Triumph van de dag!!

Rusty Steel

Die hard MF'er
12 feb 2005
628
0
Ede
Om het kontverhaal hieronder even te verkorten, blabla 2e eigenaar, blabla alles gereviseerd bla bla totaal origineel, zet de oelewapper er racebanden eronder!!
wel behoorlijk :}

full


1967 Triumph Bonneville Old School Chopper The holy grail of choppers. Anyone who knows choppers knows that Triumph choppers is where it all started. This bike is a true survivor. The bike was professionally chopped in the sixties (no backyard job here). this bike is done right. I am the second owner of this bike. Yes, the original owner had it for 37 years. I had the original title to the bike before I registered it. So here is the story of the bike: The original owner bought the bike, went to vietnam, came home and sent it to chop shop, had it fully chopped and then rode th bike until 1980 when the spark died. It sat in his house for all these years. The original, yes orignal, numbers matching 650 motor was rebuilt by Wolf Cycles. The rebuild includes a new top end, new hepolite piston and rings, Rowe bronze valve guides, new rowe valves, rebuilt carbs. All new charging system all new electrical parts. It also has two brand new Avon venom tires, new clutch cable, new throttle cables, new speedometer cable drive and new brakes :} :}
 
full


"The paint on this bike is the original paint from 69 when the bike got chopped. When is the last time you saw a bike with the original 69 paint. I did not have the heart to paint this bike it is to original. The paint job is really cool, really groovy like the 60's. Paint is not perfect, has chips here and there. But is very very presentable. I have trailered to many shows and people love the paint job. Chrome is in decent condition. Especially since it is all original from 67. I looked for many years for a true survivor triumph like this one."
 
ben al wel blij dat t topic iets loslaat bij de MF-ers!! ;)
uhu maar weet je wat ik jammer vind.
de meeste triumph rijders die je hier op mf tegenkomt rijden hinkley's
en dan meestal ook nog eens t180 triple's.
die gasten weten niet eens wat een merriden is of wat de tocn is
die plastic mannetjes hebben nog nooit van een trident of een bonnie gehoord(hoewel,er worden weer bonnie's gemaakt in hinkley)
en dat vind ik soms toch best wel eens jammer.
sterker nog ik denk dat f-d en ik zo'n beetje de enige meriden fanaten zijn op het hele m-f gebeuren.

sick wil geen olde zeurzak zijn maar baalt wel van mensen die een bepaalt merk rijden maar verder geen idee hebben waarop ze rijden
 
uhu maar weet je wat ik jammer vind.
de meeste triumph rijders die je hier op mf tegenkomt rijden hinkley's
en dan meestal ook nog eens t180 triple's.
die gasten weten niet eens wat een merriden is of wat de tocn is
die plastic mannetjes hebben nog nooit van een trident of een bonnie gehoord(hoewel,er worden weer bonnie's gemaakt in hinkley)
en dat vind ik soms toch best wel eens jammer.
sterker nog ik denk dat f-d en ik zo'n beetje de enige meriden fanaten zijn op het hele m-f gebeuren.

sick wil geen olde zeurzak zijn maar baalt wel van mensen die een bepaalt merk rijden maar verder geen idee hebben waarop ze rijden


misschien een keer uitleggen wat t allemaal inhoud al die termen zoals 180 graden triple hinkleys e.d! k heb namelijk ook geen idee!!!
 
Hinkleys = de moderne Triumphs
T180 = de 3 cylinder (triple)
TOCN = Triumph Owners Club Nederland
Meriden = de klassieke Triumphs
etc.etc.
 
want je bike traileren is natuurlijk zo fout als t maar kan
Tenzij op een coole pickup natuurlijk ;) *O*
 
Hinkleys = de moderne Triumphs
T180 = de 3 cylinder (triple)
TOCN = Triumph Owners Club Nederland
Meriden = de klassieke Triumphs
etc.etc.
wow en dat voor een niet triumphrijder.geweldig.
en inderdaa de t180 is de fabriekstype aanduiding voor alle moderne driecilinders
de oude meriden triple's hadden opeenvolgend de type aanduidig t150 en t160
 
uhu maar weet je wat ik jammer vind.
de meeste triumph rijders die je hier op mf tegenkomt rijden hinkley's
en dan meestal ook nog eens t180 triple's.
die gasten weten niet eens wat een merriden is of wat de tocn is
die plastic mannetjes hebben nog nooit van een trident of een bonnie gehoord(hoewel,er worden weer bonnie's gemaakt in hinkley)
en dat vind ik soms toch best wel eens jammer.
sterker nog ik denk dat f-d en ik zo'n beetje de enige meriden fanaten zijn op het hele m-f gebeuren.

sick wil geen olde zeurzak zijn maar baalt wel van mensen die een bepaalt merk rijden maar verder geen idee hebben waarop ze rijden

Ondanks het feit dat ik op een Suzuki rij, ben ik toch wel degelijk een fanaat van het oude spul. ben sinds mijn 16e al helemaal lijp van de Bonneville. maar ook van 500 SpeedTwin, een mooie Trident of een mooie Tiger ga ik :9~ :9~ Helaas kan ik me dat soort fietsen op dit moment niet veroorloven :N '( :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan