag heb ik een klein ongemakje verholpen; de claxon werkte niet meer.
Oorzaak: een afgebroken snoertje.

Met een kabelschoentje heb ik de losse eindjes aan elkaar geknoopt en hij doet het weer!

Daarna heb ik mijn lelijke, maar uiterst effectieve windscherm gemonteerd.
Ik werd gek van het gebulder aan mijn kop!
Verder is de winddruk nu gereduceerd tot een zeer aangenaam niveau, waardoor ik lekker ontspannen rij.
 
Ik heb er al een ;) Maar misschien weet ik wel iemand voor je.

Had jij toevallig een maatje met een Strada Factory?
 
Oeps, vandaag in de Botlektunnel ineens een klap. Toen ik wilde remmen deed mijn achterrem het niet. Ben een stukje verderop maar even gestopt want als je achterrem geen druk heeft zit er waarschijnlijk remolie op de band.
Op de foto's ziet het er niet goed uit. Gelukkig sloeg ie niet in mijn wiel maar om de voetsteun.
full

full

full

full

Dus maar even kijken welke onderdelen ik moet bestellen en laten repareren.
 
Alleen de bouten eruit. :?

Je hebt wel geluk gehad. :t :}

De Botlektunnel is wel berucht ondertussen voor motorstoringen. Zou er iets mee zijn? :+
Ik heb er wel eens midden in de tunnel mijn motordruk verloren.
Rij je erg ontspannen op de linkerbaan als het motorlampje gaat branden.. twee banen met vrachtwagens rechts..
 
Klopt. Botlektunnel is berucht. Ik heb vroeger een Kawa gehad en tot 2x toe in de tunnel ineens afgeslagen en startte pas weer toen ik helemaal stilstond. Best eng als het verkeer langs je raast.

Maar ik zie ook geen remblokjes op de foto's. Goed om die dan ook te vervangen :-)
 
Klopt. Botlektunnel is berucht. Ik heb vroeger een Kawa gehad en tot 2x toe in de tunnel ineens afgeslagen en startte pas weer toen ik helemaal stilstond. Best eng als het verkeer langs je raast.
Die kan ik inderdaad ook nog erbij tellen.
Drie keer gezakt :+ maar had al een motor, eerste illegale ritje, benzine op, onderin de Botlektunnel. _O-
Snel (kickstarten) en kon gelukkig nog een stukje verder, wist zelfs een motorzaak te bereiken.
Die wees mij op de reservestand................... :$ :+

25 jaar geleden.
Maar ik zie ook geen remblokjes op de foto's. Goed om die dan ook te vervangen :-)
Detail. :+ :Y _O-
 
Laatst bewerkt:
Zo. Motor weer gerepareerd. Er zaten geen scheurtjes in de rest van de remklauw. De bouten waren eruit (getrild of afgebroken, zullen we nooit weten). Nieuwe bouten, remblokjes (er zat er nog één in), nieuwe remolie en ontlucht. Die is dus weer in orde. Prijs viel ook mee. E 72,00 incl. half uur werkplaatstarief.
Best griezelig in de regen met natte blaadjes op de N218 en N57 naar Rockanje rijden met alleen een voorrem.
 
Moet er toch weer naar laten kijken. Als ik rij e mijn gas dichtdraai hoor ik roem roem roem. net of er iets aanloopt. Als ik mijn koppeling intrek is het weg. Pfffff. Ik wou dat ik eens zonder problemen van de Pegaso kon genieten, want ik ruik ook een rubberschroeilucht (Scrabble?) als de motor warm is.
Jammer want het is best een fijne motor op de binnenwegen en stad. Maar als hij iedere keer meer bij Motorport staat heb ik er geen zin meer in.
Ik hoop dat het nu een keer opgelost gaat worden want kost ook steeds veel geld. :-(
 
Jammer want het is best een fijne motor op de binnenwegen en stad. Maar als hij iedere keer meer bij Motorport staat heb ik er geen zin meer in.
Ik hoop dat het nu een keer opgelost gaat worden want kost ook steeds veel geld. :-(

Het spijt mij ten zeerste dat ik je dit ga zeggen ...
Maar als het mijn fiets was had ik'm allang al een schop gegeven.

Dat de Pegaso een fijne motor is ben ik met je eens.
Daar zijn er overigens meer van hoor, al behoor ik dat hier misschien niet hardop te schrijven.
Maar je kan natuurlijk ook voor een andere Pegaso gaan kijken.
Dit klinkt mij (persoonlijk) al een poosje als een bodemloze put.

Zet'm (uiteraard) eerlijk te koop op MP of speurders en kijk eens wat het doet.
En anders kan je'm altijd nog inruilen of plaatsen op ik wil van mijn :] af . nl
In beide gevallen kom je er slecht vanaf overigens, maar je bent mooi wel van het gedoe af.

Nogmaals mijn excuses dat ik deze reactie plaats, maar ik geloof dat je ondertussen meer dan je best heb gedaan en genoeg geduld erin gestoken heb :}
 
Als ik rij e mijn gas dichtdraai hoor ik roem roem roem. net of er iets aanloopt.ik ruik ook een rubberschroeilucht (Scrabble?) als de motor warm is.
(
Het roem roem geluid was de ketting die over de kettingkast ging. Deze is nu gesteld en het is in orde.
De rubberlucht was de kabel van mijn helmslot die tussen de zijklep doorgevallen was en op de uitlaat hing. De rubbercoating is voor een deel weg.
Ik rij nu al de hele maand december zonder problemen :-)
Toch is dit niet wat ik in een motor zoek en ga toch kijken of ik hem in/om kan ruilen voor een meer cylinder. Ik heb in het verleden een Honda NTV gehad en die is mij altijd bevallen. Dus ik hou de motormarkt ff in de gaten.
 
Voor de geïnteresseerden: mijn motor mag van eigenaar(es) wisselen.
Hij staat hier MF te koop.
Hij staat overigens ook op het Aprilia forum te koop.
Nog niet op MP, misschien later nog wel even.

Reden: ik wil opzich wel weer eens wat anders.
Ben weer aan het kijken voor een 1200GS of anders misschien weer Buell oid ...
En het is natuurlijk altijd leuk om iemand anders gelukkig te maken ;-)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een setje valbeugels via Marktplaats gekocht voor een leuke prijs, maar zonder bevestigingsmateriaal, zoiets als hier op de foto, maar dan mooier (met dubbel frame ipv een enkele buis zoals op foto).

Nu ben ik op zoek naar een paar afstandsbusjes (M10) om dit mooi te monteren. Iemand hier toevallig tips waar dit te vinden?

y3mbRy6oi_xZM-yh6UAGwrnmpzfSjLXWL3pPICyP83yHueiSN43JpAii_NkWo_zZSCQ91Wvu7QAsTkLJEXLuREYZ8-LbyVftGmrt6oFpMrpvbgnbblsa8g3cm1uk_4lZFjkk_nV9Y13pu7lnLKI1XejtandW06vCqHmAGzeaWNLBVM
 
Ik heb een setje valbeugels via Marktplaats gekocht voor een leuke prijs, maar zonder bevestigingsmateriaal ...
Nu ben ik op zoek naar een paar afstandsbusjes (M10) om dit mooi te monteren. Iemand hier toevallig tips waar dit te vinden?
De beugels zoals op de foto heb ikzelf ook, mooi spul.
Ik kan je wel aan de benodigdheden helpen hoor ... krijg je wel de hele motor erbij haha!
Maar anders kan ik je ook niet zo even helpen.
Misschien gewoon bij de dealer vragen misschien, of even mailen naar Hepco & Becker voor de benodigde onderdelen.
 
Thanx. IK vind jouw motor erg mooi, maar voor mij even buiten budget...
Ik ga even passen en kijken wat ik zo kan vinden bij de ijzerwarenzaak of evt dealer. Mijne is niet iets anders, niet van H&B maar van Five Stars, een kleine leverancier uit Duitsland. Wel erg mooie beugels zijn het al zeg ik het zelf.

Ben nu nog even met de bike bezig, even std. onderhoud. Heb de bougie vervangen, carbs schoongemaakt, luchtfilter schoongemaakt, remolie vervangen en ga nog olie+filter en voorvorkolie vervangen komende weken.
 
Nou, goed bezig toch.
Moet toch gebeuren allemaal.

Overigens, de mijne staat maar voor €2500,- (vaste prijs).
Buiten budget ... jammer man, maar volgens mij ben je evengoed best blijd met jouw huidige rosch niet?
 
Gezien er waarschijnlijk een verandering gaat aankomen betreffende het aantal motoren wil ik even een kleine peiling doen. De pegaso gaat er zeer waarschijnlijk uit en daarom hier maar even melden.

Heb er een setje SM velgen onder laten leggen en misschien dat er hier iemand er interesse in heeft. Gaat om origineel gespaakte pegaso naven in zijdeglans zwart met Behr velgen. In verschillende opties te koop, enkel de velgen met naven of met tandwieldrager en schijfrem of compleet met nieuwe michelin pilot street radials.

Ook gaan de uitlaten los weg, zijn compleet RVS dempers met link pipes van Motad.

PM even als je interesse hebt, komt later nog wel bij onderdelen te staan.

Ziet er dan ongeveer zo uit.

fQikIWxibdtTFeKlpwTDDzznPzttbSSBV8pQGHE8fQdH_Kv2ZOpI3afbhqkKqYHZ3IHz1uvKoyqcZuobNHejntvIWlhmj-T7yNOgxK5K1dxEPdqWPqS_f9rYjaIcEO5lg9G3mT_HyYmSnit700Ut6x4DRQ3rW12Gh5D5WhALP2ZtjfSWG_RmeSKa74smMP6TTBNqDhjHJJBwKiRFtygNE0OiqQ_ZQljzTck5HN2ft2UF62mdnAXes8uyh075pGltHamtKbrpzIeW_62tYSQ9-4uZ8AkI61a9S-qABnvULCVnxjsbwJCxZV8RuOQVxaWapMqgzHR9sIBp0rX9KlrurL9I_dpEwFLrnht2RN8Yq6xlhvBPqHXi16a8-C7WXMKP0uuJr5aUi0OYrBo9NXrH6mZKaRCMG2pZwIlSQjRCaCSwVHwgfifRfG6J9pYaI8QSerpHLOXbslMwDLPpRwN0R5XhMgZ2lfLsQR1I3otHKiMZvrHD2ojnjP19JTphXc0SlxkdsLl4SPjSgRCVaUzbL7KvO8UMcBQPBxCArCwN1_e8VNlizuD4aIybOMtyp3LmTKQOtznoN3Na-WJJa3tvUWfLUQ49qmwngX-v24i0Re7aG9NGbr183sHVbuO_62jmHcMnUVICFuheKGK1D6Wo5d6b4uIRpGNWCnVDQDlL09c=w1580-h888-no
 
Puur uit nieuwsgierigheid; wat zouden de uitlaten moeten kosten?
En zit er ook een dB killer bij?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan