Honda Rebel 450 (model 1987) , cmx450c

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi
Ik ben Jan en rijd sinds juni '06 ook Rebel. Maar nou vroeg ik mij af waar ik een rugsteuntje/zitje met rugsteun kon vinden voor op m'n rebel. Iemand suggesties? Laat het me weten.
Groetjes
 
bedoel je een ruggesteuntje voor de berijder of voor de duo? want beide bestaan. we noemen die voor de duo een 'sissybar', die voor de berijder 'back rest' of 'back support'.
Voor de 250 zijn ze wel redelijk goed te vinden denk ik want die motor is veel meer verkocht, maar voor de 450 zijn ze eigenlijk zeldzaam of erg moeilijk te vinden. Op ebay bieden ze ze wel aan vanuit hongkong maar ik twijfel aan de kwaliteit. Dat zijn eigenlijk imitaties. De echte sissybar voor de rebel zou ook achterop een plaat met rebel erin moeten hebben. Ga maar eens naar google of ebay en zoek op 'sissy bar rebel'.

hier een paar voorbeelden:

http://www.motoleather.com/sissybar...honda-rebel-ca-125-250-br-1995---current.html

Honda Rebel Sissy Bar from MC Enterprises

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BRAN...001QQitemZ110083330444QQrdZ1QQsspagenameZWD2V

maar kijk uit bij ebay: daar moet je soms een hoop bijbetalen voor verzending!
 
Laatst bewerkt:
Morgen...woensdag 31 januari ga ik mijn Rebel ophalen....kan eigenlijk niet wachten
De foto van de vorige eigenaar heb ik al wel.
Wat ik ga veranderen? Handgrepen, deze niet originele handgrepen zijn te recht en staan voor mijn handen iets te ver weg.
Spiegels misschien....hangt er vanaf hoe ze bevallen.
Tassen...nog geen idee, wel wil ik ze iets meer kantellen zodat ze in lijn lopen met de veren.
Highwaysteps....misschien zelf eens maken?
Sissybar....zoek dezelfde als mijn vriendin heeft...valt nog niet mee.
Bouwjaar 1986....met iets meer dan 13.000 mijl.

Honda%20rebel.jpg
 
Oooeeehhh wat is ze mooi! ... zuinigjes mee zijn en niet te snel veranderen, dat kan na een paar proefritjes altijd nog gebeuren. Ben je lang? Want de zit van de rebel is niet zo fijn voor lange ritten als je boven de 1.75m bent. Dan gaat het zadel doorzitten. Al helpen die highway steps wel, denk ik: ik heb ze wel op een van mijn reserve motoren zitten, maar ze nog niet op mijn rijdende rebel gemonteerd, dat wilde ik dit voorjaar uitproberen.

Je tassen zijn wat aan de grote kant: naar achteren verplaatsen zal niet meevallen omdat dan de knipperlichtjes in de weg zitten en de steeltjes daarvan zijn kwetsbaar en breken snel. Sissybar is een probleem ja ... Heb er maar eentje en die wil ik dus niet kwijt. In een vorig bericht heb ik er even naar gezocht. Maar de originele is haast niet meer te vinden. Als je de motor hebt morgen, gelijk naast die van je vriendin zetten en dan meteen het duetje op de foto! Laat je ons meegenieten?

groetjes,
rebelpeter
 
Ik ben 172 dus nog net ideaal voor een Rebel.
En uuh Highway steps heb ik helaas niet, wil ze nog wel maar dan denk ik dat ik ze zelf gaan maken. Te koop zijn ze er niet volgens mij....zonder valbeugel tenminste.
De tassen zijn inderdaad te groot...GOED GEZIEN....deze wil ik wel gaan vervangen. Maar of ze er kleiner zijn? Zodat ze inderdaad langs de knipperlichten gaan, nu gaan ze er tegenaan en zijn lastig te openen.

Ben momenteel de motor nog een beetje aan het poetsen, zodra het droog is...dus ook het wegdek, dan gaan we beiden een leuke locatie zoeken voor wat foto's/

WAT IK NOG ZOEK,
een origineel rempedaal en een voetsteun, deze hebben wat zeer lichte valschade dankzij de vorige eigenaar...verder gelukkig geen schade
 
Wat de tassen betreft klopt het helemaal, ik heb mijn knipperlichten vervangen voor een kleiner type
omdat er inderdaad 1 knipperlicht rubber scheurde.
Niet bij het opzetten maar bij het open en dicht doen van de tassen.

Ook zijn er beugels te verkrijgen welke je tassen rechthouden zodat ze niet tegen je achterwiel kunnen schuren deze heb ik niet en het gaat net goed...

tas1.jpg

tas2.jpg


Groeten Rebel87
 
Laatst bewerkt:
die tassenafhouders heb ik inderdaad wel eens op ebay gezien. die moeten wel een keer te vinden zijn, je kunt een search op ebay instellen, dan krijg je elke week berichtjes of er die week iets gevonden is op je zoek opdracht. ik zal het ook eens in de gaten houden maar eerst eens bedenken wat de naam in het engels is van de tas afhouders.

zocht je nog een rempedaal? die zit op mijn derde reserve rebel. maar of ie mooi genoeg is voor je, moeten we gewoon eens bekijken als je een keer in de buurt bent. zelfde geldt voor de voetstapjes: mijn reserve zijn op geen van de motoren gaaf. waarom niet gewoon nieuwe bestellen? bel roadrunner eens op in velp, wie weet kan die je helpen.

enne rebel87 : nieuwe naam ??

groetjes
rebelpeter
 
Laatst bewerkt:
heej rebel87 .. het plaatje van je motor is verdwenen in de vorige post. ik zag dat je het plaatje op ene prive plek had staan, en die is kennelijk verdwenen. wel jammer want ik zag je motor graag want het is een bijzondere en hele mooie. kun je die post niet eens wijzigen en dan het plaatje als een attachment in een nieuwe post hier zetten? dan blijft ie er namelijk altijd op. door die link is ook jouw privenaam te zien en ik weet niet of je dat nou eigenlijk wel wilt ...peter
 
Laatst bewerkt:
Zoiets ?

full


Mijn laatste actie het polijsten van de voorvork
Ik wordt echt gek van die blanke lak overal op nu zit er weer weer onder het carterdeksel van de koppeling.

full



Groeten John
 
Laatst bewerkt:
he john ik heb nog even gezocht op ebay want daar had ik laatst die tassteuntjes gezien maar ik wist die naam niet meer, maar ik heb ze gevonden:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=130074671846

Ze heten dus zo: HONDA CMX 450 REBEL SADDLEBAG BRACKETS,SUPPORTS, 1986-7
en op dit moment wordt er een setje aangeboden, item nr: 130074671846.

wat die blanke lak betreft, wat is daar zo vervelend aan: hebben ze het ook over je aluminium delen heen gespoten?
 
RebelPeter bedankt voor de link.

Bij mijn weten zijn alle alludelen van de cmx gecoate in een soort blanke lak welke door weer of slijtage(schoen tegen carter) loslaat of afslijt.
Deze delen zien er dan niet meer uit.

Voorpoten
Carter helften
houder stepjes achter
Balhoofd

Ik zal een foto posten met wat ik bedoel.

Ik heb bij 1 carterhelft (onsteking) en de voorpoten opnieuw gepolijst met waterproof schuurpapier en Belgom alu het is een hell of a job maar het resultaat is ernaar weer mooie voorpoten en carterhelft zonder die coating.

How to: velgen polijsten

Staat nog meer uitleg hoe je zoiets kan aanpakken.

Groeten John
1 nadeel nu blijf je poetsen.
 
ja ik weet wat je bedoelt met die lak, ik had me al afgevraagd wat ze met die alu delen hadden uitgespookt. maar wat let je om een nieuwe laag over je mooi gepolijste delen op te brengen? er zullen toch tegenwoordig wel betere, bestendigere laksoorten zijn die minder snel er weer af moeten waardoor je het poetsen weer helemaal over nieuw moet doen?
 
he rebelse heren zijn er toevallig ook nog rebelclubs oid??? ben namelijk op zoek naar pa's eerste motor een rooie 450 kenteken mp**pz in mei 2006 is ie weer verkocht naar de zoveelste eigenaar we zijn zijn eigenlijk heel nieuwsgierig hoe het vergaat met het beestje alvast bedankt en misschien tot ziens ( mfmm ofzo) nelis
 
prachtige motoren en nog prachtigere foto's heb je daar staan! en goh wat leuk dat je
zover bent gekomen om er een homepagina van te maken. kan zeker niet zoveel data op ? ik ben bezig zelf een forum uitsluitend voor de rebel te maken en daar kunnen ook fotos geladen worden dus houd het even in de gaten. we moesten deze stoere motor maar eens gauw een eigen plekje geven op internet!
 
De Rebel is inderdaad helaas niet echt GROOT te noemen op internet.
En dat er eigenlijk geen Rebel club is? Oke, de meeste Rebel rijders zullen hem wel na een jaar verkopen, maar als je een club zou hebben krijg je al gauw een band en blijf je langer rijden met je Rebeltje.

Een Rebel forum zou ook al leuk zijn natuurlijk.
 
ja een apart rebelforum zou leuk zijn maar hier is het ook erg prettig toeven! alleen zou ik voor de rebel specifiekere forums willen maken. ik ben wel aan het rondkijken en heb zelf ook wat gemaakt:

http://www.pcmasterplan.com/forumrebel/

daar wil ik uiteindelijk neerdalen. je mag het testen als je wilt maar doe niks ingewikkelds want ik moet het nog goed aanmelden en neerzetten. ik heb daar lycos ruimte gekocht dus ik kan het wel helemaal beheren.

ook op yahoo ben ik wel eens geweest, daar zijn er meerdere:

http://autos.groups.yahoo.com/group/Rebel-Riders/
http://autos.groups.yahoo.com/group/Honda-Rebel-Group/
http://autos.groups.yahoo.com/group/jimmyskentuckyhondarebels/

en op bikepics ben ik ook even wezen kijken:

1986 Honda CMX 450

maar het leukste is het toch gewoon hier bij dit forum ...! vooral het kunnen praten in het nederlands is toch wel prettig al red ik me prima in het engels. en niet te vergeten alle mensen die in nederland zitten zijn potentiele maatjes om eens mee op stap te gaan, nietwaar?

groetjes
 
Eigenlijk zou je via google Rebel moet intikken en dan hier of misschien op jouw Forum terechtkomen.
Veel Rebel rijders zullen niet weten dat we hier zitten. (of dat wij niet weten waar zij zitten?).

Wat mij trouwens opviel, sommige 450 Revels hebben achter andere pedalen. Ook bij ons is dat het geval.
De nederlandse versie heeft andere pedalen dan voor. De USA versie heeft dezelfde als voor.
Vreemd......of is dat het verschil tussen een USA en Europese uitvoering?
 
hier zie je dat er twee soorten zijn, dikke: nrs 22+24 of smalle: nrs 23+25:

full


ik denk dus dat het een kwestie van bestellen is geweest toen de eerste eigenaar de motor kocht: mogelijk dat hij voorkeuren kon opgeven welke footsteps hij op de motor wilde hebben. ik heb voor mijn 1987 motor de oude smalle typen die er op zaten vervangen door de dikke soort met de chromen onderkantjes (nrs 27 en 28 in de tekening), omdat ik die stoerder vond. ik heb ze van mijn 1986 model afgehaald waar ze op zaten.

misschien is het wel zo dat de 1986 modellen allemaal dikke steps hadden en de latere modellen de kleinere soorten. overigens kun je de achtersteps en de voorsteps ook al zijn ze allebei van het dikke type niet onderling uitwisselen.
 
Laatst bewerkt:
Op mijn '87 Rebel uit Canada zitten toch echt de dikke steps, dus wat het jaartal betreft gaat het volgens mij niet helemaal op.
Ook de grijze rebel van een vriend had dikke steps deze was uit '86.
 
Wat ik wel weet is dat ze duur zijn, eigenlijk zou ik 1 nieuwe moeten hebben, koste me iets van 65 Euro.....te veel van het goede.
 
wel jammer dat ze zo moeilijk te pakken te krijgen zijn. ik had het ook al gemerkt: zelfs degenen die op de motoren zitten die ik in bezit heb zijn al behoorlijk versleten. dus een oude motor of via de motorsloop biedt ook niet veel soelaas. misschien via marktplaats of ebay proberen. ik zal eens wat gaan rondneuzen daar.
 
Laatst bewerkt:
Als misschien nog onderdelen zoekt voor je steps
Bij http://www.cmsnl.com

BAR,PILLION STEP € 15.50
RUBB.,MAIN STEP € 8,00
STOPP.STEM RUBBER € 7,00

Ikzelf heb 1 chroom deksel van de steps kapot(krom), dus ik ga hem binnenkort hier bestellen.
Eens kijken hoe ze leveren.
Ben benieuwd.
 
ik heb interesse inderdaad om mee te doen, dan kunnen we de ongetwijfeld hoge verzendkosten van dat bedrijf delen.

eigenlijk wil ik daar ook vragen of ze een nieuwe set tank-stickers voor de rode tank kunnen leveren want hier in nederland kan ik ze niet vinden. heb ik straks een candy glory red tank maar geen stickers! als alles in één pakketje verstuurd zou kunnen worden is dat wel zo handig. het bedrijf moet er dan wel op zetten dat het ean 'gift' is en de waarde moet op ca 22 dollar of minder worden aangegeven anders weet je zeker dat de douane de strijkstok er doorheen haalt ..

heb dat zonet ook weer ondervonden: een oude manual, een paar richtingaanwijzer-achterlampjes en een setje koppelingsplaten, weegt niets maar de verzender (in de usa) had er te goer trouw ivm de verzekering de volledige nieuwwaarde opgezet, 120 euro of zoiets en boem, douane eroverheen en 30 euro invoerrechten en kosten moeten betalen! grrrrr die verduivelde strijkstok!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan