Vraagje: andere startmotor in Virago?

Misty666

Rookie
14 mrt 2004
13
0
Een vriend van mij heeft een opknap Virago, nou staan die dingen bekend om hun zwakke startmotor.
Is het mogelijk om er een van een ander motormerk op te doen?
Zo ja welke, zo nee wat is dan het alternatief?
Hij moet nu z'n 750 aan duwen.... :N dat geeft nog wel eens hilarische beelden, maar uiteindelijk is dit natuurlijk niet de bedoeling.
Wie heeft hier een oplossing voor?
 
Hij is al een keer gemaakt maar ging weer kapot, vandaar de vraag naar een alternatief.
 
Is de startmotor kapot of is het de startkoppeling. Gereviseerde startmotor heb je met inruil van je oude voor 200 Euro. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat. Meestal zit er dan ook een jaar garantie op. :]
 
ik zou even kijken naar het merk... veel motoren gebruiken dezelfde startmotoren, moet wel iets voor te ivnden zijn denk ik... anders eens aan bijv. Jeremy van elmosplace.info vragen? Die weet veel over veel verschillende motoren, misschien heeft hij een alternatief... of bij je motorzaak te raad gaan...
 
Zoals ik dus al zei is de motor niet van mij maar een vriend, ik vond het alleen heel lullig dat die Virago aan gelopen moet worden.
In ieder geval dank voor de tips, ik zal een aantal dingen aan hem doorgeven.
:)
 
ik had het zelfde probleem met de startermotor en was het zo zat dat ik er een klap met de hamer tegenaan heb gegeven. nu zit er een deuk met scheur in de achterkant van de startermotor maar hij doet het perfect!!! :}
dit is misschien niet helemaal de goede manier maar bij mij helpt het geweldig. _O- helemaal geen geraas en andere rare geluiden meer
 
Ik denk niet dat dat voor herhaling vatbaar is, je hebt gewoon pure mazzel gehad met je hamer.
Gelukkig heeft het voor jou wel gewerkt! :Y
 
probeer branie motors eens, die weten ook nog wel eens een goede (niet per se origineel) oplossing te vinden. of zoek inderdaad een aantal sloperijen af vor een andere startmotor. (branie is ook een sloperij)

((weet je zeker dat je accu goed is?))
 
Terug
Bovenaan Onderaan