overstappen

tttooltime

Rookie
15 jul 2005
5
0
vaassen
ik heb nu een thunderace yamaha en ben de bekeuringen zat.ik ben nu op zoek naar een chopper/tour/custum etc. met vooral veel koppel.heb reeds een proefrit met een vn1500 gedaan en dat vond ik eigenlijk niets. kan iemand mij een goede raad geven,bijv.suzuki 1500 of vl1500 of harley of....

mijn ega moet ook mee kunnen zonder dat zij na 20 minuten kramp krijgt.

alvast.....ben zeer benieuwd....

gr.tt
 
Vrijwel iedere motor kan hard, ook een choppert.
Heb zelf ook liever lekker veel koppel dan piekvermogen.

Is een stoere naked geen optie? :9
 
nou, over de dragstar hoor ik veel goeie verhalen. en over de shadow natuurlijk (want dat gaat vanzelf als je erop rijdt). verder is het natuurlijk ook maar net wat je mooi vindt: zo ben ik zelf niet zo kapot van die shadow ace types, maar anderen zijn daar juist weer lyrisch over.

het hangt ook af van hoeveel geld je ervoor over hebt. er zijn bijvoorbeeld ook heel aardige harleys te koop. en verder, tja, het rijdt inderdaad heel anders dan je misschien gewend bent (vooral in de bochten). daar moet je van houden.

gelukkig is het lekker weer. kun je fijn veel proefritjes gaan maken :]
 
Dragstar is een fijne motor maar het comfort kan beter. Het zadel is niet echt top en het comfort voor de duo is belabberd. Harley Road King is een stuk beter, zeker acherop en heeft ook meer power. Een Dragstar is wel een mooie betaalbare en betrouwbare motor waar veel aftermarket onderdelen voor verkrijgbaar zijn. Het zadelprobleem voor de bestuurder is bijvoorbeeld eenvoudig op te lossen, voor de duo is dat lastiger ivm de hoge montage van de voetsteunen.

Hou er wel rekening mee dat vergeleken met een Thunderace alle choppers langzame trekkers zijn, het is een heel andere beleving. Accelereren en sturen is absoluut niet te vergelijke. Als je alleen maar minder bekeuringen wil scoren kun je volgens mij beter een ander type motor kopen. Maak ook vooral een paar proefritten.


suc6 ermee
 
ik heb nu een thunderace yamaha en ben de bekeuringen zat.ik ben nu op zoek naar een chopper/tour/custum etc. met vooral veel koppel.heb reeds een proefrit met een vn1500 gedaan en dat vond ik eigenlijk niets. kan iemand mij een goede raad geven,bijv.suzuki 1500 of vl1500 of harley of....

mijn ega moet ook mee kunnen zonder dat zij na 20 minuten kramp krijgt.

alvast.....ben zeer benieuwd....

gr.tt

Ik kan me helemaal inleven in jouw frustratie. Je hebt een snelle race-motor, maar je kunt het grote vermogen niet op een legale manier op de openbare weg benutten. Dat is voor mij óók een rede om geen racemotor (meer) te rijden. Wij zijn uiteindelijk uitgekomen op een GSX1100G. ...stiekum gaat die toch ook nog wel erg hard. Chopper/Custom (what's in a name) zou ik niet zo snel meer kopen. Bij dit soort motor viel mij de zithouden altijd wat tegen. Met de GSX1100G rijden we meestal duo-ritjes. Mijn vrouw zit dan achterop. En die vindt de passagiersplek super zitten!
 
ik heb nu een thunderace yamaha en ben de bekeuringen zat.ik ben nu op zoek naar een chopper/tour/custum etc. met vooral veel koppel.heb reeds een proefrit met een vn1500 gedaan en dat vond ik eigenlijk niets. kan iemand mij een goede raad geven,bijv.suzuki 1500 of vl1500 of harley of....

mijn ega moet ook mee kunnen zonder dat zij na 20 minuten kramp krijgt.

alvast.....ben zeer benieuwd....

gr.tt
Waarom vond je de VN niets? Iets specifieks mbt de VN of omdat je in het algemeen (nog) niet kunt wennen aan dit soort motorfiets? Misschien wel iets om vantevoren over na te denken.
 
Het zadelprobleem voor de bestuurder is bijvoorbeeld eenvoudig op te lossen, voor de duo is dat lastiger ivm de hoge montage van de voetsteunen.

Voor enkele tientjes koop je dan gewoon een verlagingssetje voor die voetsteunen.

Weer een probleem opgelost *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan