%#@&*.... maar dan twee keer.FUBAR

Alf

MF veteraan
17 jan 2004
1.231
0
Bij demontage van mijn cilinderkoppen is het misgegaan.Alhoewel ik een 9/16 gebogen 6 vlakkige sleutel van gerenomeerd merk aangeschaft heb voor het lostrekken van mijn cilinderkobouten is het gevreesde toch gebeurd.Sleutel langs bout afgegleden en vlakken van de boutkop zijn nu afgevlakt.Sleutel ook kaduuk.Ben 100 kg en druk 135 kg bank maar met een verlengarm van 1/2 meter moet ik ALLE kracht die ik heb op die bouten zetten om ze in beweging te krijgen.Volgens mij heb ik de draad uit mijn cilinderkop getrokken.4 zijn er dus los maar die 5e heeft nu een afgevlakte kop.
Iemand tips om dat kreng er alsnog uit te krijgen zonder blok-demontage?

Kruipolie en verhitten heb ik al geprobeerd.Kan ik er een sleutel op vastlassen en die er met een dremel weer vanaf slijpen?

FD .....jij weet toch wel iets?
 
je toch reeds kapotte sleutel erop vast lassen en zo met grof geweld losmaken?

Pas wel op dat je las niet breekt en je die sleutel ergens door een ruit heen slingert ofzo :P
 
ja vast lassen, en dan even ipv losslaan eerst weer vast slaan een soort van laten schrikken en dan met een rotklap weer los slaan (handmokertje ov vuistje)
Succes
 
kan je de bout er niet affrezen met een dremel of zo?
Je kan evt. ook de bout uitboren en er dan een extractor (of zoiets) indraaien.

Ik heb zo'n setje van Snap-on. Werkt goed!
 
Laatst bewerkt:
Als je de kop eraf trekt kan je toch met een moordenaar/vise grip de draad er uit draaien?
Heb met Hutten gebeld en die adviseerd snap-on flank drive kop.Is al besteld.

PS Schrok me te pletter van de prijs van een snap-on steek/ringcombi. set 3/8-1"

Iets van 430 e.
 
klopt ongeveer wel. Maar dat is dan de flankdrive plus denk ik.
De Flankdrive is 100euro of zo goedkoper.
Daarom zei ik al, je kan beter Knukkel z'n setje laten opsturen.
 
Heb met Hutten gebeld en die adviseerd snap-on flank drive kop.Is al besteld.

PS Schrok me te pletter van de prijs van een snap-on steek/ringcombi. set 3/8-1"

Iets van 430 e.

Alf waar woon je?
Ik heb waarschijnlijk die bedoelde sleutels + een extractor set + een Mig lasapparaar + WD-40.
Laat maar ff weten of ik wat kan betekenen...
 
Alf waar woon je?
Ik heb waarschijnlijk die bedoelde sleutels + een extractor set + een Mig lasapparaar + WD-40.
Laat maar ff weten of ik wat kan betekenen...

Alf, als knukkel te ver bij je vandaan woont dan koop ik die zooi wel en kom ik even langs bij je.
 
Beste Knukkel,

Ik stel voor dat we vrede sluiten.
Het gaat nergens meer over en jij vervuilt elk topic waarin je post.
Ik mag jou niet, jij zal altijd jaloers op mij blijven maar we moeten niet
andere MF-ers hieronder laten lijden.
Wat denk je?
 
Beste Knukkel,

Ik stel voor dat we vrede sluiten.
Het gaat nergens meer over en jij vervuilt elk topic waarin je post.
Ik mag jou niet, jij zal altijd jaloers op mij blijven maar we moeten niet
andere MF-ers hieronder laten lijden.
Wat denk je?
slaon pao !
 
Beste Knukkel,

Ik stel voor dat we vrede sluiten.
Het gaat nergens meer over en jij vervuilt elk topic waarin je post.
Ik mag jou niet, jij zal altijd jaloers op mij blijven maar we moeten niet
andere MF-ers hieronder laten lijden.
Wat denk je?

Ik ben inderdaad erg jaloers op je Twincam en stel voor dat we dit als mannen onderling uitvechten... you name the time and place.
Neem ik gelijk effe die exhaust wrap voor je mee.
 
Nou ja, ik heb het geprobeerd...

Ik hoop dan maar dat je een gevecht mano a mano bedoeld met of zonder wapens want als we moeten racen op onze HD's dan mag je nu alvast gaan warm lopen.

En als je die wrap meeneemt, zou ik ook even jouw draadtap set mogen lenen...
 
Ik heb bij een mede-shovelist wat kunnen organiseren.Ga morgen eens klooien.Nou regent het.Had trouwens een nieuwe hydra staan.Compleet gerestaureerd met nog 0km.
Nice.
Iedereen bedankt voor de aangeboden hulp .
 
Hey Alf... Misschien kun je proberen om 'm eerst een tikkie vaster te draaien, dan wil ie misschine effe "schrikken" en komt ie daarna hopelijk beter los.

Een moordernaar/vise grip whatever... gaat dat passen tussen de voorste frame buizen door, of er langs af. Hoeveel slag kun je maken?
 
Hey Alf... Misschien kun je proberen om 'm eerst een tikkie vaster te draaien, dan wil ie misschine effe "schrikken" en komt ie daarna hopelijk beter los.

Een moordernaar/vise grip whatever... gaat dat passen tussen de voorste frame buizen door, of er langs af. Hoeveel slag kun je maken?
Doordat het een 6-vlakker is kan ik vaqn sleutel tot buis misschien 3 cm maken.Maat van me heeft deze bouten vervangen door 7/16 12-vlakkers.Biedt veel meer mogelijkheden.Probleem is ook de beperkte ruimte tussen de ribben.Ga dat schrikken misschien proberen.
Thanks.
 
hoe is het er mee Alf?
Heb net doppie binen.
full

Weet iemand een kabouter voor weinig die dat ding op mijn bout kan ramme.Heb maar1,5 cm slagruimte. |( :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan