Rijden met of zonder knipperlichten

chopchop

MF'er
1 jul 2005
154
0
Den Haag
Halloe allemaal,

graag wat advies over het volgende.
ben bezig met een projectje, en had mooie kleine chroome leds besteld echter levering gaat een paar weken duren.
Dus alternatief is rijden zonder knipperlicht.

Is er iemand die weet of onze vriend motormuis dan wel oom agent in zijn koekblik je hiervoor kan of zal aanhouden en een prent uitschrijft.
Zoja wat is de hoogte van de boete die je max kan krijgen.

heb mezelfs laten vertellen door een motorzaak dat officieel het ook toegestaan is om je klauw uit te steken.

advies graag alvast bedankt
 
Halloe allemaal,

graag wat advies over het volgende.
ben bezig met een projectje, en had mooie kleine chroome leds besteld echter levering gaat een paar weken duren.
Dus alternatief is rijden zonder knipperlicht.

Is er iemand die weet of onze vriend motormuis dan wel oom agent in zijn koekblik je hiervoor kan of zal aanhouden en een prent uitschrijft.
Zoja wat is de hoogte van de boete die je max kan krijgen.

heb mezelfs laten vertellen door een motorzaak dat officieel het ook toegestaan is om je klauw uit te steken.

advies graag alvast bedankt

Van welk jaar is je motor?
Volgens mij moet je vanaf bouwjaar '97 (of iets in die buurt) knipperlichten hebben.
Is je motor ouder dan mag je inderdaad gewoon je hand uitsteken.
 
He knukkel ,

bouwjaar 85 dus dat zou lekker uitkomen , in principe staat zonder knippies beter naar mijn mening :P
 
eigenlijk mag je niet zonder knippers rijden als de motor bij de typegoedkeuring die erop had zitten.EIGENLIJK.
Maar als de motor idd ouder is dan 31 dec 1997 hoeft deze geen knippers te hebben.
Zelf heb ik ze ook niet en heb het toch nagevraagd aan de cops en die wist mij te vertellen dat ze geen boete konden geven wel of geen knippers tijdens de typegoedkeuring voor hun telt alleen het bouwjaar.
 
dit soort antwoorden maken de dag weer goed, want was al verdekt aan rijden op de snelweg wanneer en alleen maar aan opletten op blauwe zwaailichtjes.
:]

had trouwen mijn motor op het topic van knukkel gezet met de vraag of het ooit een bobber kon worden maar geen reactie.
want waar moet een bobber aan voldoen, zo min mogelijk orgineel spul toch.
geen spiegels, knippies, klokkies etc etc ??
 
Perfect, weer wat geleerd. Heb laatst zonder achterlicht koplamp knipperlichten Kentekenplaat mijn motor opgehaald. Was wat veel van het goeie maar zonder knippers is toch echt perfect.

Die kunnen dus van mijn lijstje geschrapt worden.

:} :} :} :} :} :} Thnx :} :} :} :} :} :}
 
wel netjes je hand uitsteken als je dan de bocht om gaat... :P
Richting aangeven is wel verplicht, danwel met de hand danwel met de lampies
 
had trouwen mijn motor op het topic van knukkel gezet met de vraag of het ooit een bobber kon worden maar geen reactie.
want waar moet een bobber aan voldoen, zo min mogelijk orgineel spul toch.
geen spiegels, knippies, klokkies etc etc ??

Ik was weinig op MF de laatste tijd... ;)
Tja... ik ben nogal een purist (misschien 'te') en ik noem zeker niet elke motor een bobber.
De 'echte' bobbers zijn ontstaan vlak na de tweede wereldoorlog en werden gebruikt om te racen. Het waren HD's, Indians, of ander oud ijzer uit die periode, die van alle overbodige zaken zijn ontdaan om ze zo licht mogelijk te maken. Frame's/balhoofdhoeken waren in de regel niet verzaagd.
Zo min mogelijk orgineel spul erop is niet helemaal de juiste definitie.

Tegenwoordig worden veel motoren bobber genoemd terwijl ze niet aan die criteria voldoen, en dat geldt ook voor de jouwe.

Maaarrr.... Het is natuurlijk onzin om alles in hokjes te plaatsen en het maakt geen reet uit welk naamkaartje er aan je fiets hangt.
Dus, gewoon bouwen wat je mooi vind, noem het wat je wilt, en RIJDEN! Daar gaat het om.
Suucces met de verbouwing!
 
Laatst bewerkt:
Knukkel,

jij nie zo vaak op het forum, kom jou regelmatig tegen op allerlei topics

:)
en zo leer ik iedere dag weer wat bij van ieder zijn wijsheden :} :} :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan