Hoe ziet jouw Fighter werkplaats eruit ??

:)
full
 
ben benieuwd (piccie?)


op aanvraag dan *:) en ja, ik moet ook heel dringend opruimen, mede door volgend project wat er aan komt...

DSC00104.jpg



DSC00105.jpg


DSC00106.jpg


DSC00107.jpg


gemakkelijk om een brommertje op te heffen, heb zo eens een afbeelding ooit geplaatst denk ik...

DSC00109.jpg


dit wordt het volgend project, er komt een 2,5 liter eta blokje in, met geflowde kop, hete nokkenas, grotere kleppen, aangepaste klepveren, dieselkrukas en kortere drijfstangen, afgedraaid vliegwiel, allemaal aangepast. doelstelling is zo'n 220 @ 250 pk...

DSC00111.jpg


met overvolle werkbank, ik denk aan schroevendraaiers alleen dat ik al aan 60 kom :X

DSC00112.jpg


is ook een restauratie project, maar eig ben ik er nog niet aan begonnen, en zie ik niet direct wanneer ik er aan kan beginnen

DSC00110.jpg


en de laatste
deze werkplaats meet binnenmuren 25 op 12, maar dit is slechts een gedeelte, dit staan allemaal bij het huis aangebouwd, en is het laatste gebouw. Tussen dit gedeelte en het woonhuis staan nog 3 werkplaatsten, 1 als opslag voor mijn mercedes, 1 voor de fietsen te prepareren(ben ook zeer veel bezig met trainen op de fiets), en een werkplaats voor houtbewerking...

en nu kruip ik terug in mijn bed, ben opnieuw geveld door de griep...
 
Laatst bewerkt:
Het is ook echt niet goed verdeeld, he? Tjongejonge, wat een zee van ruimte!! En dan nog drie werkplaatsen. Heerlijk lijkt me dat, behalve het opruimen natuurlijk...
 
eigenlijk zeg je het zelf een beetje, door die ruimte hoef ik niet echt een verdeling toe te passen. Verdeling moet je echt doen als je over een kleine ruimte beschikt. ik moet enkel opletten dat de auto' s savonds binnenkunnen ;)
 
Eigenlijk bedoelde ik, dat jij zo enorm veel ruimte hebt en ik zowat niks. Das niet eerlijk, ohh nee... _O-
 
Eigenlijk bedoelde ik, dat jij zo enorm veel ruimte hebt en ik zowat niks. Das niet eerlijk, ohh nee... _O-

ah ok, de interpretatie lag wat anders. tja, met kleinere ruimtes heb je (veel) sneller gedaan met opruimen nadat je het hebt volgeduwd? :P das ook nie eerlijk :+
 
weet ik wel hoor *:)
tvoordeel is dat alleen ik mijn materiaal terugvind, en iemand die er niet hoort te zijn, zoekt zich te pletter :Y
 
Vers aangebouwd gedeelte, stuk beter als wegwaaien in een halfopen werkplaats. :X
Driezitsbank is noodzakelijk voor de designbeslissingen van het project, biertje erbij een kijken maar. De hefbrug is erg handig. :Y
full


De andere kant is opgedeelt in drie vakken, het eerste gedeelte is voor de fabricatie,200x50 werkbank met bejaarde megabankschroef, draai-freesbankje, bankslijpmachine, afkortzaag en bandschuurmachine, dit is een handmachine maar heb er een houder voor gemaakt omdat ik hem zo het vaakst gebruik en dan heb ik de bankschroef vrij, compressortje, electrode-lasapparaat , haakse slijper :9 en wat electisch handgereedschap, bakkenkastje voor de boutjes en moertjes en een stellingkje voor de parts van de projectbrommer.

full


Middelste vak vol met oud ijzer/rommel, stapels GS velgen en blokdelen, stellingkje voor de onderdelen die bijna nooit gebruikt worden en nog een paar honderd motorblaadjes die al lang naar zolder verhuisd hadden moeten worden.

Op zich een mooi plekje voor een straalcabine en onderdelenwasmachine als ik die een keer aanschaf. :Y

full


En het derde vak, tijd terug ingericht als spuitcabine maar ietwat verloederd en misbruikt.

full


Onderdelenstellingkjes, opgedeeld in 550/750/1000/1100 en EFE onderdelen, en natuurlijk het bier, veel overzichtelijker als een stel kratten. :Y

full


Uitzicht vanaf de bank, linkse motor is een MuZ Scorpion van een vriend die ondertussen verwarmd staat, daar is ook het grote geedschapsbord met spul wat ik liever niet in een vochtige schuur heb liggen.

full


Handgereedschap.

full
 
Laatst bewerkt:
En drie ikea kasten op hun zij gelecht, prima werkbankje.
Kolomboor er op.
Nu me draaibank nog draaient krijgen en ik ben weer dik tevreden.

full
 
dat is slim gedaan met die ikea kasten :Y lekkere ruimte zo
Ik zou zelf alleen nog een een extra lampje ophangen (of lijkt het alleen maar zo donker? )
 
dat is slim gedaan met die ikea kasten :Y lekkere ruimte zo
Ik zou zelf alleen nog een een extra lampje ophangen (of lijkt het alleen maar zo donker? )

Dank je Rednas.
Ja die Ikea kasten zij niet zo breed dus bespaar ik weer wat ruimte.
Idd het is een beetje donker zo.
Maar ik heb al een extra lampje staan op de werkbank.(in dat rondje)
En ik heb nog een zo'n extra tl bak dat als er nu al hangt en die komt hier zegmaar te hangen (bij dat rode balkje).
Die bak heb ik ook al in huis.
Dan moet ik denk ik al aardig licht hebben, anders haal ik er nog een bij.

full


-Verder moet de binnenkant geschildert worden.
-Komt er een rij tegels boven op en daar op zijl of van die vloerbedekking tapijt blokken.
-Klein stukje dakleer.
-Draaibank frame maken en het motortje draaient krijgen.

Dan is hij echt helemaal klaar, kan eerlijk gezecht moeilijk wachten tot me draaibank het doet. :)
 
Laatst bewerkt:
zou net vragen hoe het met de vergunning is gesteld _O- , maar mooi hokkie Dennis!
roeien met de riemen die je hebt, we hebben tenslotte ook niet allemaal zoveel geld en ruimte als Ties! ;)

heeft die fries al eens zijn werkplaats laten zien?
(wou wel ruilen)

Gr Andre
 
Terug
Bovenaan Onderaan