Honda Rebel 450 (model 1987) , cmx450c

Status
Niet open voor verdere reacties.
en hier een wat ander aanzicht van de Rebel 5150 van Steve uit de Houston, Texas, United States ... :}
full
 
Laatst bewerkt:
Hoi Peter

Ja dat heb ik en ik heb al meerdere malen de remvloeistof vervangen en ontlucht.
Alleen is nog nooit het rem systeem helemaal leeg geweest.

Ik heb alles nu gecontroleerd tot aan de hoofremcylinder toe.
Deze sluit goed af en laat goed door en is dus niet vertopt.

Ik kreeg de tip van de motorlzaak om de hendel een nacht vast te zetten.
Zodat de lucht eruit kon dat ga ik nu maar eens proberen.
(maar dat zal waarschijnlijk niet helpen).

Groeten John
 
hi john. ik heb de vraag gesteld aan de man van de rebel5150 hierboven, die had er ervaring mee. hij vertelde dit:

"I had to get my front brakes repaired. The piston was siezed up. It's a bit tricky sometimes but eventually you will get all the air out of the system. I had to work at it for about 30 minutes to get all the air out of the line. Basically I filled the resevoir up and closed everything off and pumped the brake handle to build up pressure then I opened the nut at the caliper end of the line a quarter turn or so to let out the built up pressure along with any air bubbles. Making sure to close off the nut before you realease the brake handle so no air sucks back into the system. Also make sure your resevoir does not empty during the process or more air will go into the line. There possibly might be a tool that can be purchased to help the process. You might try a local repair shop to see if they know of one.

Lukt het dit te vertalen? anders wil ik het met alle plezier doen: het komt er volgens mij op neer dat je met druk op de olie op een handige plek de olie inclusief luchtbelletjes eruit probeert te krijgen zonder dat je weer lucht aanzuigt. dan snel de plek weer afsluiten en dan mag de druk er vanaf. Je zou kunnen proberen daar een speciaal stuk gereedschap voor aan te schaffen dat daarvoor van pas zou kunnen komen, vraag het anders eens aan de motorreparateur in de buurt.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Peter

Het is gelukt inderdaad gewoon doorpompen 30 minuten en opeens druk.
Daarna op de goede manier ontluchten en klaar.
Een rem als een plank en das lang geleden.

Bedankt voor je hulp

Rebel87 - John
 
nou dat is geweldig om te horen: misschien is een extra bedankje richting Steve hier op zijn plaats. Ik heb hem de link gegeven van deze berichtjes maar tja zijn nederlands was niet meer zo goed (..) dus daarom maar in het engels: THANKS STEVE ! YOUR ADVICE WORKED WELL!
 
Wat is het toch prachtig motorweer he....afgelopen zaterdag zijn we met zijn 2en even naar een verjaardag gegaan, vanaf Losser (vlakbij Enschede) helemaal binnendoor naar Franeker en uiteraard weer terug. Totaal rond de 500 kilometer. Uiteraard alles goed verlopen, maar een zere .....achterwerk hadden we wel hihi. De Rebel heeft zich uitstekend gedragen, wel hebben we heel af en toe snelweg gehad....maar deze al gauw links laten liggen. Vanaf 100 km/h is het rijden op een Rebel wel vermoeiend zeg....de trillingen gaan in je handen zitten en dat voelt niet prettig. Al met al een mooie dag gehad en hier en daar wat foto's gemaakt. Ik zal eens zien of ik deze vandaag of morgen hier neer kan zetten.
 
tjonge dat is me wel een afstand op de rebel ! dat heb ik nog niet eerder gedaan. en inderdaad die trillingen kunnen belastend zijn., maar dat de rebel op 120 km/h niet prettig rijdt komt denk ik door hoe je er aerodynamisch bij zit. heb je een schermpje of niet en zo ja staat het dan wel goed afgesteld? ik heb van het begin een windschermpje op de rebel, maar daar merkte ik al gauw dat inderdaad op 120 km/u het niet prettig rijden was. ik ben toen met wat beugeltjes gaan experimenteren en na enig afstellen kwam ik uit op een schermhoogte die meer dan 5 cm hoger was dan in het begin en nu rijd ik ook op 130 km/u nog best redelijk wat de wind betreft.

Dan de trillingen: als je daar echt last van hebt dan moet je eens naar je balansafstelling kijken. in het blok van de motor zit een stel gewichtjes die tegen de zuigers indraaien en daardoor het trillen compenseren, tenminste als de gewichtjes goed getimed staan! Een ander ding zijn kleine gewichtjes in de uiteinden van het stuur: standaard zitten die daar in en dempen ook het trillen. ik heb beide zaken op mijn motor en ervaar geen echt hinderlijke trillingen. Het enige waar ik last van krijg na een uur of zo is een houten achterwerk of een slapende rechterhand. Dat achterwerk los ik op door even te verzitten of dan maar pauze te houden, die slapende hand is een kwestie van hand los en even laten afhangen maar dat helpt ook niet meer na een paar uur en dan moet ik echt een bak koffie gaan drinken ....

dan de foto's: kom maar op: ik wil ze graag zien!
 
Laatst bewerkt:
@Rebel 450 owner

Haha, die drie Rebels kan ik wel aan hoor!

--
Groet'n,
Hugo
 
Laatst bewerkt:
hoera ik heb zondag mijn Rebel gekocht
knal rood veel groom gave uitlaten beetje trechter model
onwijs gaaf
meteen weze poetsen,het groom was nogal aangeslagen dit heb ik met koperpoets
weer als nieuw gekregen
tassen besteld bij Elsware samen met de leren handel sliertje
ben er super blij mee
vulcan is vekocht was wel even slikken ,zeker toen ik DACHT mijn cluppie te verliezen
bleek helemaal niet mijn cluppie te zijn ,ze zijn blij dat ik op getieft ben
was wel even slikken
moet zeggen hun vlaggetje brand goed op de barbaceu hahahah
zo ook weer gehad ik blijf lachen zeker met zo'n mooie rebel 450

gr Rusty Rebel
 
hi rusty rebel .. wat een goed nieuws ! Rebelse rebelrijder .. maar toch welkom in je groepje gebleven, en nu met de motor naar je wensen! Gefeliciteerd! Laat hem gauw hier eens zien opgepoetst en wel!
 
hoera ik heb zondag mijn Rebel gekocht
knal rood veel groom gave uitlaten beetje trechter model
onwijs gaaf
meteen weze poetsen,het groom was nogal aangeslagen dit heb ik met koperpoets
weer als nieuw gekregen
tassen besteld bij Elsware samen met de leren handel sliertje
ben er super blij mee
vulcan is vekocht was wel even slikken ,zeker toen ik DACHT mijn cluppie te verliezen
bleek helemaal niet mijn cluppie te zijn ,ze zijn blij dat ik op getieft ben
was wel even slikken
moet zeggen hun vlaggetje brand goed op de barbaceu hahahah
zo ook weer gehad ik blijf lachen zeker met zo'n mooie rebel 450

gr Rusty Rebel


Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Ik heb ook een hele mooie Rode Rebel 450.
Je hebt er veel bekijks mee.
 
haidie
tassen en sliertjes waren binnen
past er niet mooi op ,duositje zit dan niet goed
tassen en sliertjes gaan weer terug
en heb meteen besloten om er geen tassen en sliertjes op te doen
hij is eigelijk perfekt zoals hij is
er zit leer op de tank en dat is genoeg
voor de rest alleen maar knal rood en veel grome
kwijl kwijl wat is ie toch mooi



Rusty Rebel
full
 
Zo te zien ziet je Rebel er heel mooi uit of lijkt het zo?
Misschien heb je grotere foto's?
Trouwens...jij hebt Highwaysteps....heb je daar een detailfoto van? Of enig idee of het een originele is/zelfgemaakte?
Ik wil er namelijk ook nog 1 maken, de steps heb ik al.
 
hoi Peter
ik heb er nog geen delail foto's van
zodra ik ze heb zal ik ze je mailen
de foto's zijn gemaakt nadat ik hem 2 uurtjes daarvoor heb opgehaald
en ja hij ziet er in het echt ook zo mooi uit
zo onwijs gaaf kwijlkwijl



r.r
 
Simply, toch maar geen tassen?
Zelf het ik het ook hoor. want bij de rode kleur is dat jammer. Bij de zwarte staat heel stoer.

Hier nog een foto van mij Rebel
full
 
oo ook zo'n mooie rooie
wat zijn ze mooi he
zo te zien heb jij de echte uitlaten eronder
die van mij zijn iets anders
wel erg mooi hoor
heb vandaag maar een rugtas gekocht,moet toch wel wat mee kunnen nemen
ben ook nog opzoek naar dingen met Rebel erop ,maar dan kom je telkens de zuider vlag tegen


R.R
 
Het wordt tijd dat ik me hier ook maar eens voor ga stellen. Ik ben sinds vorige week in het bezit van een Grijze Rebel 450, gekocht van Rebel 450 owner, in een zeer perfecte staat. Ik ben er dan ook zeer trots op dat ik nu de eigenarese van deze Rebel ben.
Leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die erg geniet van deze motor.
 
hoi rebelrijders en -sters: welkom trotse Pauw en allemaal natuurlijk van harte welkom met die fraaie Rebels! zo mooi heb ik er nog geen! ik vond die van mij al wel zo mooi maar wat ik nu zie, dat spant echt de kroon. geweldig mooie motoren hebben jullie aangeschaft. en nu er nog mee rijden he! wel enorm leuk dat we zoveel rode hebben intussen: maar ook zilver/grijze komen er bij: wanneer gaan we ze eens allemaal op een rij zetten en maken we er een groepsposter van? want dat zou wel heel erg fantastisch zijn: we nemen dan poetsmiddelen mee en zetten ze in het gelid en dan flitsen we ze zelf die machines. ik doe mee!
 
Laatst bewerkt:
hallo trotse pauw
gefeliciteerd met je grijze zeker geen muis
ben jij dan misschien De sylvia die De Grijze heeft gekocht van peter
als dat zo is moeten (herstel je moet niks) jullie even van icoontje wisselen hahah

heel veel mooie kilometertjes toegewenst
ben erg benieuwd
gr Rusty Rebel
 
ik ten oosten van arnhem. midden nederland zullen we een kaartje maken met ongeveer de postitie van ons?
 
Rusty Rebel

Ik ben inderdaad Sylvia die de Grijze Rebel van Peter heeft gekocht. Dit weekend ga ik een paar mooie foto's maken zodat ik mijn eigen icoontje heb.
 
ik heb een kaartje gemaakt .. zeg maar waar je ongeveer zit, dan voeg ik je toe met een volgnummertje. :] NB: de eerste versie van de kaart heb ik hier weggehaald, de bijgewerkte staat verderop
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan