Honda Rebel 450 (model 1987) , cmx450c

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wel trouwens een paar zadeltassen gekocht
waar en welke? wij hebben ook even gekeken voor tassen (voor 250 dan) maar we wisten niet zeker of ze zouden passen waren vierkante vorm ipv schuin lopenende. Ivm vering. Hoef ook niet perse tassen maar als we tegen komen is het leuk. Sommige tassen waren net van karton zo stijf.

Die ene rebel hebben we ook gezien een zwarte.

frank (weer op verkeerde account)
 
Ik moet de meine nog monteren...maar passen uitstekend. Ze vallen tenminste tussen de veren en knipperlichten.
Afmeting is 30 breed en breder moet je echt niet nemen hoor...als je tenminste alles heel wilt houden.
Waar ik ze weg heb? Bij http://www.sander-duren.nl/
Bestelnummer 5055 (zadeltassen). Deze lopen dus schuin en dat is naar mijn mening bij onze motor mooier. Mijn tassen zijn echt geen karton....echt leder.
 
Precies maar 1 Rebel 450 op de beurs een zwarte uit 1987 met 32000 Miles € 1750,-
Verder waren er echt mooie givi donkere windschermen voor Honda meer dan 25 stuks.
Voor de prijs van € 10,- helaas was de beugel voor de montage niet helemaal passend.
Maar dat gaan we fixen.

En ik heb mijn toekomstige motor gevonden. hihihh

Groeten John

BMW-1200.jpg
 
Laatst bewerkt:
mooie tasjes! zal ze even afbeelden hier:
full

wat kost zo iets nou als ik vragen mag?
 
Laatst bewerkt:
ik ben de motor van manuela (rebelmuis) aan het nakijken technisch en meteen aan het poetsen tot op de spaken toe is toch wat heb ik bij mijn eigen motor nog nooit gedaan. Liefde is ...?

Kom niks schokkends tegen tot nu toe alleen jammer dat vorige eigenaar blok grijs heeft gespoten dat moet ik er nu aan zijkanten weer af poetsen schuren anders geeft het af op de schoenen en broek.

Verder een kapotte keerring voorvork maar dat was bekend dus valt me niet tegen. ff snel afkloppen voor ik zo voorrem niet los krijg van de roest hahah.

frank
 
poetsen .. brrrr .. is wel leuk als je juist in de warmte buiten kan zitten maar nu met dit weer .. kom net uit maarsbergen en nu weer terug in arnhem en jemig wat akelig koud is het nog. motor kletsnat geworden natuurlijk, maar mijn vingers waren helemaal verkleumd. normaal droog ik de rebel meteen af als ie nog lekker nat is dan glimmen de pijpen tenminste weer maar nu even niet.. eerst warm bakkie thee!

intussen weer op jacht naar de juiste stickers voor de rode rebel uit 1987. de stickers (of 'decals' of emblems zoals dat in het engels heet) met de tekst Rebel en daaronder HONDA zijn nergens meer te krijgen. wel een spuiter gevonden die ze erop kan spuiten vanaf een voorbeeld maar dat is ook niet echt goedkoop: kijk eens hier wat ze kunnen:

Home - G.L. Paints

hieronder het alternatief dat ik nu zoek: de tank-sticker van een rebel tank die ik tegenkwam en die van de nighthawk 650 uit 1985 (cb640cs)
full
 
sorry, dubbele posting: moderator? ik kan geen bericht verwijderen: negeer dit maar
 
Laatst bewerkt:
Deze tassen koste me 115 Euro. Eventjes veel geld....maar gelukkig had ik de beugels die achter de tassen horen al op de Rebel zitten.

trouwens...hoe heb jij dat kunnen kopieren hier naar toe?????
Is mij niet gelukt grrrrr
 
gewoon, printscreen doen, dan naar powerpoint en daar plakken op een lege dia, daarna de prent aanklikken en met de bijsnij tool op grootte brengen en dan rechts klikken en bewaren als figuur in .jpg en voila!
 
Vandaag een gekochte sissybar ontvangen, deze hoort eigenlijk op de 250.
Ik dacht, die zal wel passen. Helaas niet dus.
De breedte is smaller en de gaten zitten verder uit elkaar.
Misschien dat ik hem nog passend ga maken....een klusje voor komend weekend.
Het is trouwens wel een mooie sissybar, met een REBEL adruk op de achterzijde in het kussen.
 
ik zoek ook nog een mooie sissybar voor mijn 2e rebel. kun je eens op een foto laten zien met een rolmaat er langs hoe die afstanden er uit zien? dan zie ik ook die sissybar en wat je zegt over die opdruk met rebel er in, dat lijkt me nog beter om dat eens te kunnen zien. hou je me op de hoogte hoe het lukt om het aan te passen.

intussen ben ik bezig met het rebel tekst logo (op de tank) zodanig van een foto te plukken dat ik hem weer als sticker kan laten aanmaken. dat lijkt aardig te lukken. ik zal vast een plaatje hier laten zien (lowres, dus je ziet ook vervormingen die het origineel dat op 300 dpi is nie te zien is). zijn er overigens nog meer geinteresseerden?

ik heb de letters in ditvoorbeeld geel gemaakt maar in werkelijkheid worden ze metallic silver wit en het zwart is ook een donkergrijs metallic kleur. verder is de bies niet te maken en laat ik daarom weg: de letters Rebel die samen 165 mm breed zijn, laat ik daarom wat groter op de sticker zetten en ook wat lichter dan het origineel, zodat uiteindelijk de tekst van grotere afstand leesbaar wordt

full
 
Laatst bewerkt:
Bij deze een paar foto's van de sissybar.
Hij is dus eigenlijk te lang (schroefgaten), de smal (van links naar rechts), daardoor komt het kussen dus niet goed uit zoals op de foto te zien is.
sissybar.jpg

sissybar%20gaten.jpg

sissybar%20achter.jpg
 
sorry ik heb problemen met een muis die zonder dat ik dat wil dubbelklikt en daardoor komt er af en toe een dubbelpost
 
Laatst bewerkt:
ja inderdaad nu ziet ie te laag op de buddy. misschien kan je het kussentje van de sissybar hoger op de sissybeugel zetten maar dan zit je wel weer met een paar gaten of je zou er een verschoomd plaat tussen kunnen doen waardoor je netto ook dat kussentje hoger kunt krijgen. ik vind dat rebel logo achterop eigenlijk wel erg mooi.
het is dus wel even zoeken voor je het mooi hebt. wat zou het kosten om die beugels opnieuw te maken en dan te laten verschroomen?
 
toevallig had een colleage van mij een bagagerek voor een scooter laten verchromen...koste toch 100 Euro, veel geld dus.
En deze sissybar koste me ook 50 Euro...miskoop? Nog geen idee, ik wil hem nog even links laten liggen in de hoop een juiste tegen te komen. De letters Rebel is leuk, maar de sissybar in zijn geheel gaat mij voor.
 
als je nu eens alleen die beugel anders en beter zou kunnen krijgen ? dan kun je toch weer dat kussentje gebruiken met de opdruk Rebel, klopt dat?
 
Na wat meten en puzzelen zit mijn windscherm van € 10,- gekocht op de motor beurs van vorige week erop.
Nou maar ff kijken hoe het bevalt.
full
 
als je nu eens alleen die beugel anders en beter zou kunnen krijgen ? dan kun je toch weer dat kussentje gebruiken met de opdruk Rebel, klopt dat?

Ja en nee....in het kussentje zitten 3 moeren die op de juiste plek moeten te zitten van de steun.
Ik ga nu toch verder zoeken naar een echte 450 sissybar...wil dat niet lukken dan ga ik deze verbouwen.
Nu kan ik deze ook wel verbouwen, maar het blijft een gok. En dat zou ik dan alleen doen vanwege het REBEL woordje...
 
ik overweeg de carterdelen en zelfs de cilinderdelen van een van mijn rebel 450 blokjes te laten glasstralen. het ziet er naar uit dat dat tegen de 200 euro gaat lopen: heeft een van jullie ervaring daar mee?

ik heb het blok helemaal open liggen. wat ik me afvraag is wat ik ter voorbereiding het beste kan doen, zodat ik het mooiste resultaat krijg:

  • kan ik de carterdelen beter op elkaar geschroefd aanleveren (bescherming pasvlakken),
  • moet ik dingen dichtmaken, afplakken of afstoppen en zo ja waarmee,
  • hoe schoon moet ik de carterdelen maken,
  • mag ik terpentine e.d. gebruiken om de carterdelen schoon te maken
  • als het eenmaal gestraald is, hoe krijg ik alle overtollige glasparels weg?
  • hoe inspecteer ik de kleine kanalen in mijn carter,
  • kunnen de linker en rechterdeksel en het kopdekksel afgedekt worden met een coating zodat het duurzamer is?
help, wie weet hier iets van?
 
vraagje heeft iemand al eens de voorvork uit elkaar gehad? Krijg die zgn. ALLEN schroef onderin niet los door de locktite af fabriek. grrrr rotspul al heet gestookt maar niks imbusschroef wordt er niet beter van.


tips welkom.

frank
 
Laatst bewerkt:
Dat is een goeie....ook ik wil eens mijn voorvork loshalen en min of meer restaureren.
Nu weet ik dus ook wat ik tegen kan komen.

Trouwens...morgen een Rebel 450 ophalen. Waarschijnlijk gaat dat mijn nieuwe worden en gaat de grijze alweer weg. Het wordt nu een zwarte....deze ziet er een stuk beter uit, vandaar de aankoop.
Mijlstand in de 13.000. Valt mee dus. Verder geheel origineel met als extra een sissybar. Foto's volgen van de week nog wel.
 
Vorig jaar mijn keerringen vervangen.

full


Hier precies hetzelfde probleem de inbusbouten onder in je vork.
Ik heb toen mijn ratel verlengt met een stuk pijp.

Maar ook de sier bouten in het balhoofd met de veer daaronder was een probleem om deze terug te plaatsen draaien en drukken gaat niet echt lukken.

Groeten en succes
 
Hier precies hetzelfde probleem de inbusbouten onder in je vork.
Ik heb toen mijn ratel verlengt met een stuk pijp.

ja dat heb ik geprobeerd maar dan voel je de imbus vervormen dus geen optie heet stoken ook niet. Zat te denken aan luchtsleutel maar ja om die nu speciaal aan te schaffen....

Neem hem even mee naar motorzaak waar ik keerringen en olie ga halen kijken of hun een oplossing hebben anders uitboren.

Frank
 
de schroeven van de voorvork zijn los hoor.

10 seconden bij de motorzaak grrr. Met luchtsleutel in no time los gelukkig. Service van motorzaak in cuijck meteen daar olie en keerringen mee genomen dus ik kan verder.

frank
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan