Wat is legaal

Regels in Nederland zijn OK

  • Ja

    Stemmen: 3 9,7%
  • Gaat wel

    Stemmen: 4 12,9%
  • Sucks

    Stemmen: 23 74,2%
  • Weet niet (voor Talpakijkers)

    Stemmen: 1 3,2%

  • Totaal aantal stemmers
    31

vlix

Die hard MF'er
25 aug 2005
433
0
Delft
Ik ben hobbyist/monteur bij een motorzaakje (uit de hand gelopen hobby dus)
We bouwen met regelmaat gekke fietsen voor de klanten. In feite mag dus niets, in dit klote-landje. Naar de keuring gaan is uitgesloten "Ja...hij geeft licht meneer, maar waar is het keurmerk ??". :r

Zelf heb ik er meestal schijt aan, als de veiligheid niet in het geding is, gewoon doen. Ben nu overigens 'fightertje' voor 'n motoragent aan 't kluiven
en die wordt zeker niet streetlegal.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
 
Tja, wat is legaal....

Eigenlijk mag je niets wijzigen aan de motor, immers je wijkt dan af van de typegoedkeuring....

Hier een piccie van mijn bike, wel of niet legaal :?

full
 
Regels zijn er niet voor alleen voor Jan met de korte achternaam.

Dus ja van mij.
Bdw hou niet van die bastaard fietsen. *D
 
Regeltjes zijn er natuurlijk meer dan genoeg voor motorfietsen.

Maar omdat de gemiddelde agent ze ook niet allemaal weet kom je er meestal mee weg. Ondanks het feit dat bij mij ook genoeg kleine dingen niet kloppen ben ik nog nooit aangehouden.
 
Eigenlijk mag je niets wijzigen aan de motor, immers je wijkt dan af van de typegoedkeuring....

Inderdaad, kortere achterveren monteren mag niet want dan veranderen de rij-eigenschappen en vervalt de typekeuring... maar een zijspan eraan knutselen mag WEL :?

Ik zorg ervoor dat ik aan het voertuigreglement blijf voldoen en dat de motor fatsoenlijk stuurt en remt en ik heb nog nooit vragen gehad.
 
@ Gixxer Fighter : is dat niet de P-plaats bij de *peep*straat... ? :W
 
Laatst bewerkt:
heb 5 jaar in de *peep*straat gewoond,woon nu alweer 6 jaar in de *peep*straat. :Y

ik wil best een keer buurten,zou je fighter wel eens "in het echt" willen zien...