Laat je Aprilia Pegaso ff zien

Heeft hier iemand de standaard Pegaso koffers?
Wat zijn de ervaringen omtrent stevigeid en gebruiks gemak?
 
Laatst bewerkt:
Dit soort:

full
 
Misschien is er hier wel iemand die navigatie op zijn of haar Pegaso heeft zitten.
Vertel eens welk merk en model dat is, en plaats aub een foto van waar (en liefst ook hoe) deze dan bevestigd is.

Ik had een TomTom-1, maar die ben ik afgelopen jaar op terugreis van de TT (tijdens het rijden haha) kwijt geraakt.
Wel weer gevonden hoor, maar mooi wel in drie stukken haha!

Zal ff kijken of ik nog ergens een foto van de bevestiging kan terug vinden ...
Benieuwd naar hoe jullie het mogelijk hebben.

Ben dus VOORAL geïnteresseerd in de bevestiging.
 
Laatst bewerkt:
Ah ja, die snelheidmeter kabel zit bij mij al vrij strak langs de voorpoot vindt ik. Zou zo maar kunnen dat ze dan een iets langere hebben toegepast op de Tuscany...

Paar dagen geleden binnen gekregen hoor.
Meeste werk was uiteraard het verwijderen en terug plaatsen van de kappen.
Kabeltje stelde geen moer voor, al vond ik de bevestiging bij het wiel wel behoorlijk krap hoor.
Lengte was identiek, zo'n 80cm meen ik.
En geleverd incl.twee begeleidings haakjes, twee ipv één.

Al met al de complimenten aan Wemoto.be voor de de correspondentie alsmede de levering.
 
Laatst bewerkt:
Tomtom één.
Bevestigd aan de linker schroef, midden bovenin het dasboard.
Op de foto enkelt de houder, Tommie was toen kennelijk niet mee.

En inderdaad; de km teller was niet meer compleet afleesbaar.
Maar daar de snelheid ook zichtbaar was op de navigatie, was dat absoluut geen probleem.
Zat opzicht ook wel moervast ...

full
 
Laatst bewerkt:
Netjes, ik ga mn iphone gebruiken icm Sygic navigatie(navigeren zonder databunde met de meest recente kaarten van europa) en een bluetooth headset.. telefoon komt dan in een waterdichtehouder op de kroonplaat
 
Netjes, ik ga mn iphone gebruiken icm Sygic navigatie(navigeren zonder databunde met de meest recente kaarten van europa) en een bluetooth headset.. telefoon komt dan in een waterdichtehouder op de kroonplaat

Das idd ook een goed idee.
Ik had voorheen een grote Otterbox waarin mijn Nokia Navigator destijds zat.
Ook met navigatie zonder internet.

Echter, ik wil toch liever een Tommie ivm de "kronkelroute" functie.
Daar ben ik toch wel een fan van.
Maar uhh ... goed bezig!
 
Paar dagen geleden binnen gekregen hoor.
Meeste werk was uiteraard het verwijderen en terug plaatsen van de kappen.
Kabeltje stelde geen moer voor, al vond ik de bevestiging bij het wiel wel behoorlijk krap hoor.
Lengte was identiek, zo'n 80cm meen ik.
En geleverd incl.twee begeleidings haakjes, twee ipv één.

Al met al de complimenten aan Wemoto.be voor de de correspondentie alsmede de levering.
Mooizo! Ik zal Wemoto onthouden als ik nog eens wat nodig heb.


Qua navigatie trouwens, ik heb ooit een telefoonhouder gemonteerd aan het bovenste schroefje van het kapje rond de tellers, net onder het ruitje. Ging prima. Nu heb ik een TomTom, deze zit op zo'n RAM-mount bol, die ik bevestigd heb op het stuur links van het midden.
 
Laatst bewerkt:
Heeft hier iemand de standaard Pegaso koffers?
Wat zijn de ervaringen omtrent stevigeid en gebruiks gemak?
Ik heb alleen ervaring met de Hepco&Becker koffers. Rek ziet er vergelijkbaar uit als op jou foto, alleen zit er bij mij nog een tussenbuis van de ene naar de andere kant onder 't kenteken door. Koffers zelf zijn gewoon hard plastic en sterk.
Heb je interesse in een kofferset? Ik zit te denken om ze er misschien af te halen, aangezien ik ze eigenlijk toch nooit gebruik...
 
ik kan wellicht overstappen naar een 1998 pegaso cube met 44dkm.
zijn er nog zaken waar ik op moet letten?
Zitten er rond deze km-stand nog grote kosten aan te komen?
Wie o wie kan mij hierbij helpen.
 
ik kan wellicht overstappen naar een 1998 pegaso cube met 44dkm.
zijn er nog zaken waar ik op moet letten?
Zitten er rond deze km-stand nog grote kosten aan te komen?
Wie o wie kan mij hierbij helpen.

Oef, ik kan je in ieder geval niet veel wijsmaken vrees ik.
Heb wel recent problemen gehad de koppakking.
Maar je kijkt natuurlijk altijd naar de onderhouden geschiedenis ... mits aanwezig natuurlijk.
Verder heb je hier misschien iets aan:

Koppakking ook netjes gemaakt weer? Is bij mij ook lek geweest een aantal jaar geleden, behoorlijke rib uit het lijf om weer te laten maken, maargoed is dan ook vrijwel het enige zwakke punt van het Rotax blok. (Samen met de startkoppeling perikelen....)
Je moet wel de kopbouten na laten trekken na 1000km, anders heb je over een tijd weer hetzelfde probleem schijnt.

Ik weet niet in hoeverre het bouwjaar of de km stand relevant is in deze, sorry.
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand hoe je de oile van de voorvork van de pegaso kan wisselen? Ik kan zo 1-2-3 niet de drainplug vinden bij de onderkant... Moet hij helemaal uit elkaar?? -O-
 
Misschien is er hier wel iemand die navigatie op zijn of haar Pegaso heeft zitten.
Vertel eens welk merk en model dat is, en plaats aub een foto van waar (en liefst ook hoe) deze dan bevestigd is.

Ben dus VOORAL geïnteresseerd in de bevestiging.

Ik heb sinds vandaag weer een Tom op de motor zitten.
Zit bevestigd met een RAM mount.
Hier wat foto's:

full
 
Ziet er netjes uit.
Ik moet ook maar eens zo'n Ram-mount aanschaffen. Schrok toen wel van de prijs maar daar schijnt de kwaliteit ook wel naar te zijn. Ik heb nu zo'n chinese imitatie die ik ooit gekocht heb voor een tientje maar die vertrouw ik toch niet helemaal. Ik wil niet mijn telefoon van een paar honderd euro verliezen op de snelweg omdat ik te gierig was voor een goede mount |(
 
Motor navigatie is sowieso een aanrader.
Beetje digitaal vooruit kunnen kijken, de omgeving schouwen, omgeving informatie mee krijgen, en natuurlijk de kronkelroute functie (Tomtom).

Hoeft allemaal niet persé duur te zijn.
Mijn vorige was totaal €100,-
Mijn huidige €60,-
Al is dit een gewone Tommie hoor, waar Rider software op is gezet.
Dus altijd een platic zakje bij je hebben voor als het gaat regenen haha!

Zie op MP her en der Tommies incl.ram aangeboden hoor.
Maar ze gaan vandaag de dag wel als zoete broodjes hoor ...
 
ik kan wellicht overstappen naar een 1998 pegaso cube met 44dkm.
zijn er nog zaken waar ik op moet letten?
Zitten er rond deze km-stand nog grote kosten aan te komen?
Wie o wie kan mij hierbij helpen.

Al iets wijzer geworden?
En zit er een Pegaso aan te komen?
Wel een goeie keuze hoor ... sowieso altijd een 1-cilinder ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan