Bugatti Veyron sneller dan Hayabusa!!!

TopFuel

MF'er
27 aug 2005
46
0
Nederland
De officiele specificaties zijn vrijgegeven van de Bugatti Veyron:


Bugatti heeft de officiële prestaties van de Veyron bekendgemaakt. Het is de snelste in serie gebouwde auto ooit. Acceleratietijden, topsnelheid én brandstofverbruik slaan alles…

De Bugatti Veyron heeft een lengte van 4,46 meter, is twee meter breed en is 1,20 meter hoog. De wielbasis bedraagt 2,71 meter. De auto weegt 1.888 kilo. De Veyron is voorzien van een W16 met 7,993 liter inhoud. De krachtbron levert 1.001 pk bij 6.000 toeren per minuut. Het maximale koppel komt vrij bij een toerental van 2.200 tot 5.500 toeren per minuut en bedraagt 1.250 Nm. De versnellingsbak is een 7-traps DSG.
Met deze techniek kan de sportauto uit Molsheim maximaal 407 km/u. De sprint van 0 naar 100 verloopt in 2,5 seconden, van stilstand naar 200 in 7,3 seconden en van 0 naar 300 kan in 16,7 seconden. De auto remt in 31,4 meter af van 100 naar 0.

In de Veyron zit een brandstoftank met een inhoud van 100 liter. Geen overbodige luxe van in de bebouwde kom verbruikt hij 40,4 liter op 100 km; wat neerkomt op 1:2,5. Buiten de bebouwde kom haalt hij een wat beschaafdere 1:6,8; het gemiddelde verbruik komt uit op 1:4,1. Wie de adviesprijs van Shell van vandaag betaalt en zijn Veyron tot de nok toe voltankt met Euro 98 betaalt 160,30 euro; daarmee komt de Veyron 410 kilometer ver wat neerkomt op 0,39 euro brandstofkosten per kilometer. De nieuwprijs van de Veyron, die ruim boven de miljoen euro uitkomt, laten we bij de kilometerkosten voor het gemak maar even buiten beschouwing.

Veyron_800.jpg


Eindelijk een productie auto die dus sneller is als de Hayabusa

Veyron: Hayabusa:
0-100km/h 2,5sec 0-100km/h 2,8sec
0-200km/h 7,3sec 0-200km/h 7,6sec
0-300km/h 16,7sec 0-300km/h 28,8sec




Voor €750.000,-- is hij de jouwe!

Dus effe het huis van jou, de buren en overburen verkopen en je hebt er eentje hehe *D


p.s. Suzuki weet nu wat te doen!
 
Als je heel veel mazzel hebt 1 keer... en dan sta jij vooraan bij het stoplicht en hij achter een Fiat Panda... :+ :+
 
Die auto is 3 milliseconden sneller op de 100 en op de 200, dat mag ook wel als de eigenaar daarvoor 50x zoveel heeft betaald. Om maar niet te beginnen over de eerstvolgende benzinestop :P
 
Volgens mij stond dit al in een autoweek van een jaar oud.. want ik kende hem al, toen stond er ook zoiets in het kopje van eerste productie auto met meer dan 1000 pk. Wat ik nog niet wist is dat er een 7 versnellingen dsg bak in zat, en er stond niks bij over het verbruik. Verder technische gegevens en acceleratie waren al bekend. Maar het zou kunnen zijn dat ie nu pas leverbaar is ofzo. Maar tis een pittig wagentje, weet niet of ik hem echt heel erg mooi kan vinden, moet er nog een beetje aan wennen. Maar dat komt vanzelf als je ze straks ziet rondrijden. :+
 
Veyron blijft een auto.
Daarbij is wel meer dan de 750.000,- euro, reken meer dan 1 miljoen...

Van 0-200 scheelt het niets, van 0-250 zal 't ook wel redelijk gelijk blijven, maar dat de Veyron al langzaam weg begint te lopen...

Maar ja, blijft een auto.. Een hele snelle auto, maar goed..
Grappig dat er dan bepaalde mensen zijn die hebben lopen te zeuren over motoren die 300plus halen..
Er zijn auto's zat die de 300 en 300plus halen, en die mogen wel zonder begrenzer rijden...
Behalve de motorrijder, wat dat is gevaarlijk vinden ze..
Ze vergeten even dat de motorrijder DE betere verkeersdeelnemeris, ondanks (of juist Dankzij!) hun kwestbaarheid.. (door de kwestbaar wordt je vanzelf alerter. beuwster, en meer plezier!!)

Groetjes..
 
Als je het niet erg vindt, blijf ik toch sparen voor m'n Busa en niet voor een Veyron... :+
 
Die specs had ik heus niet al jaren liggen ofzo :z .


Ja iedereen, maar het verschil met nu is dat het officieel is... Iedere auto fabrikant kan wel zeggen dat zijn auto 400km/h loopt, maar wie kan dat checken, nu is de auto officieel uitgebracht en de eerste is afgeleverd, dus NU zijn pas de specs definitief!!!
 
Misschien bedoelt hij een catherham of een van de vele andere op de Super 7 gebaseerde kitcars ;) .
Ben ook meer een liefhebber van Donkervoorts en Elise's en Kitcars ;) denk ook dat je daar meer lol van hebt en met die bak geld die je overhoudt kun je bijv een bijbehorende villa kopen of wat leuks voor het vrouwtje af en toe O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan