van 883 naar 1200

gertje34

Rookie
23 mei 2005
7
0
ijmuiden
wat is de beste methode van 883 naar 1200 tegaan alleen boren en zuigers :? :?
of een stap verder en de koppen ook en zijn er dan ook betere stoterstangen nodig wie helpt me een beetje op weg :] :]
 
als je het doet doe het dan goed,
koppen moet je zo ie zo ook doen,
stoterstangen hoeft niet ( als de koppen niet gevlakt worden ) ,
maar sleutelt wel lekker als je nog een keertje andere nokkenassen wilt doen
wat wel aanteraden is krukas balanceren met de nieuwe zuigers

en als je toch bezig bent, ken je net zo goed een 100ci van maken :Y

;)
 
Laatst bewerkt:
als je het doet doe het dan goed,
koppen moet je zo ie zo ook doen,
stoterstangen hoeft niet ( als de koppen niet gevlakt worden ) ,
maar sleutelt wel lekker als je nog een keertje andere nokkenassen wilt doen
wat wel aanteraden is krukas balanceren met de nieuwe zuigers

en als je toch bezig bent, ken je net zo goed een 100ci van maken :Y

;)
Jij spreekt uit ervaring ;)
 
als je het echt wilt weten moet je ff bellen met Benny van http://www.twinperformance.nl (www.twinperformance.nl) in Ommen..

Het is wel een wijsneus maar hij kan dit echt zoals het hoort..
 
sorry , http://www.twin-performance.nl/


Twin-Performance 883-1200 Conversion kit* inhoud

Cylinderboren

Wiseco zuigers

Andrews Cams

Koppen flowen

Conversion kleppen

Pakkingen en Crane valve seals

Komplete kit € 1025,- exclusief montage

Met de optie carburateurmodificatie die €115,- kost, en met een goed uitlaat systeem levert deze kit 86 pk met grand koppel kromme aan het achterwiel.

Omdat de Wiseco Zuigers hetzelfde gewicht hebben als de originele zuigers is het niet nodig de krukas te balanceren; het blok blijft dus gewoon in de motor zitten.


 
bedankt iedereen voor de info ben weer een stap verder :} :} :}
en zal is contact op nemen voor zo'n kitje bij twin-performance :W :W
 
Heb je al bericht van Twin Performance?
Ik heb een mailtje naat Twin performance, OIT en Motorparadijs gestuurd, ondertussen alweer een paar weken geleden, om te informeren naar de prijs van een 883-1200 conversie met geflowde koppen en andere nokkenas. Geen van de drie heeft geantwoord. Had ook nog een mailtje naar Bike Hospital gestuurd maar dat was +2000€ enkel voor 883-1200 zonder bijkomende tuning zoals koppen of nokkenas.
Op de site van motorparadijs.nl staan wel een mooi 883R project.
 
Je kan best toch even nadenken voor je zoiets laat doen. 1200€ onderdelen, voor het beste resultaat nog een 2 in 1 uitlaat en de werkuren nog, dan ben je waarschijnlijk +2500€ kwijt. Het verschil met een Big twin is dan al niet zo groot meer. Je hebt dan wel een motor die sneller is maar ook minder betrouwbaar. Bovendien rij je nog altijd maar met een sportster rond.
 
Dit is de goedkoopste manier: Ik kocht zo'n 2 jaar geleden via een klein handgeschreven advertentie op een bierviltje een '89 XL 883 van een groepslid van één of andere Belgische band...bij aankomst bleek de motor inderdaad in vrij propere staat,zwart gespoten cylinders,alu nog clean, behalve dat de koppeling erdoor was en dus de primary met inhoud erbij zat in een doos...de prijs werd uiteraard gedrukt hierdoor met als argument dat de motor niet liep nu en dat het een beetje "op goed geluk" kopen was...alle papieren bleken erbij en in orde, snel inladen die handel vermits z'n moeder achterom kwam aangerend met een heel verhaal dat de geboden prijs écht wel te laag was, enz...ondertussen had ik al naar 2e geschakeld met m'n bus dus ik had niets gehoord en daarmee was de deal voor mij rond...bij thuiskomst en wat nadere inspectie van papieren en blok bleek het hier om een originele 1200 te gaan !! Dus euh...z'n moeder had wel gelijk... ;) }) 8-)
 
Heb je al bericht van Twin Performance?
Ik heb een mailtje naat Twin performance, OIT en Motorparadijs gestuurd, ondertussen alweer een paar weken geleden, om te informeren naar de prijs van een 883-1200 conversie met geflowde koppen en andere nokkenas. Geen van de drie heeft geantwoord. Had ook nog een mailtje naar Bike Hospital gestuurd maar dat was +2000€ enkel voor 883-1200 zonder bijkomende tuning zoals koppen of nokkenas.
Op de site van motorparadijs.nl staan wel een mooi 883R project.

ik zie hem wat laat maar toch effe rechtzetten
het is dus ruim € 2000,-- , gemonteerd,geflowde koppen,ontsteking en afgesteld op de dynobank !!
 
Hoe zou het zitten met de betrouwbaarheid van zo'n getunede motor?
Ik vermoed dat je ook nog andere dingen moet aanpassen zoals de koppeling. Hoe zit het met de belt drive, kan die dat verhoogde koppel aan?
 
tuurlijk wel ,HD levert dezelfde motor met ,naar keus ,883 blok of 1200 bovenblok, de rest van aandrijflijn is zo goed als gelijk...
 
Laatst bewerkt:
Ja maar een 883 levert 54 pk, een 1200 65 pk of zo dacht ik en dit zijn krukas PK's. met deze tuning heb je 86 pk aan het wiel, da's dus minstens 90 krukas PK.
Uit mijn Vespa tijd weet ik maar al te goed dat wanneer je je motor opvoert je meestal je koppeling en dergelijke moet aanpassen en dat de betrouwbaarheid achteruitgaat omdat je de motor dingen laat doen waar ie niet voor ontworpen is.
 
het is andersom, zo'n sportster is gemaakt voor die 1200 motor, een 883 is alleen maar teruggetuned om de prijs te drukken...dus er wordt helemaal niks opgevoerd in principe...
 
het is andersom, zo'n sportster is gemaakt voor die 1200 motor, een 883 is alleen maar teruggetuned om de prijs te drukken...dus er wordt helemaal niks opgevoerd in principe...

dat meende ik inderdaad ook,


en een paar pk's meer zal de aandrijflijn er gerust bij kunnen hebben lijkt me.
 
dat dacht ik, en het vergelijk met zo'n italiaanse citruspers op wielen gaat hier niet echt op, die dingen zijn al gevaarlijk als ze stilstaan, laat staan opgevoerd en rijdend... ;)
 
Laatst bewerkt:
heb met de mijne ook nog geen enkel probleem gehad, (originele 1200 met belt en vijfbak uit 91)
en op zich vind ik nog steeds niet dat ie te weinig vermogen heeft, T is met dit miezerweer en konstant nat wegdekzelfs best opletten met gasgeven na bochten en rotondes.
 
Ik ben wel beniewd naar de XR1200 die volgend jaar uit zou komen.
20061016193540515_01.jpg


Die zou standaard al 85-90pk hebben. Ik vind hem in iedergeval schitterend.
http://www.vroom.be/nl/autonieuws/autonieuws.asp?type=moto&id=3669
 
Ik ben wel beniewd naar de XR1200 die volgend jaar uit zou komen.
[http://image.vroom.be/news/18/jpg/20061016193540515_01.jpg (afbeelding)]

Die zou standaard al 85-90pk hebben. Ik vind hem in iedergeval schitterend.
http://www.vroom.be/nl/autonieuws/autonieuws.asp?type=moto&id=3669

en ik vin der echt geen ene zak aan! :r :r ;( ;( :N :N :X :X |( |( '( '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan