Fireblade SC44 - Koppeling vraag

zZlaapkopZz

MF veteraan
28 apr 2005
44.326
90
Hoi,

Ik reedt gisteren na een stukje toeren naar huis, moet ik bij een stukje 50km zone weer ff in de remmen... Met dat ik doe wil ik terug naar zijn 2...
Maar ik knijp de koppeling in en het is net of de kabel geknapt is.. ;(

Maar als ik de kabel handmatig bedien zie ik wel de koppeling bij het blok bewegen...

Oftewel het lijkt net of er er een cm of 2 tussen de koppelingskabel is gezet, heel vreem..

Iemand misschien een idee wat dit zou kunnen zijn?
Of is de kabel gewoon uitgerekt??

alvast bedankt...
 
De SC44 heeft een terugroepactie gehad voor de centrale moer die het koppelingshuis op zijn plek hoort te houden.

Je kan zien of die modificatie is uitgevoerd omdat de dealer na de modificatie een centerpuntje rechts in het frame bij de motorophanging hoort te zetten.

Zie ook www.sportsbikeworld.co.uk/longtermers/blade/recall2.htm

Succes.

Thanx... :}
Zal ik morgen ook gelijk ff naar kijken..

Het euvel was "bij de weg" de koppelingsstang, deze was kats afgebroken...

;(

We hebben de stang vervangen, maar zal idd. ook nog ff kijken naar het centerpuntje..!!
 
De SC44 heeft een terugroepactie gehad voor de centrale moer die het koppelingshuis op zijn plek hoort te houden.

Je kan zien of die modificatie is uitgevoerd omdat de dealer na de modificatie een centerpuntje rechts in het frame bij de motorophanging hoort te zetten.

Zie ook www.sportsbikeworld.co.uk/longtermers/blade/recall2.htm

Succes.

Toch ff nieuwsgierig...
en NEE, het centerpuntje zit er nie... ;(

Neem aan dat ik hiermee gewoon naar de Motorshop kan gaan?


Weet jij zo wat deze modificatie in houdt??
Want ben nu wel erg nieuwsgierig of hierdoor ook de koppelingsstang is gebroken..
 
Ik weet helaas niet wat er bij deze modificatie precies gedaan wordt. Mijn SC44 heeft de modificatie overigens ook niet gehad. (zoals vele anderen denk ik)

Je zou naar de dealer kunnen gaan om te informeren naar deze modificatie. Vraag dan ook gelijk of dit te maken kan hebben met de gebroken koppelingsstang.

Hoe dan ook, een afgebroken koppelingsstang vind ik ook niet echt onder normale slijtage vallen. Hoeveel km heeft jouw blade gelopen?

Laat je nog ff weten wat de dealer te zeggen had?

Succes.
 
Net ff gebeld:

De modificatie betreft het koppelingshuis... en hoeft alleen bij de eerste modelen te worden vervangen...
Zelf ga ik donderdag even heen om te kijken of mijndes ook nog moet... (neem aan van niet)

Mijn blade heeft 15.000km gelopen.
En dat de kopp.stang is afgebroken heeft niks te maken met de modificatie...

Echter ik heb een aantal monteurs gesproken, en deze vinden de manier van breken niet normaal... :?
Maar ja, de repartie heb mijn een kleine 80 eurie gekost, dus dat valt nog te bezien... :}




PS: Heb namelijk de Blade niet bij de dealer gekocht maar particulier
 
Ehm,

Jouw schade en de modificatie niks met elkaar te maken? Lees dit eens door;
______________________________________________________

http://news.motorcycle.com/article.motml?thold=-1&mode=flat&order=0&sid=557

CBR929 Clutch Baskets
Posted on Wednesday, February 07 2001 @ 13:55:23 PST
By hackfu


It has become apparent that in extreme circumstances, such as repeated racing-style starts, excessive wear to the outer clutch basket on the CBR929RR (U.S.) and CBR900RR-Y (U.K.) could cause it to fracture, resulting in the loss of engine drive.
Honda has developed a replacement clutch basket assembly and is currently writing to owners informing them that the new item will be fitted free of charge to the affected models at any authorised Honda dealer.

So far there have been only five reported incidents world-wide.

Strong clutch disk judder may occur at high engine rpm when slipping the clutch, which can cause the clutch outer to fail. Typical failure results in several large sections cracking and eventually separating from the clutch outer.

Additionally, the clutch lift lever shaft does not have sufficient strength, and stress concentration at the machined end of the shaft can cause the shaft to crack or break.

To correct this condition, a new clutch outer, clutch disk, judder spring, judder spring seat, and clutch lifter lever must be installed.

AFFECTED UNITS

All (U.S. or otherwise) model year 2000 CBR929RR's.

The following model year 2001 CBR929RR/REs:


JH2SC440*1M100001 to JH2SC440*1M103117
JH2SC441*1M100001 to JH2SC441*1M100434
JH2SC443*1M100001 to JH2SC443*1M101150
JH2SC444*1M100001 to JH2SC444*1M100126

American Honda will mail letters to all identified owners of 2000 and 2001 CBR929RRs informing them of the recall. Owners will be instructed to call their authorized Honda dealer and make an appointment to have their CBR929RRs repaired.

____________________________________________________________

Hier wordt dus gezegd (voor degene die niet zo goed engels kunnen) dat het trillen van het koppelingshuis (waar de terugroepactie voor is) in combinatie met een wat zwakke koppelingsstang (lift lever) er voor kan zorgen dat deze breekt........

Ik heb inmiddels Honda Nederland gebeld om meer informatie over dit onderwerp te verkrijgen. Ik hoop in de loop van de dag meer te kunnen vertellen.
 
Zojuist Honda Nederland aan de telefoon gehad. Door hun wordt gezegd dat ze niet goed kunnen zien of deze recall uberhaupt bestaat en of deze recall nog open staat. (lees; nog gratis uitgevoerd wordt) Ze spelen dus verstoppertje.

Er is mij geadviseerd om contact op te nemen met de dealer. Die zou heel eenvoudig aan de hand van het framenummer kunnen zien of er recalls open staan en of deze eventueel al uitgevoerd zouden zijn.
 
Zojuist Honda Nederland aan de telefoon gehad. Door hun wordt gezegd dat ze niet goed kunnen zien of deze recall uberhaupt bestaat en of deze recall nog open staat. (lees; nog gratis uitgevoerd wordt) Ze spelen dus verstoppertje.

Er is mij geadviseerd om contact op te nemen met de dealer. Die zou heel eenvoudig aan de hand van het framenummer kunnen zien of er recalls open staan en of deze eventueel al uitgevoerd zouden zijn.

Thanx... :}
Ik ga dus donderdag kijken of mijn Framenummer overeenkomt...
Dus het heeft wel met elkaar te maken... mooi hoor :N

Ik ben dus niet de enige bij wie dit gebeurt is...
Ben benieuwd, wat de dealer zegt...
En of het nog vergoed gaat worden door Honda...
 
Thanks voor de info ik heb gelijk bij mijn eigen gekeken
het is een duitse import van het bj.2000
Er zitten bij die van mij 2 puntjes in
Dus ik ga er van uit dat het aangepast is vgr Dion
full
 
Na de post van Akranogwat ben ik toch maar ff naar mijn eigen blade gelopen om nog eens goed te kijken of er geen centerpuntje op die plek van het frame staat.

Ik ging er van uit dat het niet zo was, want dan was me dat toch wel een keer opgevallen met het schoonmaken...?

Blijkt dat die van mij ook 'gemerkt' is....!

Ik schaam me voor het feit dat het me niet eerder was opgevallen, (ben dan ook niet zo'n poetser) maar ben blij dat die modificatie toch lijkt te zijn uitgevoerd.
 
Nou vandaag ff bij de Honda Dealer geweest...
Er moeten nog 2 modificaties worden gedaan bij mij fiets...

1. Koppelingshuis.. probleem van hierboven
2. Brandstofleiding..

Lang leve de vorige eigenaar... |(

Maar ja, nog ff wachten op het antwoord van Honda...
Maar neem aan dat zij de modificatie nog steeds voor hun rekening nemen...

Iemand hier toevallig ervaring mee?? Met "te laat" zijn bij een terugroepaktie??
 
Terug
Bovenaan Onderaan