Honda Rebel 450 (model 1987) , cmx450c

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gelukkig heb ik wel highwaysteps, die zaten er al op. Wat ik nog wel graag zou willen halen is een scherm voorop. Lijkt mij rustiger rijden. Helaas zijn ze erg duur of niet te krijgen.

Vandaag waren de voorspellingen van het mooie weer zo gunstig, dat ik vanmorgenvroeg op mijn motor ben gestapt naar mijn werk. Het is niet langer rijden dan 15 minuten, anders was het toch echt vrij koud geweest. 'S middags was het heerlijk weer om terug te rijden. :]
Wel spannend allemaal, want dit was mijn 2e ritje sinds ik mijn motorrijbewijs op zak heb (4 jan. 07).
Jullie hebben mijn motor al wel gezien, ja ik ben de vriendin *O* van Rebel 450 Owner (Peter)
webmaster Peter Wrekenhorst
 
prachtige motoren en tjonge wat is die rode rebel, die van jou dus mooi! ik laat op dit moment een setje tank en spatborden overspuiten in dat rood, maar ik kan de stickers die ik er eigenlijk op wil hebben, dus met het woordt 'Rebel' en daaronder 'HONDA' niet meer te pakken krijgen. ik zal dus noodgewongen de honda vleugel zoals ik die bij jou zie er op gaan proberen te krijgen, die vind ik 'second best' mooi. maar tjonge wat ziet je tankje er mooi uit (op de site van jou en peter gezien). ik neem die foto van de tank mee naar mijn dealer hier en zal eens kijken of ik met dat voorbeeld ook zo'n mooi kan regelen! als er iemand is die mij wel aan de rebel stickers die ik zoek kan helpen, ajb laat die zich dan melden! de stickers (2 biezen en 2x het woord rebel met honda eraan) kostten 125 euro .. als ze ze hadden gehad!
 
Ja hij ziet er echt VET uit he! :9~ Ik ben dan met recht ook zeer trots dat ik daarvan de eigenaares ben.
Peter zou zijn grijze motor ook graag rood willen overspuiten. Ook hij zit met de sticker op de tank. Zo is hij ook op zoek naar de sticker op de accu bak. Daar is ook geen aankomen meer aan.
Toch willen we eens bij een stickerboer gaan kijken, misschien kan hij hem vanuit de pc maken?? We weten het nog niet. maar als het lukt zullen we dit zeker even hier op het formun zetten. Er sullen vast wel meer gegaardigen zijn.
 
ja uiteindelijk is het wel de bedoeling dat mijn forum de lucht in gaat, maar ik heb nog geen tijd gehad het goed te installeren. ik wil alle discussie zoals we die hier houden en specifiek zijn voor de rebel daar gaan opsparen, en als extraatje ook net als hier met fotos en plaatjes er tussen. jullie site is ook heel mooi en ik zal er zeker naar willen verwijzen voor fotos van de motoren en de trips de jullie ongetwijfeld samen gaan maken. je mag je natuurlijk laten registreren en ik ben ook bereid je meteen extra rechten daar te geven, dan kun je modereren als je dat leuk vindt en nieuwe prikborden aanmaken. tenminste ik neem nu even aan dat dat kan. ik ben op dit moment aan het kijken of ik een jongere versie van de bbPHP fora kan installeren. maar steek er niet te veel tijd in want dit board wil ik binnenkort vervangen.

ik heb honderden fotos gemaakt van het binnenwerk en allerlei onderdelen, die je normaal niet zo kan zien, dat was vorige zomer, toen mijn krukas vastgelopen is op de startkoppeling: dat is DE achilleshiel van deze motor. je moet er bij het starten van de motor bijvoorbeeld op letten dat je hem goed doorstart. dus niet te bang zijn en de startknop te snel los laten anders knalt intern de krukas de andere kant op als de motor niet meteen start en krijgen de drie torx40 bouten die de startkoppeling aan de krukas verbinden het heel erg zwaar en kunnen ze zich zelf loswrikken (is mijn theorie) en dat zul je niet leuk vinden (kan ik uit eigen ervaring beamen)!! dat wordt een keer duwen als je mazzel hebt of een blokkerend achterwiel als je op snelheid bent ... en wat er dan gebeuren kan wil je liever niet te veel aan denken. NB: mocht je het ooit meemaken, zo snel mogelijk ontkoppelen dan zal de schade hopelijk beperkt blijven.
 
Laatst bewerkt:
Als misschien nog onderdelen zoekt voor je steps
Bij http://www.cmsnl.com

BAR,PILLION STEP € 15.50
RUBB.,MAIN STEP € 8,00
STOPP.STEM RUBBER € 7,00

Ikzelf heb 1 chroom deksel van de steps kapot(krom), dus ik ga hem binnenkort hier bestellen.
Eens kijken hoe ze leveren.
Ben benieuwd.

Toevallig heb ik net van de week 2 chrome plaatjes besteld, de plaatjes die op je uitlaat zitten, genaamd HITTESCHILDjes.
Had ze na bestelling al binnen 3 dagen in huis. De zaak zit namelijk in Lelystad.
Kosten staan erbij vermeld....maarrrrrr er komt wel 19% BTW overheen, verzendkosten waren 5 Euro.
Toch een succes want vele onderdelen waaronder delen van de pedalen zijn leverbaar. De prijs die ik eerder noemde klopt niet met deze site, ik had namelijk het hele pedaalset berekend, inclusief de aluminium bevestigingspunten.
 
Das mooi en ze hebben redelijk veel :)

Rijdt er iemand trouwens met een windshield? (hoewel ik eigenlijk tegen kinderzitjes ben)
Ik heb namelijk een trip gepland naar hoogsauerland en wil eigenlijk weten of het rijden dan wat comfortabeler is.
En of deze nog te krijgen zijn voor de cmx450c.
 
ja, ik heb een rookzwart, vrij smal windshield (te zien op de eerste pagina van deze discussie). toen ik de motor in mei 2005 kocht stond ie lager afgesteld (mijn voorgangster was 5 cm kleiner dan ik) en dat gaf vanaf 110 km/u behoorlijk wat turbulentie: mijn hoofd werd hevig heen en weer geschud. daarna heb ik hem met wat metaalstrips 5 cm hoger gekregen en dat scheelde een slok op een borrel: ik kan nu zonder veel problemen tot 130 km/u op de snelweg zonder die vervelende turbulentie .. daarboven ben ik nog nauwelijks geweest, 1 keer in duitsland en dat ging maar het was me sowieso te heftig. de motor haalde 96 mph, dat is dus ongeveer 155 km/u. maar een pretje is het niet om op die snelheden te rijden. met 120 km/u is het wel langere tijd vol te houden, ik heb dat regelmatig ca. een uur achtereen gedaan. alleen de oren tuutten daarna behoorlijk. gehoorbescherming is aan te bevelen of een duurdere helm.
 
Laatst bewerkt:
mmm....vandaag zijn we wezen toeren.....heerlijk weer hoor. Voor mij was het eigenlijk de eerste rit sinds een jaartje of acht. In deze tijd had ik geen motor.
Was een leuk tochtje. Onderweg ging wel helaas 1 knipperlichtlampje kapot.
Vlak voor huis ging 1 van de andere kant kapot....waarschijnlijk heel toevallig?
De vorige eigenaar heeft de afgelopen 2 jaar niks gereden, misschien is dat niet goed voor wat oudere lampjes.
Maar goed, ik haalde ze dus los en wat zag ik....shit, het zijn USA lampjes?
Ik zal maandag eens naar de autoshop gaan en vragen of hij deze heeft.
Ze zijn dus andere dan een normaal knipperlampje. Bij een Europese zit maar 1 contactpunt, bij een USA zitten dus 2 contactpunten aan de onderkant.
 
ja maar dan zijn zeker je voorlampjes stuk ? want die hebben 3 aansluitingen: eentje voor de 'running' light en de tweede voor het knipperen! die zijn speciaal. maar vraag eerst maar eens bij de motorzaak of ze bestelbaar zijn. de running lights zijn altijd aan bij deze amerikaanse modellen, vind ik inderdaad wel zo veilig en geinig want je ziet collega rebels aan komen zo.. maar vertel eens, hoe was je rit, waar ben je geweest?
 
Laatst bewerkt:
rechtsvoor en linksachter zijn stuk.
Ik heb alleen de voorste eruit gehaald, deze heeft 2 aansluitingen waarvan de ene afgeplakt is....vraag met niet waarom. Misschien dat het standaard zo hoort...zal morgen de andere er is uit halen. Maar bij mij dus geen 3 aansluitingen hoor. Wel dus 2 spiraaltjes in de lamp, net als een koplampje...groot/dimlicht functie.
Wat bedoel je eigenlijk met runninglicht? Is dat dat de knipperlichten eigenlijk altijd blijven branden zodra je het contact aan hebt?

Waar zijn we geweest...van Losser naar vlakbij Rijssen. We hebben een PMRsetje gekocht zodat we onderweg toch wat contact met elkaar hebben...als het meezit.
Eerst wil ik nog een jethelm aanschaffen. De huidige helm is alweer een jaartje of tien en past niet bij een Rebel.
Toch is daar de keuze ook moeilijk. Wil ik het vizier helemaal hebben of tot aan de mond...dat staat namelijk mooier bij een chopper.....het vizier helemaal is meer voor dames.
 
Laatst bewerkt:
als er eentje is afgeplakt is dat gedaan om te zorgen dat je geen running lights zal hebben zoals dat wel in amerika zou zijn gebeurd: bij mijn (geimporteerde!) rebel branden de voorste knipperlichten altijd, zij het niet al te helder, ik kan ook mijn koplamp niet uit zetten, alleen omschakelen van dim naar grootlicht! ik denk dat jij dus hier een aangepaste versie hebt die een richtingaanwijzer heeft die alleen maar kan knipperen, als ik mijn richting aangeef gaan de knipperlichten nog feller branden, tijdens het knipperen. maar uit gaan ze nooit. Achter wel, die knipperen alleen. Als ik de draden bekijk: uit de achterste komen twee draden, uit de voorste 3.
 
Laatst bewerkt:
Zoiets ?

[afbeelding]

Mijn laatste actie het polijsten van de voorvork
Ik wordt echt gek van die blanke lak overal op nu zit er weer weer onder het carterdeksel van de koppeling.

[afbeelding]


Groeten John

John, bij dit bericht zit een rebelfoto met daarop een rebel met op de zo te zien overnieuw gespoten tank de sticker met het woord 'Rebel'. Weet jij hoe de spuiter daar aangekomen is?
 
Dit zijn de orginele stickers en die zijn afgeplakt en bebiest en toen parlemoer(blauw) ingelegd.
Dus kan je niet aan de stickers helpen sorry.

Ik ben al ongeveer een uurtje of 2 aan het surfen geweest maar zie ook geen orginele decals voor de 450.

John
 
moeilijk is het inderdaad, ik heb ook heel veel 250 decals bekeken maar vind alleen die van het model 2006 wel aardig maar tja je gaat toch geen sticker van het kleinere en lichtere model op een splinternieuwe tank van de 450 zetten .grrrr ik zoek nog even verder bij de motorsloop, misschien dat die iets hebben liggen in een of ander stoffig laatje!
 
Laatst bewerkt:
weet iemand of de tassen van een rebel 450 op een 250 zullen passen??


Frank ( mocht ik op manuela der account staan ingelogd!)
 
Vandaag was het koud en dus tijd om te sleutelen.
Ik moest nog een hitteschildplaatje op de uitlaat monteren. Deze zat er niet op omdat een oud boutje was afgeknapt. Helaas kwam ik er zo niet bij om deze uit te boren. Demonteren van de uitlaat dus. Gelukt maar het tussenstuk zat heel erg vast....na veel wrikken en met een stuk hout en een hamer is het uiteindelijk gelukt. Wat bleek....er zaten geen eens pakkingen tussen bij de cilinder....vreemd, maar nu begrijp ik het geluid ook, net alsof de uitlaat lek was. Ik heb de motor net een paar weken dus alles meot nog ondekt worden.
Het uitboren moet nog gebeuren, maar de uitlaat is tenminste los.
Vervolg hiervan komt nog.....
 
even een tip over die uitlaatpakkingen: heb je allereerst wel heel goed gekeken of ze niet in de kop in het gat van de uitlaatpoort geperst zijn? ga er eerst maar eens goed langs met de schroevendraaier want meestal zijn ze samengeperst.

nog een tip: het monteren van een nieuwe uitlaatpakking is lastig: gebruik kopervet om de uitlaatpoort eerst helemaal in te vetten om een nieuwe pakking (doorsnee is 40 mm dacht ik) er als het ware in te 'plakken' voordat je de uitlaat er in zet en vast draait. zo doe ik het nu in 5 minuten!

Als je de uitlaten als set hebt losgehaald, eerst de klem op de balanspijp losmaken anders kun je de set er niet zonder je frame te beschadigen uit halen. Dan eerste de ene pijp langs het frame en dan de andere voorzichtig draaiend om de balanspijp ook langs de framebuis te trekken. en van te voren de pakkingen dus met kopervet al op hun plaats hebben!

de moeren op de tapeinden die in de cilinderkop zitten voorzichtig aandraaien en niet te vast, dat is een beetje gevoels werk. niet te vast omdat je dan het tapeinde vernield. hoe vast dan wel? tja dat is gevoel he...

over die schildjes: ik heb nu 3 motoren en twee extra uitlaatsets en alleen op die laatste zitten ze nog origineel, op de andere uitlaten ontbreken ze bij één set, en op de andere zitten ze gewoon zonder de boutjes vastgelast. ik hoop dat ze bij jou niet afbreken als je ze aan draait straks .. of het trouwens hitteschildjes zijn .. waag ik te betwijfelen. ik denk meer dat het versieringen zijn om de lasnaad die er onder zit te verbergen.
 
Laatst bewerkt:
De uitlaten heb ik al los hoor, maar inderdaad moet eerst het tussenstuk los....helaas. Het past net niet om de rosetten lang het frame te krijgen...jammer. Maar het is toch gelukt.
De pakkingen zitter er echt niet in....heb vroeger ook een brommer gehad en veel gesleuteld. Deze rebel is bijna vergelijkbaar alleen een cilindertje meer.
Een tapeind is heel gevoelig, met de brommer heb ik het ook wel eens gehad. PATS, afgeknapt en dan is de schuur al gauw te klein. Zoiets vergeer je nooit weer.
 
bij mijn weten (ik ben er nu 2 jaar volop mee bezig) is het model 450 alleen in de jaren 1986 en 1987 geproduceerd en in verschillende landen op de markt gekomen. in nederland rijden zowel voor deze markt aangepaste modellen (te herkennen aan de kilometerteller) als geimporteerde modellen (te herkennen aan de mile teller). Natuurlijk zijn er meer verschillen: ik heb meertalige gebruikershandleidingen in bezit met 3 talen (italiaans, nederlands en engels) en typisch amerikaanse versies. in hongkong of andere landen die kant op, moeten er ook modellen zijn. misschien als ik tijd heb ga ik daar eens een kaart voor maken!

de geimporteerde modellen zijn meestal van 1989 t/m ca. 1992. kennelijk zijn ze in die periode met containers vol hierheen gehaald. iemand kon me het juiste aantal vertellen, maar ik weet het preciese aantal niet meer. het loopt in de duizenden.

nu terug naar de vraag: zijn ze ook in 1990 op de markt gebracht? het antwoord is eigenlijk ja en nee tegelijk: ze zijn altijd eerder geproduceerd en niet meer in 1990, maar via import uit amerika wel in 1990 hier op de markt gebracht.

het vermoeden is bij mij gerezen dat ze om een of andere reden niet meer in amerika verkocht konden worden en daarom relatief goedkoop als partij aan andere landen verkocht konden worden. misschien dat de rechtzaak die harley davidson honda aanspande vanwege de grote overeenkomst met de harleys daar een rol in heeft gespeeld. de 250 is veel lichter en daar gold die gelijkenis niet en daarom is dat model nog steeds te koop in amerika.daar rijden er veel meer van rond.

je kunt zien aan je kentekenbewijs wanneer de machine is geimporteerd. ik vermoed dat dat bij de vraagsteller dus inderdaad 1990 is.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Peter,

beetje late reactie, en volgens mij kwam het uit het schema ook al naar voren. Volgens mij is het een tank van de CMX 250 rebel. Heb een 250 in de schuur staan en heb net even gekeken. Is exact dezelfde tank met dezelfde bestickering.

mvg,
Jan Geert (huismuis)

hier is de plattere aanhechting te zien aan de zadel kant en de kleinere ogen aan stuurzijde,

RARA van welk type motor is deze tank!!! Rebel 250 ?? Nighthawk ?? Magna ??

[afbeelding]
 
hoi huismuis, toch bedankt. de tank is intussen omgeruild met bijbetaling voor een heuse 450 tank en je antwoord is helemaal juist! Dit was een 250 tankje.
 
Maar liefst 1 Rebel op de motorbeurs in Utrecht....verder natuurlijk helemaal niets te vinden voor de Rebel. Wel trouwens een paar zadeltassen gekocht en een schijfslot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan