Wat is legaal

Regels in Nederland zijn OK

  • Ja

    Stemmen: 3 9,7%
  • Gaat wel

    Stemmen: 4 12,9%
  • Sucks

    Stemmen: 23 74,2%
  • Weet niet (voor Talpakijkers)

    Stemmen: 1 3,2%

  • Totaal aantal stemmers
    31

vlix

Die hard MF'er
25 aug 2005
433
0
Delft
Ik ben hobbyist/monteur bij een motorzaakje (uit de hand gelopen hobby dus)
We bouwen met regelmaat gekke fietsen voor de klanten. In feite mag dus niets, in dit klote-landje. Naar de keuring gaan is uitgesloten "Ja...hij geeft licht meneer, maar waar is het keurmerk ??". :r

Zelf heb ik er meestal schijt aan, als de veiligheid niet in het geding is, gewoon doen. Ben nu overigens 'fightertje' voor 'n motoragent aan 't kluiven
en die wordt zeker niet streetlegal.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
 
Tja, wat is legaal....

Eigenlijk mag je niets wijzigen aan de motor, immers je wijkt dan af van de typegoedkeuring....

Hier een piccie van mijn bike, wel of niet legaal :?

full
 
Regels zijn er niet voor alleen voor Jan met de korte achternaam.

Dus ja van mij.
Bdw hou niet van die bastaard fietsen. *D
 
Regeltjes zijn er natuurlijk meer dan genoeg voor motorfietsen.

Maar omdat de gemiddelde agent ze ook niet allemaal weet kom je er meestal mee weg. Ondanks het feit dat bij mij ook genoeg kleine dingen niet kloppen ben ik nog nooit aangehouden.
 
Eigenlijk mag je niets wijzigen aan de motor, immers je wijkt dan af van de typegoedkeuring....

Inderdaad, kortere achterveren monteren mag niet want dan veranderen de rij-eigenschappen en vervalt de typekeuring... maar een zijspan eraan knutselen mag WEL :?

Ik zorg ervoor dat ik aan het voertuigreglement blijf voldoen en dat de motor fatsoenlijk stuurt en remt en ik heb nog nooit vragen gehad.
 
@ Gixxer Fighter : is dat niet de P-plaats bij de *peep*straat... ? :W
 
Laatst bewerkt:
heb 5 jaar in de *peep*straat gewoond,woon nu alweer 6 jaar in de *peep*straat. :Y

ik wil best een keer buurten,zou je fighter wel eens "in het echt" willen zien...

(sorry TS voor dit off-topic gebazel) ;)
 
Laatst bewerkt:
heb 5 jaar in de ......gewoond,woon nu alweer 6 jaar in de ........ :Y

ik wil best een keer buurten,zou je fighter wel eens "in het echt" willen zien...

(sorry TS voor dit off-topic gebazel) ;)

Aha, ik heb jaren aan de Trompstraat gewoond ;)

maare, haal als je wil even het adres weer weg uit je reply's..
zo word het wel erg makkelijk voor kwaadwillenden om m'n motor te vinden..
 
Laatst bewerkt:
Ik ben hobbyist/monteur bij een motorzaakje (uit de hand gelopen hobby dus)
We bouwen met regelmaat gekke fietsen voor de klanten. In feite mag dus niets, in dit klote-landje. Naar de keuring gaan is uitgesloten "Ja...hij geeft licht meneer, maar waar is het keurmerk ??". :r

Zelf heb ik er meestal schijt aan, als de veiligheid niet in het geding is, gewoon doen. Ben nu overigens 'fightertje' voor 'n motoragent aan 't kluiven
en die wordt zeker niet streetlegal.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.


Achja, mensen moeten wat te zeuren hebben, persoonlijk vindt ik dat
als alles goed werkt, en je geen gevaar bent voor overige weggebruikers,
ze niet moeten zeiken over goedkeuringen, en e-nummertjes in je koplamp!

Als alles goed is afgesteld en degelijk is bevestigd, is alles in orde, er
zijn genoeg auto's die verhobby't zijn, en ook de keuring halen, dus waarom
zou je geen mooiere lamp/knippers/wielen mogen monteren? Zoals gewoonlijk worden
alle regels een beetje overtrokken.

Ikzelf zit met illegale knippers in mijn kontje, maar omdat het een stuk mooier
is dan die normale kapstokken, laat ik het lekker zitten :W
(totdat ze een APK instellen, dan is het elk jaar even sleutelen :X )

Dit mag dus niet ;)

full


full
 
Tja, wat is legaal....

Eigenlijk mag je niets wijzigen aan de motor, immers je wijkt dan af van de typegoedkeuring....

Hier een piccie van mijn bike, wel of niet legaal :?

(Afbeelding)
Super gemaakt :} erg mooi, die streetfighter! :9~

Heb zelf 2 extreem verbouwde fietsen. Zal vast niet aan de eisen voldoen en ze zien er extreem uit, dus politiemagneten. Daarom rij ik meestal ook in de weekenden, naar shows en treffens.
 
[Bdw hou niet van die bastaard fietsen.]
T'is best hoor, maar wat doe je dan in godsnaam op een chopperforum ?? :?

Waarom op een chopperfoum ?? Naar mij ervaring zijn choppers vaker onveilig dan andere verbouwde type's. Er wordt minder aandacht aan rij-gedrag, de remmen en zichtbaarheid besteed. Zie voor je; zwarte motor, kleine lampie's, donkere kleding, geen knippers, verlengde voorvork ed. en toch met 140 's avonds de snelweg op. Handuitsteken of omkijken bij gebrekkige/ontbrekende spiegels is pas echt gevaarlijk.

Wat politie betreft, die zijn er doorgaans echt niet op uit om motorrijders te pesten. Uitzonderingen bevestigen de regel. Vergeet niet dat zij wel degene zijn die een gecrashte piloot bij elkaar moeten vegen. Ik spreek met regelmaat politie en brandweerMENSEN, zij moeten dit ook verwerken.
Denk daaraan als ze je aanspreken over onveilig rij-gedrag of onvoldoende zichtbaarheid.

Waar ik met deze discussie dus eigenlijk heen wil is, in hoeverre je rekening gaat houden met de verhouding tussen mooi en veilig. Ook voor je medeweggebruiker, die wil ook geen getuige zijn van een bord spaghetti onder een vrachtwagen. Het kan een dagje Efteling met de kinderen danig verpesten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan