Honda Rebel 450 (model 1987) , cmx450c

Status
Niet open voor verdere reacties.
gefeliciteerd frank, want ik denk dat ik ook een keer tegen dit soort dingen ga aanlopen: ik heb er nog eentje staan (rebel) waar die boel uitgehaald moet worden, het frame moet verwisseld, die is al afgevoerd of weet iemand hier een truck om die weer aan te melden...?
 
Laatst bewerkt:
oh en nog wat anders: ik was toch op zoek naar stickers voor de Rebel 450? Ik heb intussen bij www.cmsnl.com een paar mooie gevonden (wel die vleugeltjes) en ook een stel uit hongkong maar die zijn niet zo mooi metallic als die van cmsnl! ik zal als het licht is bij daglicht eens fotos er van maken.

intussen heeft iemand die stickers kan maken er wel een stel met het woord Rebel en daaronder Honda voor me nagemaakt van die foto die hier eerder al geplaatst was, zodat de overgespoten tank (candy glory red) straks weer heel erg op de enige echte gaat lijken. omdat die bies niet na te maken is, laat ik die weg en zijn de letters 'Rebel' 18 cm breed geworden ipv 16,2 zoals ze origineel zijn. en met wit metallic letters.. mooi......!!! :} dank aan de stickermaker! wat zullen jullie jaloers zijn straks, als ie klaar is ;). haha!
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de hele dag wezen poetsen op mijn nieuwe zwarte Rebel.....morgen gaan we dus beide Rebels uitlaten......eerst zal ik nog even wat foto's maken voor we gaan.
 
Poets ze maar lekker op want met een beetje weer mag je gaan showen! en lekker op de plof door ons mooie landje. Jammer dat ik dit weekend er niet bij kan zijn maar eigenlijk had ik wel zin in een rit. Mogelijk de week er op? ergens afspreken op de veluwe en dan naar elkaar toerijden zou al leuk zijn.

intussen heb ik een rebelvriendje in italie gevonden, een pool die daar werkt en die op een zwarte rebel rijdt. of nee, reed, want zijn startkoppeling is dus vastgelopen en de monteurs daar hebben hem helemaal in de steek gelaten. maar samen komen we er uit. zo had hij na het sluiten van het carter het probleem dat hij niet kon schakelen: hij kreeg hem niet meer in de versnelling. wat bleek, hij had een ringetje onder de sensor voor neutraal vergeten en dat scheelt dus 2 mm of zo: die sonde steekt door het carter heen in de schakelwals. en dat luisterde nauw! gelukkig had ik de boel open liggen hier en kon ik hem laten zien waar de schoen wrong!

hieronder zie je links mijn motor, rechts die van mijn italiaanse rebelrider: wat een ring niet voor een verschil kan maken!!

full
 
Laatst bewerkt:
hieronder zie je de schakelwals, let op de koperen ring met de punt die naar boven wijst: die drukt dus die sonde in, het is millimeter werk daar!

full
 
Altijd leuk om contact te hebben met meerdere Rebel rijders....en natuurlijk leer je er veel van...van elkaar eigenlijk.
Zo zijn wij vandaag een stuk wezen toeren....helemaal naar de Postbank, bij Arnhem. Het was daar nu al lekker druk. Daarna via Hoenderloo en weer terug naar het oosten des lands. Al met al rond de 250 kilometer....op een Rebel is dat best veel hihi.

Toch had ik onderweg een probleem met de motor. Hij plofte bij lage toeren...de motor hield niet echt in, alleen af en toe een soort plof dus. Wat bleek toen ik thuis kwam. De vacuum slang zat los. Deze loopt vanaf de carbarateur naar de cilinder. Weet iemand of dat de reden kan zijn van het licht ploffen van mijn motor? Morgen ga ik weer een stukje toeren gezien het mooie weer....met het slangetje erop uiteraard. Dan weet ik ook wat de oorzaak is.

In ieder geval hebben we een leuke toch gehad....maar het was wel nog iets te koud met een leren pak.
 
hi peter

ja, die slangetjes: die zorgen voor het vaccuum waarmee een vaccuumklep net achter de benzine kraan wordt opengetrokken door de onderdruk. als je motor stilstaat gaat automatisch je benzinekraan dicht. als je slangetje erafligt, zou je dus wel eens zonder benzine kunnen komen te staan. de linker inlaatpoort trekt tijdens het rijden het vaccuum voor deze benzineklep.

aan de rechterkant zit ook een slangetje en die gaat naar de carburateur schuiven toe: als je gas geeft dan wordt ook daar een onderdruk gecreeerd en die trekt in de carburateurs een luchtschuif verder omhoog waardoor er vanzelf meer benzine-luchtmengsel komt en de motor meer vermogen kan leveren. als het goed is afgesteld werkt dat perfect, als je slangetje eraf ligt niet meer, dan gaat ie ploffen bij vooral de lage toeren en loopt ie slecht.

die slangetjes worden trouwens behoorlijk warm. bij mij waren ze oud en uitgedroogd en scheurden ze in. toen dacht ik laat ik ze eens vernieuwen en heb ik daar eerst maar eens benzineslangetjes uit de brommerwinkel op gezet: nou, dat was geen succes: het vaccuum was zo sterk dat ze in elkaar klapten en door het voortdurend trillen waren ze in no time kapot en schoten los. ik heb ook doorzichtige slangetjes van de apotheek geporbeerd: zelfde verhaal.

ik ben toen naar de Brezan in arnhem gegaan en heb daar speciale dubbelwandige vezelversterkte vaccuumslangetjes voor 2,50 per meter of zoiets gekocht en speciale slangenklemmetjes daarvoor, nou en dat werkte perfect, beter dan ooit: de slangetjes zijn hittebestendig en worden door het vaccuum niet meer inelkaar gezogen. de motor loopt perfect daardoor. het geheel met de slangen en de klemmetjes ziet er eigenlijk wel stoer uit. ik zal eens kijken of ik er een dichtbij foto van heb en dan hieronder zetten.
 
Laatst bewerkt:
Het was inderdaad het rechter slangetje..aan de kant van de accu dus.
Alleen bij lage toeren had ik geplof....optrekken was nog steeds prima en ook bij hoge toeren was er niets aan de hand.
Wel dus ploffen en heel af en toe bij stationair viel de motor uit.

In ieder geval bedankt voor de uitleg, heb ik alweer wat geleerd.
 
wat leuk allemaal
ik ga een Rebel aanschaffen
maar ik ga eerst mijn vulcan nog even verkopen
kan iemand mij vertellen hoe hoog deze motoren zij,en hoe zwaar
wendbaarheid enz
is er ook een off. club van in nederland

gr thea
 
Laatst bewerkt:
hai simply.. tuurlijk kan ik je de gewenste gegevens doorgeven: wat wil je weten? dan meet ik het even op. je moet er wel rekening mee houden dat de rebel 450 geschikt is voor kortbenige mensen, dus als je langbenig (en blond ? ...) bent, dan kun je beter naar een ander model omzien.

mocht je in de buurt (binnen een straal van ca 40 miles) van arnhem een rebel 450 motor willen bezichtigen of uitproberen die je mogelijk zou willen kopen, dan wil ik je met alle plezier vergezellen, zodat ik mee kan kijken en luisteren of de rebel niet iets fouts heeft dat ik direct zie, hoor, ruik of voel... tja, motorrijden is nu eenmaal een zaak voor alle zintuigen! ik ga je niet garanderen, dat ik alles zie en hoor maar ik ken de reb letterlijk van binnen en van buiten. en als je zin hebt, kom je hierheen, dan kun je de motor en de andere spullen zelf eens bekijken.

Het gewicht van de rebel 450 is ongeveer 180 kg, met lege tank, afhankelijk wat je er voor tassen op zet. er gaat ca. 11 liter benzine in, gewoon 95 dus, de goedkoopste en daar rijdt ie prima op. ik tank zodra de dagteller op 100 miles (160 km) staat en dan gaat er ca. 8 liter in (hij rijdt dan 1 op 20). er gaat om de 3000 miles ca. 2,7 liter olie in, half synthetisch, kost je dan ca 30 euro, want zo duur is die olie. de wendbaarheid is goed, draaicirkel ca. 5 meter denk ik. je hebt geen middenbok, alleen een jiffy (dus de moter staat schuin gestald) en je moet hem NOOIT met de neus in de richting van een omlaag aflopende weg op de jiffy zetten, want dan dondert ie van die jiffy af, als je hem loslaat ...

de motor is (ongemodificeerd, dus niet naar 25kW teruggebraqcht) ongeveer 32 kW (=45 pk) en dat is meestal meer dan genoeg. de buddy-sit kan een duo vervoeren maar daar is alles meegezegd: de motor is niet zo geschikt om met een duo te rijden. er zijn wel wat trillingen, zeker als je doortrekt, maar dat is niets vergeleken met de grootste vibrator die er rondrijdt ... de HD. je weet wel die ermee adverteert dat je een HD moet nemen voor 'some real vibes'.
 
Laatst bewerkt:
bedankt
wat prettig zo'n iemand die er zoveel van weet
weet je ook ongeveer wat een Rebel kost
en ik ben 166 en heb korte "varkenspootjes"
dus lang en zeker niet blond is niet van toepassing ;)
ik zelf woon in Alkmaar
beetje uit de richting zou ik zo zeggen ;(
hoe lang ben je zelf?
gr thea
 
ik ben zelf 1,74m en heb relatief korte benen, misschien wel een beetje het postuur dat je beschrijft. voor mij is de rebel net goed, ik had nog beter iets korter kunnen wezen. jouw lengte lijkt me ideaal. door mijn wat grotere lengte heb ik wel last van doorzitten op lange ritten. maar dat is dan mooi tijd voor een stop en dan ga ik ergens een bakkie doen en meteen de route in de planner nog eens onder de loep nemen.

dan de rebelkwaaltjes: de ernstigste vind ik wel de startkoppeling: als ie goed werkt moet je hem goed werkend zien te houden: dus niet te kort de startknop indrukken bij het starten, hij mag niet terugslaan. en als de motor wel aanslaat, draait de startkoppeling gewoon vrij en dat kan geen kwaad. als de startkoppeling loskomt, blokkeert de motor en moet ie uit elkaar. heb dat al twee keer gedaan nu en mijn italiaanse vriend had het zelfde probleem. maar gelukkig is het leuk sleutelen aan deze motor en alles is toegankelijk. pakkingen en oliekeerringen zijn nog goed verkrijgbaar. voor vervangende onderdelen moet je naar de motorsloop of een reserve rebel kopen (heb ik dus gedaan, 2x).

andere kwaaltjes die ik ken: de knipperlichtjes zijn erg kwetsbaar en knakken snel als je er tegen iets mee aanstoot. en ze zijn niet goedkoop als je de goede wilt hebben, als je ze al kunt krijgen. die verkrijgbaarheid is trouwens de achilleshiel: de motor is in maar twee jaar geproduceerd: 1986 en 1987. daarna kreeg honda het met HD aan de stok in amerika. overigens niet alleen vanwege de rebel, maar vanwege alle choppermodellen: HD vond dat ze die stijl van hen hadden gepikt. en in amerika zijn ze nu eenmaal doodsbang voor 'sewen': iemand een gigantische schade claim aan de broek zien te hangen.

volgens mij is dat de reden dat de productie van de rebel 450 gestopt is en daarna met containers tegelijk uit amerika naar europa verscheept is: wij zitten er nu (gelukkig) mee opgescheept.... moeilijk zo niet onmogelijk te verkrijgen NIEUWE onderdelen zijn: de uitlaten, de tank, divers grotere motoronderdelen, de elektrische units, de chroomdelen en de stickers. maar via ebay is veel te vinden soms. ook de handboeken en de shopmanual. gewoon vaak rondkijken daar.

andere kwaaltjes? de uilaten roesten snel weg onderaan, bij de dwarspijp, als die er nog op zit ... bij twee uitlaatsets die ik heb was die pijp maar weggehaald en de gaten aan de binnenzijde onder de motor bij de pijpen dichtgelast. voorwaar geen schoonheden.

nog meer kwaaltjes ... mmm moet er wel even over denken: de achterband is bij mij bijna vierkant in doorsnede en rijdt erg eng als ik over langsstrepen in de weg rij, maar of je dat de rebel aan moet rekenen .. eigenlijk niet. ik heb er zelf een windschermpje op en kan ik je dat aanbevelen, ik moest de mijne wat hoger zetten en nu rij ik plezierig, ook bij 120 km. veel harder rijd ik er niet mee, wel één keer in duitsland even uitgeprobeerd: 155 km/h maar dat is echt mijn ding niet! deze motor is daar niet echt geschikt voor.

andere kwaaltjes: tassen moeten tussen de achterknipperlampjes en de voetsteun en zijn dan vaak aan de krappe kant, er kan dan geen A4 in. dus je kunt er geen pizza's makkelijk mee vervoeren zonder dat het spaghetti of zelfs lasagna wordt ;)

behalve de kwaaltjes zie ik alleen aangename dingen: ik rij er heerlijk mee op de maximum snelheid overal in nederland: tussen autos door op de snelwegen bij files is goed te doen, al moet je daar altijd blijven opletten. zorg voor valbeugels!

de motor maakt een mooi donker brommend geluid. als ie goed warm is en ik laat hem toeren maken dan komt er een tweede trap en dan is het gaan met die banaan. ik voel me het meest op mijn gemak als ik er alleen of met hooguit één maatje (liefst mede rebelrider) mee over de veluwe of door de achterhoek cross, met in mijn oor de routeplanner (mio 269+), die ik op de kortste route heb ingesteld om te zorgen dat ik ook in de kleinste dorpjes kom. verder staat die mio in miles afgesteld. dat werkt echt Perfect!! moet er alleen nog een kabeltje voor maken om stroom van de accu te betrekken omdat na 2 uur de accu van de mio leeg is.
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor je info
ga zaterdag eens op 1tje zitten kijken hoe het voelt
mijn wederhelfd kan er in iedergeval niet op 183cm
dus wordt het eindelijk weer een motor voor mij zelf gnagna
gr thea
 
Laatst bewerkt:
Hee hallo allemaal!
Ik heb dus inmiddels mijn rijbewijs,en zondag zijn we lekker wezen touren.Eindelijk mag ik zelf de weg op,wel een beetje raar idee in het begin maar zo gaaf!
Onze rit ging van Ewijk(vlak bij Nijmegen)naar Sevenum(daar wonen mijn schoonouders)en terug bij elkaar zo'n 3 uur.
Heerlijk binnendoor zodat ik rustig aan mijn rebeltje(250 cc)kon wennen.
Tjonge wat knorde hij (of is het zij?)vredig,net of hij blij was dat hij naar zo'n lange tijd weer lekker de weg op mocht!
Het was wel grappig alle chopper mensen reden frank die voor mij reed met zijn honda africa twin zo voorbij ,maar zagen ze mijn kleine rebel staken ze zelfs hun hele arm uit hihiihhi arme Frank.
Maar goed ik moest wel even wennen aan de houding die toch anders is dan mijn lesmoter,ook de volgende dag wat spierpijn (beetje gespannen zit ik nog wel) gehad.
Toch gaat het rijden heel goed hij is goed wendbaar en lekker licht wat voor zo'n kleine meid als ik toch handig is(1.61)ik weet het zeker ik ga nog veel plezier krijgen van mijn lieve mooie motortje,ja ben lichtelijk verliefd geloof ik.
Dus er is weer een blije rebelrijdster bij!
Thea ik denk dat je een goede keus maakt!
 
hoi Rebelmuis
dat denk ik ook
zal blij zijnals ik er 1tje onder mijn bibs heb
en het mooie is 183 cm is te groot hahahahah
eindelijk 1tje voor mij
ik had ook een fiatje 600 daar reed die lange ook niet graag in
die was dus ook echt voor mij
ik heb al biedingen op mijn vulcan gehad
hoop dat ik voor dat geld dan een kleintje weer terug kan kopen
dat zou wel erg fijn zijn
als ik mijn portomonai niet hoef uit teschrapen
ik kan niet wachten

gr simpele Rebel
full
 
Ook ik heb inmiddels een paar maanden een Rebel...samen met mijn vriendin Jose....we hebben allebij dus een Rebel..zij een mooie rode, ik een zwarte met tassen.
Reden voor ons om een Rebel te nemen was.....HONDA gek. Naast 2 Honda auto's hebben we gekozen voor goedkope en betrouwbare choppertjes. Ikzelf heb al 19 jaar motorrijbewijs maar heb de laatste 8 jaar niet meer gereden en ben dus opnieuw begonnen. Had toen een 700 cc yamaha Virago. Nu dus een 450, wat een verschil...maar wel leuk om toch weer te kunnen motorrijden. Jose heeft net 3 maanden haar rijbewijs en is dus een echte beginner al heeft ze inmiddels al vele kilometers erop zitten.

Voordelen Rebel....starten en lopen, makkerlijk te berijden door het lage gewicht. Zuinig, goedkoop in onderhoudt en natuurlijk goedkoop in aanschaf.

Nadelen........vaak zijn ze gebuikt als beginnersmotor, kijk dus goed uit naar schuif-schade aan de uitlaat, onderkant pedalen enzovoort. Verder zijn zoals al verteld was de onderdelen schaars, metname uitlaten en de stickers zijn spoorloos, zoals de letters REBEL op de accubak is niet meer te koop. Heel toevallig heb ik wel van de week 2 originele grijze stickers van de tank in huis mogen ontvangen. Verder is het nadeel dat de voorvork bijna altijd ouderdomskwalen heeft wat betreft de lak, steenslag en eventueel zout heeft veel invloed.


Foto's van onze Rebel,
webmaster Peter Wrekenhorst

De grijze gaat binnenkort de deur uit, ikzelf heb een zwarte, deze was mooier waardoor de grijze dus te koop komt te staan. Deze zwarte komt binnenkort op de pagina te staan zodra ik weer wat tijd overhoudt.

Een Rebel club.....helaas is deze er niet....toch zou het best leuk zijn om een Rebel-day te houden.

Voor nu....prettige paasdagen allemaal.
 
das niet verkeerd
ziet er leuk uit misschien kunnen we met zijn alle een leuke site maken met een forum over de rebel
weet je al wat je vraagt voor je grijze rebel
gisteren kwam er een meneer voor mijn Vulcan 750
deze vriendelijke meneer had een 250 mee
ben bang dat dat toch effe te licht voor mij wordt,zeker toen ik van de vulcan af kwam
mijn vulcan staat te koop
en dan komt mijn rebel,moet dus eerst even wachten tot dat ik centjes in mijn handje hebt
maar wat die club berteft
zullen we daar eens achteraan gaan
al heb je maar een website met div informatie (techniese mensen genoeg heb ik al gezien) en een leuk forum ,dat we effe kenne babbelen met elkaar (zoals nu)
alleen nog even een mooie en leuke naam wie heeft ideeen
ik ga eens kijken wie er een mooie website kan maken eh peter misschien hahaha

groetjes die simpele

Rusty Rebel
 
nou .. simply .. ik was eigenlijk al bezig .. zie je onder mijn logootje het icoontje 'Bezoek homepagina van ...' staan ? Daar heb ik een forum gemaakt, nu nog met een stuk PCMasterplan maar daaronder zit de Rebelhoek zeg maar. Het probleem daar was dat ik ook attachment bij het forum wilde toelaten en daar moest ik diep in de software. Maar ik heb hulp gekregen van een kennisje en toen is het gelukt. Nu moet ik het nog aanpassen zodat alles lekker werkt. Meld je daar maar eens aan, dan gaan we het proberen. Maar het is niet zo duidelijk als hier, een bbphp forum moet je namelijk nog verbouwen. Hulp is welkom!
 
Laatst bewerkt:
Gisteren heb ik de grijze muis verkocht aan een goede bekende van ons....SYVLIA.
Ze zal dit vast wel lezen hihi.
In ieder geval hoop ik dat ze heel veel geluk zal hebben met de Rebel....Honda kennende zal dat uiteraard geen enkel probleem zijn.
In ieder geval rijden we de 11-stedentocht op 28 mei met zijn 4ren.....alle vier met een Honda waarvan maar liefst 3 REBELTJES.....en dat tegen 1 St1100.
Zaterdag gaan mijn vriendin en ik even naar mijn broer, het weer daarvoor is immers prachtig. Een tocht van totaal rond de 450 kilometers.
 
29 mei? dat is tweede pinksterdag .. hoe regel ik dat ik mee kan?? dan komt er nog een rebeltje bij!
 
HELP

Probleem met de voorrem van mijn Rebel.
Na demontage bleek dat de remcuppen ingelopen en vast zaten en vervangen diende te worden.

Remklauw gedemonteerd cuppen eruit en alles schoongemaakt veel allu oxidatie in de remklauw.
Toch alles losgekregen en alle onderdelen besteld bij cmsnl.com.
Na 4 weken vandaag eindelijk mijn remcuppen + acces. ontvangen
En vanavond meteen ook alles gemonteerd, want je wilt nu immers rijden..

Maar nu krijg ik met geen mogelijkheid de rem onlucht ik kan absoluut geen druk opbouwen.
Doordat de hele remklauw lostmoest zat er dus geen druppel remvloeistof meer in.

Het systeem lekt niet, en trek zover ik weet geen valse lucht aan.
Ook van onderaf remvloeistof vullen helpt niet.
Wat ik ook doe (ben inmiddels alwel een busje remvloestof verder) geen druk.

Heeft iemand nog suggesties.

Alvast bedankt
 
heb je de service manual van de cmx450 waarin de procedure om de rem olie te vervangen staat, gelezen rebel87? het ziet er wat ingewikkelder uit dan je misschien had gedacht. als je wilt kan ik je de passages wel mailen, ze zijn te lang om hier te plaatsen vrees ik.
 
Laatst bewerkt:
heee... ik kreeg de volgende plaatjes binnen van een heel aparte rebel: .. de Rebel 5150 van stephan uit de states! Hij heeft de originele rebels helemaal verbouwd: de pijpen zijn afgezaagd op de lasnaden net daar waar de dempers beginnen, verder heeft ie ze daarna met een soort BBQ-verf pikzwart geverfd en de pijpen met een speciale hittebestendige tape omwikkeld. Hij had de dempers ingekocht als universele Harley Davidson dempers. Ze zijn met een paar stevige bouten aan de pijpen vastgemaakt (niet vastgelast dus). Die dingen kostten in amerika de lieve som van $70 per stuk! Ze zijn erg luid, maar hebben niet dat hoge scherpe knetterende geluid dat je bij een recht doorlopende pijp krijgt. Ze klinken gorgelend zoals je kan verwachten van deze relatief kleine 450 ...
full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan