welke zware chopper??

Peter23

Die hard MF'er
12 apr 2004
501
0
Purmerend
Hoi chopper rijders.
Ik heb mijn bandit1200 hier op de site te koop gezet omdat ik hem erg weinig gebruik. En da's natuurlijk zonde.

Eigenlijk zou ik wel graag een chopper gaan rijden. Ben 6 jaar geleden begonnen op een chopper (suzuki savage) en ik geloof dat mijn hart toch ligt bij het choppergevoel. Dus ik ben beetje aan het orienteren voor zo'n ding.

Ik wil een redelijk zware 1000cc+ omdat ik van een B12 af kom en dat ding had ook erg veel koppel. Dat beviel goed dus ik wil geen stap terug doen.

Mijn budget is niet hoog. Nieuwe fietsen vallen dus af. Ik wil graag zo rond de 4000 euro uittrekken voor een andere fiets.
In dat budget vallen de:
Shadow 1100
Virago 1100
Intruder 1400
California 1100

Ik heb al beetje voor onderzoek gedaan naar deze modellen.
Intruder remt niet best
Virago heeft probleem met de startmotor
Shadow blijft relatief duur
California is niet echt een chopper

Veel rijd ik er niet mee. Op zondag een dijkje rijden of met mooi weer naar het strand. Voorwaarde is wel dat een duo ERG comfortabel kan zitten.

Wie kan mij advies geven dat ergens op slaat?
Proefrijden ga ik uiteraard doen maar aangezien dit toch al wat oudere motoren zijn staan ze niet meer bij elke dealer. Dus dat word even zoeken voor me.

Ik hoop op veel goede raad.
Alvast bedankt.

Peter
 
hoi Peter 23,ik zelf heb 3jaar op een 1400 intruder gereden.deze motor beviel zeer goed,over dat remmen heb ik nooit geen problemen gehad,remde goed.kwa koppel is het een beest hoor 113 nw bij 2600 toeren en 75 pk echt een beest,en je hebt geen of zeer weinig onderhoud met de cadan aandrijving,ik wist het wel zeker met jouw budget suc 7 twincam88
 
Wil je comfortable rijden!
Ik heb nog een Honda cb900custom over, nieuw acterbandje,nieuwe accu en rijd perfect.
Waarom zou je zo'n dure jongen kopen als je maar weinig rijd.
Bij mij ben je voor 1000 euro de man, voor foto's verwijs ik je door naar mijn site onder het knopje "my other bikes" helemaal onderaan.
Ik heb hem over omdat mijn project bijna klaar is.
 
Hoi,
Ik zou gaan voor een 11oo SHADOW.
Deze vind ik net iets "steviger" rijder dan de Suzuki.
De Suzuki vind ik persoonlijk iets mooier om te zien, echter is mijn ervaring dus dat de Honda Shadow beter is.
Qua onderhoud.

Succes met je keuze.

En veel :] plezier!
 
Ik weet nog een snelle hd sturgis te staan .zwart gespoten maat technisch 100%.Voor slechts 7000e. *O* *O*
 
zware motor hm :?
ik heb hier nog wel een volvo/penta voor je staan, weegt ongeveer 3400 kilo
zwaar genoeg?
en wat de indringer betreft wat niet goed remt kun je zelf verbeteren
geldt voor alle motoren eigenlijk.
succes enne ps eh wat dachie van een triumph :P
 
Triump heeft alleen de bonneville america. Wel mooi ding maar erg zeldzaam. Of bedoel je zo'n zelfbouw geval?? Da's niet echt my cup of tea.

En elke motor kan je natuurlijk aanpassen. Maar als ik er eentje koop tegen het maximum van mijn budget heb ik geen zin om voor een paar honderd nog ff de remmen te upgraden ofzo.

Nog meer mensen tips??

Gr. peter
 
Persoonlijk zou ik je de Shadow adviseren. Het is een mooie motor en zover ik weet ook betrouwbaar. Welliswaar een investering voor als je niet veel rijdt. Echter als je dan rijdt.....dan zit je ook wel op iets moois :Y
 
ik zou gaan voor een supermagna misschien iets minder in vermogen maar probeer hem is ;)

ik wou voordat ik dfeze ging kopen ook een zware chopper zoals een shadow of virago maar toen mijn oog op de supermagna viel was ik gelijk verkocht. ik denk dat het je niet tegen zou vallen
 
Een supermagna is inderdaad ook leuk. Maar die heeft juist een bult meer vermogen dan de eerder genoemde motoren.
Ik heb echter mijn zinnen gezet op een 2 cillinder dus een supermagna heeft er 2 teveel.

Kan iemand mij ook vertellen over de virago 1100??

Gr. Peter
 
Ik rij zelf een Virago 1100 ; fijne motor die in tegenstelling tot andere "choppers" niet vies is van het betere bochtenwerk.

Startmotor is bij mij gemodificeerd,dus daar heb ik geen problemen mee.

Enigste euvel van een Virago 1100 vind ik dat ie er nogal oubollig uit ziet,vandaar dat ik bezig ben de mijne te customizen.Over 2 weken hoop ik
weer te kunnen rijden.

Voor de rest is het een betrouwbare en sterke motor. :Y
 
Ik heb ook Virago 1100 gereden en ben het met Sourmug eens.
Ik vond hem wel lekker vlot maar ik vind hem niet ogen als een dikke 1100.
Motorisch zijn het geweldige motoren, eigenlijk alle virago's.
Maar om nu te gaan verbouwen zit Peter niet op te wachten volgens mij, al kun je er wel heel wat moois van maken.
 
Best wel :}
full
 
Hoi chopper rijders.
Ik heb mijn bandit1200 hier op de site te koop gezet omdat ik hem erg weinig gebruik. En da's natuurlijk zonde.

Eigenlijk zou ik wel graag een chopper gaan rijden. Ben 6 jaar geleden begonnen op een chopper (suzuki savage) en ik geloof dat mijn hart toch ligt bij het choppergevoel. Dus ik ben beetje aan het orienteren voor zo'n ding.

Ik wil een redelijk zware 1000cc+ omdat ik van een B12 af kom en dat ding had ook erg veel koppel. Dat beviel goed dus ik wil geen stap terug doen.

Mijn budget is niet hoog. Nieuwe fietsen vallen dus af. Ik wil graag zo rond de 4000 euro uittrekken voor een andere fiets.
In dat budget vallen de:
Shadow 1100
Virago 1100
Intruder 1400
California 1100

Ik heb al beetje voor onderzoek gedaan naar deze modellen.
Intruder remt niet best
Virago heeft probleem met de startmotor
Shadow blijft relatief duur
California is niet echt een chopper

Veel rijd ik er niet mee. Op zondag een dijkje rijden of met mooi weer naar het strand. Voorwaarde is wel dat een duo ERG comfortabel kan zitten.

Wie kan mij advies geven dat ergens op slaat?
Proefrijden ga ik uiteraard doen maar aangezien dit toch al wat oudere motoren zijn staan ze niet meer bij elke dealer. Dus dat word even zoeken voor me.

Ik hoop op veel goede raad.
Alvast bedankt.

Peter

Dat startmotorprobleem van de VIRAGO kan je wegstrepen. Tenminste ... als ik jouw budget zo zie kan je een redelijke jonge XV1100 aanschaffen. En daar is met de startmotor nix meer miss :-) Een '95-er moet wel lukken.
De XV1100 is de enige motor in het lijstje dat lekker stuurt. Zo'n Shadow is een veel te dure dweil, net als de Guzzi, en de Intruder 1400 moet het alleen maar van zijn looks hebben (de rest als remmen, stijfheid frame. betrouwbaarheid, degelijkheid etc = bagger).
 
Laatst bewerkt:
dat oud en niet wijs klopt wel aardig!!!!!!
Dat startmotorprobleem van de VIRAGO kan je wegstrepen. Tenminste ... als ik jouw budget zo zie kan je een redelijke jonge XV1100 aanschaffen. En daar is met de startmotor nix meer miss :-) Een '95-er moet wel lukken.
De XV1100 is de enige motor in het lijstje dat lekker stuurt. Zo'n Shadow is veel te dure een dweil, net als de Guzzi, en de Intruder 1400 moet het alleen maar van zijn looks hebben (de rest als remmen, stijfheid frame. betrouwbaarheid, degelijkheid etc = bagger).
:Y :Y :Y :Y
 
Hmmz,
Ik geloof toch dat het lastig wordt allemaal.
Qua looks vind ik de intruder en de shadow het mooiste.
De virago is idd ietswat oudbollig qua uitstraling. Maar dit is dan wel weer de enige met dubbele remschijven en blijkbaar goede stuur eigenschappen.
Toch maar eens wat proefritjes maken.

Weet iemand een bedrijf in Noordholland waar 1 of meerdere motoren uit mijn lijstje staan??
Of nog beter. Is er iemand uit deze regio waar ik eens langs mag komen om te proef zitten?

Gr. Peter
 
Oubollig is-ie zeker die Virago. Net als de Intruder. De standaard machines zien er eigenlijk niet (meer) uit. Een ander zadeltje, een ander stuurtje GEEN ruit, slashcut-uitlaten, mooie tassenset en een toolrolletje of twee maken van de bike een heel andere fiets. Da's allemaal goed te doen, en hier en daar ook al standaard en compleet te koop.
Over de Honda durf ik niets (meer) te zeggen *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan