"Het Grote RSV1000 (R/Factory/Tuono) Topic #1

Welke RSV heb jij? (Gehad)

  • RSV1000

    Stemmen: 32 38,1%
  • RSV1000R

    Stemmen: 8 9,5%
  • RSV1000R +'04

    Stemmen: 14 16,7%
  • RSV1000R Factory

    Stemmen: 7 8,3%
  • Tuono

    Stemmen: 12 14,3%
  • Tuono R

    Stemmen: 5 6,0%
  • Tuono R Factory

    Stemmen: 3 3,6%
  • SL1000R

    Stemmen: 3 3,6%

  • Totaal aantal stemmers
    84
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ook maar effe dan.
Heb deze nu een jaar en inmiddels 20000km mee gereden waarvan heel veel in het buitenland. :]

Aprilia3_Hellfire.jpg

ronald1.jpg


;)
 
ben dr in Juni geweest met mn vorige motor wil daar zeker nog wel even met mn mille gaan rijden })

236494

 
Laatst bewerkt:
De mijne sinds april:

IMG_0268B.JPG


Het enige dat ik er sinds de foto aan verandert heb is een setje veervoorspanningsverstellers en een mooie ophangbeugel voor de uitlaat zodat de duostepjes eraf konden.
 
zo mijn eerste degelijke ritje met mijn nieuwe zit erop })

door die kutkoppeling die slipte was het ook maar niks en heb ik maar niet gereden tot hij vrijdag vervangen is.

probleem lijkt verholpen maar ik had de eerste 20 km de indruk dat hij zich af en toe leek te slepen naar zen snelheid toe ( van zodra mijn eprom eindelijk binne is en hij toch de bank op gaat ff zien of hij ook wel goed loopt )

ff een beetje doorgejaagd en mooie grote rondpunten en bochten gedaan zodat de banden terug mooi rond worden ;) en toen kwam ik een leuke boxter S tegen die wou spelen.
heb hem toch al 2x lekker het nakijken gegeven tot een dikke 260 per uur en toen gaf hij 't al op *O*

moet nog ff wenne aan de wissel, je kan 't verschil tusse een gewone en een r (zo wie zo tussen 2 dezelfde fietsen) goed merken

de koppeling komt heel anders op,niet zo bruut maar dan willen-weellien op onverwachte momenten enz.

remmen is ook wat anders, ook nog eens goed ontluchten want hij leek de eerste ritjes veel directer te remmen.
hij trilt wel wat bij hard remmen, morgen eens kijken of 't aan de blokken ligt of zo..

vering moet vooraal iets stugger,duit een beetje met hard remmen,achteraan wss de demping wat strakker

voor de rest valt hij reuze mee, hoop dat mijn onderdelen snel binne zijn zodat ik hem tot aan de herfststop kan afmaken en dan sparen voor meer pretspul :)
 
Hallo,

Sta op het een punt om een RSV 1000 bj 2002 aan te schaffen, hij heeft 22000 km op de klok.

Maar nu zijn er 3 zaken waar ik graag advies over zou krijgen..

1) het is me opgevallen, dat er een klein beetje olie op de
carternaad zit. Het zit op de volgende plek:
als je aan de linker kant langs de schokbreker kijkt kun
je daar de naad zien van de 2 carterhelften, nu zit daar ook
een kleine hobbel (midden)in de karter met een kleine uitsparing op
het rechter carter (volgens mij is dat een frictie punt om de carters
uit elkaar te halen.
2) Het duo zadel zit er niet bij, is dat een duur ding om aan te schaffen?
3) ketting en kettingwielen zijn op, kosten?

Ik was al een beetje RSV gecharmeerd, maar na een proefrit... wow
Moet ik deze laten staan en door kijken voor een ander?

De prijs is wel gunstig....
 
Hallo,

Sta op het een punt om een RSV 1000 bj 2002 aan te schaffen, hij heeft 22000 km op de klok.

Maar nu zijn er 3 zaken waar ik graag advies over zou krijgen..

1) het is me opgevallen, dat er een klein beetje olie op de
carternaad zit. Het zit op de volgende plek:
als je aan de linker kant langs de schokbreker kijkt kun
je daar de naad zien van de 2 carterhelften, nu zit daar ook
een kleine hobbel (midden)in de karter met een kleine uitsparing op
het rechter carter (volgens mij is dat een frictie punt om de carters
uit elkaar te halen.

2) Het duo zadel zit er niet bij, is dat een duur ding om aan te schaffen?
3) ketting en kettingwielen zijn op, kosten?

Ik was al een beetje RSV gecharmeerd, maar na een proefrit... wow
Moet ik deze laten staan en door kijken voor een ander?

De prijs is wel gunstig....

1. Het milleblok lekt normaal nooit olie. oli op dat punt is niet gunstig. droogwrijven en een flink lange proefrit maken. ls er dan weer olie zit, dan zou ik 'm lekker laten staan. misschien is het een excircuitfiets geweest, of een schadebak. als het blok droog blijft hebben ze misschien een keer wat gemorst bij het bijvullen ofzo.

2. nieuwe wel (dacht rond de 150 euro) 2e hands zijn ze tussen de 25 en 50 euro te krijgen, maar je moet ze wel vinden.

3. tussen de 200 en 300 euro, afhankelijk van type tandwielen en ketting. (stealth tandwielen bv zijn zeer prijzig, maar wel mooi en licht)
 
zo mijn eerste degelijke ritje met mijn nieuwe zit erop })

door die kutkoppeling die slipte was het ook maar niks en heb ik maar niet gereden tot hij vrijdag vervangen is.

probleem lijkt verholpen maar ik had de eerste 20 km de indruk dat hij zich af en toe leek te slepen naar zen snelheid toe ( van zodra mijn eprom eindelijk binne is en hij toch de bank op gaat ff zien of hij ook wel goed loopt )

ff een beetje doorgejaagd en mooie grote rondpunten en bochten gedaan zodat de banden terug mooi rond worden ;) en toen kwam ik een leuke boxter S tegen die wou spelen.
heb hem toch al 2x lekker het nakijken gegeven tot een dikke 260 per uur en toen gaf hij 't al op *O*

moet nog ff wenne aan de wissel, je kan 't verschil tusse een gewone en een r (zo wie zo tussen 2 dezelfde fietsen) goed merken

de koppeling komt heel anders op,niet zo bruut maar dan willen-weellien op onverwachte momenten enz.

remmen is ook wat anders, ook nog eens goed ontluchten want hij leek de eerste ritjes veel directer te remmen.
hij trilt wel wat bij hard remmen, morgen eens kijken of 't aan de blokken ligt of zo..

vering moet vooraal iets stugger,duit een beetje met hard remmen,achteraan wss de demping wat strakker

voor de rest valt hij reuze mee, hoop dat mijn onderdelen snel binne zijn zodat ik hem tot aan de herfststop kan afmaken en dan sparen voor meer pretspul :)

trillen bij remmen kan aan 2 dingen liggen,

ongelijke blokkenslijtage (komt heel soms voor)
kromme schijven (komt helaas veel te veel voor bij milles van jouw jaargang)

[me]SL1000 duimt dus maar even voor je....[/me]
 
ik hoop 't eerste,heb vandaag eens effe gereden en 'm meer laten slepen

uitbollen en heel licht de rem inknijpen en dan maakt hij toch geen ongelijk raakvlak en dat typische geluid zoals het geval is bij kromme remschijven(ooit bij een brommer voorgehad waar een klein beetje verschil op zat :( )

de klauwen eens afnemen in de week en de pompen mooi proper maken en de leidingen ontluchten, denk dat het eerder een geval is van slechte dosering doordat de zuigers niet goed = gelijk naar buiten komen
 
1. Het milleblok lekt normaal nooit olie. oli op dat punt is niet gunstig. droogwrijven en een flink lange proefrit maken. ls er dan weer olie zit, dan zou ik 'm lekker laten staan. misschien is het een excircuitfiets geweest, of een schadebak. als het blok droog blijft hebben ze misschien een keer wat gemorst bij het bijvullen ofzo.

2. nieuwe wel (dacht rond de 150 euro) 2e hands zijn ze tussen de 25 en 50 euro te krijgen, maar je moet ze wel vinden.

3. tussen de 200 en 300 euro, afhankelijk van type tandwielen en ketting. (stealth tandwielen bv zijn zeer prijzig, maar wel mooi en licht)


Nou heb de knoop doorgehakt, met 2e hands weet je het natuurlijk nooit en
of er regelmatig mee op het circuit is gereden, maar hij was zo ver als ik weet
verder origineel. De proefrit ging de mille in ieder geval als de brandweer.

Dus nu ben ik op zoek naar een duozitje :)
Heeft MarcelRSV er nog niet een, van zijne platte RSV?
Of kun je zo'n zitje zelf maken, het is ook geen giga zadel en vaak
zal ie niet erop zitten.
 
Nou heb de knoop doorgehakt, met 2e hands weet je het natuurlijk nooit en
of er regelmatig mee op het circuit is gereden, maar hij was zo ver als ik weet
verder origineel. De proefrit ging de mille in ieder geval als de brandweer.

Dus nu ben ik op zoek naar een duozitje :)
Heeft MarcelRSV er nog niet een, van zijne platte RSV?
Of kun je zo'n zitje zelf maken, het is ook geen giga zadel en vaak
zal ie niet erop zitten.

gefeliciteerd, even op marktplaats en ebay kijken lijkt me.
 
ale ben vandaag aan de tel. verzekerd dat mijn arrow eprom en uitlaatsteun eindelijk gaan aankomen volgende week, anders moge ze hunne prul houden verdikke 9 weken wachten is iets teveel van't goeie eh.

kan ik 'm netjes laten afstellen op de dyno.
hopelijk komt de rest van mijn pretspul ook binnen zoda i k'm kan afmaken ,de rest is voor onder de winterstop..

ps : der zijn toch meer mille rijders eh, waar zit de rest dan?
 
niet met dit teringweer..
schijnt van t weekend weer wat beter te worden, mag ook wel eens een keer.
ik kan me niet herinneren zo'n k*tzomer meegemaakt te hebben

kom maar op met die prozac.. ;(
 
ja idd

wat een balleweer :r :r :r

dan maar wa surfen nu ik toch nie moet werken en men vriendin werken is...
 
gisteren nog eens gaan rijden met een maatje en een kameraad van hem

der valt mij iets heel raar op aan mijn mille

in zen 6 komt hij maar moeilijk tot bij de 240( kin plat op de tank '( )
hij is ook veel minder bruut naar gevoel dan de andere die ik had



heb 'm van een 40 jarige via overname in de garage maar er stak een uitlaat op, toch begin ik er aan te twijfelen of hij niet op 100 pk staat en nooit de restricties verwijderd zijn -O-

ik moet nog een eprom ( ja hoor ze gaat deze week eindelijk binenkomen *O* maar 't zal de laatste keer zijn dat ik bij dynachains of arrow bestel :r ) en hij moet ook eens deftig afgesteld worden op co en zo maar dik 40 per uur missen daardoor vind ik toch vrij veel ze.

hij gaat toch zo wie zo de dyno op en dan zulle we 't snel weten eh.
mijn 99er liep met dezelfde uitlaat en eprom makkelijk naar de 275-280

iemand die daar meer over kan vertelle of dit zou kunnen.
 
atmozphere: kijk eens naar de tandwielverhouding van je fiets. ik vermoed dat jij op je vorige fiets achter een tandje groter had ofzo.
 
atmozphere: kijk eens naar de tandwielverhouding van je fiets. ik vermoed dat jij op je vorige fiets achter een tandje groter had ofzo.
 
1x is ook genoeg eh sl :p

normaal zijn de verhoudingen gelijk=origineel,
dacht dat sommige modeljaren R'ren een 16T voor ipv een 17T hadden...
dan nog is 240-245 echt weinig eh

k bleef wel de r6 en 600RR goed voor maar hij loopt bijlange niet zo goed als mijn 99'er
 
1x is ook genoeg eh sl :p

normaal zijn de verhoudingen gelijk=origineel,
dacht dat sommige modeljaren R'ren een 16T voor ipv een 17T hadden...
dan nog is 240-245 echt weinig eh

k bleef wel de r6 en 600RR goed voor maar hij loopt bijlange niet zo goed als mijn 99'er

mjah database lag er ff uit. vreemd dat 'ie dan met 6 minuten tussenruimte een dubbelpost neerzet. ach een verkeerd tandwiel, en slechte motorafstelling en je bent zo 30km/h op top kwijt hoor.
 
1x is ook genoeg eh sl :p

normaal zijn de verhoudingen gelijk=origineel,
dacht dat sommige modeljaren R'ren een 16T voor ipv een 17T hadden...
dan nog is 240-245 echt weinig eh

k bleef wel de r6 en 600RR goed voor maar hij loopt bijlange niet zo goed als mijn 99'er
16T ipv 17T (bij 42T achter )scheeld maar een kilometertje of 5a 6 dus daar zal het niet aan liggen
dus moet ie wel heel beroerd afgesteld staan , (en daar geloof ik zelf niet zo in )..... zou toch maar ff chekke of ie niet op 100 pk afgezekerd staat
 
zo denk ik er ook over trasos...

van zodra mijn arrow eprommetje binne is en hij es degelijk afgesteld kan worden,zullen we 't gauw weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan