Verzekeren zonder rijbewijs!snel pls

Dwip

Die hard MF'er
15 apr 2005
761
0
Zwijndrecht
Hey ik heb mijn rijbewijs nog niet maar iwl wel vast een motor halen zodat ik hem kan poetsen en vast kan bestuderen enzo..
Maar is dit wel mogelijk zonder rijbewijs?
en zo ja waar en hoe etc.etc
Alle info is welkom!
ben reeds lid van knmv :)

alvast bedankt Rob

ps zeer waarschijnlijk een zzr600 of zxr750
 
Wel eens van een motortrailer gehoord desnoods aanhangwagen,busje of laten bezorgen?btw meld je aan als motorpoetser,kun je veel verschillende motortjes bestuderen,handig voor later,suc6 met rijles :z
 
Ja het thuiskrijgen is ook gene probleem.. maar moet ik dat ding dan niet meteen verzekeren?of geldt dat pas als je de weg opgaat?
 
Mijn vader kon ook gewoon een motor kopen en verzekeren zonder een motorrijbewijs te hebben. Gewoon aanmelden bij de verzekering dus en meer niet. :)

Je moet hem wel direct verzekeren. Ik heb het bij de KNMV gedaan. Goede verzekering, soms niet zo heel proffesioneel, maar wel goed. Verder rededelijk goede prijs, niet de goedkoopste. MAG zelfde idee.

Univé is meestal goedkoper, maar ik heb een hekel aan deze verzekering. Tegenpartij had deze verzekering die mij had aangereden in de file. Ik reed gelukkig legaal tussen de file door. Ze hebben een getuige aangeschreven en geprobeerd hem in een vragenlijst te laten verklaren dat ik te hard reed, wat deze getuige juist heeft tegengesproken gelukkig. Uiteindelijk zijn ze tot betaling over gegaan na 2 à 3 maanden.

Succes. :)
 
Laatst bewerkt:
Geen probleem, heb m'n motor in juni gekocht en pas ik juli m'n rijbewijs gehaald. Je bent wettelijk verplicht om hem WA te verzekeren zodra ie op jpuw naam staat. Gewoon even een verzekeringsmaatschappij bellen of nog makkelijker via internet je moet dan wel het kenteken, merk, model, aantal cc en meldcode weten. Als je een nieuwe motor koopt en je er nog niet op kan mag rijden verzeker hem dan iig WA+ (diefstal en brand zijn dan inbegrepen) kost een fractie van Allrisk.
 
alleen wa want nieuw is ie niet :)
oke beter dis precies wat ik moet weten :)
Kan em dus gewoon alvst kopen :)
 
Kopen kan altijd, heb ik ook gedaan. Je kunt hem dan toch ook in de winkel laten staan, scheelt je ook weer verzekeringspremie je mag er toch niet op rijden en zo kom je ook niet in de verleiding om toch even een stukje rond te rijden. Niet elke verzekeringsmaatschappij zal je willen verzekeren zeker niet het wa risico, omdat je geen rijbewijs hebt wat de meeste maatschappijen wel doen is het brand en diefstal risico verzekeren als je de motor toch thuis hebt.
 
Verzekeren hoeft niet persé al is het wel aan te raden, en kun je dit ongetwijfeld bij alle maatschappijen gewoon regelen.

Maar een andere optie zou het schorsen van het kenteken kunnen zijn. Betaal je geen houderschapsbelasting en hoef je hem niet te verzekeren, alleen mag je er dan ook in het geheel niet mee de openbare weg op (moet niet echt een probleem zijn zonder rijbewijs :P ). Afhankelijk van wanneer je je rijbewijs haalt zou dit een goedkopere oplossing kunnen zijn.
 
Houd er rekening mee dat je bij het op naam zetten van de motor een maximaal 3 maanden oud uittreksel uit het bevolkingsregister meeneemt, naast je paspoort.
Dat moet als je geen rijbewijs hebt (in elk geval nog tot 2007).

Ik zou ook voor schorsen gaan, is wel zo goedkoop, maar je mag er inderdaad niet mee op de openbare weg komen. Ook niet voor je huis op de stoep zetten dus!

Als je hem niet schorst, verzeker hem dan metéén en denk niet "dat regel ik binnenkort wel, eerst op mijn gemak verzekeringen vergelijken en zo" want de RDW controleert of je motor verzekerd is. En als dat niet zo is dan heb je vrij vlot een acceptgiro van ca. €300,- in de bus.

Tom
 
Als je de motor niet op de openbare weg rijdt, of stalt, hoef je niet verzekerd te zijn. Kenteken idd schorsen. Ik had mijn motor ook 3 maanden voordat ik mijn rijbewijs had, lekker in de garage laten staan, vergt echter wel zelfbeheersing :X

By the way, als je in de buurt van nijmegen woont, mag je mijn motor ook wel bestuderen c.q. poetsen. Doe ik graag voor je O-)
 
Hey ik heb mijn rijbewijs nog niet maar iwl wel vast een motor halen zodat ik hem kan poetsen en vast kan bestuderen enzo..
Maar is dit wel mogelijk zonder rijbewijs?
en zo ja waar en hoe etc.etc
Alle info is welkom!
ben reeds lid van knmv :)

alvast bedankt Rob

ps zeer waarschijnlijk een zzr600 of zxr750
ZXR? Goede keuze! :}

had de mijne in april gekocht en had ook was ook nog aan het lessen dus geen vezekering genomen ,maar ook niet geschorst |( dus 1 maand later een brief van de RDW met het verzoek om hem meteen te verzekeren anders zou der een boete komen.....dus maar meteen gedaan dan *D ...nooit meer wat gehoord *O*
 
By the way, als je in de buurt van nijmegen woont, mag je mijn motor ook wel bestuderen c.q. poetsen. Doe ik graag voor je O-)

Of als je in de buurt van Amsterdam woont, mag je mijn motor ook wel poetsen *O*

Wij motorrijders zijn de slechtsten niet, we gunnen elkaar het beste heH ;) :+
 
Ik heb mijn zware motor op de aanhanger ook al 2 weken voordat ik zwaar mocht rijden gekocht opgehaald en verzekert. Maar dan issie alleen tegen diefstal, brand enz verzekert. Als ik erop zou rijden zou ik niet verzekert zijn (niemand btw)

Maar laat de verzekering hier een fax over sturen met bevestiging!
 
Ik Woon in zwijndrecht!.. zo mag dat duidelijk zijn :P

En ja die verzekering is zo duur nog niet. en ik moet in augustus afrijden :) voor 1 maand schorsen? verzeker em wel :P
ben al lid van knmv dus dat wordt ook de maatschappij..
 
Ik kon mijn motor niet verzekeren omdat ie op mijn naam stond en ik had nog geen rijbewijs A. Ik heb hem toen geschorst, en de dag dat ik geslaagd was heb ik hem laten verzekeren en uit de schorsing gehaald.

Alleen je moet een voertuig minimaal 3 maanden laten schorsen, volgens de rdw. Doe je dat niet, dan geldt de periode als niet-geschorst. Ik haalde hem na 2 1/2 maand uit de schorsing, wat betekende dat ik wel de wegenbelasting over die tijd moest betalen maar verzekering pas vanaf het moment dat ik mijn rijbewijs had (anders kon ik hem ook niet verzekeren).
 
Bij unive was het geen probleem om mijn motor te verzekeren terwijl ik nog geen rijbewijs had. Ik kon iets van een clausule laten aanmaken oid, zodat hun wisten dat ik geen rijbewijs had. Dit ivm ongevallen etc.

Ik heb dat niet laten aanmaken, anders zou ik die er later weer telefonisch af moeten laten halen....

Was dus geen probleem het verzekeren
 
Ik kon mijn motor niet verzekeren omdat ie op mijn naam stond en ik had nog geen rijbewijs A.
Onzin. Je mag zonder A een motor bezitten [je mag ook een helicopter bezitten zonder te kunnen vliegen], dus mag je je bezit ook op je eigen naam zetten. Een motor die op of aan de openbare weg staat [of rijdt] moet minimaal WA verzekerd zijn, dus dat kan je ook rustig doen zonder A rijbewijs.

Om de premie laag te houden kan je ook de motor op de naam van je ouders zetten en hem via hen verzekeren. Zeker als zij al een behoorlijk bonus/malus hebben kan dat voordelig zijn. En jij leent gewoon de motor van je ouders... *O*
 
Om de premie laag te houden kan je ook de motor op de naam van je ouders zetten en hem via hen verzekeren. Zeker als zij al een behoorlijk bonus/malus hebben kan dat voordelig zijn. En jij leent gewoon de motor van je ouders... *O*

Ja, en als jij dan een ongeluk krijgt zijn je ouders hun korting kwijt. Ik weet wel dat ik mijn ma of pa nooit zo gek zal krijgen.
 
het is ook alleen bedoeld voor als je NOG geen rijbewijs haalt :P beter lezen ;)
Aardig knap als jij dan al een ongeluk kan maken :P :P :+
 
Een motor verzekeren zonder rijbewijs is geen probleem, dat kan. Je kunt er zelfs je rijles op volgen, vraag maar eens na bij je verzekeraar, ik weet dat bijvoorbeeld Winterthur Verzekeringen in Amsterdam zegt bijvoorbeeld dat wanneer je rijles wilt volgen op je eingen motor, onder begleiding gewoon verzekerd bent, mensen met rijbewijs kunnen gewoon rijden natuurlijk.
 
Hey ik heb mijn rijbewijs nog niet maar iwl wel vast een motor halen zodat ik hem kan poetsen en vast kan bestuderen enzo..
Maar is dit wel mogelijk zonder rijbewijs?
en zo ja waar en hoe etc.etc
Alle info is welkom!
ben reeds lid van knmv :)

alvast bedankt Rob

ps zeer waarschijnlijk een zzr600 of zxr750
ik heb hem gekocht maar toen nog niet overgezet op mn naam :)
hij was toen ook nog verzekerd :P
 
Er wordt hier alleen gesproken over verzekeren..........

Wat denken jullie van wegenbelasting.
Je kan een motor kopen als je 11 jaar oud bent. Echter.......als je hem overschrijft dient deze verzekerd te zijn en moet je wegenbelasting betalen.
Als je dit niet doet krijg je van de RDW een keurig briefje dat je dit niet hebt gedaan en verwachten ze dat je dit alsnog doet en een fikse boete betaald.

Of...........zoals hier al eerder aangehaald. Schorsen..............
Zijn overigens ook kosten aan verbonden.
Het is wel zo dat indien je een motorvoertuig overschrijft deze nog enige tijd verzekerd is. Dit geldt in ieder geval voor het transport. Hoe eea in elkaar zit weet ik niet.

Hopen dat je de 1e keer slaagt. Het valt tegenwoordig niet mee..
suc6

ps ik zoek trouwens nog een poetser voor mijn motor

:W
 
Laatst bewerkt:
Er wordt hier alleen gesproken over verzekeren..........

Wat denken jullie van wegenbelasting.
Je kan een motor kopen als je 11 jaar oud bent. Echter.......als je hem overschrijft dient deze verzekerd te zijn en moet je wegenbelasting betalen.
Als je dit niet doet krijg je van de RDW een keurig briefje dat je dit niet hebt gedaan en verwachten ze dat je dit alsnog doet en een fikse boete betaald.

Of...........zoals hier al eerder aangehaald. Schorsen..............
Zijn overigens ook kosten aan verbonden.
Hopen dat je de 1e keer slaagt. Het valt tegenwoordig niet mee..
suc6

ps ik zoek trouwens nog een poetser voor mijn motor

:W
Leer jezelf even aan om naar de postdata te kijken BlubBlub :+

Trouwens, wegenbelasting wordt op postkantoor geregeld tijdens overschrijven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan