3 graden onderuit..

dr.Bral

Banned
31 mrt 2003
13.016
1
Meppel
Ik lees hier en daar nog wel eens dat mensen bij een standaard frame (dus standaard balhoofdhoek) 3graden cups of 3 graden onderuit gezette balhoofdplaten gebruiken....

Kan dat nou zomaar, je hele naloop is dan toch om zeep geholpen lijkt me, met als gevolg sturen alsof je op ijs rijdt....
 
De eerste "generatie" Springer Softails hadden het voorwiel zo'n 12mm uit het midden staan (!!)Jawel, zo uit de Milwaukee fabriek, en Bral gaat hier melken over een balhoofdshoek van 3° extra..?? Whathe... :Z ;) (3° extra voel ik amper, maar dan denk ik..."voel ik nog wel iets"...)
 
Laatst bewerkt:
volgens mij hadden die ouwe springer softails de voorvork juist 3 graden naar binnen staan om nog aan een beetje normale naloop te komen.........
 
Dat is ook zo Bral,nog steeds trouwens (daarom oogt zo'n originele springer softail "gestuikt" zeg maar...) maar ik bedoel het voorwiel staat uit het midden van de voorvork! :? (zo'n 10-12mm naar rechts..only god knows why.. O-) )
 
Ik rijd op mijn CB750 met 6 graden balhoofdplaten en een 10cm langere vork om de boel horizontaal te houden.
En eigenlijk rijd dat prima...
 
Bral, die witte chopper hier 19 graden, en het rijdt goed (staat wel eens bij de kansel op terras, maar staat hier geparkeerd)
 
@TV/Hulzie, dat is wel mooi wat jullie vertellen maar is de balhoofdhoek dan ook nog min of meer origineel ?

@ Danny, ik wel eens op zo´n springer gereden maar nooit gemerkt dat die bende zo uit lijn staat..
 
Merk je qua rijgedrag ook niks van Bral,je kan het wel duidelijk zien aan de spatbord-mounts die op de achterste(vaste)springerbenen zijn gelast...(terwijl de spatbordbeugels links en rechts symmetrisch zijn)
 
Nee, gewoon eigenbouw op kenteken, kan niet bij origineel, moet je opnieuw keuren en meer van die gein wat je liever niet doet en onnodig veel geld kost

Wel kun je er een verstelbaar balhoofd inzetten, daarmee kun je nog een "beetje uit de voeten" in geval van controle, gewoon terug zetten in standaard stand
 
Wel kun je er een verstelbaar balhoofd inzetten, daarmee kun je nog een "beetje uit de voeten" in geval van controle, gewoon terug zetten in standaard stand
ja, dat was bij mijn xs choppie ook zo, maar ik wil alleen maar weten of een stock ding goed blijft rijden met 3 graden (of 4) onderuit gezette voorpoten..
 
Nee, gewoon eigenbouw op kenteken, kan niet bij origineel, moet je opnieuw keuren en meer van die gein wat je liever niet doet en onnodig veel geld kost

Wel kun je er een verstelbaar balhoofd inzetten, daarmee kun je nog een "beetje uit de voeten" in geval van controle, gewoon terug zetten in standaard stand

Henk, ik probeer je te bereiken via de mail :? :?

Kun je mij anders even mailen :? :?
 
ff kijken of webmail hier werkt, zit bij een maat van me, had je vandaag verwacht en kan je zo zien aan komen rijden n.l.
 
@TV/Hulzie, dat is wel mooi wat jullie vertellen maar is de balhoofdhoek dan ook nog min of meer origineel ?

Balhoofd is volledig origineel. Vroeger in de originele kroonplaten een langere vork gehad maar dat reed ECHT waardeloos.
 
Terug
Bovenaan Onderaan