Honda Rebel 450 (model 1987) , cmx450c

Status
Niet open voor verdere reacties.
gezocht: de bouten voor de tankophanging cmx450c:
full
 
Hoi Peter,

Je kunt het dus niet laten ...
Voor de onderdelen zou je eens bij woesthof (www ervoor en .nl erachter) kunnen kijken. Ik heb daar voor redelijk geld een goede remschijf vandaan gehaald. Ze krijgen regelmatig rebels ter sloop.

Ben een poos erg druk met andere dingen bezig geweest en daarom weinig met de rebel gereden, gesleuteld en contact kunnen houden.

Succes, Erik
(gaat vandaag nog poetsen)
 
hoi die Erik: tijden niet meer van je gehoord!
alles gelukt met de afstellingen en instellingen van de motor? het is inderdaad bijna niet te geloven die tweede rebel. nu gauw proberen die ook weer rijdend te krijgen. vooral dat benzine kraantje is een probleem om die te vinden. en woesthoef die ken ik! dat is niet ver hier vandaan. maar die heeft zijn laatste rebel onderdelen al weer aardig verkocht. heb er laatst een knipperlicht vandaan gehaald: die van mij rechtsachter was geknakt toen de motor een keer van de standaard gleed en ik hem niet meer hield ..ggrrrrr..doodzonde!
kom je een dezer dagen eens aan? koffie is zo gezet hoor.
groeten en mogelijk tot snel ziens

oja nog een vraagje: had jij al opgemerkt dat er twee kleuren accubakken zijn ... de rode rebel heeft witte letters maar de zwarte hebben een soort oranje letters ! hier een foto van die laatste soort:

 
hoi die Erik: al een tijdje niets meer van je gehoord, maar welkom terug!
alles gelukt met de afstellingen en instellingen van de motor? het is inderdaad bijna niet te geloven die tweede rebel. nu gauw proberen die ook weer rijdend te krijgen. vooral dat benzine kraantje is een probleem om die te vinden. en woesthoef die ken ik! dat is niet ver hier vandaan. maar die heeft zijn laatste rebel onderdelen al weer aardig verkocht. heb er laatst een knipperlicht vandaan gehaald: die van mij rechtsachter was geknakt toen de motor een keer van de standaard gleed en ik hem niet meer hield ..ggrrrrr..doodzonde!
kom je een dezer dagen eens aan? koffie is zo gezet hoor.
groeten en mogelijk tot snel ziens

oja nog een vraagje: had jij al opgemerkt dat er twee kleuren accubakken zijn ... de rode rebel heeft witte letters maar de zwarte hebben een soort oranje letters ! hier een foto van die laatste soort:

full

 
Ja ja ja tsja,

Laat ik mijn beest er maar niet naast zetten. Ik gebruik hem de laatste paar weken voor de dagelijkse rit naar Rotterdam en dat gaat perfect. Deze zomer te weinig gereden en dat compenseer ik nu wat door hem voor WW verkeer te gebruiken. Anderzijds moet ik me diep schamen omdat ik mijn Rebel een beetje verwaarloos. Hij is technisch heel best maar aan het uiterlijk moet nog veel worden gedaan. Ik schuif dat door naar de winter. Ergens rond eind oktober sluit ik hem op in de schuur en maak ik tijd om aan het uiterlijk te werken.
Zit er nog een mooie rit aan te komen?

Groet,

Erik van Rebel. vanavond niet meer poetsen, moet gaan slapen.
 
haha .. ken dat hoor erik !
ik gebruik de mijne ook voor WW en af en toe
een poetslapje er overheen moet genoeg zijn voor mijn rebbie...
mmm .. waar doet me dat nou aan denken ;)
maar over die rit: we maken er een als we daar zin in hebben en als het weer en de omstandigheden daartoe uitnodigen, toch?
misschien van het weekend als het warm is een beetje in elkaars richting rijden?
en dan ergens halverwege een pint fris pakken met een lekkere tosti?

laat maar horen :Y

full
 
Hoi Peter,

Ik ben dan wel geen Rebel rijder maar denk dat je dit ook wel leuk vind om even door te nemen.

Helaas geen Karnaugh maps hoeven te gebruiken :+

LED project


groeten,
Hugo
 
indrukewekkend klusje Hugo! je zult nu wel oogverblindend de hoek omgaan zo !
al die LED's moeten wel een fikse stroom trekken als je die aan zet. met name het achterlicht zelf dat dus doorlopend brandt. kun je dat voelen aan de kap waar ze in zitten? kom er maar gauw eens mee langs op een plek waar we beide regelmatig zijn .. dan kom ik er naar kijken. maar prima stukje huis vlijt. en K-maps? dat is iets voor het echte ingewikkelde werk denk ik. je zou anders kunnen overwegen er beweging in te brengen: dus dat er een soort golf van lichtjes met bewegende banden ontstaat als je remt bv. dat zal best beter opvallen. je zou dan een schuifregister kunnen overwegen die na een paarslagen weer zichzelf herhaalt.. mmm kan ook zonder K-maps! haha .. nou laat me het maar gauw eens bezichtigen.
 
even wat anders nu: op mijn zwarte rebel zat (los er opliggend) een zwarte tank toen ik hem kocht .. alleen nu ik de rubbers heb kom ik er achter dat de gaten wat kleiner zijn en dat de tank wat gedrongener is. hoe kan dat nou ??

Dit kan geen rebel tank zijn! weet iemand een ander model van de Honda dat een tank heeft die net iets kortere aanhechtings punten vooraan heeft? De 250 misschien? of de nighthawk?

er is nog een verschil: de zwarte tank heeft een plattere derde bevestigingspunt vlak bij het zadel dat platter is dan bij de echte (mijn rode) rebeltank, daar loopt dat gebogen. zie de foto wat verderop.

Help ! nu moet ik hem zien te ruilen of zoiets ..
Wie wil mijn zwarte en redelijk gave tank overnemen of ruilen tegen een echte rebel 450 (uit 1986) tank???

ik zal binnenkort fotos toevoegen maar mail me gerust als je er snel bij wilt zijn!
 
Laatst bewerkt:
hier is de plattere aanhechting te zien aan de zadel kant en de kleinere ogen aan stuurzijde,

RARA van welk type motor is deze tank!!! Rebel 250 ?? Nighthawk ?? Magna ??

full
 
Laatst bewerkt:
op www.bikebandit.com kun je bij OEM parts tekeningen vinden van motoronderdelen. daar vind ik deze twee rebel tank plaatjes:

full


wat denken jullie ? die bovenste heeft inderdaad een platte kant bij het zadel en kleinere ogen bij het stuur dan de onderste. zou ik dus een 250 rebel tank hebben gekregen??
 
zeker weten dat er niet perongeluk toch een partnummer op die tank staat?

en die leds van mij, ach kan ik de verkeersborden goed lezen in het donker achter me.... :+
 
nee niks gezien, maar het ziet er daar ook erg zwart uit ... misschien met wat zon, dan nog eens kijken. ik heb je ledjes nodig denk ik. als jij nu eens langskwam en je met je voet op de rem eens wat (rem-)licht op die tank wierp? ;)
 
ik overweeg de tank van de tweede rebel, die ik intussen gevonden heb, zwart te laten spuiten: wie weet een goede en niet zo dure spuiter, en waar zou ik die labels vandaan kunnen halen? liefst een paar met de grote letters 'Rebel' en daaronder Honda, en met de witte rand er om heen. Graag hulp!
 
ik overweeg de tank van de tweede rebel, die ik intussen gevonden heb, zwart te laten spuiten: wie weet een goede en niet zo dure spuiter, en waar zou ik die labels vandaan kunnen halen? liefst een paar met de grote letters 'Rebel' en daaronder Honda, en met de witte rand er om heen. Graag hulp!

je zou eens kunne langsgaan bij een honda dealer misschien dat hun wat hebben liggen.

Ik rij (reed, staat tk) zelf ook een rebel alleen dan 250, heb m ook aangepast en "zelf gespoten" ikzelf heb er voor gekozen er geen sticker er meer op te plaatsen geeft net een iets grotere tank, vind ik.

Evt kun je ook naar een zaak gaan en hele mooie verchroomde figuren als bv draak oid plaatsen op de tank is ook erg mooi.

Zelf heb ik ook een vraag weet iemand misschien waar ik een standaard achterband voor een rebel 250 online kan bestellen. Ben al bij dealer geweest maar die wou er een andere onder gooien :?

ow natuurlijk fotootje O-)
full
 
Laatst bewerkt:
full



Hoi RebelPeter dit is de mijne :)
Ik ben de trotse eigenaar sinds 1994 en hij heeft me al vele kilometers rondgesjouwd
Oh nee miles want hij is geimporteerd, de eerste eigenaar was een Canadees.

Wat betreft benzine kraan

COCK ASSY.,FUEL A

Make: Honda
OEM#: 16950-MM2-003
Product#: 16950MM2003

Price € 153.00

Kijk anders eens op http://www.cmsnl.com
Het is een engelstalige site maar het bedrijf zit in Lelystad
 
Laatst bewerkt:
NIEUWE REBEL rijder,

Ook ik ben nieuw hier, mede eigenaar van een Rebel 450 uit 1987, kleur rood.
De motor is eigenlijk van mijn vriendin, af en toe mag ik ook een stukje toeren.
Eigenaar sinds 14 januari en vanaf de 20ste zullen we de Honda in bezit hebben.
Een foto zal dan ook spoedig volgen.

Misschien kan ik op deze vraag al een antwoord krijgen?
Waar zijn onderdelen en boeken b.v. te verkrijgen, waar zijn beurzen enzovoort.
Wij wonen in het oosten van het land.
 
Laatst bewerkt:
hi peter,

welkom hier en geweldig dat je wat van je hebt laten horen! want ik kan je wel zo het een en ander vertellen over onze geliefde rebel. de motor is al lang uit productie dus reken er op dat bepaalde onderdelen erg moeilijk of niet meer nieuw te verkrijgen zijn. daarom heb ik intussen ook drie volledige rebel 450-ers, waarvan de derde alleen voor de onderdelen is. de tweede ga ik opknappen. de tank en de spatborden worden momenteel door een spuiter onder handen genomen (ook candy red, zoals jij er waarschijnlijk ook een van hebt: laat maar gauw eens een foto achter van je rebel, doe dat dan hier als attachment, dan plak ik hem wel in een bericht erbij hier, zodaty we hem/haar kunnen bewonderen).

wat betreft rebel onderdelen: ga maar eens naar een gewone, goed gesorteerde motorzaak en die kunnen heel veel onderdelen meestal nog gewoon bestellen en dan heb je ze doorgaans binnen een paar dagen in huis. maar de echt moeilijke onderdelen zoals uitlaten, sommige chroomdelen en enkele motorblok-onderdelen zijn gewoon uitverkocht en zijn nergens op de wereld meer op voorraad. daarom moet je er zo gauw mogelijk een tweede via sloopbedrijven bij zien te kopen als een soort reservoir van onderdelen. daarom heb ik er dus nu 3 (allemaal rode) en daarnaast extra ook nog twee al helemaal openliggende motorblokken en een puntgave zwarte spatbordenset. daaruit ga ik twee motoren compleet rijdend maken, eentje rijd ik al mee, dat is mijn "woon-werk fiets" zeg maar, de tweede wordt straks de mooiste en zal een "mooi weer fiets" of "showbike" gaan worden. en daar zet ik steeds mijn mooiste enbeste onderdelen op!

ik ben regelmatig op ebay bezig dingen aan het inkopen al ben ik nu wel door mijn geld heen ;) maar ik heb intussen wel 2 extra sets uitlaten kunnen bemachtigen en een crashbar en nog veel meer kleinere dingen: dingen die niet meer in de gewone handel te koop zijn of gewoon razend duur zijn (vb: benzine kraan kost in de gewone handel 180 euro, die heb ik nu voor een paar tientjes. mocht je ergens een keer mee zitten misschien kan ik je helpen met een lastig onderdeel. maar ik hoop wel dat je begrijpt dat ik mijn mooiste onderdelen voor mijn eigen fietsen bewaar!

wat de motorboeken betreft: daar heb ik op de dezelfde manier op ebay de nodige van te pakken gekregen, inclusief cd's en microfiches met onderdeel gegevens, maar het is niet goedkoop; omdat de verzendkosten zo vreselijk hoog kunnen zijn: voorbeeld: uitlaten kocht ik via een bieding voor ca. 100 dollar voor een complete set van twee, inclusief de balanspijp er tussen (die in nederland het eerste wegrot door het wegenzout dat in de winter gestrooid wordt), maar daar kwam dus nog eens 110 dollar verzendkosten bij: dat gaat wel via luchtpost, want dat is bijna de enige mogelijkheid omdat je als particulier moet optreden en scheepvaart zendingen gaan bijna uitsluitend tussen twee bedrijven en dan duurt het alsnog 5 weken op zijn minst, met luchtpost duurt het een paar dagen om de spullen in nederland te krijgen, nou ja, bij de douane in nederland dan ! daarna begint het wachten op de douane dat wel een paar weken kan kosten dus dan is dat voordeel van luchtpost toch weer verloren gegaan. een uitzondering was verzending met FedEx, maar die zijn nog veel duurder..controleer altijd je verzendkosten wat je ook koopt in de verenigde staten.

na de shipping and handling kosten krijg je er nog eens de douande kosten overheen, dat is dan op die 100 dollar nog eens 30 euro erbij, voila, dan heb je een idee. voor boeken gaat het niet veel anders: als je er in slaagt vanuit america een boek als 'gift' te laten versturen onder de 25 euro krijg je geen douande kosten daarboven wel: 19% van het bedrag. kassa! ik heb intussen een gave 'shop manual', dat is het werkplaats boek, en een origineel 'owners manual'. in originele druk. waar je op moet letten is dat je originele krijgt, vaak krijg je namelijk een overdruk en dan zijn met name de fotos erg onduidelijk en dat is bij het sleutelen geen pretje.

al die dingen geef ik niet meer uit handen, er waren soms hektische biedingen voor nodig, reuze spannend, op ebay om die dingen allemaal te verkrijgen, en ik heb er ook enkele helaas nipt verloren: een prachtige zwarte rebeltank, met witte opdruk: het woord rebel erop, HONDA eronder en die witte ring er omheen (dat zijn stickers van honda zelf, origineel zullen die ongeveer 120 euro als setje alleen al moeten kosten): daar bood ik uiteindelijk in de laatste seconde 250 dollar op of zoiets en die ging net weg voor 260 ongeveer, en toen was de bied-tijd op .. grrrr . die tank is hier niet meer te vinden of te krijgen. eentje omspuiten kost je minstens het dubbele als je al een originele 450 tank kan vinden die nog niet lek of verrot is! ik heb heel nederland er voor afgebeld en heb er uiteindelijk wel eentje gevonden maar wat een moeite kostte me dat. en denk eraan: een rebel 250 tank is anders heb ik ontdekt, die pas echt niet!

meld je ajb bij mij via email om wat contactgegevens uit te wisselen .. dan kunnen we van de zomer of als het mooi weer is misschien al wat eerder, eens bij elkaar komen. ik ken intussen al meer mensen met een rebel en het zou geweldig zijn als we eens een rijtje rebels bij elkaar zouden krijgen en zelfs op de weg voor een prachtige tour in ons mooie oostelijk nederland. de veluwe is mooi, maar de achterhoek ook! en nog veel meer plekken. ik zou met plezier naar waar dan ook in nederland rijden in de vakantie (ik zit in het ondewijs, dus dat moet lukken) en heb een mio 269+ planner: als ik die instel op "snelwegen vermijden" en ook op "kortste route" dan kom ik op de mooiste landwegen die ook nog eens vaak helemaal verlaten zijn, behalve de snelwegen die ik dan kruis .. haha .. en daar staan ze met hun blik op de weg kop-staart in de rij te wachten wanneer ze er weer af kunnen! heb dat al vele malen meegemaakt!

maar nu: groetjes en gauw tot horens.
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

Hoi RebelPeter dit is de mijne :)
Ik ben de trotse eigenaar sinds 1994 en hij heeft me al vele kilometers rondgesjouwd
Oh nee miles want hij is geimporteerd, de eerste eigenaar was een Canadees.

Wat betreft benzine kraan

COCK ASSY.,FUEL A

Make: Honda
OEM#: 16950-MM2-003
Product#: 16950MM2003


Price € 153.00

Kijk anders eens op http://www.cmsnl.com
Het is een engelstalige site maar het bedrijf zit in Lelystad


bedankt voor je suggestie, maar zoals je al in het bericht hier net voor kunt lezen, heb ik intussen een hele rebel voor onderdelen kunnen opkopen en daar zat een werkende kraan op! en die rebel kostte me niet veel meer dan alleen een nieuwe kraan! kun je nagaan! moet wel alles demonteren en schoonmaken maar daar komt straks weer een hele mooie zomer voor aan. dus kom gauw eens langs met die uitzonderlijk mooie rebel van je want speciaal is ie echt wel! ik wil hem graag eens van dichtbij bewonderen. kunnen we dat eens regelen?
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal Ik ben nieuw hier, en in het bezit van een rebel 250 cc het motertje rijd super net mooi voor mij niet te zwaar en kan mooi met voetjes bij de grond|(ben 1.61) maar jullie als ervaren rebel rijders weten vast wel antwoord op onze vraag als ik wat aan het oefenen ben dan rookt hij verschrikkelijk en stinkt hij ook(waarschijnlijk benzine rook) en vergas ik mijn vriend die rij intructeur speelt een beetje(en nee ligt niet aan mijn rijstijl!).
Hij start zonder choke en blijft niet hangen dus staat hij iets te ruim afgestelt?en heeft iemand misschien een technise handboek(werkplaats boek) thuis liggen?We hebben al heel wat mooie plaatjes gezien.
groetjes manuela
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan