yzf 750R wordt ySF 750RRrrrrrrrrrrrrrrrr

BeTon

Die hard MF'er
18 jul 2005
806
6
Den Haag
Hi all,

Na een crash eindelijk het besluit genomen om een streetfighter te bouwen. Heb de motor 2 jaar geleden gekocht om om te bouwen, maar hij reed met kuip toch wel ook heel lekker!! Na tijdens een circuittraining gecrasht te zijn, moest het er toch echt van komen.

Hier een pic van de originele fiets zoals ik hem kocht; reeds uitgerust met een dynojet kitje, carbon hugger en spatbord en een beter kleurtje dan origineel (wit met roze?!?!?)

full
 
En zo was ie na de crash. De bovenkuip met tape bij elkaar gehouden, zonder spiegels en flinke schuifschade op de zijkuip en uitlaat (niet echt goed te zien doordat de zon erop staat):

full
 
En zo is ie nu.... helaas, want ik wil heeeeel erg graag weer gaan rijden!! Ik heb er ff een CBR600RR 05 kontje opgeshopd, want deze komt als het goed is morgen binnen!! Kan ik weer ff verder. Ik heb al een achterlicht van een SV650 gekocht (twee verticale LED strepen met geintegreerde knippers) die ik in een carbon undertray ga inbouwen.

De uitlaat is een verkorte Termignoni demper, helemaal hol van binnen en pas gemaakt voor een YZF. Verder heb ik het volgende gedaan:

- Acerbis Diamond kuipje
- MOD7 digital dash (moet nog gemonteerd worden TIPS ZIJN WELKOM!!)
- Onderkuip aangepast (meer een taartschep van gemaakt, staat nog niet op de foto)
- ABM kroonplaat en superbike stuur
- Stalen remleidingen voor
- Alle bekabeling binnendoor gelegd
- 15 ipv 16 tands voortandwheelieeeeeeee!!!
- etc. etc.

full
 
En zo is ie nu.... helaas, want ik wil heeeeel erg graag weer gaan rijden!! Ik heb er ff een CBR600RR 05 kontje opgeshopd, want deze komt als het goed is morgen binnen!! Kan ik weer ff verder. Ik heb al een achterlicht van een SV650 gekocht (twee verticale LED strepen met geintegreerde knippers) die ik in een carbon undertray ga inbouwen.

De uitlaat is een verkorte Termignoni demper, helemaal hol van binnen en pas gemaakt voor een YZF. Verder heb ik het volgende gedaan:

- Acerbis Diamond kuipje
- MOD7 digital dash (moet nog gemonteerd worden TIPS ZIJN WELKOM!!)
- Onderkuip aangepast (meer een taartschep van gemaakt, staat nog niet op de foto)
- ABM kroonplaat en superbike stuur
- Stalen remleidingen voor
- Alle bekabeling binnendoor gelegd
- 15 ipv 16 tands voortandwheelieeeeeeee!!!
- etc. etc.

(Afbeelding)

dat 600rr kontje gaat vast wel goed komen, maar op de soep is hij toch echt een paar maten te klein!
 
M'n digi dash (bij racing-bikes.nl voor 225 EUR!! kost normaal rond de 260)

full
 
Hier kan je goed zien hoe de onderkuip is geworden. Gewoon een stuk ertussenuit gehaald, de voorste 'flap' naar achter gebogen en weer aan elkaar 'gelast'.

full
 
Cool!

Erg leuk projectje! die yzf doet t naar mijn mening wel goed als streetfighter.

Zou zeggen zet em op *O*
:W
 
Voorlopig blijft ie zilver. Ik wil deze zomer nog ff rondtoeren voordat ie in de winter helemaal uit elkaar gaat. Frame en achterbrug wil ik laten anodiseren (mat zwart). Velgen ook zwart en dan de rest een mooi kleurtje (iets tussen legergroen en grasgroen in misschien). Maar dat zien we allemaal nog wel. In elk geval geen schreeuwerige paintjob ofzo, vind ik niks. En chroom hou ik al helemaal niet van.
 
GAAF, ik vindt het altijd wel bruut staan als er van die dikke framekokers op een motor zitten...

Bij dat geshopte kontje oogt het wel wat iel achteraan, maar dat zal in het echt wel meevallen, verhouding is niet helemaal realistisch denk ik.
staat er wel super mooi bij,
SUCCES!! :9~
 
Eigenlijk is het een racekont van een 2005 CBR 600RR die ik besteld heb. Daar moet ik dus nog eea aan verbouwen om het pas te maken.

De verhouding van mijn geshopte plaatje zal wel niet helemaal perfect zijn, maar veel onloopt hij niet. Ik heb juist gekozen voor een CBR600 kont omdat deze vrij kort is (misschien ook omdat er seatpipes onder zitten).

Ik hoop dat de kont vandaag is aangekomen, kan ik vanavond al ff een pic posten!

Thnx voor de positieve reacties!
 
Terug
Bovenaan Onderaan