Newbies: Tour de Theun - 11 september

The Unknown

Die hard MF'er
31 mei 2004
452
0
Putten
Wat vooraf ging:

NewbieToer 2004
Newbie Tour Veluwe Edition
Zuid Nederland: "Newbie toer pre-winter editi
Newbie tour - Final edition 2004 - Mergellandroute
FOTO'S e.d - Newbie tour 01 : Salland Edition
Newbie Tour - Check Point Charlie Edition


Het verhaal:

Na de Salland en Checkpoint Charlie-edities keren de Newbies weer terug naar de Veluwe. Echter, newbies blijven niet altijd newbies, dus daarom gaan we dit keer de 200km-grens verbreken 8-) . We gaan weer vanalles tegen komen: boerenlandweggetjes, dijkjes, bos, we gaan weer een stukje bootjevaren (met 5,7 km/u ;) ), bergen moeten overwonnen worden en uiteraard bochten..... heel veel bochten. Dit gaat allemaal op 11 September gebeuren !!

We hebben met de Salland-editie al ervaring opgedaan met het Follow-up systeem, dus dat gaan we ook deze keer weer toepassen.

Het Follow - Up Systeem:

Je hebt een vaste voorrijder en een vaste achterrijder. Iedereen rijdt dus tussen deze twee personen in, allemaal achter elkaar. Bij kruisingen, splitsingen en alle onduidelijke situaties wijst de voorrijder een plek aan. Het is dan de bedoeling dat de motorrijder die achter de voorrijder rijdt op deze plek stopt en als 'wegwijzer' functioneert. De wegwijzer blijft staan totdat de achterrijder langskomt en sluit dan weer achter in de groep aan (maar wel voor de achterrijder dus).

Paar dingen zijn belangrijk:

- de wegwijzer wordt op een specifiek punt neergezet. Hou als wegwijzer echter wel rekening met je eigen veiligheid. Ga dus niet midden op de weg stilstaan.

- De wegwijzer krijgt bij kruispunten/splitsingen/e.d. altijd een plek NA de genomen kruising, Zodat het vervolg van de route fduidelijk is zonder een gebarende wegwijzer.

- de wegwijzer blijft ten allen tijde staan totdat de achterrijder langskomt (ook al sta je een half uur te wachten)

- de achterrijder moet de route kennen en ook volledig uitrijden.
-de achterrijder noet ten alle tijden achterrijder blijven en niet bij een gestrand iemand moet gaan staan wachten/kijken/prutsen. Bij voldoende vrijwilligers kan er naast de eachterrijder een twwede rijder hiervoor mee rijden.

- de voorrijder moet niet van de route afwijken

- inhalen van andere motorrijders is niet de bedoeling (tenzij volgende punt)

- RIJ NOOIT HARDER DAN DAT JE ZELF AANDURFT/AANKAN !!!
Mocht je vinden dat het gat naar je voorligger daardoor te groot wordt, dan mag (dus niet moet) je op eigen aangeven andere motorrijders laten passeren. Je mag dus ook alleen bij uitzondering inhalen als een voorligger jou daartoe een teken geeft EN je een duidelijk overzicht hebt over de situatie)

- Vergeet de voorrijder iemand op een afslag te plaatsen meld dat even aub :+

Wat verder nog van belang is

Iedereeen wordt geacht deze toerrit zelfstandig te kunnen rijden. Dit houdt in dat je de route- beschrijving zichtbaar op je motor bevestigt en leesbaar is. Als je met een groep rijdt, adviseren wij de deelnemers om in groepen van 8 - 10 de voorgeschreven route te rijden. Dit is veiliger en overzichtelijker en voorkomt eventuele irritaties bij de overige verkeers- deelnemers.

Rijd je eigen tempo. Gaat het te snel of te langzaam, maak dit dan kenbaar. Kan er geen overeenstemming worden bereikt, rijd dan bij een groep die beter aansluit bij jouw rijstijl of ga individueel verder. Houd er rekening mee dat er onder de deelnemers ervaren groepsrijders alsmede minder ervaren of beginnende motorrijders aanwezig zijn. De groep past zich aan de minst ervaren rijder(s) aan.
Rijd baksteensgewijs, en houd degene die achter je rijdt zichtbaar in je spiegel. In geval van calamiteiten stopt diegene die zijn achterligger niet meer in de spiegel ziet, en de voorligger stopt als zijn achterligger niet meer in de spiegel zichtbaar is. Let wel op overige verkeer en stop op een veilige plaats.

Iedereen die meerijdt in een toerrit gedraagt zich als een nette motorrijder. Ook jij bent het visitekaartje van motorrijdend Nederland.

Aansprakelijkheid
Alle deelnemers rjiden voor eigen risico.De organisatie en/of coördinator(en) kan/kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor ongevallen danwel incidenten waarbij personen, motoren en/of voorwerpen zijn betrokken.

De deelnemers:

[*] Fully *O*
[*] The Unknown
[*] Anneliezzje
[*] 4-tje op nr...
[*] Speedking comes along _O-
[*] Catchdude als ie kan dan komt ie :) het is zo weer de 11e
[*] Miramini dus zo schrijf je dat ;)
[*] TDMuts die komt ff buurten
[*] DJ Alex the rockende motorrijder :o
[*] Kato kneedownend op het recht stuk :N ;)
[*] Koffiejunk Mede 1jarig newbie.. Waar zijn we aan begonnen :x
[*] Ted met communicatie systeem :Y
[*] Elleuh Met een volle buik, komt ze deze kant op :X
[*] Hans_V voor het eerst aanwezig dit jaar bij de newbiezz
[*] _Fanatic Komt ook deze kant op
[*] Otzi Onder dwang })
[*] Chaserboz Zonder melding op papier ;)
[*] Liessy Komt met sjeezerbozz mee :P
[*] JohnK6 Meld zich voor de plicht _O-
[*] Ertje650 NTV or SV that's the question ;)
[*] Steven GS500 Een echte newbie althans op het forum
[*] KristianT Wil errug graag mee O-)
[*] Angel-Eyes Wordt vervangen door SuperKris 8-)
[*] Xtra Als iedereen mee werkt :P
[*] R-Dax Komt met z'n eigen (nieuwe) motor 8-)
[*] DrsRob Heeft er volgens mij nog geen 1 gemist :o
[*] It's just me nog zoekende naar iemand met een motor :o
[*] Wolve Komt ook wel weer 8-)
[*] Rearbear Samen met freundin *D
[*] VFR Fred S Met lees bril :+
[*] JPD_68 Mag van mij elke rit mee :o
[*] Martian Maniac Eindelijk weer eens van de partij *O*
[*] Seadog Moest ik er ook meteen bijzetten :P
[*] Glimoog Met z'n mooie avatar 8-)
[*] Kimi Newbie op een Z1000 :?
[*] Jesje Komt ook met een geschilderde motor :X
[*] R6 Tijgertje Waflikikjenou :+
[*] Knutselsmurf Als R6 Tijgertje komt zie je hem ook wel :Y
[*] Motorgup Komt op een zwarte ZXXXX :r als ie nou rood was O-)
[*] MegaBit Megabyte etc etc wordt helemaal :?
[*] Dropkick Weet niet of die hem helemaal uitrijdt |(
[*] Hatsikidee Zo die staat ook aangemeld :o
[*] Strifer en wel om 2 redenen :)
[*] kleintje_B Mits ze vrij kan krijgen van the kids ;)
[*] S@nchoP@nz@ Neemt het goede weer mee 8-)
[*] Victorino Die neemt S@nchoP@nz@ weer mee *D
[*] Dolfijneflipper bij persoon x achterop
[*] Scrooch
[*] BikerMay Achterop bij .......
[*] GSM0800-0992234 hmm zometeen toch eens dat nr draaien :N
[*] websphinxie Komt met z'n 25kw monster 8-)
[*] Maart78 komt ook weer eens kijken :}
[*] Ivokim op Benny (Honda CX)
[*] Mevrouw Ivokim (mischien wel op Honda CB1)
[*] Broere mevrouw Ivokim + verloofde op gehuurde Bandit 600
[*] (56) Roy "R" Mischien wel de laatste :?
[*] Sgapie Toch niet :+
[*] VeryMeanMachine Eens kijken hoe mean die is :W

Tot slot degene die niet komen -O- :
[*] inSaNo Komt met z'n brik poseren *D
[*] Aarbei met of zonder dame O-)
[*] RML Wil zich eigen nietop de foto zien ;(
[*] Fulcrum Gaat (zeer) waarschijnlijk niet mee ;(
[*] '( Deadeye Als ie niet met zonder vakantie is :?
[*] Piegom komt de diversion populariteit niet aanvullen
[*] '( GirlR1100S Komt d'r BMW showen 8-)
[*] @nne Kwam d'r fiets insturen :( ;)
[*] 60 Superslurper Heeft het benzine geld bij elkaar maar nu een lekke band *O*
[*] Bandit Sam met vakantie korting !! :}
 
Laatst bewerkt:
Vertrekpunt

We vertrekken vanaf de Mac Donalds in Ermelo (Horst) afslag 11 vanaf de A28

Hoelaat

11.00 vertrekt de reislijer ! (Want we hebben de tijd hard nodig !)
De achterrijer vertrekt om 11.10 of sluit zich achter de groep aan.

Lengte: 240 KM
Tijdsduur: _O-

Hoe kom je hier na de afslag ?

Vanuit hoevelaken: Rotonde links af -> einde rechts aan je linkerhand zit de Mac Donalds.
Vanuit Zwolle: Einde rechts af aan je linkderhand zit de Mac Donalds.

Tanken

Vanuit Hoevelaken kan men tanken bij Afslag Vanenburg na nijkerk of afslag 10 (einde links -> einde rechts)
Vanuit Zwolle kun je tanken net na Harderwijk Benzine pomp "De Drielander".

Kosten

Pontje € 1,00

Zender(s)
PMR Kanaal 6

Routes
http://www.theunknown.nl/downloads/routes/Tour%20de%20Theun%2011-09-05.zip (Tour de Theun (Excel))
http://www.theunknown.nl/downloads/routes/Tour%20de%20theun%20garmin.zip (Tour de Theun 1.1 (Garmin))

Ondertussen even een plaatje van hoe we gaan rijden
routetdt.jpg


Deze rit wordt mede mogelijk gemaakt door:
samen.gif
 
Laatst bewerkt:
klinkt weer leuk. tegen die tijd ben ik ongeveer een jaar newbie dus als ik kan dan kom ik! (ff arm om de slag houden, weet nog niet of ik er tijd voor heb)
 
Kweenonie.............. maar wie weet. :X

kweetutwel ff gezellig komen kun je die dingen van anneliezzje in werken O-)
klinkt weer leuk. tegen die tijd ben ik ongeveer een jaar newbie dus als ik kan dan kom ik! (ff arm om de slag houden, weet nog niet of ik er tijd voor heb)

me 2 = is dan een jaar newbie :P daarom vond ik het ook leuk om te doen, er zit namelijk een gedeelte van mijn 1e newbie tour in :o
 
Mmmhm dit wordt wel lastig, op 11 september is ook de Toertocht voor Daan & Meester Jan.

Newbie tour is erg gezellig, vooral met de mensen die ik wat vaker heb gezien maar ergens vindt ik het ook leuk om mensen/kinderen die niet zo zijn als ons, een leuke dag te bezorgen. :Y

Wild guess/suggestion, dit wellicht proberen te combineren :? O-)
 
Mmmhm dit wordt wel lastig, op 11 september is ook de Toertocht voor Daan & Meester Jan.

Newbie tour is erg gezellig, vooral met de mensen die ik wat vaker heb gezien maar ergens vindt ik het ook leuk om mensen/kinderen die niet zo zijn als ons, een leuke dag te bezorgen. :Y

Wild guess/suggestion, dit wellicht proberen te combineren :? O-)

Damn had toch al zoveel topics na gekeken :?
Combi is ben ik bang niet mogelijk ivm. hun tijds bestek & de lengte van deze rit..

Had hem wel later willen zetten, maar dat durf ik niet ivm. rotzooi op de weg omdat we veel achteraf rijden en de wegen als we een latere datum pikken er met de maisbouw etc. niet fraaier van worden denk ik dat ik hem toch maar op deze datum laat staan.. sorry -O-
 
Laatst bewerkt:
Damn had toch al zoveel topics na gekeken :?
:X Ben ik nu de party-basher ? :P

Combi is ben ik bang niet mogelijk ivm. hun tijds bestek & de lengte van deze rit..

Had hem wel later willen zetten, maar dat durf ik niet ivm. rotzooi op de weg omdat we veel achteraf rijden en de wegen als we een latere datum pikken er met de maisbouw etc. niet fraaier van worden denk ik dat ik hem toch maar op deze datum laat staan.. sorry -O-
Rotzooi op de weg? Wil je daarmee impliceren dat er dagen zijn dat de wegen schoon zijn ? Ik geloof d'r geen snars van. :P
Maar ongelijk kan ik je niet geven, met een harde datum afspraak kun je gewoon een rit beter opzetten.
 
hmmm 11 september? Ik zal eens kijken of ik misschien iets eerder terug kan komen van vakantie. Tot nu toe was de planning om die dag net terug te komen van een motorvakantie in Frankrijk. Laatste newbietour was wel erg leuk dus waarschijnlijk vakantie iets in korten.
 
hmmm 11 september? Ik zal eens kijken of ik misschien iets eerder terug kan komen van vakantie. Tot nu toe was de planning om die dag net terug te komen van een motorvakantie in Frankrijk. Laatste newbietour was wel erg leuk dus waarschijnlijk vakantie iets in korten.

Dat zijn de berichten :} :} :}

Ik zet je er meteen op !! we gaan van het positieve uit 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan