sportster 883R

tonygs

Rookie
24 jul 2005
24
0
peer
ik sta op het punt om een sportster 883R te kopen omdat ik die het mooiste vind van model en kleur (oranje) en prijs

maar is dit nu een mannen of een vrouwen moto of moet ik mij van die onzin niets aantrekken en gewoon mijn ding doen

ik ben 1m85, is dat te groot

zijn er nog mannen (of vrouwen) die met dit model (of andere sportster 883) rond rijden en wat is de ervaring

ik heb veel ervaring met andere modellen gaande van MZ tot BMW 1100GS maar wil eindelijk eens met een HD rijden

alvast bedankt

tony
 
Bestaat er een mannen- of vrouwenmotor dan?
Sportster 883 is gewoon een wat sportiever en kleiner type HD, en wordt door de handzaamheid door wat meer vrouwen gereden.

Ook veel mannen rijden 883, en veel vrouwen rijden een Bigtwin HD. Het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat ;)
 
Hoi,


Ik rijd zelf ook op een 883 sportster, en er zijn idd veel mensen die dat een vrouwen fiets vinden! Maar daar moet je boven staan het is vooral een leuke motor waar je vlot me kan rijden en als je na een jaartje of zo wat zwaarde wil kan je er voor een goede 1000€ nog 1200 van laten maken! En dan volg je die Big twin's zonder probleem! :]
 
ik rij zelf met een nighttrain , maar zou zeker niet beschaamd zijn om met een 883r te rijden . iemand een 883r ruilen voor een nighttrain ?
 
Gewoon een mooie fiets nix mis mee alle waar naar zijn geld. Als je er een beetje bredere tank en buddy opzet ziet ie er gelijk heel anders uit.


Nog ff toevoegen als jij hem mooi vind zowat jij moet er op rijden en plezier op hebben. :]
 
Gewoon een mooie fiets nix mis mee alle waar naar zijn geld. Als je er een beetje bredere tank en buddy opzet ziet ie er gelijk heel anders uit.


Nog ff toevoegen als jij hem mooi vind zowat jij moet er op rijden en plezier op hebben. :]
Zo is 't. Bredere tank heeft ook als voordeel dat de actieradius wat groter wordt, met iets van 6-8 liter(originele tank) kom je niet ver.
 
Zo is 't. Bredere tank heeft ook als voordeel dat de actieradius wat groter wordt, met iets van 6-8 liter(originele tank) kom je niet ver.

Met de kleine tank raak je toch redelijk ver zeker als je het vergelijkt met een bigtwin waarvan ghet verbruik grooter is. En bij de nieuwe sportster's zijn de tanken al wat grooter geloof ik!
 
Hoi,


Ik rijd zelf ook op een 883 sportster, en er zijn idd veel mensen die dat een vrouwen fiets vinden! Maar daar moet je boven staan het is vooral een leuke motor waar je vlot me kan rijden en als je na een jaartje of zo wat zwaarde wil kan je er voor een goede 1000€ nog 1200 van laten maken! En dan volg je die Big twin's zonder probleem! :]
voor € 1000,-- wordt het niet goed gedaan
als je het goed wil laten doen moet je ook de koppen aanpassen met grotere
kleppen en een andere ontsteking.
 
voor € 1000,-- wordt het niet goed gedaan
als je het goed wil laten doen moet je ook de koppen aanpassen met grotere
kleppen en een andere ontsteking.

Je kan op e-bay een "Harley Sportster EVO 883 to 1200 Big Bore Kit" kopen voor een goede 400€ als je die laat overkomen nog eens een 100 € bij en dan plaatsen ben je toch gesteld! Of vergis ik me? Bijgevoeg een foto O-)

Bijlage: 42_1.jpg
 
Je kan op e-bay een "Harley Sportster EVO 883 to 1200 Big Bore Kit" kopen voor een goede 400€ als je die laat overkomen nog eens een 100 € bij en dan plaatsen ben je toch gesteld! Of vergis ik me? Bijgevoeg een foto O-)
waarom cylinders kopen ? die heb je al |(
wil je een 1200cc ? : cylinders uitboren , cylinderkoppen aanpassen ,
carburator aanpassen of vervangen , ontsteking vervangen ,
en de uitlaat niet vergeten :W ,
begin dus maar bij het begin : uitlaat en carburator
dan een nokkenasje en de ontsteking
en dan de cylinders en cylinderkoppen .
vergeet niet dat bij het opdrijven van een motor de levensduur ervan achteruit gaat .
in de eerste bigtwins staat er een reeks over een sportster op te drijven naar een 1400cc
 
de 883 heeft een langere levensduur dan de 1200
een blok die minder krachten te verduren heeft gaat langer mee .
als je de 883 niet berijd als een 1200 O-)
 
een 883 R is wel degelijk een goede keus, je kunt er een hoop mee. En ja zelfs als je wilt opboren tot een 1200. Je hebt dan gelijk de 1200 cc sport achtige uitvoering. Zoek je een goede 883 R kijk dan bij MIDHOLLAND in Baarn. Is al jaren onze dealer, zeer betrouwbaar met eerlijk advies.

Bijlage: fokko.jpg
 
Gewoon een mooie fiets nix mis mee alle waar naar zijn geld. Als je er een beetje bredere tank en buddy opzet ziet ie er gelijk heel anders uit.


Nog ff toevoegen als jij hem mooi vind zowat jij moet er op rijden en plezier op hebben. :]
Sorry maar een sporty met een brede tank.... :r :r
 
waarom cylinders kopen ? die heb je al |(
wil je een 1200cc ? : cylinders uitboren , cylinderkoppen aanpassen ,
carburator aanpassen of vervangen , ontsteking vervangen ,
en de uitlaat niet vergeten :W ,
begin dus maar bij het begin : uitlaat en carburator
dan een nokkenasje en de ontsteking
en dan de cylinders en cylinderkoppen .
vergeet niet dat bij het opdrijven van een motor de levensduur ervan achteruit gaat .
in de eerste bigtwins staat er een reeks over een sportster op te drijven naar een 1400cc
Is allemaal niet nodig, een 883 en 1200 zijn qua koppen en onderblok gelijk, alleen de zuigers, cilinders en ontstekingsmodule verschillen, dus qua betrouwbaarheid makkt het niets uit. Het blok kan de krachten wel aan. Als je de big bore kit koopt vervang dan wel je ontstekingsmodule, de 1200 heeft een andere vervroegings curve, waardoor hij beter loopt door het hele toeren gebied (en wat zuiniger is)
 
de koppen zijn NIET gelijk |(
ofwel moet men de koppen aanpassen ofwel zuigers plaatsen
met een uitsparing bovenaan .
doet men dit niet dan komt de compressie te hoog
en dan zal je blokske niet lang meegaan
 
de koppen zijn NIET gelijk |(
ofwel moet men de koppen aanpassen ofwel zuigers plaatsen
met een uitsparing bovenaan .
doet men dit niet dan komt de compressie te hoog
en dan zal je blokske niet lang meegaan
Zie http://www.sportster.org/tech/883-1200/jamestaylor.pdf (nette uitleg met plaatjes), je kan de koppen wel vervangen voor een beter rsultaat (en dan ook de nokkenassen), maar het hoeft in eerste instantie niet. Een complete conversie kit bestaat uit twee zuigers en twee cilinders met de nodige pakkingen, en dat is genoeg voor een standaard conversie.
 
Sportster met dikke tank is gewoon een dikke fiets. Vaak ziet het er echter niet uit om dat er een te dik zadel achter zit waardoor er rare verhoudingen ontstaan. Is dus een keuze tussen comfort of de juiste look.

De orginle 1200 HD cilinders zijn dezelfde als de 800 HD cilinders, alleen dus met een dunnere wand, dus opboren is geen probleem.
 
Is allemaal niet nodig, een 883 en 1200 zijn qua koppen en onderblok gelijk, alleen de zuigers, cilinders en ontstekingsmodule verschillen, dus qua betrouwbaarheid makkt het niets uit. Het blok kan de krachten wel aan. Als je de big bore kit koopt vervang dan wel je ontstekingsmodule, de 1200 heeft een andere vervroegings curve, waardoor hij beter loopt door het hele toeren gebied (en wat zuiniger is)
de koppen zijn wel degelijk anders, verbrandingskamer is van een 1200 groter
de kleppen van een 1200 zijn beduidend groter(en iets korter)
om een goede 883»1200 conversie te kunnen doen moet je gewoon grotere kleppen plaatsen.
als je dit niet doet is de moter wel rap van zijn plaats maar boven de 3000/3200
tpm buiten adem.
 
Zie http://www.sportster.org/tech/883-1200/jamestaylor.pdf (nette uitleg met plaatjes), je kan de koppen wel vervangen voor een beter rsultaat (en dan ook de nokkenassen), maar het hoeft in eerste instantie niet. Een complete conversie kit bestaat uit twee zuigers en twee cilinders met de nodige pakkingen, en dat is genoeg voor een standaard conversie.
nokkenassen hoeft niet,zijn gelijk in een 883 en 1200
gewoon de koppen goed aanpassen dan rij je menig BT het snot voor zijn ogen
 
Terug
Bovenaan Onderaan