CB cafévechtertje

scheffers

MF veteraan
7 jul 2003
16.037
85
Oké, omdat ik nu deze winter een nieuwe voorvork en nieuwe remmerij erop wil gaan zetten zal ik mijn projectje hier eens neer planten, aangezien er wel mensen met ervaring in dat soort verbouwingen hier zitten...

hier begon het allemaal mee:

2cbs_0006.jpg

2cbs_0010.jpg


na een wintertje hobbyën met veel hulp van de brikkers op dit forum :} stond er in maart dit machien in de schuurop de dam :P :

DSC01297.sized.jpg


DSC01299.sized.jpg


DSC01302.sized.jpg


DSC01304.sized.jpg


hier een zomertje op hebben rondgetuft (letterlijk getuft, omdat ik geen verbeteringen aan het rijwielgedeelte had gedaan)

Nu wil ik deze winter het rijwiel gedeelte compleet aanpakken en voor zover mogelijk perfectioneren :+

Nu heb ik al het een en ander aangeschaft/gekeregen :} :
een Mito Evo2001 voorvork:
vork.bmp


een RSV-Mille remschijf:
schijf_0049.jpg


lijkt me voldoende voor de remmerij lijkt me.. :Y O-)

ik ben ook meteen van plan om er 17" aluminum spaken op te laten spaken ipv 18" dit ivm bandenkeus en 't staat natuurlijk gaaf! :Y

dus net als die van Robinjo:
full
:} :9~

Probleem is nu dat ik nog een naaf zoek die in de voorvork past en waar de rsv schijf een beetje makkelijk(met eventueel een adapter) op te fixen is:

ik zoek een naaf voor dit project:
17" op een brik

de as is 25mm diameter
de schijf heeft 6 gaten en de hart(boutgat)-tot-hart(schijf)afstand is 40mm

heeft er iemand iets liggen wat in de buurt komt,??

Ik zal dit weekend even foto's maken van de beide balhoodpennen, dus die van de honda en die van de mito voorvork en dan zal ik even jullie oordeel vragen over wat voor pen te gaan maken.. heb hier zelf nog niet echt kijk op aangezien dit de eerste keer is dat ik aan zoiets begin...

zo, heel verhaaltje maar dit was 't schroomt u niet te vragen bij onduidelijkheden.. ;)

edit: ik zoek ook nog een stel achterveren van zo'n 34/35cm bij voorkeur koni's
 
Laatst bewerkt:
Cross naafje gaan wel werken. Alleen daar past de schijf niet op.
 
Cross naafje gaan wel werken. Alleen daar past de schijf niet op.

denk ook dat een cross-naaf al gauw te breed word, tis maar een klein voorvorkje voor in een klein motortje en een brede velg komt er ook niet op..

maar is die schijf er met een adapter eventueel wel op te krijgen?
 
denk ook dat een cross-naaf al gauw te breed word, tis maar een klein voorvorkje voor in een klein motortje en een brede velg komt er ook niet op..

maar is die schijf er met een adapter eventueel wel op te krijgen?
Roeltjeh..leuk dat je hier een topi begint :)

zat gisteren toevalig te zoeken bij brikken...zag hem nergens staan ook die van Ivan niet...

hier in Soest heb je Muts :X Motorsloperij die heeft alleen maar brikken spullen...dus bel daar eens heen voor een naaf...Let op!hij is maar twee keer in de week open...Telnr:035-6012457...

gr Ron.
 
Roeltjeh,

wat denk je van je eigen naaf houden, daar een adapter voor maken voor de schijf en een 17" eromheen laten spaken?

Balhoofdpen en adapter voor de schijf, en eventueel aanpassen van de naaf op de vork.

carlow@chello.nl


Fatlegs
 
@gixxerron, thanx

@BerryMax, tis maar de vraag of mijn oude naaf zo gemodificeerd kan worden dat hij op de as van de mito-vork kan... maar tis inderdaad wel een idee, zal er van het weekend eens naar kijken en ook fototjes van maken
 
haha roeltje het is alsof ik je stalk :)

jouw upsd zal veel vetter worden als de mijne dat ben ik zeker :Y , maar jouw reesert is dan ook wel al veel mooier als de mijne :P

Ik hou dit topic goed in de gaten want ik heb er ook wat aan.

Ik zoek gewoon nog een schijf met een gat-afstand ( van het ene bevestigingsgaatje van de schijf, tot het ander ) van 12.5cm..Iemand die zo'n schijf kent ??

Owjah ik ben natuurlijk ook ERG geintreseerd over het maken van die pen in je balhoofd.
 
ahhhhhhhhh roel, verlaat je de brikkers ;)

:N , best of both worlds eh ;)

haha roeltje het is alsof ik je stalk :)

jouw upsd zal veel vetter worden als de mijne dat ben ik zeker :Y , maar jouw reesert is dan ook wel al veel mooier als de mijne :P

Ik hou dit topic goed in de gaten want ik heb er ook wat aan.

Ik zoek gewoon nog een schijf met een gat-afstand ( van het ene bevestigingsgaatje van de schijf, tot het ander ) van 12.5cm..Iemand die zo'n schijf kent ??

Owjah ik ben natuurlijk ook ERG geintreseerd over het maken van die pen in je balhoofd.

post 's ff wat piccies en wat ideeen in je topic!!
 
:N , best of both worlds eh ;)
indeed...onze bakke zijn ook "fighters" maar dan vetter :Y post 's ff wat piccies en wat ideeen in je topic!!

Ffe me diggi cam oploade morge pic's dan
Het stelt nietveel voor maar ik vinnet wel altijd leuk om zoiets te doen :9
 
ok verwacht er dan maar niet teveel van hoor, moet nog een hoop werk doen...moet nu nog ffe de batterije oplade..( vergete :X |( )
 
he roeltje had je topic nog niet zien staan,blijf het zeggen erg leuke fiets man.
vind vooral die uitlaat erg mooi en die k&n mag er ook wel wezen :Y

waneer ga je aan mito vork beginnen?en natuurlijk foto`s posten he!






GA ZO DOOR ROELTJE! :} :} :}
 
idd is een echt lekkere caferacer :9~
Mijne wordt niet zo strak :N ...


Roeltje kun je anders ffe de afstand opmeten van de bevestigingsgaten van je schijfrem ? thx

ga vanmiddag wel wat kiekjes maken van het mijne
:P
 
haha roeltje het is alsof ik je stalk :)

jouw upsd zal veel vetter worden als de mijne dat ben ik zeker :Y , maar jouw reesert is dan ook wel al veel mooier als de mijne :P

Ik hou dit topic goed in de gaten want ik heb er ook wat aan.

Ik zoek gewoon nog een schijf met een gat-afstand ( van het ene bevestigingsgaatje van de schijf, tot het ander ) van 12.5cm..Iemand die zo'n schijf kent ??

Owjah ik ben natuurlijk ook ERG geintreseerd over het maken van die pen in je balhoofd.

Twee gaatjes in een remschijf?

Nee dat soort ken ik niet.

Kijk anders ff hier

http://www.ebcbrakes.com/Assets/usacat2005.pdf

Of vul hier de maten in en post opnieuw.
05-09-07-10-09schijfmaat.jpg
 
Laatst bewerkt:
idd is een echt lekkere caferacer :9~
Mijne wordt niet zo strak :N ...


Roeltje kun je anders ffe de afstand opmeten van de bevestigingsgaten van je schijfrem ? thx

ga vanmiddag wel wat kiekjes maken van het mijne
:P

kep nog wel een mito schijf(320mm) voor je liggen misschien kun je die met een adapter pas maken..
 
hey

da klinkt leuk roel, maar wat ik bedoelde was.

De gaatjes die je gebruikt om de schijf op de naaf vast te zetten.
Hoever ze van elkaar staan.
Dus het je kiest een bevestigingsgaatje van de remschijf en loodrecht over een ander en je meet de afstand.
 
Even iets anders: waarom post je je hele bureaublad hier (foto van voorvork) :?
 
hey

da klinkt leuk roel, maar wat ik bedoelde was.

De gaatjes die je gebruikt om de schijf op de naaf vast te zetten.
Hoever ze van elkaar staan.
Dus het je kiest een bevestigingsgaatje van de remschijf en loodrecht over een ander en je meet de afstand.

ik zal vrijdag ook meteen mee foto's van die schijven maken met de maten erbij :)

@lo, zat op een brakke pc toen en kreeg 't niet fatsoelijk voor elkaar, vandaar
 
@lo, zat op een brakke pc toen en kreeg 't niet fatsoelijk voor elkaar, vandaar

Ach so... ik ben wel benieuwd naar de 'snelkoppeling Duitse video' eigenlijk :+
 
zow hier een piccie van me velgje.
Moet de spaken nog wat oppoetsen, deze velg past in m'n voorvork.
In de loop van de week komt er nog rem-handel binnen. Daar zal wel het één en het ander moeten voor aangepast worden ( adaptor ).
Maar we zien wel.

hierzo

SIMG0629.jpg


SIMG0631.jpg
 
:) netjes!

net even m'n banksaldo gekeken en dit is redelijk positief, voor 't eerst in 2 jaar niet meer rood :P , dus dat word binnenkort ook investeren in nieuwe velgjes en bandjes *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan