Weer een RDW topic

TheAceOfSpades

MF veteraan
23 aug 2002
1.603
0
We zitten met de volgende situatie:

1 komplete cb650 in onderdelen MET kenteken

1 zodiacframe, helemaal kaal, geen papieren

Het is de bedoeling dat het geheel een eigenbouwkenteken gaat krijgen. De RDW gebeld, we moesten ze maar mailen.. maar daar reageren ze niet op. -O-


Is er hier iemand die kan vertellen hoe we dit aan moeten pakken?


alle online informatie die ik heb gevonden is volgens mij alweer verouderd..
 
Ik heb vanmorgen met de RDW gebeld.. hele relaxte vent aan de lijn gehad. had alle tijd voor me.

In jou situatie denk ik dat je tekeningen van het frame nodig hebt, met alle gebruikte materialen erop, lasnaden, etc... Dat moet eerst gekeurd worden, dan kun je gaan bouwen... En daarna moet je complete fiets gekeurd worden.

Da's dan de officiele weg he.... Je kunt ook je nummers overslaan en de zaak opbouwen, maar in principe ben je dan illegaal bezig.
 
In jou situatie denk ik dat je tekeningen van het frame nodig hebt, met alle gebruikte materialen erop, lasnaden, etc... Dat moet eerst gekeurd worden, dan kun je gaan bouwen... En daarna moet je complete fiets gekeurd worden.
inderdaad, in dit geval de enige legale weg...... ;(

overigens mag je die tekeningen gewoon zelf maken, het hoeven niet "de echte van de bouwer" te zijn ofzo, als ze maar kloppen

(en er moet een stukslijst van gebruikte materialen bij)
 
Ik heb vanmorgen met de RDW gebeld.. hele relaxte vent aan de lijn gehad. had alle tijd voor me.

In jou situatie denk ik dat je tekeningen van het frame nodig hebt, met alle gebruikte materialen erop, lasnaden, etc... Dat moet eerst gekeurd worden, dan kun je gaan bouwen... En daarna moet je complete fiets gekeurd worden.

Da's dan de officiele weg he.... Je kunt ook je nummers overslaan en de zaak opbouwen, maar in principe ben je dan illegaal bezig.

Nummers overslaan heb ik overwogen.. alleen zit je met een heel groot probleem als je betrokken raakt bij een ongeluk en je verzekering moeilijk gaat doen..

Ik had dus blijkbaar de verkeerde aan de telefoon.. zal ze nog maar es bellen dan.

Is er toevallig ook nog een lijst in omloop met alle keuringseisen?
 
en zorgen dat je nooit gelazer met de verzekering krijgt......

Dan moeten ze de hele handel controleren na een ongeval, dan nog is het de vraag of ze er echt wat mee kunnen.

Ik stel me zo voor:
Je maakt een ongeluk, verzekering komt erachter dat het niet je orginele frame is.

Jij houdt vol dat je de motor zo hebt gekocht en je er niet van bewust bent dat dit frame niet orgineel is...

Wat dan? Je kunt toch nooit weten of er met het frame is gerotzooid :X :+

Heb zelf ook al overwogen om een zelfde stunt uit te halen met een XS650.. Kon een hardtail frame kopen zonder kenteken voor weinig.. XS650 is slechte staat kost ook niet gek veel...

Voeg die 2 samen en je hebt een mooie bike....

(@Bral, kom nou niet aan met een hardtail die ik had kunnen kopen maar die ik niet gekocht heb, vind het nu nog jammer :+ )
 
Mijn Triumph heeft nog een origineel kenteken van 1970, maar ik heb er zelf een hardtail aangelast. Wel netjes overigens, geen braswerk.
Officeel mag je geen ongekeurde veranderingen aan je frame maken. Ik ben dus ook illegaal bezig, maar ik ga gewoon lekker door met "riding the shit out of my goddamn bike"...

Ik heb wel plannen om --als ik in de toekomst eens een HD chop heb afgebouwd (op een legale manier)-- m'n Trump om te bouwen naar een flattrack fiets met een origineel frame. Kunnen ze me daar ook niks meer mee maken 8-) .. Originele Trump frames zijn echt te koop voor 2 knaken en een bos konthaar. En dat heb ik genoeg!! :o :+
 
Inderdaad.... Als je een hele ergen mierenueker van een agent treft, dan kun je 't knap moeilijk krijgen.
dat zal denk ik wel meevallen

alleen als er door jou schuld een ongeluk plaats heeft gaat de verzekering alles aangrijpen om alsnog de schade door jou te laten dokken (ze zullen het wel voorschieten aan de benadeelde maar wel achter je aan komen)

Ik weet nog steeds niet waarom de politie altijd lacht en verder rijdt als ze ons langs zien komen....
zie hierboven mijn uitleg, het zal die kit jeuken denk ik...
 
Mijn Triumph heeft nog een origineel kenteken van 1970, maar ik heb er zelf een hardtail aangelast. Wel netjes overigens, geen braswerk.
Officeel mag je geen ongekeurde veranderingen aan je frame maken. Ik ben dus ook illegaal bezig, maar ik ga gewoon lekker door met "riding the shit out of my goddamn bike"...

Kijk, dan kun je dus net zo goed en hardtail frame kopen en het nummer overslaan... zal dan weinig verschil maken..

En zoals ik zal vroeg/zei... wat nou als je de motor in deze staat hebt gekocht :?
Dan weet je toch niet beter :+
 
dat "zo gekocht" gaat er bij de kit nog wel in misschien (hoewel :? )

de verzekering heeft daar echter schijt aan, op het moment van verongelukken voldeed het ding niet blablabla, en ga jij nat......
 
dat "zo gekocht" gaat er bij de kit nog wel in misschien (hoewel :? )

de verzekering heeft daar echter schijt aan, op het moment van verongelukken voldeed het ding niet blablabla, en ga jij nat......

Wanneer word je volledige frame onderzocht :?
Bij een aanrijding met normale snelheid etc. zal er niet eens naar gekeken worden..

En als ze wel kijken moet je maar net iemand hebben die weet dat die ruim 20 of 30 jaar oude motor nu een ander frame heeft dan 20 - 30 jaar geleden..

Ik durf de gok wel te wagen... Met mijn fighter kan ik anders ook beter niet gaan rijden.. De achterbrug hoort er ook niet in...
 
ik denk ook dat het wel los zal lopen maar ik werk bij een verzekeraar en ik weet hoe die experts en die pay-off jongens denken....

als ze ook maar iets kunnen vinden om onder betaling uit te kunnen zullen ze het met 2 handen aanvatten..........

zolang de schade niet hoger is dan de prijs van een paar plaatdelen van een auto ofzo valt het wel mee, maar als jij er eentje naar een rolstoel in helpt (altijd 1 miljoen schade of nog veel meer) gaan ze toch wel ff verder neuzen of meneertje niet ergens op te pakken is hoor, trust mi.......ajno ;)

mijn advies is dan ook een open deur, don´t do the crime if you can´t do the time (or pay for it :) )
 
Laatst bewerkt:
ik denk ook dat het wel los zal lopen maar ik werk bij een verzekeraar en ik weet hoe die experts en die pay-off jongens denken....

als ze ook maar iets kunnen vinden om onder betaling uit te kunnen zullen ze het met 2 handen aanvatten..........

Ik weet het, wat ik alleen wilde aangeven is dat ik niet verwacht dat ze het uberhaupt door hebben.....

Schat ze niet zo hoog in :+ (misschien onderschat ik ze nu :X )

En voor wat betreft: ik heb de motor zo gekocht....

Hoe kon ik nou weten dat het frame niet orgineel was, hebben ze me nooit wat over verteld :N :N
Wat doet de verzekering daarmee :?
 
Hoe kon ik nou weten dat het frame niet orgineel was, hebben ze me nooit wat over verteld :N :N
Wat doet de verzekering daarmee :?
dat zeg ik net, dat vinden ze dan jammer voor je maar op het moment van het ongeluk voldeed het ding niet blabla

dan mag jij in court gaan bewijzen dat het ding zo was toen je hem kocht.....kun je dat ?
 
dat zeg ik net, dat vinden ze dan jammer voor je maar op het moment van het ongeluk voldeed het ding niet blabla

dan mag jij in court gaan bewijzen dat het ding zo was toen je hem kocht.....kun je dat ?

Kunnen zei bewijzen dat ie niet zo was :?

Als ik een gestolen motor koop voor een "normale"prijs en dus niet kon weten dat ie gestolen was mag ik em ook houden.....

Is dit in het geval dat we hier bespreken anders :? oftewel, als me niet verteld is dat het frame is aangepast en ik heb gewoon een normale nette prijs betaald had ik dan kunnen weten dat er iets aan de motor mankeerde :?
 
Mijn Triumph heeft nog een origineel kenteken van 1970, maar ik heb er zelf een hardtail aangelast. Wel netjes overigens, geen braswerk.
Officeel mag je geen ongekeurde veranderingen aan je frame maken. Ik ben dus ook illegaal bezig, maar ik ga gewoon lekker door met "riding the shit out of my goddamn bike"...

Ik heb wel plannen om --als ik in de toekomst eens een HD chop heb afgebouwd (op een legale manier)-- m'n Trump om te bouwen naar een flattrack fiets met een origineel frame. Kunnen ze me daar ook niks meer mee maken 8-) .. Originele Trump frames zijn echt te koop voor 2 knaken en een bos konthaar. En dat heb ik genoeg!! :o :+
dan wil ik je hardtail wel overnemen ......heb hier nog wel een orgineel frame voor je liggen maar dat is wel een oif type
 
Terug
Bovenaan Onderaan