Laat je Aprilia Pegaso ff zien

Opgehaald idd, heeft wat TLC nodig...was/is donkergroen met een zilveren voorkuip... 2003 650ie met 35000 km.

Voor het mooie komt er een renthal stuurtje met stuurrol, UFO voorspatbord(snaveltje) rizoma spiegels, rizoma handvatten op. KLeurstelling gaat matzwart met mat-oranje(KTM) worden.. Tevens 2 akrapovic dempers onderweg.. Achterbandje wordt een Mitas E07, de huidige is goed vierkant met weinig profiel.
Als hij klaar is, post dan wat foto's. Ik ben benieuwd naar de kleurstelling en voornamelijk het snaveltje lijkt mij gaaf staan.
 
Ik ben me ondertussen aan het oriënteren voor dubbel licht op de motor.
Ben uitgekomen bij Doubletronics
Kost voor de Pegaso zo'n €80,-
Maar op de jaarbeurs volgende week €70,-.

Iemand ervaring hiermee?
Of misschien alternatieven?
Vanmiddag op de beurs opgehaald.
Prijs was €65,-
En als je foto's stuurt van het aansluiten + het eindresultaat kan je nog wat korting toekrijgen.
Uiteraard zal ik hier tzt zsm ook een pic plaatsen.
Ben zelf wel eeeeeerg benieuwd.
 
Nou heb ik een vraagje mbt verhogen van de pegaso.. Aprilia Pegaso en BMW F650 hebben onderling veel gemeen.

Nu las ik dat iemand in zijn BMW f650 een achterschobreker had geplaatst van een BMW 650GS uit 2003.. Deze demper is blijkbaar 1 cm langer en daarmee kwam de kont bijna 4 cm omhoog.... Werkt dit ook bij mijn Pegaso uit 2003 ??? Hoe lang is de a-schokbreker van een Pegaso?
 
Nou heb ik een vraagje mbt verhogen van de pegaso.. Aprilia Pegaso en BMW F650 hebben onderling veel gemeen.

Nu las ik dat iemand in zijn BMW f650 een achterschokbreker had geplaatst van een BMW 650GS'03.
Deze demper is blijkbaar 1 cm langer en daarmee kwam de kont bijna 4 cm omhoog.
Werkt dit ook bij mijn Pegaso uit 2003 ?
Hoe lang is de a-schokbreker van een Pegaso?

Je zou ook kunnen kijken voor de vering van een Tuscany Tibet Raid uitvoering.
Scheelt misschien net genoeg en zou gewoon moeten passen lijkt mij.
Het gaat dan om een verschil is 25mm.
Persoonijk ben ik er met mijn 1.85 best tevreden mee.
Ik heb overigens ook de steps verlaagd en het stuur verhoogd, dus de geometrie is sowieso anders bij mij.

Meer "zou" prettig kunnen zijn, al weet je dat pas na proberen.
Je zou bv een 4cm plankje onder je zadel kunnen doen (geparkeerd uiteraard) om de zithoogte te ervaren.

Mocht het vervangen van de achterschokdemper niet direct succesvol blijken, overweeg dan eens om het zadel de laten verhogen.
Heb ik destijds ook gedaan bij mijn F650CS, ging om ik meen 8cm(!!!) en het was fantastisch.
En ik heb een sterk vermoeden dat het ook nog eens goedkoper is.
Bovendien kan je dan bv ook de stroefheid aanpassen, of de kleur, of er een recht of getrapt zadel van maken.
Denk er maar eens over na.

Hier een link naar de onderdelen en prijzen van (nieuwe) schokdempers.

full

(Sorry, kreeg de foto zo ff gauw niet gekeerd haha!
 
Laatst bewerkt:
Mijn Pegaso 650ie heeft standaard geen UPSD..

Komt wel een zgan a-schokbreker van een Yamaha XT660r in, deze is 15mm langer dan standaard.. Daarmee komt de kont een cm of 4-5 omhoog. FF kijken wat de ketting gaat doen
 
Mij gaat t ook meer om de looks, ik heb nu ook de taartschep inc verlichting verwijderd. Ik wil de kont spits en omhoog hebben. Mn vriendin komt nu nog makkelijk op de grond met beide voeten bijna geheel plat *D
 
Ik zit ook te denken om de voorkuip in te korten aangezien hij toch gespoten gaat worden..Heeft dan meer een crossmotor look als wat het nu heeft... Origineel spatbord voor is er af en t oogt gelijk een stuk "agressiever"
 
Nu ik toch bezig ben, ik kan dus een achterbrug van een BMW F650GS uit 2002 overnemen...is deze nog gelijk aan mijn Peg uit 2003?

Ik wil nl de achterbrug matzwart laten poedercoaten, en als ik deze daardoor dubbel heb, staat de peg niet zolang op alleen haar middenbok...
 
Nou Radjetoe, je maakt mij zeer nieuwsgierig naar het uiteindelijke resultaat.
Uiteraard ook naar de weg daar naar toe; welke onderdelen, prijzen en resultaat.
Houd ons (mij iig) aub op de hoogte van de voorzetting.
 
Het verschil in veering is goed te zien, die word duidelijk wat hoger!
En die Acra's zien er goed uit, maar die had RapidSM toch gebruikt (lees goedkoper?) liggen?

Hoe dan ook; keep up the good work mate, and keep us posted!
 
Laatst bewerkt:
Nee die ik had waren Motads, die akra's zijn volgens mij van Ali of ebay als ik me niet vergis, tenminsta aan het piepschuim te zien.
 
Schokbreker van de xt660r geplaatst... Moest een heel klein stukje(1mm) wegslijpen uit t linksysteem, anders kwam de gaffel net er tegen aan..

Kan wel zeggen dat de kont echt omhoog is gekomen. Ketting loopt een fractie harder tegen het glijstuk op de achterbrug, dat slijt wel weg :)
full
 
Maar Martijn (Radjetoe), ik vind het achterkantje van jouw motor zo op de foto eigenlijk wel gaaf staan.
Dat wil zeggen; zonder uitlaten.
Misschien een idee om ook voor die Akra's toch niet te doen, maar te kijken voor één mooie enkele aan bv de onderkant van het blok?
Ik begrijp natuurlijk ook wel dat de Akra's niet weg zullen gaan, maar het idee van één uitlaat onderaan is wel gaaf denk.
 
Eens, maar 2 kleine Akra's blijven mooi... :P

Motor wordt ook nog in een andere kleur gezet, wat nu d-groen is wordt mat-oranje en de rest mat zwart. Trouwens, ook nog een setje Mitas E07 komen eronder...wel voordat ik de velgen zwart heb gemaakt
 
Terug
Bovenaan Onderaan